_ Astronomii găsesc o pereche „cataclismică” de stele cu cea mai scurtă orbită de până acum

_ Astronomii găsesc o pereche de stele „cataclismică” cu cea mai scurtă orbită de până acum

Aproape jumătate din stelele din galaxia noastră sunt solitare ca soarele. Cealaltă jumătate cuprinde stele care înconjoară alte stele, în perechi și multiple, cu orbite atât de strânse încât unele sisteme stelare s-ar putea încadra între Pământ și Lună.

Astronomii de la MIT și din alte părți au descoperit o stea binară, sau pereche de stele, cu o orbită extrem de scurtă, părând să se înconjoare la fiecare 51 de minute. Sistemul pare să fie unul dintr-o clasă rară de binare cunoscută sub numele de „variabilă cataclismică”, în care o stea similară cu soarele nostru orbitează strâns în jurul unei pitici albe – un nucleu fierbinte și dens al unei stele ars.

O variabilă cataclismică apare atunci când cele două stele se apropie, de-a lungul a miliarde de ani, determinând pitica albă să înceapă să acrețeze sau să mănânce material departe de steaua parteneră. Acest proces poate emite fulgerări de lumină enorme și variabile pe care, cu secole în urmă, astronomii le-au presupus a fi rezultatul unui cataclism necunoscut.

Noul sistem descoperit, pe care echipa l-a etichetat ZTF J1813+4251, este o variabilă cataclismică cu cea mai scurtă orbită detectată până în prezent. Spre deosebire de alte astfel de sisteme observate în trecut, astronomii au surprins această variabilă cataclismică în timp ce stelele s-au eclipsat de mai multe ori, permițând echipei să măsoare cu precizie proprietățile fiecărei stele.

Cu aceste măsurători, cercetătorii au efectuat simulări. despre ceea ce poate face sistemul astăzi și cum ar trebui să evolueze în următoarele sute de milioane de ani. Ei au ajuns la concluzia că stelele sunt în prezent în tranziție și că steaua asemănătoare soarelui s-a învârtit și a „donat” o mare parte din atmosfera sa de hidrogen piticii albe vorace. Steaua asemănătoare soarelui va fi în cele din urmă desprinsă într-un nucleu dens, bogat în heliu. În alte 70 de milioane de ani, stelele vor migra și mai aproape, cu o orbită ultrascurtă ajungând la doar 18 minute, înainte de a începe să se extindă și să se depărteze.

Decenii în urmă, cercetătorii de la MIT și din alte părți au prezis că astfel de variabilele cataclismice ar trebui să treacă pe orbite ultrascurte. Este pentru prima dată când un astfel de sistem de tranziție a fost observat în mod direct.

„Acesta este un caz rar în care am prins unul dintre aceste sisteme în acțiunea de a trece de la acumularea de hidrogen la heliu”, spune Kevin Burdge, un Pappalardo Fellow la Departamentul de Fizică al MIT. „Oamenii au prezis că aceste obiecte ar trebui să treacă pe orbite ultrascurte și s-a dezbătut mult timp dacă ar putea deveni suficient de scurte pentru a emite unde gravitaționale detectabile. Această descoperire termină acest lucru.”

Burdge și colegii raportează. descoperirea lor în Natură. Co-autorii studiului includ colaboratori din mai multe instituții, inclusiv Centrul Harvard și Smithsonian pentru Astrofizică.

Căutare în cer

Astronomii au descoperit noul sistem într-un catalog vast de stele, au observat de către Zwicky Transient Facility (ZTF), un sondaj care folosește o cameră atașată la un telescop de la Observatorul Palomar din California pentru a face fotografii de înaltă rezoluție ale zonelor largi ale cerului.

Sondajul a luat mai multe peste 1.000 de imagini ale fiecăreia dintre cele peste 1 miliard de stele de pe cer, înregistrând luminozitatea schimbătoare a fiecărei stele de-a lungul zilelor, lunilor și anilor.

Burdge a analizat catalogul, căutând semnale ale sistemelor cu orbite ultrascurte. , a căror dinamică poate fi atât de extremă încât ar trebui să emită rafale dramatice de lumină și să emită unde gravitaționale.

