_ Broaștele negre de la Cernobîl dezvăluie evoluția în acțiune

Accidentul de la reactorul patru al centralei nucleare de la Cernobîl din 1986 a generat cea mai mare eliberare de material radioactiv în mediu din istoria omenirii. Impactul expunerii acute la doze mari de radiații a fost sever pentru mediu și populația umană. Dar la mai bine de trei decenii de la accident, Cernobîl a devenit una dintre cele mai mari rezervații naturale din Europa. O gamă diversă de specii pe cale de dispariție își găsesc refugiu astăzi acolo, inclusiv urși, lupi și râși.

Radiațiile pot deteriora materialul genetic al organismelor vii și pot genera mutații nedorite. Cu toate acestea, unul dintre cele mai interesante subiecte de cercetare de la Cernobîl este încercarea de a detecta dacă unele specii se adaptează de fapt pentru a trăi cu radiații. Ca și în cazul altor poluanți, radiațiile ar putea fi un factor selectiv foarte puternic, favorizând organismele cu mecanisme care le măresc supraviețuirea în zonele contaminate cu substanțe radioactive.

Protecția melaninei împotriva radiațiilor

Lucrările noastre în Cernobîl a început în 2016. În acel an, aproape de reactorul nuclear avariat, am detectat mai multe broaște de copac estic (Hyla orientalis) cu o nuanță neobișnuită de negru. Specia are în mod normal o colorație dorsală verde strălucitor, deși ocazional pot fi întâlniți indivizi mai întunecați.

Melanina este responsabilă pentru culoarea închisă a multor organisme. Ceea ce este mai puțin cunoscut este că această clasă de pigmenți poate reduce și efectele negative ale radiațiilor ultraviolete. Și rolul său protector se poate extinde și asupra radiațiilor ionizante, așa cum a fost demonstrat cu ciupercile. Melanina absoarbe și disipează o parte din energia radiației. În plus, poate elimina și neutraliza moleculele ionizate din interiorul celulei, cum ar fi speciile reactive de oxigen. Aceste acțiuni fac mai puțin probabil ca indivizii expuși la radiații să sufere leziuni celulare și să le sporească șansele de supraviețuire.

Culoarea broaștelor de copac de la Cernobîl

După detectarea primelor broaște negre în 2016, am decis să studiem rolul colorației melaninei în fauna sălbatică de la Cernobîl. Între 2017 și 2019, am examinat în detaliu colorarea broaștelor de copac din est în diferite zone din nordul Ucrainei.

În acești trei ani am analizat colorarea pielii dorsale a peste 200 de broaște masculi capturate în 12 iazuri de reproducere diferite. . Aceste localități au fost distribuite de-a lungul unui gradient larg de contaminare radioactivă. Acestea au inclus unele dintre cele mai radioactive zone de pe planetă, dar și patru situri în afara zonei de excludere a Cernobîlului și cu niveluri de radiație de fond folosite ca controale.

Lucrările noastre, publicate în Evolutionary Applications, dezvăluie că broaștele de copac de la Cernobîl au o colorație mult mai închisă decât broaștele capturate în zonele de control din afara zonei. După cum am aflat în 2016, unele sunt negre. Această colorare nu are legătură cu nivelurile de radiații pe care le experimentează broaștele astăzi și pe care le putem măsura la toți indivizii. Culoarea închisă este tipică broaștelor din interiorul sau din apropierea zonelor cele mai contaminate la momentul accidentului.

Răspunsuri evolutive la Cernobîl

Rezultatele studiului nostru sugerează că broaștele de la Cernobîl ar putea au suferit un proces de evoluție rapidă ca răspuns la radiații. În acest scenariu, acele broaște cu o culoare mai închisă la momentul accidentului, care reprezintă în mod normal o minoritate în populațiile lor, ar fi fost favorizate de acțiunea protectoare a melaninei.

