_ Descoperirile Rover oferă o privire asupra peisajului antic al Planetei Roșii

_ Descoperirile rover oferă o privire a peisajului antic al Planetei Roșii

Geologul CU Boulder Lisa Mayhew se numără printre oamenii de știință care lucrează pentru a recrea istoria unui peisaj antic care nu ar părea deplasat în Utah – doar acest teren se află pe Marte la milioane de mile. de pe Pământ.

Mayhew este membru al echipei științifice pentru misiunea NASA Marte 2020, care este condusă de Jet Propulsion Laboratory din sudul Californiei. În august, ea și colegii ei au publicat câteva dintre primele seturi de rezultate din explorarea planetei roșii de către roverul Perseverance.

Descoperirile aruncă o privire profundă asupra craterului Jezero. Cu mai bine de 3 miliarde de ani în urmă, un asteroid mare a lovit Marte, formând această caracteristică geologică care se întinde pe aproape 30 de mile și conține dune de nisip ondulate și stânci stâncoase. Folosind o suită de instrumente științifice la bordul roverului Perseverance, care are aproximativ dimensiunea unui SUV, cercetătorii au început să exploreze trecutul acelui peisaj - arătând cum roca magmatică formează podeaua craterului și cum apa a remodelat rocile într-o perioadă în care un vast Probabil că lacul a umplut această regiune.

„Avem o mulțime de informații de pe orbită care ne informează despre ce credem că ar putea fi geologia, minerologia și chimia lui Marte”, a spus Mayhew, asociat de cercetare în cadrul Departamentului de Științe Geologice. la CU Boulder. „Dar să luăm un rover acolo este un instrument incredibil de valoros pentru a ne asigura că înțelegem cu adevărat ce se întâmplă.”

Noile rezultate sunt o lovitură de stat pentru acea mașinărie îndrăzneață. Perseverența de peste 1 tonă a aterizat pe Marte pe 18 februarie 2021. It și Mayhew au fost ocupați de atunci. De-a lungul a peste 570 de zile marțiane, sau „soluri”, roverul a explorat aproape 8 mile de suprafața planetei. Noile studii se concentrează pe primul an al lui Perseverance, pe care rover-ul l-a petrecut investigând formațiunile și caracteristicile geologice de-a lungul podelei craterului, inclusiv două numite Máaz și Séítah.

Mayhew, care anterior studiase doar rocile de pe Pământ, vede că misiune ca o șansă de a-și dezvolta abilitățile de geolog și, cel puțin indirect, de a-și pune picioarele pe o altă lume.

„Îmi dau seama câteodată cât de nebunesc este că fac ceea ce fac”, a spus ea. . „Sunt foarte recunoscător că am avut ocazia să fac parte din această știință revoluționară.”

Scris în piatră

Craterul Jezero poate părea uscat și prăfuit astăzi, dar mai mult decât acum 3 miliarde de ani, ar fi fost aproape de nerecunoscut. Aici, apa care pătrunde dintr-o intrare a alimentat un lac care a crescut și s-a micșorat în dimensiune de-a lungul eonilor.

Mayhew și colegii ei încearcă să detalieze cronologia acelui trecut mai umed.

Primul set de descoperiri al echipei se află în două formațiuni geologice, în special: Máaz, Navajo pentru „Marte”, o caracteristică care pare să se suprapună pe Séítah mai mare, Navajo pentru „printre nisip”. Pentru a studia acest teren, cercetătorii s-au bazat pe mai multe instrumente de la bordul Perseverance, inclusiv SuperCam. Acest instrument pivotant se află deasupra roverului și folosește lumina laser pentru a cuantifica elementele și a identifica mineralele prezente în diferite roci.

Mayhew este co-autor la două lucrări conduse de Ken Farley de la Institutul de Tehnologie din California. și Roger Wiens de la Laboratorul Național Los Alamos care detaliază primul an al lui Perseverance pe Marte. Studiile au fost publicate pe 25 august în revistele Science and Science Advances. Alte echipe de cercetare au publicat mai multe descoperiri ale misiunii în același timp.