„Undele gravitaționale ne permit să studiem universul într-un mod cu totul nou”, spune Burdge, care caută pe cer noi surse de unde gravitaționale.

Pentru acest nou studiu, Burdge a căutat prin datele ZTF stele care păreau să clipească în mod repetat, cu o perioadă de mai puțin de o oră - o frecvență care semnalează de obicei un sistem de cel puțin două obiecte care orbitează îndeaproape. cu unul încrucișându-l pe celălalt și blocându-i pentru scurt timp lumina.

El a folosit un algoritm pentru a trece peste 1 miliard de stele, fiecare dintre acestea fiind înregistrată în peste 1.000 de imagini. Algoritmul a sortat aproximativ 1 milion de stele care păreau să clipească în fiecare oră sau cam asa ceva. Printre acestea, Burdge a căutat apoi cu ochi semnale de interes deosebit. Căutarea sa s-a concentrat pe ZTF J1813+4251 — un sistem care se află la aproximativ 3.000 de ani lumină de Pământ, în constelația Hercule.

„Acest lucru a apărut, unde am văzut o eclipsă care se întâmplă la fiecare 51 de minute și Am spus, bine, acesta este cu siguranță un binar”, își amintește Burdge.

Un nucleu dens

El și colegii săi s-au concentrat în continuare asupra sistemului folosind W.M. Observatorul Keck din Hawaii și Gran Telescopio Canarias din Spania. Ei au descoperit că sistemul era excepțional de „curat”, ceea ce înseamnă că puteau vedea clar schimbarea luminii sale cu fiecare eclipsă. Cu o asemenea claritate, ei au putut măsura cu precizie masa și raza fiecărui obiect, precum și perioada lor orbitală.

Ei au descoperit că primul obiect era probabil o pitică albă, la 1/100 din dimensiunea soarele și aproximativ jumătate din masa lui. Al doilea obiect era o stea asemănătoare soarelui, aproape de sfârșitul vieții sale, la o zecime din dimensiunea și masa soarelui (aproximativ de dimensiunea lui Jupiter). Stelele au părut, de asemenea, să orbiteze una pe cealaltă la fiecare 51 de minute.

Totuși, ceva nu s-a totalizat.

„Această stea arăta ca soarele, dar soarele poate” nu se potrivește pe o orbită mai scurtă de opt ore — ce e aici? Burdge spune.

El a dat curând o explicație: cu aproape 30 de ani în urmă, cercetătorii, inclusiv profesorul emerit al MIT, Saul Rappaport, au prezis că sistemele cu orbită ultrascurtă ar trebui să existe ca variabile cataclismice. Pe măsură ce pitica albă mănâncă în jurul stelei asemănătoare soarelui și îi mănâncă hidrogenul ușor, steaua asemănătoare soarelui ar trebui să ardă, lăsând un miez de heliu - un element care este mai dens decât hidrogenul și suficient de greu pentru a menține steaua moartă. pe o orbită strânsă, ultrascurtă.

Burdge a realizat că ZTF J1813+4251 era probabil o variabilă cataclismică, în actul de tranziție de la un corp bogat în hidrogen la heliu. Descoperirea confirmă atât predicțiile făcute de Rappaport și alții, cât și cea mai scurtă variabilă cataclismică pe orbită detectată până în prezent.

„Acesta este un sistem special”, spune Burdge. „Am fost de două ori norocoși să găsim un sistem care răspunde la o mare întrebare deschisă și este una dintre cele mai frumoase variabile cataclismice cunoscute.”

Coincidențe ciudate: evenimente sau fapte ale lui Dumnezeu?

_ Fotografiile de top din 2022 de la AP surprind o planetă care explodează...

_ Curtea de apel respinge procesul lui Trump pentru căutarea în Mar-a-Lago...

_ APPLEDISNEY Zvonuri HEAT...

_ Pe măsură ce inflația se uşurează, disponibilizările urmează?

_ Yellen dă vina pe „splurging”...

_ HARRY TRAILER DROPS!

_ Maestrul special oprit...

_ CRYPTO CREEP PRETENȚE FĂRĂ FRAUDE...

_ STUDIU: Stresul pandemic a făcut ca creierul adolescenților să îmbătrânească fizic mai repede...

_ INFOWILD! Alex Jones îi găzduiește pe Kanye și Fuentes...