Broaștele întunecate ar fi supraviețuit radiații mai bine și reproduse cu mai mult succes. Au trecut peste zece generații de broaște de la accident și un proces clasic, deși foarte rapid, de selecție naturală ar putea explica de ce aceste broaște întunecate sunt acum tipul dominant pentru speciile din Zona de excludere a Cernobîlului.

Studiul broaștelor negre de la Cernobîl constituie un prim pas pentru o mai bună înțelegere a rolului protector al melaninei în mediile afectate de contaminarea radioactivă. În plus, deschide porțile către aplicații promițătoare în domenii atât de diverse precum gestionarea deșeurilor nucleare și explorarea spațiului.

Sperăm că războiul actual din Ucraina se va încheia în curând și comunitatea științifică internațională va putea reveni la studiază, împreună cu colegii noștri ucraineni, fascinantele procese de evoluție și resălbăticie ale ecosistemelor de la Cernobîl.

Acest articol este republicat din The Conversation sub o licență Creative Commons. Citiți articolul original.

_Norizo Ro - 03 Oct 2022 18:30:10 - Ce mai face Soros?

_Stiri Negre - 20 Nov 2022 06:24:53 - Încă o moarte subită in rândul adolescenților. Observați că Nimeni nu vrea sa le investigheze?

Norizo Ro - 13 Sep 2022 04:49:04 - Poantă Zilei: Reclamă la viitorul lapte de Gândac, stors cu pasiune din Gândaci Bio

_Norizo Ro - 30 Oct 2022 11:24:44 - Poantă Zilei : Cui ii place cel mai mult în vacanță?

_4 Media Info - 23 Nov 2022 17:50:28 - PSD și PNL au prăbușit natalitatea in Romania. Și după ce au făcut asta să vedeți ce le-a mai trecut prin cap..

_4 Media Info - 22 Nov 2022 14:50:30 - Corupția PSD PNL

_Norizo Ro - 25 Oct 2022 09:54:16 -Poanta Zile: MăCiucă stinge Becul

_4 Media Info - 23 Nov 2022 10:50:16 - Ciucă încearcă cu disperare sa nu elimine Pensiile Speciale

Robocop devine realitatea.. San Francisco plănuiește să folosească roboți capabili de forță mortală

_Stiri Negre - 14 Nov 2022 05:07:58 - Când o să vedem un Lidl închis pentru infestarea populației? Cu slugile străinătății din Guvernul PSD PNL niciodată

_Stiri Negre - 21 Nov 2022 16:42:30 - Prea multe video-uri cu animale care se rotesc în cerc

George Simion - 16 Nov 2022 15:50:51 - "Vom răscumpăra TOATE acțiunile care sunt în momentul acesta în Posesia Fondului Proprietatea"

Gold FM Romania - 24 Nov 2022 18:55:57 - Raportul Devastator al Avocatului Poporului despre Sistemul Sanitar din România

_Marius Tucă Show - 22 Nov 2022 20:24:29 - Bănescu face de râs biserica

_Norizo Ro - 24 Sep 2022 08:16:47 - Poanta Zilei: Cum are grijă Isărescu de Inflație....și cum îsi bate joc de români.

_ Acum, SNP al lui Nicola Sturgeon spune că decizia instanței împotriva IndyRef2 va crește sprijinul pentru separatism

_ CAIETUL LUI ALEXANDRA SHULMAN: Marea problemă în Qatar: Ce se află în sacoșele WAG-urilor?

_ Vick Hope își arată silueta într-un bikini MINUT în timp ce își susține logodnicul Calvin Harris în turneu

_Gold FM Romania - 26 Nov 2022 09:07:42

_ Ashley Benson și iubita zvonită Sofia Malamute pleacă la cumpărături în LA

_Stiri Negre - 24 Nov 2022 06:32:40 - Cum își bate joc Nicușor în continuare de bucuresteni

Norizo Ro - 15 Sep 2022 17:48:24 - Poanta Zilei: Ciucă a găsit rezolvarea ieftină la încălzire

_4 Media Info - 26 Nov 2022 14:26:10 - Unica Soluție Unirea

_ Iubita lui Jack Grealish, Sasha Attwood, conduce la cumpărăturile Angliei WAG la Doha în timpul Cupei Mondiale

_ ÎNAINTE DE JOC: Mason Mount respinge un contract de 200.000 de lire sterline pe săptămână cu Chelsea

_ Anthony Joshua și Dillian Whyte arată respect față de fiecare după câștigarea deciziei majoritare a acestuia din urmă

_ Jenny Powell decupează o siluetă plină de farmec într-o rochie turcoaz la Premiile RTS North West din Manchester

_ Gary Neville sugerează că următoarea mutare a lui Cristiano Ronaldo va fi la un club european „de top”.