Rezultatele grupului indică o origine surprinzătoare pentru aceste formațiuni: un corp de rocă fierbinte, topită, poate să fi existat pe fundul craterului, depunându-se și răcire în mai multe etape, potențial formând atât Séítah, cât și Máaz. Alternativ, Máaz s-ar putea să se fi format și când fluxuri de lavă separate s-au mutat în crater.

„O idee este că acesta a fost un singur corp de rocă format din magmă care se răcește sub pământ”, a spus Mayhew. „Dar un alt model este că Máaz s-ar fi putut forma separat de lava care curge activ pe suprafața lui Marte.”

Proiectul atinge o întrebare care a motivat o mare parte a carierei sale de decenii: Cum funcționează viața să-și creeze o existență în unele dintre cele mai puțin probabile locuri de pe planeta noastră?

În 2007 și 2008, Mayhew a navigat în croaziere de cercetare care au colectat roci de pe fundul oceanelor Pacific și Atlantic pentru a afla mai multe despre viața microbiană. în sistemele hidrotermale. În 2015, ea a participat la o croazieră de cercetare a Programului internațional de foraj oceanic, care a forat sub suprafața unui sistem hidrotermal pentru a accesa roci care reacţionează activ. În aceste locuri, rocile reacționează cu apa și produc substanțe chimice precum hidrogenul gazos — nutrienți care susțin comunități vibrante de microbi care, la rândul lor, pot susține o viață mai complexă, cum ar fi crustaceele și alte nevertebrate.

„Cercetarea mea”. a abordat întotdeauna modul în care apa modifică rocile și modul în care acest proces poate susține viața”, a spus Mayhew.

Întoarcerea pe Pământ

Pentru a afla dacă rocile din Jezero ar fi susținut viața de miliarde de ani. în urmă, Mayhew și colegii ei vor trebui să se uite mult mai atent la aceste bucăți de Marte — la microscop din laboratoarele de pe Pământ.

În timpul misiunii sale, a explicat ea, Perseverance folosește un burghiu pentru a excava aproximativ. 40 de probe geologice marțiane, depozitându-le în tuburi sigilate. NASA lucrează cu Agenția Spațială Europeană (ESA) în misiuni separate care vor călători pe Marte pentru a ridica 30 dintre acele tuburi și a le aduce înapoi pe Pământ.

Mayhew este unul dintre cei 15 oameni de știință aflați la întoarcerea misiunii. Echipa Sample Science. Ea și colegii ei lucrează cu alți membri ai echipei și cu operatorii Perseverance pentru a decide ce pietre ar trebui să colecteze roverul. Până în prezent, echipa a umplut 13 dintre tuburile sale de probă, 12 cu roci și unul cu o probă de atmosferă, cu planuri de a colecta mai multe probe de rocă în curând. Echipa a sigilat, de asemenea, două tuburi „martori” pentru a colecta praful și particulele din atmosferă, permițând cercetătorilor să măsoare contaminarea care ar putea fi prezentă în timpul procesului de eșantionare.

Mayhew a spus că trecerea de la un geolog de pe Pământ. pentru un om de știință care lucrează la o lume extraterestră a fost greu, dar plină de satisfacții.

„A fost o curbă mare de învățare. Nu am experiența pe care o au mulți oameni din echipă, în special cei care au lucrat la misiuni rover de când au apărut Opportunity and Spirit la începutul anilor 2000”, a spus Mayhew. „Încerc în mod constant să-mi țin urechile deschise și să învăț de la ele.”

În martie 2022, Perseverance a părăsit podeaua craterului pentru ceea ce poate fi cel mai interesant teren al misiunii – delta. Aici, echipa va colecta roci care au fost depuse pe podeaua craterului când apa curgea cândva pe Marte.

Perseverența și Mayhew nu dau semne de oprire: „Este un program agitat și trebuie să continuă să te miști.”

