_ Vulcan uriaș descoperit pe Marte

_ Vulcan uriaș descoperit pe Marte< /h3>

Într-un anunț revoluționar la cea de-a 55-a Conferință de știință lunară și planetară desfășurată în The Woodlands, Texas, oamenii de știință au dezvăluit descoperirea unui vulcan uriaș și a posibilului strat de ghețar îngropat în partea de est a provinciei vulcanice Tharsis din Marte. aproape de ecuatorul planetei.

Imaginat în mod repetat de navele spațiale care orbitează în jurul lui Marte încă de la Mariner 9 în 1971 – dar profund erodat dincolo de o recunoaștere ușoară, vulcanul gigant se ascunsese la vedere de zeci de ani într-una dintre cele mai emblematice ale planetei Marte. regiuni, la limita dintre Noctis Labyrinthus (Labirintul Nopții) și canioanele monumentale ale Valles Marineris (Văile Mariner).

Desemnat provizoriu „vulcan Noctis” în așteptarea unui nume oficial. , structura este centrată la 7° 35' S, 93° 55' V. Ea atinge +9022 metri (29.600 picioare) în altitudine și se întinde pe 450 de kilometri (280 mile) în lățime. Dimensiunea gigantică a vulcanului și istoria complexă a modificărilor indică faptul că acesta a fost activ de foarte mult timp. În partea sa de sud-est se află un depozit vulcanic subțire, recent, sub care gheța de ghețar este probabil încă prezentă.

Acest vulcan uriaș combinat și posibila descoperire de gheață de ghețar este semnificativă, deoarece indică o nouă locație interesantă pentru a studia Marte ' evoluția geologică în timp, căutarea vieții și explorarea cu roboți și oameni în viitor.

„Examinam geologia unei zone în care găsisem rămășițele unui ghețar anul trecut când ne-am dat seama. eram în interiorul unui vulcan imens și profund erodat”, a spus dr. Pascal Lee, om de știință planetar la Institutul SETI și Institutul Marte cu sediul la Centrul de Cercetare Ames NASA și autorul principal al studiului.

Mai multe Indiciile, luate împreună, dezvăluie natura vulcanică a amestecului de mese și canioane stratificate din această parte de est a Noctis Labyrinthus. Zona centrală a vârfului este marcată de mai multe mese înalte care formează un arc, atingând o înălțime regională și înclinând în jos, departe de zona vârfului. Pantele exterioare blânde se extind până la 225 de kilometri (140 de mile) în direcții diferite.

O rămășiță de calderă - rămășițele unui crater vulcanic prăbușit cândva găzduia un lac de lavă - poate fi văzută în apropierea centrului structura. Fluxurile de lavă, depozitele piroclastice (făcute din particule vulcanice, cum ar fi cenușa, cenuşă, piatră ponce și tefra) și depozitele minerale hidratate apar în mai multe zone din perimetrul structurii.

„Această zonă a lui Marte este cunoscută. de a avea o mare varietate de minerale hidratate care acoperă o lungă perioadă a istoriei marțiane. Un cadru vulcanic pentru aceste minerale a fost suspectat de mult timp. Așa că, poate să nu fie prea surprinzător să găsim un vulcan aici", a explicat Sourabh Shubham, student absolvent la Departamentul de Geologie al Universității din Maryland și co-autorul studiului. „Într-un anumit sens, acest vulcan mare este un „pistol fumegător” mult căutat.”

Pe lângă vulcan, studiul raportează descoperirea unei zone mari de 5000 de kilometri pătrați (1930 mile pătrate). de depozite vulcanice din perimetrul vulcanului, prezentând un număr mare de movile joase, rotunjite și alungite, asemănătoare blisterelor. Acest „teren cu vezicule” este interpretat ca fiind un câmp de „conuri fără rădăcini”, movile produse de evacuarea explozivă a aburului sau umflarea aburului atunci când o pătură subțire de materiale vulcanice fierbinți se odihnește pe o suprafață bogată în apă sau gheață.

