_ Un scenariu SF se apropie de realitate: Oamenii de știință construiesc o mică gaură de vierme

În science-fiction, în filme precum "Interstellar" și "Star Trek", găurile de vierme (wormhole) din cosmos servesc ca portaluri în spațiu și timp pentru ca navele spațiale să traverseze cu ușurință distanțe inimaginabile, notează mediafax.

Oamenii de știință urmăresc de mult timp o înțelegere mai profundă a găurilor de vierme și acum par să facă progrese. Cercetătorii au anunțat că au simulat două găuri negre minuscule - acele obiecte celeste extraordinar de dense, cu o gravitație atât de puternică încât nici măcar lumina nu poate scăpa - într-un computer cuantic și au transmis un mesaj între ele prin ceea ce echivalează cu un tunel în spațiu-timp.

A fost o "gaură de vierme bebeluș", potrivit Mariei Spiropulu, fizician la Caltech , co-autor al cercetării publicate în revista Nature. Însă oamenii de știință sunt departe de a putea trimite oameni sau alte ființe vii printr-un astfel de portal, a spus ea.

"Din punct de vedere experimental, pentru mine, vă voi spune că este foarte, foarte departe. Oamenii vin la mine și mă întreabă: "Poți să-ți bagi câinele în gaura de vierme?". Deci, nu", a declarat Spiropulu reporterilor în timpul unei întâlniri video.

"Există o diferență între ceva posibil în principiu și posibil în realitate", a adăugat fizicianul și coautorul studiului Joseph Lykken de la Fermilab, laboratorul american de fizică a particulelor și acceleratoare. "Așa că nu vă țineți respirația în legătură cu trimiterea câinelui prin gaura de vierme. Dar trebuie să începem de undeva. Și cred că, pentru mine, este pur și simplu interesant că am reușit să facem asta."

Cercetătorii au observat dinamica găurilor de vierme pe un dispozitiv de la Google, aparținând companiei Alphabet, numit procesorul cuantic Sycamore.

O gaură de vierme - o ruptură în spațiu și timp - este considerată o punte între două regiuni îndepărtate din univers. Oamenii de știință le numesc poduri Einstein-Rosen, după numele celor doi fizicieni care le-au descris - Albert Einstein și Nathan Rosen.

Astfel de găuri de vierme sunt în concordanță cu teoria relativității generale a lui Einstein, care se concentrează asupra gravitației, una dintre forțele fundamentale din univers. Termenul "gaură de vierme" a fost inventat de fizicianul John Wheeler în anii 1950.

Spiropulu a declarat că cercetătorii au găsit un sistem cuantic care prezintă proprietățile cheie ale unei găuri de vierme gravitaționale, dar care este suficient de mic pentru a fi implementat pe hardware-ul cuantic existent.

"Arată ca o rață, merge ca o rață, scoate sunete ca o rață. Așa că asta putem spune în acest moment - că avem ceva care, în ceea ce privește proprietățile pe care le analizăm, arată ca o gaură de vierme", a spus Lykken.

Cercetătorii au declarat că în cadrul experimentului nu a fost creată nicio ruptură de spațiu și timp în spațiul fizic, deși o gaură de vierme traversabilă pare să fi apărut pe baza informațiilor cuantice transmise cu ajutorul codurilor procesorului cuantic.

Cum te aperi de câinii agresivi. Sfaturile expertului care a salvat un om atacat de 12 câini ciobănești

Distrugerea României de Partidele Slugilor Ciulacu și Ciucă continuă. Vor distruge comunele țării. Aflați câte comune vor să distrugă. Stiri Negre - 26 Jan 2023 14:44:32

Iată ce se întâmplă cu societatea când sistemul eșuează

Dictatura neomarxista din Canada se accentueaza. Proiectul de lege C-26 al Canadei: încă o captare a puterii guvernamentale

Benchmarks CPU și Ierarhia 2023: Diagrame de clasare a procesoarelor

Rickards: A început al treilea război mondial?

_ Kirsten Gillibrand, nervoasă, începe strângerea de fonduri pentru 2024, cu o posibilă amenințare a Senatului Lee Zeldin

Aceștia sunt cei mai bătrâni oameni care au trăit vreodată

_ RUPTĂ: Poliția a lansat un videoclip despre atacul lui Paul Pelosi – PELOSI ERA ÎN LENJĂ, ȚINEA O BĂUTURĂ – VIDEO GRAFIC

SUA. Bidenomics: Raportul PIB dezvăluie a doua cea mai gravă scădere a venitului real disponibil vreodată din 1932

_ „The Beast” apare: Coolerul Titan RTX Ada Quad-Slot 800W s-ar fi scurs

_ Noi dovezi!! Avocatul principal Kari Lake, Kurt Olsen, se așează cu CannCon pentru a discuta despre Lake v. Hobbs și apelul lor în curs!

Progresismul distruge capodopere „Tragedia... ar putea declanșa”: universitățile britanice adaugă avertismente pentru piesele grecești și shakespeariane

Câți oameni locuiesc în Republica Moldova?

Cea mai flagrantă greșeală: subestimarea Rusiei

Vizualizarea fluxurilor de remitențe și impactul PIB-ului pe țară

_ DOJ acuză SBF de manipulare a martorilor – DOJ nu depune acuzații – cere doar instanței să-l pună să nu contacteze alți angajați

_ „Harvey-Level Bad” — A-Listers de la Hollywood, moguli în panică totală din cauza fișierelor Tell-All

_ Raport: un reporter educat la Harvard, concediat de la un ziar liberal de top care lucrează acum într-un magazin cu amănuntul

_ LAUGH OUT LOUD! Adam Schiff a criticat o plângere de etică pentru anunț, la o zi după ce a anunțat licitația Senatului

_ Observații despre videoclipurile Paul Pelosi/David DePape – Ce arată ciudat și ce lipsește?

