_ Cercetătorii dezvoltă un nou instrument pentru controlul celular țintit

Datorită noilor vaccinuri ARN, noi, oamenii, am putut să ne protejăm incredibil de rapid de noi viruși precum SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19. Aceste vaccinuri introduc o bucată de material genetic efemer în celulele organismului, care apoi îi citesc codul și produc o proteină specifică - în acest caz, „tepi” semnalizatoare care studiază exteriorul coronavirusului – stimulând sistemul imunitar să lupte împotriva viitorilor invadatori. .

Tehnica este eficientă și este promițătoare pentru tot felul de terapii, spune Eerik Kaseniit, Ph.D. student la bioinginerie la Stanford. În prezent, totuși, aceste tipuri de terapii cu ARN nu se pot concentra pe anumite celule. Odată injectate în organism, ei produc fără discernământ proteina codificată în fiecare celulă în care intră. Dacă doriți să le folosiți pentru a trata un singur tip de celulă, cum ar fi cele din interiorul unei tumori canceroase, veți avea nevoie de ceva mai precis.

Kaseniit și consilierul său, profesor asistent de inginerie chimică Xiaojing Gao, ar putea au găsit o modalitate de a face acest lucru posibil. Ei au creat un nou instrument numit "senzor" de ARN - o catenă de ARN produs de laborator care își dezvăluie conținutul numai atunci când intră în anumite țesuturi din organism. Metoda este atât de exactă încât poate aborda atât tipurile de celule, cât și stările de celule, activând numai atunci când celula țintă creează un anumit ARN, spune Gao. Perechea și-a publicat concluziile pe 5 octombrie în revista Nature Biotechnology.

„Pentru prima dată, puteți face direct doar celulele de interes să producă o proteină în circumstanțe foarte specifice”, adaugă Gao. „Acest tip de precizie pur și simplu nu era posibil anterior”. Proteina produsă ar putea fi un antigen - o substanță străină care provoacă un răspuns imun - ca în cazul vaccinurilor, o enzimă care restabilește funcția unei celule rupte, o proteină fluorescentă care poate fi folosită pentru a urmări anumite celule într-un studiu de cercetare, sau o proteină care declanșează moartea celulelor pentru a elimina celulele patogene sau nedorite, printre alte posibilități.

Producția sistemului imunitar

Noul sistem al perechii, numit RADAR, este alcătuit în esență din două secțiuni: o regiune „senzor” care se fixează pe ARN-uri specifice în interiorul corpului și o regiune „sarcină utilă” pe care o celulă o va citi și o va transforma într-o proteină. Cele două secțiuni sunt separate de un codon de oprire, o porțiune de secvență de ARN care face ca o bucată din codul genetic al RADAR să fie inaccesibilă.

Dacă regiunea senzorului RADAR se fixează cu succes pe ținta sa, codonul de oprire va dispărea, făcându-i pe cel rămas regiune — „sarcina sa utilă” — lizibilă brusc. Teoretic, această sarcină utilă ar putea conține instrucțiuni pentru a produce orice proteină, în orice tip de celulă, în orice moment.

Procesul are loc datorită unui set existent de enzime numite ADAR (Adenosine Deaminases Acting on ARN) — un produs secundar al unei curse virale în desfășurare a înarmărilor care a făcut furie în corpul uman de milenii, spune Gao.

Unii viruși, cum ar fi SARS-CoV-2, gripa și norovirusul, sunt doar o înveliș proteic. cu ARN cuibărit înăuntru. În procesul de replicare, acești virusuri creează întinderi foarte lungi de ARN dublu catenar. Deoarece virușii pot avea efecte devastatoare asupra organismului, sistemul nostru imunitar a învățat treptat să vadă acele ARN-uri dublu catenare ca pe o amenințare și le va opri rapid.

„Este un fel de semnal de pericol – dacă o celulă vede ARN dublu catenar, este imediat speriată de asta”, spune Kaseniit.

Într-o întorsătură ciudată a evoluției, totuși, propriile noastre corpuri produc și ARN dublu catenar. Pe măsură ce virușii ne-au atacat de-a lungul mileniilor, pătrunzând în celulele noastre și jucându-se cu mașina noastră genetică, unele dintre genele lor au fost absorbite și încorporate în ADN-ul nostru. (Nu este o întâmplare: s-a întâmplat de atâtea ori în trecut, încât astăzi genomul uman este aproape 8% virus.)