Cu doar un an în urmă, Lee, Shubham și colegul lor John W. Schutt identificaseră rămășițele spectaculoase ale unui ghețar – sau „ghețar relict” – printr-o deschidere de eroziune considerabilă în același banc vulcanic sub forma unui depozit de culoare deschisă (LTD) de sare sulfat cu trăsăturile morfologice ale unui ghețar.

Depozitul de sulfat, format în principal din jarosit, un sulfat hidratat, a fost interpretat ca fiind format atunci când învelișul de materiale piroclastice vulcanice s-a oprit pe un ghețar și a reacționat chimic cu gheața. Conurile fără rădăcini rupte identificate în studiul actual arată apariții similare de sulfați polihidratați, sugerând în continuare că pătura vulcanică cu vezicule ar putea ascunde o înveliș vast de gheață de ghețar sub ea.

Vulcanul Noctis prezintă o istorie lungă și complexă de modificare, posibil dintr-o combinație de fracturare, eroziune termică și eroziune glaciară. Cercetătorii interpretează vulcanul ca fiind un scut vast format din acumulări stratificate de materiale piroclastice, lave și gheață, aceasta din urmă rezultând din acumulări repetate de zăpadă și ghețari pe flancurile sale de-a lungul timpului.

Pe măsură ce fracturile și defecte în cele din urmă dezvoltat, în special în legătură cu ridicarea regiunii mai largi Tharsis pe care se află vulcanul, lavele au început să se ridice prin diferite părți ale vulcanului, ducând la eroziunea termică și îndepărtarea unor cantități mari de gheață îngropată și prăbușirea catastrofală a secțiunilor întregi. a vulcanului.

Glaciațiile ulterioare și-au continuat eroziunea, dând multor canioane din cadrul structurii forma lor distinctivă actuală. În acest context, „ghețarul relict” și posibila foaie de gheață îngropată din jurul său ar putea fi rămășițe ale celui mai recent episod de glaciare care a afectat vulcanul Noctis.

Dar multe despre vulcanul gigant recent descoperit rămân un mister. . Deși este clar că a fost activ de mult timp și a început să se dezvolte devreme în istoria lui Marte, nu se știe cât de devreme exact. În mod similar, deși a experimentat erupții chiar și în timpurile moderne, nu se știe dacă este încă activ vulcanic și ar putea erupe din nou. Și dacă a fost activ de foarte mult timp, combinația dintre căldura susținută și apa din gheață ar fi permis site-ului să adăpostească viață?

În timp ce misterele din jurul vulcanului Noctis continuă să-i încurce pe oamenii de știință, site-ul se conturează deja ca o nouă locație interesantă pentru a studia evoluția geologică a lui Marte, a căuta viață și a planifica viitoarele explorări robotice și umane. Posibila prezență a gheții de ghețar la adâncimi mici în apropierea ecuatorului înseamnă că oamenii ar putea explora o parte mai puțin frigidă a planetei, în timp ce pot extrage apă pentru hidratare și pentru a produce combustibil pentru rachete (prin descompunerea H2O în hidrogen și oxigen).

„Este într-adevăr o combinație de lucruri care face ca situl vulcanului Noctis să fie excepțional de interesant. Este un vulcan antic și longeviv atât de profund erodat încât ai putea să faci drumeții, să conduci sau să zbori prin el pentru a-l examina, eșantiona și datați diferite părți ale interiorului său pentru a studia evoluția lui Marte în timp. De asemenea, are o lungă istorie de interacțiune a căldurii cu apa și gheața, ceea ce îl face o locație privilegiată pentru astrobiologie și căutarea noastră de semne de viață."

„În sfârșit, cu gheața de ghețar probabil încă păstrată aproape de suprafață într-o regiune ecuatorială relativ caldă de pe Marte, locul arată foarte atractiv pentru explorarea robotică și umană”, a spus Lee.

Acest studiu a fost desfășurat folosind date de la misiunile NASA Mariner 9, Viking Orbiter 1 și 2, Mars Global Surveyor, Mars Odyssey și Mars Reconnaissance Orbiter, precum și misiunea Mars Express a ESA. O apreciere specială este exprimată echipelor lor de instrumente pentru achiziționarea diferitelor seturi de date utilizate în acest studiu. Utilizarea sistemului deschis de date planetare NASA, Mars Quickmap, Mars Trek și instrumentele online de vizualizare a datelor Google Mars a fost, de asemenea, esențială pentru a permite studiul.

