_ Oamenii de știință identifică sursa potențială de meteoriți „întunecați de șoc”, cu implicații pentru deviația periculoasă a asteroidului

_ Oamenii de știință identifică sursa potențială de meteoriți „întunecați de șoc”, cu implicații pentru devierea periculoasă a asteroizilor

Când mingea de foc din Chelyabinsk a explodat pe cerul rusesc în 2013, a presărat Pământul cu un tip de meteorit relativ neobișnuit. Ceea ce îi face speciali pe meteoriții din Chelyabinsk și pe alții ca ei sunt venele lor întunecate, create printr-un proces numit întunecare prin șoc. Cu toate acestea, oamenii de știință planetar nu au reușit să identifice o sursă de asteroizi din apropiere a acestor tipuri de meteoriți – până acum.

Într-o nouă lucrare publicată în The Planetary Science Journal, oamenii de știință de la Universitatea din Arizona au identificat un asteroid numit 1998 OR2. ca o sursă potențială de meteoriți întunecați de șoc. Asteroidul din apropierea Pământului are o lățime de aproximativ 1,5 mile și s-a apropiat de Pământ în aprilie 2020. Când bucăți de asteroizi se desprind în spațiu și apoi aterizează pe Pământ, sunt considerați meteoriți.

„Întunecare prin șoc. este un proces de alterare cauzat atunci când ceva impactează un corp planetar suficient de puternic încât temperaturile topesc parțial sau complet acele roci și le modifică aspectul atât pentru ochiul uman, cât și în datele noastre", a declarat autorul principal al studiului Adam Battle, un student absolvent în UArizona care studiază planetare. ştiinţă. „Acest proces a fost văzut la meteoriți de multe ori, dar a fost văzut doar pe asteroizi într-unul sau două cazuri în afara centurii principale de asteroizi, care se găsește între Marte și Jupiter.”

Consilierul și studiul Battle. coautorul Vishnu Reddy, un profesor de științe planetare, a descoperit întunecarea șocului pe asteroizii din centura principală în 2013 și 2014. Reddy co-conduce laboratorul de conștientizare a domeniului spațial de la Laboratorul Lunar și Planetar împreună cu profesorul de inginerie Roberto Furfaro. Battle a funcționat în laborator din 2019.

„Impacturile sunt foarte frecvente la asteroizi și la orice corp solid din sistemul solar, deoarece vedem cratere de impact pe aceste obiecte din imaginile navelor spațiale. Dar topirea impactului și întunecarea șocurilor. efectele asupra meteoriților derivați din aceste corpuri sunt rare. Găsirea unui asteroid aproape de Pământ dominat de acest proces are implicații pentru evaluarea pericolului de impact", a spus Reddy.

"Lucrările lui Adam au arătat că asteroizii obișnuiți cu condrită pot apărea ca carbonice în instrumentele noastre de clasificare dacă sunt afectate de întunecarea prin șoc. Aceste două materiale au forțe fizice diferite, ceea ce este important atunci când încearcă să devii un asteroid periculos.”

Pentru acest studiu, Battle, Reddy și echipa lor a folosit sistemul RAPTORS, un telescop aflat în vârful clădirii Kuiper Space Sciences din campus, pentru a colecta date despre compoziția suprafeței OR2 din 1998 și a stabilit că arată ca un asteroid obișnuit condrit. Asteroizii condriți conțin mineralele olivină și piroxen și au un aspect mai ușor.

Dar atunci când echipa a analizat datele printr-un instrument de clasificare, a sugerat că asteroidul era în schimb un asteroid carbonic, un tip de asteroid care este caracteristic. întunecat și relativ lipsit de caracteristici.

„Nepotrivirea a fost unul dintre primele lucruri care au determinat proiectul să investigheze cauzele potențiale ale discrepanței”, a spus Battle. „Asteroidul nu este un amestec de condrită obișnuită și asteroizi carbonați, ci mai degrabă este cu siguranță o condrită obișnuită, pe baza minerologiei sale, care a fost modificată – probabil prin procesul de întunecare prin șoc – pentru a arăta ca un asteroid carbonic pentru instrumentul de clasificare. ."