_ Terorist într-un atac criminal a ucis șapte persoane și a rănit alții în împușcături la sinagoga din Ierusalim

_ Oamenii de știință folosesc editarea genelor CRISPR pentru a introduce gene de aligator în somn

_ JUST IN: O altă pisare a fișierelor Twitter: Fișierele Twitter expun următoarea mare fraudă media

_ Kroger începe să vândă primele ouă neutre din lume în SUA

_ Creditorii FTX vor ca părinții avocati ai SBX Stanford să fie citați în eforturile de recuperare financiară

_ Starul lui Dawson's Creek, Kerr Smith, dezvăluie că „lucrează” la un spin-off al serialului clasic pentru adolescenți din anii '90

_ Prețurile orezului thailandez cresc pe măsură ce criza alimentară globală reaprinde

_ Intel Sunsets Network Switch Biz, elimină programul RISC-V Pathfinder (Actualizat)

Ciucă, Ciulacu,Iohannis și alți manglitori ai bunăstării românilor. Cât s-au putut scumpi alimentele în București: prețuri din ce în ce mai greu de suportat

_ Andy Cohen își cere scuze că a strigat la Larsa Pippen și spune „Nu-mi place să țip la femei”

_ Top 10 descoperiri științifice ciudate și minunate din 2022

_ Lori Harvey este o sirenă sufocantă în pantaloni de vinil strâmți în timp ce lovește orașul din Santa Monica

_ Legenda înotului Grant Hackett, în vârstă de 42 de ani, dezvăluie că așteaptă al doilea copil cu soția Sharlene

_ Conor McGregor fără cămașă își arată rănile după ce a fost lovit de o mașină

_ Insula Iubirii „se pregătește să primească o altă bombă feminină în vilă”

_ Bruno Tonioli vorbește despre locul de muncă în calitate de judecător Britain's Got Talent pentru Alan Carr

_ Tot ce trebuie să știi despre Insula Iubirii episodul 10

_Gold FM Romania - 24 Jan 2023 14:51:12

_Gold FM Romania - 28 Jan 2023 11:14:56

_ Starul de baschet al colegiului spune că „mingile i-au explodat” brusc

_ "Asta este înfricoșător!" – Dr. Naomi Wolf avertizează că Pfizer efectuează cercetări virale de câștig de funcție și a recunoscut-o în cea mai recentă declarație (VIDEO)

_ „Președintele Donald J. Trump este singura persoană din oricare dintre partide care spune să punem frâna la asta. Să NU trecem la arme nucleare după tancuri.” – Liz Harrington despre președintele Trump

_ UH-OH: „Organizația non-profit” finanțată de Zuckerberg, care a cheltuit 420 de milioane de dolari pentru a-i ajuta pe democrați în 2020, se pregătește alegerile pentru 2024

_ Rusia emite un avertisment urgent de război nuclear, pe măsură ce ceasul apocalipsei se apropie cel mai mult de miezul nopții, determinând OMS să îndemne țările să stocheze medicamente pentru „urgențe nucleare”

_ „Un dușman al poporului” – Republicanii din New Hampshire oferă o rezoluție pentru a-l cenzura pe Mitch McConnell

_ AICI SUNTEM: Comitetele conduse de GOP pentru a cita oficialii Biden – iar democrații nu îi pot opri

_ New York Times susține că documentele clasificate nu sunt mare lucru decât dacă președintele Trump este implicat

_ Democrații din WA vor elibera sute de infractori sexuali „cel mai rău dintre cei mai răi” în comunitățile rezidențiale

_ Trump spune că părinții ar trebui să aleagă directorii școlilor (VIDEO)

_ Kari Lake va organiza mitingul Salvați Arizona DUMINICĂ înaintea Conferinței Curții de Apel într-un proces istoric al concursului electoral

_ Pfizer lansează în liniște o declarație ca răspuns la videoclipul Veritas al proiectului Bombshell

_ Van Jones de la CNN dă vina pe rasism că a bătut moartea lui Tire Nichols de către 5 polițiști negri

_ Pactul de sinucidere: Democrații din Minnesota adoptă un proiect de lege pentru interzicerea cărbunelui, petrolului și gazului într-unul dintre cele mai reci state ale națiunii - în timp ce Biden interzice mineritul în zona de fier a statului

_ Asist. Directorul a solicitat donații de la profesori și personal pentru a plăti Coyote pentru elevul străin ilegal din liceul Rhode Island

_ Exclusiv Gateway Pundit: Interviu cu Justin Goodman de la White Coat Waste Project, Persoana care a expus finanțarea NIH a lui Anthony Fauci a Institutului de Virologie din Wuhan și a altor experimente cu animale de peste mări

_ Karine Jean-Pierre refuză să spună de ce Biden părăsește Camp David pentru a merge în Delaware doar pentru o noapte duminică (VIDEO)

_ Bărbat și logodnica din Ohio uciși în Mexic – Departamentul de Stat emite un aviz de călătorie pentru Zacatecas, „Nu călătoriți din cauza crimei și răpirii”

Nr. de articole la aceasta sectiune: 361, afisate in 7 pagini.