_ Windows 11 24H2 va activa criptarea BitLocker pentru toată lumea - se întâmplă atât la instalări curate, cât și la reinstalări

_ Scandal monstru la Eurovision. Un show satanist i-a pus pe fugă pe fanii concursului/ VIDEO

_ Fanii regali se înnebunesc din cauza momentului „drăguț” Ducesa de Edinburgh dansează în timp ce se alătură câștigătorilor Royal Windsor Horse Show în turul victoriei

_ Talia MINUTĂ a lui Kim Kardashian stârnește o reacție de șoc când sosește la Met Gala purtând un corset argintiu uimitor de mic: „Câte coaste a fost îndepărtată?”

_ Biden se pleacă în fața presiunilor democraților anti-israelieni și suspendă transportul de muniție către Israel pentru prima dată de la atacurile teroriste de la Hamas din 7 octombrie

_ Union Berlin îl concediază pe antrenorul Bjelica pe fondul luptei de supraviețuire a Bundesliga

_ Fanii englezi, sfătuiţi de poliţie să se manifeste cu bun-simţ la Euro 2024

_ Răzbunarea lui Clippy: asistentul revine pentru a curăța Windows 11 de bloatware, reclame și supărări

_ Kenya a avut vreme neobișnuit de caldă – un expert despachetează ce ar putea fi cauza

_ GPU-ul fabricat în China depășește performanța graficii AMD integrate vechi de 10 ani — Lingjiu GP201 ajunge în producția de masă

_ Netanyahu din Israel spune că va sfida „linia roșie” a lui Biden, o desenează pe una dintre ele

_ Lenovo ThinkPad P1 Gen 7 este primul laptop din lume care are memorie LPCAMM2 - mai compact, performanță mai mare, putere mai mică

_ Se lansează Raspberry Pi Connect, controlează de la distanță Pi-ul prin browser web

_ Meg Ryan își face prima apariție la Met Gala în peste 20 de ani cu o rochie neagră uimitoare de la Michael Kors

_ Fostul jucător NBA Darius Morris A �ncetat din viață la v�rsta de 33 de ani � Cauza morții necunoscută

_ Ana Bogdan a pornit ca din puşcă la turneul de la Roma

_ Se pregătește un mare război? Reintroducerea serviciului militar obligatoriu, votată în Opoziția din Germania

_ Prahova: Institutul Geologic va face foraje în zona afectată din Slănic

_ Geologii dezvăluie un vulcanism misterios și divers în bazinul lunar Apollo, locul de aterizare Chang'e-6

_ Cu războiul la poarta Europei țările caută siguranță: Patru state neutre europene încearcă să se apropie de NATO (Die Presse)

_ Maia Sandu joacă tăios: NU vrea să audă de intrarea Republicii Moldova în UE fără încorporarea Transnistriei

_ Fenomen neașteptat pe piața imobiliară: Prețul chiriilor a scăzut în marile orașe!

_ Aplicaţia OnlyFans e investigată în Marea Britanie pentru accesul minorilor la conţinut pornografic

_ ArcelorMittal lovită de acuzațiile de spălare verde a flăcării olimpice

_ Luna Nouă în Taur, 8 mai 2024: Momentul adevărului suprem! Viața unor zodii se schimbă total

_ DEZVLUIT: Lista completă a celebrităților care au recunoscut că au luat Ozempic - și ce le-a făcut corpurilor lor

_ Cutremur în judeţul Buzău. Ce magnitudine a avut seismul

_ Vânzări înainte de Memorial Day 2024: economisiți la laptopuri pentru jocuri, procesoare, monitoare și multe altele

_ Stormy Daniels descrie prima întâlnire cu Trump la un proces pentru bani

_ Mafioții italieni au început să evite crimele și preferă să facă averi din insolvenţe şi falimente