Pentru a rezolva această problemă, ADAR a evoluat ca un fel de sistem de „test” – o modalitate prin care organismul poate spune dacă o bucată de ARN dublu catenar este prieten sau inamic. Dacă găsește unul creat de propriul nostru genom, ADAR îl editează ușor pentru a face să pară mai puțin amenințător, provocând deschiderea unor găuri sau goluri între cele două fire, cum ar fi îndepărtarea câtorva cusături în mijlocul unei cusături de material. Sistemul imunitar, care are pești mai mari de prăjit, ignoră prompt acest ARN cu aspect zdrențuit și continuă să lupte cu adevăratul inamic.

RADAR profită de acest mecanism. Când modulul său „senzor” se fixează pe o moleculă țintă specifică (o altă bucată de ARN), ADAR vede perechea dublu catenară rezultată ca pe o varietate prietenoasă, inofensivă și o editează cu fidelitate, astfel încât sistemul imunitar să o ignore. În acest proces, șterge micul semn molecular „stop” pe care cercetătorii l-au construit în mijlocul catenei de ARN. Odată eliminată, secțiunea de sarcină utilă a RADAR este vizibilă pentru celulă, iar codul pe care îl conține este transformat într-o proteină.

Potențial pentru noi terapii programabile

În acest moment, Kaseniit, Gao , iar colaboratorii lor încă testează RADAR într-o varietate de setări, dar rezultatele par promițătoare. Împreună cu co-autorii, profesor asociat de inginerie chimică Elizabeth Sattely și postdoctorii Diego Wengier și Will Cody, au încercat chiar și în plante, care în mod natural nu au sisteme ADAR, dar după ce au adăugat enzime ADAR în amestec, au reușit să obține aceleași rezultate. În viitor, susțin ei, flexibilitatea și precizia RADAR ar putea oferi un instrument valoros atât în ​​cercetare, cât și în medicină, oferind oamenilor de știință o modalitate de a ajunge la anumite celule din laborator sau de a oferi terapii în organism.

„Aceasta este speranța și visul ARN-ului ca platformă, pentru că puteți doar să codificați orice proteină doriți într-o bucată de ARN și celulele o vor face. Acum, cu aceste elemente de control, putem specifica în ce celulă țintă va fi activată. . Este foarte puternic", spune Kaseniit.

_ Dacă pe Venus este fosfină, atunci nu prea este în cantități mari

_ WAYNE ROOT: Cea mai mare lumină cu gaz din istorie � Parerea acestui evreu american asupra președintelui Trump și Kanye West

_ Grevele vor provoca și MAI MULT haos în A&E

_ Raportul prezintă recomandări cheie pentru a extinde diversitatea studenților doctoranzi în științe ale vieții

_ Oficialii din Qatar vizează găzduirea Jocurilor Olimpice din 2036 după succesul la jumătatea Cupei Mondiale

_ Kym Marsh îi plantează un sărut pe Helen Skelton în timpul unei nopți de băutură la un hotel

_ Cercetătorii sporesc acuratețea monitorizării continue a glucozei la domiciliu

_ Lira sterlină coboară la minimul a 37 de ani, la aniversarea Miercurii Negre

_ Prințesa de Wales ajunge la centrul pentru copii de la Universitatea Harvard

_ Ellen Degeneres și Portia de Rossi își leagă arme în timp ce își sărbătoresc cea de-a 18-a aniversare la Montecito

_ Bruce Willis este obișnuit în timp ce bea o băutură cu prietenii în Malibu

_ Descoperirea de fosile într-un dulap de depozitare schimbă originea șopârlei moderne înapoi cu 35 de milioane de ani

_ Tyson Fury cântărește la 19 st 1lb înaintea apărării din Campionatul Mondial WBC sâmbătă

_ Prințesa de Wales arată strălucitoare în albastru la primul angajament în turneu solo din SUA la Harvard

_ CM 2022: Camerun - Brazilia, echipele de start

_ Heung-Min Son insistă că Coreea de Sud „are șansa” să învingă Brazilia în optimile de finală ale Cupei Mondiale

_ Poliția arestează suspectul, deoarece mama susține că un bărbat a oferit 5.000 de lire sterline pentru copilul ei, apoi a încercat să-i smulgă

Kanye West declară că „Iubește naziștii”...

_ Cercetătorii sugerează că criza climatică necesită acord internațional privind minereurile

_ JUDECĂTORUL MAGA A MENSAT...

_ COMENTARIU Sorin Avram: Arbitraje scandaloase la Campionatul Mondial. Prefer „Mâna lui Dumnezeu”

_ Ce este Strep A? Care sunt simptomele? Poate infecția să provoace scarlatina?

