_ Pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice, oamenii de știință apelează la microorganismele avide de carbon

_ Pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice , oamenii de știință exploatează microorganismele avide de carbon

Oamenii de știință de la Laboratorul Național Lawrence Berkeley (Berkeley Lab) au demonstrat o nouă tehnică, modelată după un proces metabolic găsit în unele bacterii, pentru a transforma dioxidul de carbon (CO2) în lichid acetat, un ingredient cheie în producerea „luminii solare lichide” sau a combustibililor solari prin fotosinteză artificială.

Noua abordare, raportată în Nature Catalysis, ar putea ajuta la promovarea alternativelor fără carbon la combustibilii fosili, legate de încălzirea globală și climă. schimbare.

Lucrarea este, de asemenea, prima demonstrație a unui dispozitiv care imită modul în care aceste bacterii sintetizează în mod natural acetatul din electroni și CO2..

„Ceea ce este uimitor este că am învățat cum să facem în mod selectiv transformă dioxidul de carbon în acetat, mimând modul în care aceste mici microorganisme o fac în mod natural”, a spus autorul principal Peidong Yang, care deține profesor de chimie și știință și inginerie a materialelor la UC Berkeley.

„Tot ceea ce facem în laboratorul meu pentru a transforma CO2 în produse utile este inspirat din natură. În ceea ce privește atenuarea emisiilor de CO2 și combaterea schimbărilor climatice, aceasta este o parte a soluției.”

De zeci de ani, cercetătorii știu că o cale metabolică în unele bacterii le permite să digere electronii și CO2 pentru a produce acetat, o reacție condusă de electroni. Calea descompune moleculele de CO2 în două grupe chimice diferite sau „asimetrice”: o grupare carbonil (CO) sau o grupare metil (CH3). Enzimele din această cale de reacție permit carbonilor din CO și CH3 să legătură sau „cuplu”, care declanșează apoi o altă reacție catalitică care produce acetat ca produs final.

Cercetătorii din domeniul fotosintezei artificiale au dorit să dezvolte dispozitive care imită chimia căii – numite asimetric carbon-carbon cuplarea — dar găsirea de electrocatalizatori sintetici care funcționează la fel de eficient ca catalizatorii enzimatici naturali ai bacteriilor a fost o provocare.

„Dar ne-am gândit că, dacă aceste microorganisme pot face acest lucru, ar trebui să fie capabil să imite chimia lor în laborator, „, a spus Yang.

Avansarea fotosintezei artificiale cu cuprul avid de carbon

Talentul cuprului de a transforma carbonul în diverse produse utile a fost descoperit pentru prima dată în anii 1970. Pe baza acestor studii anterioare, Yang și echipa sa au motivat că dispozitivele de fotosinteză artificială echipate cu un catalizator de cupru ar trebui să fie capabile să transforme CO2 și apa în grupări metil și carbonil și apoi să transforme aceste produse în acetat.

Așadar. pentru un experiment, Yang și echipa au proiectat un dispozitiv model cu o suprafață de cupru; apoi, au expus suprafața de cupru la iodură de metil lichidă (CH3I) și la gaz CO și au aplicat o polarizare electrică sistemului.

Cercetătorii au emis ipoteza că CO s-ar lipi de suprafața de cupru, declanșând cuplarea asimetrică. de grupări CO și CH3 pentru a produce acetat. CH3I marcat cu izotopi a fost utilizat în experimente pentru a urmări calea de reacție și produsele finali. (Un izotop este un atom cu mai mulți sau mai puțini neutroni [particule neîncărcate] în nucleu decât alți atomi ai unui element.)

Și au avut dreptate. Experimentele analitice chimice efectuate în laboratorul lui Yang din UC Berkeley au arătat că împerecherea cuprului de grupări carbonil și metil a produs nu numai acetat, ci și alte lichide valoroase, inclusiv etanol și acetonă. Urmărirea izotopică a permis cercetătorilor să confirme că acetatul s-a format prin combinația dintre CO și CH3.

Într-un alt experiment, cercetătorii au sintetizat un material ultrasubțire dintr-o soluție de nanoparticule de cupru și argint, fiecare dintre ele. doar 7 nanometri (miliardime de metru) în diametru. Cercetătorii au proiectat apoi un alt dispozitiv model, de data aceasta stratificat cu materialul subțire de nanoparticule.

