O posibilă explicație pentru unghiul de înclinare ciudat și rotirea opusă a lui Uranus

_ O posibilă explicație pentru unghiul de înclinare ciudat al lui Uranus și opusul spin

O echipă mică de cercetători cu membri de la Sorbona Université, Universitatea din Maryland College Park, Universitatea din Pisa și Université Côte d'Azur a dezvoltat o teorie pentru a explica înclinarea ciudată a lui Uranus și opusul său a învârti. Grupul a publicat o lucrare care descrie munca lor pe serverul de preprint arXiv și așteaptă rezultatele evaluării inter pares înainte de a fi publicată în jurnalul Astronomy & Astrophysics.

Printre planetele din sistemul nostru solar, Uranus iese în evidență. din două motive. Primul este unghiul său ciudat de înclinare de 98° față de planul său orbital - care este mult mai abrupt decât orice altă planetă. Cealaltă este direcția de rotație în sensul acelor de ceasornic, care diferă de majoritatea celorlalte planete din sistemul solar.

În ultimii câțiva ani, oamenii de știință spațiali au prezentat teorii pentru a explica caracteristicile unice ale lui Uranus. Unii au sugerat, de exemplu, că înclinarea a fost cauzată de o coliziune cu un alt corp mare; alții au spus că ar fi putut fi influențat de un grup de corpuri mai mici. Oricare dintre scenarii a fost dificil de susținut din cauza absenței dovezilor unor astfel de organisme. În acest nou efort, cercetătorii au venit cu o nouă teorie – ei sugerează că unghiul unic de înclinare se datorează migrării lunilor sale.

Cu câțiva ani în urmă, membrii echipei au observat că înclinarea lui Jupiter era în creștere datorită migrației lunilor sale. Calculele matematice prevăd că înclinarea sa se va schimba dramatic în următoarele câteva miliarde de ani. Și când s-au uitat la Saturn, au găsit rezultate similare, mai ales datorită migrării celei mai mari luni ale sale, Titan. Acest lucru i-a determinat pe cercetători să se uite la Uranus și la unghiul său unic de înclinare.

Pentru a afla dacă migrația lunii ar putea fi în spatele unghiului mare de înclinare, cercetătorii au creat simulări pe computer care arată o serie de migrații ale lunii, variind dimensiunea. și viteza lunilor. Ei au descoperit că o lună cu doar jumătate din masa celei care înconjoară Pământul ar putea ridica unghiul de înclinare al lui Uranus până la aproape 90° pe parcursul a milioane de ani.

Dar au descoperit că lunile care acum înconjoară Uranus nu nu au suficientă masă pentru a crea o astfel de înclinare. Dar simulările lor au arătat, de asemenea, că, dacă o lună mare ar împinge înclinarea lui Uranus la 80°, lucrurile ar deveni instabile și luna s-ar prăbuși în planetă - și asta, au descoperit cercetătorii, ar putea explica cantitatea de înclinare și, de asemenea, rotirea opusă a planetei.