Întunecarea prin șoc a fost emisă ipoteza la sfârșitul anilor 1980, dar nu a câștigat tracțiune și a rămas nestudiată până în 2013, când mingea de foc deasupra Rusiei a produs meteoriți cu caracteristici întunecate la șoc.

Oamenii de știință, inclusiv Reddy, a început să devină mai interesat de întunecarea șocului, iar Reddy a descoperit curând asteroizi întunecați de șoc în centura principală de asteroizi. Pe Pământ, 2%, sau aproximativ 1.400 din aproximativ 60.000 de meteoriți obișnuiți de condrită au suferit un anumit grad de șoc sau proces de impact, a spus Battle.

Cercetătorii au reușit să excludă o mulțime de alte motive potențiale pentru care 1998 OR2 părea a fi un asteroid carbonic, mai degrabă decât o condrită obișnuită. O posibilă cauză a discrepanței ar putea fi meteorizarea spațiului, în care expunerea la mediul spațial provoacă modificări ale suprafeței asteroidului, dar dacă acesta ar fi cazul, asteroidul ar părea să aibă o culoare puțin mai roșie decât este. Întunecarea prin șoc este un proces care poate suprima aspectul olivinei și piroxenului în timp ce întunecă suprafața asteroidului pentru a arăta ca un asteroid carbonic.

Băncile străine jupoaie românii. Când oare, un partid patriot va opri jaful? INS: Profitul opraţional în sistemul bancar a fost anul trecut de 22,596 miliarde lei

_ Un băiat ucrainean de 17 ani a început să construiască un detector de mine antiorestre la 9 ani pentru a proteja oamenii de Putin

_ Costumele din musicalul Mamma Mia!, expuse în premieră la Bucureşti

_ Jill Biden dezvăluie decorațiunile de Crăciun de la Casa Albă � lipește bile de aur lipicioase la ușă

_ Matt Shirvington cumpără o casă de 11,2 milioane USD în North Shore din Sydney

_ SCANDALOS! Cristiano Ronaldo aproape că marchează un gol uimitor la Cupa Mondială

_ Televiziunea chineză taie imaginile fără măști de la Cupa Mondială

_ Suella Braverman încearcă să pună solicitanții de azil din țări „sigure” pe calea rapidă spre deportare

_ Iranul amenință familiile jucătorilor de la echipa naţională de fotbal cu închisoarea şi tortura - CNN

_ Suedia s-a răzgândit în privința aderării României la Schengen. Anunțul lui Bogdan Aurescu

_ F1: Conducătorul echipei Ferrari, Mattia Binotto, şi-a prezentat demisia

_ Programul agențiilor bancare de Sfantu Andrei - 1 Decembrie

_ O simplă radiografie poate prezice riscul de a dezvolta sau de a muri din cauza unei boli de inimă în următorii 10 ani

_ Șeful Angliei, Gareth Southgate, un „concurent feroce și nemilos”, spune psihologul sportiv de încredere

_ CHRIS FOY: Cum poate Jones să transforme doom într-un nou boom și să transforme Anglia în candidați la Cupa Mondială

_ Băncile din UE vor trebui să respecte norme mai stricte privind utilizarea serviciilor de 'cloud computing'

_ Ally Langdon împărtășește un text secret pe care Tracy Grimshaw i-a trimis-o după ce i-a fost obsesat

_ The dream of a student from Arad to build robots made Romania a world champion

_ Tory Lanez părăsește tribunalul din LA după prima zi a procesului său pentru împușcătura în care era implicată Megan Thee Stallion

_ Fallout Juventus: Unde se duce clubul acum după demisia consiliului de conducere?