_Gold FM Romania - 25 Nov 2022 17:42:59

_Gold FM Romania - 24 Nov 2022 20:03:44

_ Sindicatele au spus că „pur și simplu nu există bani” pentru a oferi lucrătorilor din sectorul public creșteri salariale care reduc inflația

_ Scris in stele! Un astrolog explorează cele mai bune cocktail-uri pe care să le împerechezi cu zodia ta

_ Experții avertizează că restaurantele indiene s-ar putea închide cu o rată de UNA PE ZI, deoarece companiile se luptă cu creșterea prețurilor

_Gold FM Romania - 26 Nov 2022 10:40:17

_ EMILY PRESCOTT: Poppy Delevingne și James Cook merg din nou pe drumuri separate

_ Strictly Come Dancing 2022: Will Mellor și Nancy Xu sunt în fruntea clasamentului

_ Hailey Bieber și soțul Justin Bieber ies la întâlnire la prânz la White Shark din West Hollywood

_ Jack Vidgen este lăsat furibund, în timp ce fanii nu-l urmăresc pentru că poartă lenjerie intimă „neutră între sex” pe Instagram

_ Freddie Roman, îndrăgit comedian, moare la vârsta de 85 după ce a suferit un infarct

_ Elsa Pataky dezvăluie felul surprinzător în care alege între proiectele de film

_ Reese Witherspoon intră în spiritul sărbătorilor în timp ce modelează ținute festive

_ AJ Odudu intră în spiritul festiv pentru a aprinde luminile de Crăciun din orașul natal Blackburn

_ Megan thee Stallion se retrage din Australian Festival cu zile înainte de turneu

_ I’m A Celebrity 2022: Jill Scott „castiga milioane din TV si oferte de sustinere”

_ Mia Fevola emană glamour pe pistă la Zipping Classic Day în rochie midi albă imprimată

_Stiri Negre - 22 Nov 2022 16:51:41 - Lidl vinde iaurt infectat

_Norizo Ro - 20 Sep 2022 11:39:41 -PSD și PNL au multa carne la frigider

_Gold FM Romania - 24 Nov 2022 11:40:52

_ Gary Neville recunoaște că regretă că nu a vorbit despre Glazers când era jucător de la Man United

_ Cum arată faţa nevăzută a Lunii. Imagini surprinse de Capsula Orion

_ Putin „este un trădător al Rusiei” ai cărui comandanți „mi-au ucis fiul”, se înfurie tatăl recrutului

_ Crimele de la fermă de la Casa Albă: Oamenii de știință susțin că poliția a mutat un cadavru înainte de a fi luate fotografii oficiale

_ Rapper iranian arestat pentru că a susținut proteste riscă pedeapsa cu moartea

_ Un octogenar indian şi-a dat foc pentru a protesta faţă de politica lingvistică a guvernului, care impune utilizarea limbii hindi

_Gold FM Romania - 26 Nov 2022 10:36:44

_Gold FM Romania - 26 Nov 2022 08:58:39

_Gold FM Romania - 24 Nov 2022 21:53:02

Gold FM Romania - 24 Nov 2022 18:06:37 - S-a dat ordin pe unitate pentru ca Austria să nu fie atacată în presa din România larg controlată de Sistem

_ Poate Gareth Bale să evoce un ultim miracol împotriva Angliei? Țara Galilor trebuie să câștige pentru a ajunge în optimi

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1660, afisate in 28 pagini.