_ Nepal se luptă cu incendii puternice în toată țara

_ Tiger și top 100 mondial numiți în domeniul Campionatului PGA

_ Un bărbat a fost ucis şi 25 de persoane au fost rănite după dispariţia unui băiat în Cisiordania

_ Influencer dezvăluie cel mai bun hack de întâlniri de folosit pe Hinge, care va face mai ușor să „găsești tipul tău”

_ Simpozionul regional 'Europa, mass-media şi ştirile false' - deschis la Bucureşti; Daniela Coman: Participăm la o educaţie a publicului

_ Apple lansează procesorul M4 în noul iPad Pro cu 38 TOPS pe motor neural

_ Cine este Mona Patel? Faceți cunoștință cu cea mai bine îmbrăcată „femeie misterioasă” la Gala MET 2024, care a luat cu asalt internetul pentru o rochie virală fluture

_ Kendall Jenner arată eterică și plină de picioare în DOUĂ rochii albe Givenchy pline de picioare în timp ce iese după Gala Met 2024

_ Burduja cere fotografii cu Bucureştiul pe care Nicuşor Dan „refuză să îl vadă”

_ Vreme caldă, dar instabilă azi în Bucureşti

_ Met Gala 2024: Adwoa Aboah este însărcinată! Modelul renunță la rochia de designer pentru a-și debuta umflăturile de bebeluș într-un crop top și o fustă cu volane de la H&M pe covorul roșu de top.

_ Două treimi dintre adulții din Marea Britanie nu cunosc noile controale biometrice la frontieră ale UE care urmează să fie aplicate pentru turiştii britanici din octombrie a acestui an, relevă sondajul

_ Kyren Wilson își păstrează curajul să câștige primul titlu de Campionat Mondial de snooker după ce a luptat cu rivalul galez Jak Jones într-o finală captivantă a Crucibles

_ Mitingul '#șinoiexistăm': Polițiștii locali încep protestele în fața Guvernului

_ Rechinul observat de plaja spaniolă vede turiști în hotspot interzis să intre în mare la ultima observare a prădătorilor

_ Scolarul public din Somerset, de 100 de milioane de lire sterline, fără GCSE (dar un șir de admiratori plini de farmec), care este noul erou al Formulei 1 al Marii Britanii: BARBARA DAVIES urmărește ascensiunea incredibilă a lui Lando Norris

_ Stele mari care s-au micșorat datorită lui Ozempic

_ Haniel Langaro, dublu câştigător al EHF Champions League cu Barcelona, două sezoane la Dinamo

_ În timpul conflictului din Fâşia Gaza s-au furat zeci de milioane de dolari din bănci

_ Etica Metaversului, dezbătută la Facultatea de Filosofie a Universității București

_ Cel puţin doi morţi şi peste 20 de răniţi într-un atac cu cutiţul într-un spital din China

_ Descoperirile telomerilor care provoacă dogmele pot oferi noi perspective pentru tratamentele cancerului

_ Oamenii de știință gătesc clătite, varză de Bruxelles și se prăjesc pentru a detecta pentru prima dată un oxidant în interior

_ Let's Met a început această petrecere! Cardi B se preschimbă într-o rochie bustină cu corset roșu pentru a-și găzdui propria petrecere, în timp ce Emily Ratajkowski, Rita Ora și Doja Cat se îndreaptă spre petrecerile de după Gala 2024 din New York.

_ Met Gala 2024 LIVE: Rita Ora se dezbră pe toate în rochii FOARTE trăsnite în timp ce conduce vedetele care sosesc la petreceri de după - în timp ce meme reacţionează la ţinutele ciudate.

_ Chiriile au crescut cu 15% faţă de primăvara anului trecut

_ A fost descoperit un nou pulsar cu raze X în milisecunde

_ Macron a 'schimbat foaia': L-a dus pe Xi Jinping într-o escapadă în Pirinei, unde el își petrecea vacanţele la bunici

_ Klaus Iohannis a anunțat, din SUA, ce a discutat cu Biden despre susținerea sa la șefia NATO

Nr. de articole la aceasta sectiune: 791, afisate in 14 pagini.