Așa cum era de așteptat, polarizarea electrică a declanșat o reacție, determinând nanoparticulele de argint să transforme CO2 într-o grupare carbonil, în timp ce nanoparticulele de cupru au transformat CO2 într-o grupare metil. Analizele ulterioare din laboratorul Yang au dezvăluit că o altă reacție (ravnita cuplare asimetrică) dintre CO și CH3 a sintetizat produse lichide precum acetatul.

Prin experimente de microscopie electronică la Molecular Foundry, cercetătorii au aflat că cuprul și argintul nanoparticulele sunt în contact strâns unele cu altele, formând sisteme tandem și că nanoparticulele de cupru au servit drept centru catalitic pentru cuplarea asimetrică.

Yang a spus că aceste nanoparticule de cupru-argint ar putea fi cuplate cu lumini. absorbind nanofire de siliciu în proiectarea viitoare a sistemelor eficiente de fotosinteză artificială.

În 2015, Yang a condus un studiu care a demonstrat un sistem de fotosinteză artificială compus din nanofire semiconductoare și bacterii care utilizează energia din lumina soarelui pentru a produce acetat din dioxid de carbon și apă. Descoperirea a avut implicații semnificative pentru un domeniu în creștere în care cercetătorii au petrecut decenii în căutarea celor mai bune reacții chimice pentru a produce randamente mari de produse lichide din CO2.

Noul studiu avansează această lucrare anterioară demonstrând un electrocatalizator sintetic. - nanoparticulele de cupru-argint - care "imită în mod clar ceea ce fac bacteriile pentru a produce produse lichide din CO2", a spus Yang. „Avem încă mult de lucru pentru a-l îmbunătăți, dar suntem încântați de potențialul său de a avansa fotosinteza artificială.”

_ Rutina de îngrijire a pielii pe care o folosește Martha Stewart pentru a-și menține pielea atât de tânără la 81 de ani

_ Extratereștrii nu au contactat încă Pământul pentru că nu există niciun semn de inteligență aici, susține studiul

Infractorii trans care au violat femei sunt femei, spune liderul scoțian

Cum se facturează consumul de energie începând cu 1 ianuarie 2023

_ Azerbaidjanul poate livra Europei energie pentru un secol

_ Amestecarea cu natura ar putea fi la doar 15 minute distanță pentru toată lumea în cadrul noului plan guvernamental

_ Criminalitatea din Chicago a crescut cu 61% în 2023, infracțiunile cu violență cresc în timp ce guvernatorul insistă ca infracțiunile să „code”

_ Prestigioasa organizație liberală de pază condamnă reportajul Russiagate al New York Times

_ Este oficial: cel mai mare nufăr uriaș din lume recunoscut de Guinness World Records

_ Enzo Fernandez are o valoare șocantă în Fantasy Football League după semnarea lui Chelsea

_ Puterea prietenilor: mamiferele sociale trăiesc mai mult, sugerează un nou studiu

_ Enzo Fernandez ia tricoul lui Jorginho la Chelsea după o semnare record

_ Cursa de vaccinare a maimuțelor sălbatice rare dă speranță de supraviețuire

_ Keanu Reeves dezvăluie că Constantine 2 s-a întâmplat în sfârșit, după ce a „pătruns” Warner Bros.

_ Kamala Harris, oficiali seniori Biden, vor participa miercuri la funeraliile Tire Nichols; Gazda MSNBC Al Sharpton va face elogii

_ EPHRAIM HARDCASTLE: Întrebare de încoronare pentru Dominic Raab

_ Asistenta de asistenta medicala dezvaluie ca isi impleteste servetele McDonald's intre degetele de la picioare pentru a dormi mai bine

_ Profitul lui MCDONALD crește...

_ Ascunde-ți cărțile pentru a evita acuzațiile de infracțiuni, spun școlile din FL profesorilor!