_ Oamenii care aplaudă sfârșitul umanității...

_ HACKING CREIER

_ Nu încerc să fiu șocant...

_ MAI MULT PALAT RASCISM STORM...

_ Bărbatul pledează vinovat pentru rolul din revoltele din 6 ianuarie; Poate risca zeci de ani de �nchisoare...

_ CNN concediază HIT TALENT...

_ GANNETT toacă alte 200...

_ Lava din Mauna Loa la mai puțin de 4 mile de autostrada cheie!

_ MAIMUȚE DE MOC

_ Vaticanul plin de teorii ale conspirației în timp ce hackerii lovesc...

_ „Iubește naziștii”...

_ Cramer Rips „Total Con Artist”...

_ ROILS NETFLIX...

_ Egiptul cere Muzeului Britanic să returneze piatra Rosetta...

_ SIMON COWELL, TU ESTI?

_ TESLA emite cea de-a 20-a rechemare a anului...

_ Noul AI al lui META, priceput la un joc nemilos, care caută putere...

_ Pe TIKTOK, mass-media de stat chineză difuzează videoclipuri divizoare despre politicienii americani...

_ ACTUALIZARE: APLICAȚIA DRUDGE IPHONE, IPAD...

_ Lista ținte...

_ UE are o problemă de spionaj -- greu de prins...

_ Firmele tehnologice au „facilitat” frauda cu ajutorul covid...

_ Creșterea numărului de asasinate iraniene, comploturile de răpire îi alarmează pe oficialii occidentali...

_ ANDROID...

_ EXPERIMENTE ORIFICANTE!

_ JUDECĂTORUL MAGA A MENSAT...

_ Fiica primarului ales al LA, rănită într-un accident de lovitură și fugă...

_ RECENZIE: Will Smith Brutal Slave Epic este un film B cu Delusions of Grandeur...

_ VA IERTA VREODATĂ H'WOOD PLAMELA?

_ Instinctele braconierului lui Morata salutate în timp ce scorurile atacanților continuă încărcarea cu cizma de aur la Cupa Mondială

_ Macron in Washington: Trade tops agenda ahead of state dinner with Biden

_ CHIAR �N: Curtea Supremă va revizui planul de iertare al �mprumutului pentru studenți al lui Biden

_ Prințul William și Kate Middleton au fost etichetați „destul de încântători” de către echipajul de cabină pe un zbor comercial

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea / Vineri, 1 decembrie 1989: ziua în care Marea Unire a fost doar un articol în “Scînteia” şi Ceauşescu era preocupat de producţia de halva

_ Marocanii se bucură că au ajuns în optimile de finală la Cupa Mondială

_ Moment prințul William și Kate Middleton întâmpinați de un băiețel îmbrăcat în Garda Regelui

_ Gary Neville a plecat ȘOCAT de victorie palpitantă din revenirea Japoniei în fața Spaniei, în timp ce germanii sunt abandonați

_ Fanii Angliei se bucură de ieșirea Germaniei de la Cupa Mondială, după ce un gol controversat aduce în minte amintiri din 2010

_ Fostul Carl Woods al lui Katie Price „amenință să scoată mai multe înregistrări ale rândurilor lor”

_ Breşă de securitate în WhatsApp. 360 de milioane de numere din 108 ţări, expuse

_ Romania's Lipizzan horse breeding tradition inscribed in UNESCO list

_ Soldier proposes to girlfriend before joining National Day parade

_ Țările de Jos vs SUA Cupa Mondială 2022 - Știri echipe, ora de start, canal TV, stream, față în față

_ Ce s-a întâmplat cu ducele și ducesa de Argyll DUPĂ un scandal foarte britanic?

_ Bros se pregătește să înregistreze primul lor album în trei decenii anul viitor

_ Elon Musk prevede un dezastru economic. Ce sfaturi are cel mai bogat om din lume

_ Over 230,000 travelers cross Romania's borders in past 24 hrs

_ Avionul privat Lockheed 1329 JetStar al lui Elvis Presley din 1962 va fi scos la licitație

_ Experimental Alzheimer's treatment slows cognitive decline, 'but it doesn't stop' the disease

Nr. de articole la aceasta sectiune: 327, afisate in 6 pagini.