_ Studiu: Derivativele, instrumente financiare din ce în ce mai atractive în context inflaţionist

_ Regina i-a luat pe Harry și Meghan numindu-și fiica Lilibet drept „complimentul care trebuia să fie”

_ Invadatorul de teren al Cupei Mondiale a transportat furtunile cu drapelul Pride pe teren în timpul meciului Portugalia vs. Uruguay

_ Chitaristul The Angels, John Brewster, salută portretul „nemăgulitor” într-un documentar care spune totul

_ President Iohannis welcomes U.S. Secretary of State Blinken at Cotroceni Palace

_ HAS la Juventus, în timp ce întregul consiliu demisionează în urma unei întâlniri uluitoare de luni

_ Bluey câștigă un BAFTA! Desene animate australiane au scoruri mari la premiile britanice

_ Ce joburi au căutat românii în 2022

_ Analiştii financiari anticipează o inflaţie mai mare de 10% peste un an şi un curs de peste 5 lei/euro

_ Femeile iraniene susțin că sunt „spionate de oficiali guvernamentali” la Cupa Mondială din Qatar

_ Liderul PER, Dănuț Pop, trimis în judecată de DNA. Acuzațiile procurorilor

_ NATO la Bucureşti. Începe primul eveniment major al NATO într-un stat de pe flancul estic, după invazia Rusiei din Ucraina

_ Alegeri municipale în Cuba: Cea mai scăzută participare la vot din ultimii 46 de ani

_ Vezi interviul cochet al lui Samantha Armytage cu Matt Wright, în timp ce Outback Wrangler zboară spre arestarea poliției

_ Australianul Smith caută să încheie cel mai bun an din carieră

_ Premierul britanic, reacție violentă la adresa Chinei, după ce un jurnalist BBC a fost bătut la Shanghai: S-a încheiat Epoca de Aur

_ Spectacolul de micul dejun de astăzi ia o lovitură „brutală” la gazda care pleacă Ally Langdon

_ Avertizare de călătorie a MAE - Sunt vizați românii care călătoresc în Belgia

_ Scene șocante în Ecuador: mai mulți bărbați înarmați au luat cu asalt un spital pentru a ucide un adolescent

_ Bucureşti, reuniunea NATO: Blinken va anunţa asistenţă pentru reţeaua electrică ucraineană

_ O carte pe zi: „A unsprezecea poruncă” de Udrea Rotaru

_ Mai multe despre rezultatele corupte din comitatul Maricopa din Arizona � nu au sens

_ Statisticile incredibile ale Cupei Mondiale ale lui Socceroos nu sunt suficiente pentru a câștiga bătălia de cod cu AFL și NRL

_ Pomul „patetic” din Trafalgar Square, batjocorit de londonezi după ce a sosit cadou din Norvegia

_ Karine Jean-Pierre respinge apelul lui Joe Biden de a interzice v�nzarea de arme semi-automate (VIDEO)

_ În ziua în care regina a glumit, arăta exact ca domnișoara Piggy din noua biografie a lui Gyles Brandreth

_ Fostul Justin McKeone al Oliviei Molly Rogers, prins în scandalul foto nud, după despărțirea cuplului

_ Ce urmează pentru I'm a Celeb star jungle? Jill Scott să câștige milioane

_ Christine McGuinness își arată silueta incredibilă într-un costum de baie albastru într-un parc de trambulină

_ Demi Rose își arată curbele incredibile și prezintă un display FOARTE busti

_ Băiatul de frați canibal care a ucis la întâmplare un cuplu din Florida și i-a mestecat fața bărbatului nu este vinovat

_ Vedeta Baywatch Donna D'Errico, în vârstă de 54 de ani, afișează o afișare uluitoare cu o fotografie revelatoare pe tema sărbătorilor

_ Spectatorul care a luat cu asalt meciul de la Cupa Mondială fluturând steagul LGBT este un fotbalist italian devenit activist

_ Julia Fox o apără pe Kim Kardashian pe fondul scandalului campaniei publicitare Balenciaga

_ Louise Thompson arată radiantă în rochie crem în timp ce împărtășește fotografii din botezul fiului Leo

_ Anglia vs Țara Galilor: experții Sportsmail își spun cuvântul înaintea bătăliei din Marea Britanie de la Cupa Mondială

_ Tyler Adams este „unul dintre cei mai buni mijlocași” de la Cupa Mondială și „nu are plafon”, susține Beasley

_ Metallica anunță un nou album, turneu mondial

_ Trio-ul belgian Kevin de Bruyne, Jan Vertonghen și căpitanul Eden Hazard s-au „ÎNCETIT” în dressing

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4698, afisate in 79 pagini.