Distrugerea României de Partidele Slugilor Ciulacu și Ciucă continuă. Vor distruge comunele țării. Aflați câte comune vor să distrugă. Stiri Negre - 26 Jan 2023 14:44:32

_ Gazdele Cupei Mondiale de fotbal feminin, nemulțumite de alegerea de către FIFA a unui sponsor saudit: 'Ar fi o adevărată ironie'

_ Malan, Buttler trântesc secole în ODI final împotriva Africii de Sud

_ Iubita lui Chris Evans, Alba Baptista, a fost aproape răpită de un străin în vârstă de 10 ani

_ Love Island SPOILER: O recuplare tumultuoasă trimite unde de șoc prin vilă

_ Premiile Grammy: Jocurile video îşi câştigă în sfârşit dreptul la recunoaştere

_ Aliații lui Hunter Biden cântăresc fondul de apărare juridică...

_ CRINGE: Kamala Harris a fost prăjită pentru descrierea ei a lansării în spațiu a astronauților (VIDEO)

_George Simion - 01 Feb 2023 06:11:00

_ Seven-kilometre traffic queue of lories at Nadlac II

_ Deci, care este cea mai bună rată de economisire pe care o oferă banca DVS.?

_ Brad Pitt își croiește o siluetă elegantă în pantaloni gri înainte de a îmbrăca transpirații cu George Clooney în set de la Wolves

_ Super Bowl LVII: Cele 10 mari puncte de discuție pe măsură ce crește entuziasmul pentru confruntarea din Arizona

_ Olivia Attwood pune un ecran elegant într-un trenci alb clar la Institutul Regenerativ

_ AMD se adună după bataile de top și de jos, prognoză în linie

_ Ivermectina: Distribuția la nivel de populație ar fi putut împiedica recenta epidemie de COVID în masă din China?

_ Putin nu va îndrăzni să folosească arme nucleare asupra Ucrainei, susține consilierul Zelensky

_ Democrații intră în panică liniștită din cauza ambițiilor lui Kamala Harris pentru 2024

_ A început distribuirea cardurilor de energie: La câte persoane au ajuns postașii în prima zi

_ Mijlocașul de la Sydney FC, Anthony Caceres, îi laudă pe fani pentru că au stabilit un nou record și se deschide despre jocul „ciudat”

_ Semnele că relația dintre Sandy și Danny de la MAFS a fost DOOMED

_ Tom Brady se retrage: legenda NFL își ia rămas bun emoționant la 45 de ani, după divorțul de Gisele Bundchen

_ Fiul lui Reese Witherspoon, Deacon, în căminul său de la facultate! Elevul, în vârstă de 19 ani, împărtășește imagini

_ Următoarea mișcare a lui Tom Brady: QB „va începe în curând un contract Fox pe 10 ani și 375 de milioane de dolari”

_ În plin război, Zelenski insistă asupra planurilor de aderare a ţării sale la UE: 'Aşteptăm decizii din partea partenerilor noştri'

_ UCRAINA A RESPECTAT AVIONELE DE LUPĂ

_ Pentru prima dată, cluburile din Premier League au cheltuit un miliard de dolari în perioada de transferuri din ianuarie

_ EXXON bate recordul de câștiguri cu 59 de miliarde de dolari!

_ Bucharest Court: Alexandru Piturca, Romarm director Tutu to be investigated under court supervision

_ Iluzie optică înșelătoare îți păcălește creierul să vadă zeci de inimi legănându-se - poți să o oprești?

_Gold FM Romania - 31 Jan 2023 22:12:35

_ Manchester United finalizează semnarea de împrumut a mijlocașului lui Bayern Munchen Marcel Sabitzer

_ Equalution: CEO-ul Nutrition, care a pierdut 27 kg, dezvăluie ce mănâncă într-o zi pentru pierderea în greutate

_ „Pharma, MSM, Tech, Intel, Zelensky, OMS, Deep State lucrează împreună pentru a acoperi armele biologice din Ucraina”

_ Nottingham Forest finalizează semnarea portarului Paris Saint-Germain Keylor Navas

_ Graham Arnold dezvăluie singurul lucru care l-ar fi convins să renunțe din funcția de antrenor Socceroos

_ Review ASRock Z790 Livemixer: unic și accesibil

_ Tyson Fury susține că Tommy trebuie să devină antrenorul personal al lui Cristiano Ronaldo dacă pierde în fața lui Jake Paul

_ SUA acuză încă patru pentru asasinarea președintelui haitian

_ „Situație fără precedent”: Adani Enterprises retrage o ofertă de acțiuni de 2,4 miliarde de dolari

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1682, afisate in 29 pagini.