_ Kristina Wagner îi aduce un omagiu regretatului fiu Harrison de ziua lui... la șase luni după moartea tragică

_ Profesoara de yoga Moment Killer, în vârstă de 53 de ani, a fost arestată plină de sânge - deoarece este închisă pe viață

_ Prințesa de Wales uimește cu fanii adoratori la centrul pentru copii de la Universitatea Harvard

_ Camerun vs Brazilia - Cupa Mondială 2022: scor live, știri despre echipă și actualizări

_ Lauren Goodger arată abdomenul într-un top crop bej și jambiere - după ce a jurat că va „arăta din nou sexy”

_ Actorul de la Broadway Quentin Oliver Lee a murit la 34 de ani din cauza cancerului de colon

_ Marele test de gust pentru sandvișuri de Crăciun! FEMAIL încearcă 35 de sărbători festive

_ Alex Jones solicită protecție personală �n caz de faliment după verdictul Sandy Hook

_ Metalurgist explică proprietățile surprinzătoare ale aluminiului

_ Placebo amână un alt concert, deoarece cântărețul Brian Molko, în vârstă de 49 de ani, recunoaște că și-ar putea pierde definitiv vocea

Coincidențe ciudate: evenimente sau fapte ale lui Dumnezeu?

_ Simetriile întrerupte oferă oportunități pentru managementul emisiilor termice

_ Paris Hilton captează atenția când iese cu soțul Carter Reum la un eveniment Spotify în LA

_ Elon Musk suspendă contul de Twitter al lui Kanye West după ce a postat o svastică fuzionată cu un simbol evreiesc semnificativ

Relațiile intime în afara căsătoriei vor fi pedepsite cu un an de închisoare: E noul Cod Penal din Indonezia

Judecătoarea Adriana Stoicescu: 'Suntem o colonie și nu e vina nimănui. Doar a noastră'

_ Interdicţie la accesarea programului „Rabla pentru electrocasnice”. Cine sunt cei puşi pe „lista neagră”

_ Agentul lui Jurgen Klopp respinge ideea că șeful lui Liverpool l-ar putea înlocui pe Hansi Flick ca antrenor al Germaniei

_ Serbia vs Elveția - Cupa Mondială 2022: scor live, știri despre echipă și actualizări

_ Cheltuielile pentru natură trebuie să se dubleze în doi ani pentru a limita încălzirea la 1,5°C, raportează statele

_ Kate Middleton și Prințul William în turneu din SUA LIVE: Beaming Princess salută mulțimile în vizită la Harvard

_ Decesele copiilor cu streptococ A cresc la șase

_ Elle Macpherson își arată silueta în salopetă în timp ce se alătură Freidei Pinto la evenimentul Women in Cinema

_ Suporterii japonezi nu se dezmint: au făcut curat şi pe stadionul din Doha

_ Kate Middleton uimește în rochie personalizată cu guler Emilia Wickstead, în valoare de 1.200 USD, în timpul vizitei la Harvard

_ Evaluările jucătorilor de la Cupa Mondială Portugalia vs Coreea de Sud - Cristiano Ronaldo liniștit

_ Tyson Fury va face tot ce poate pentru a-l îngheța pe Dereck Chisora ​​în „lupta cu povestea cu zâne”

_ Sustenabilitatea mai importantă pentru tineri decât salariile mari, susține un studiu

_ Liderul deputaților UDMR își menține afirmațiile despre Ardeal: 'Nu a fost nimic jignitor'

_ 54% dintre proiectele care extrag minerale de energie curată se suprapun cu pământurile indigene, arată cercetările

_ Enzo Fernandez joacă cu idolul său Lionel Messi la Cupa Mondială după o ascensiune rapidă la Benfica

_ Bărbat de 30 de ani, depistat în timp ce conducea maşina sub influenţa drogurilor - Testele au ieşit pozitive

Fostul președinte al Georgiei a fost otrăvit cu mercur și alte metale: medicii susțin că va interveni coma și decesul

_ Când este finalul Strictly Come Dancing 2022? Cine este favorit să câștige?

_ Coreea de Sud - Portugalia 2-1: Heung-min Son and Co au ajuns în faza grupelor Cupei Mondiale cu victorie

_ Războiul din Ucraina, ziua 282. Biden este gata să vorbească cu Putin, dar cu o condiţie / Liderul de la Kremlin i s-a plâns lui Scholz, dar se laudă că sistemele nucleare ale Rusiei „nu au egal” în lume / Bombele explodează fără încetare în Ucraina

_ DHS emite Buletinul Sistemului Național de Consiliere �n domeniul terorismului �n avans de sărbători

Nr. de articole la aceasta sectiune: 171, afisate in 3 pagini.

ieri 00:08 _ ANDROID...