_Norizo Ro - 03 Oct 2022 18:30:10 - Ce mai face Soros?

Norizo Ro - 13 Sep 2022 04:49:04 - Poantă Zilei: Reclamă la viitorul lapte de Gândac, stors cu pasiune din Gândaci Bio

_Stiri Negre - 20 Nov 2022 06:24:53 - Încă o moarte subită in rândul adolescenților. Observați că Nimeni nu vrea sa le investigheze?

_Norizo Ro - 30 Oct 2022 11:24:44 - Poantă Zilei : Cui ii place cel mai mult în vacanță?

_4 Media Info - 23 Nov 2022 17:50:28 - PSD și PNL au prăbușit natalitatea in Romania. Și după ce au făcut asta să vedeți ce le-a mai trecut prin cap..

_4 Media Info - 22 Nov 2022 14:50:30 - Corupția PSD PNL

_4 Media Info - 23 Nov 2022 10:50:16 - Ciucă încearcă cu disperare sa nu elimine Pensiile Speciale

_Norizo Ro - 25 Oct 2022 09:54:16 -Poanta Zile: MăCiucă stinge Becul

George Simion - 16 Nov 2022 15:50:51 - "Vom răscumpăra TOATE acțiunile care sunt în momentul acesta în Posesia Fondului Proprietatea"

Gold FM Romania - 24 Nov 2022 18:55:57 - Raportul Devastator al Avocatului Poporului despre Sistemul Sanitar din România

Robocop devine realitatea.. San Francisco plănuiește să folosească roboți capabili de forță mortală

_Stiri Negre - 14 Nov 2022 05:07:58 - Când o să vedem un Lidl închis pentru infestarea populației? Cu slugile străinătății din Guvernul PSD PNL niciodată

_Stiri Negre - 21 Nov 2022 16:42:30 - Prea multe video-uri cu animale care se rotesc în cerc

_ CAIETUL LUI ALEXANDRA SHULMAN: Marea problemă în Qatar: Ce se află în sacoșele WAG-urilor?

_Marius Tucă Show - 22 Nov 2022 20:24:29 - Bănescu face de râs biserica

_Norizo Ro - 24 Sep 2022 08:16:47 - Poanta Zilei: Cum are grijă Isărescu de Inflație....și cum îsi bate joc de români.

_ Sindicatele au spus că „pur și simplu nu există bani” pentru a oferi lucrătorilor din sectorul public creșteri salariale care reduc inflația

_ Freddie Roman, îndrăgit comedian, moare la vârsta de 85 după ce a suferit un infarct

_ Elsa Pataky dezvăluie felul surprinzător în care alege între proiectele de film

_ Gary Neville sugerează că următoarea mutare a lui Cristiano Ronaldo va fi la un club european „de top”.

_ Acum, SNP al lui Nicola Sturgeon spune că decizia instanței împotriva IndyRef2 va crește sprijinul pentru separatism

_ Vick Hope își arată silueta într-un bikini MINUT în timp ce își susține logodnicul Calvin Harris în turneu

_Gold FM Romania - 26 Nov 2022 09:07:42

_ Ashley Benson și iubita zvonită Sofia Malamute pleacă la cumpărături în LA

_Stiri Negre - 24 Nov 2022 06:32:40 - Cum își bate joc Nicușor în continuare de bucuresteni

Norizo Ro - 15 Sep 2022 17:48:24 - Poanta Zilei: Ciucă a găsit rezolvarea ieftină la încălzire

_4 Media Info - 26 Nov 2022 14:26:10 - Unica Soluție Unirea

_ Crimele de la fermă de la Casa Albă: Oamenii de știință susțin că poliția a mutat un cadavru înainte de a fi luate fotografii oficiale

_ Bella Hadid merge TOPLESS și își arată silueta senzațională în timp ce promovează noua colecție

_ Iubita lui Jack Grealish, Sasha Attwood, conduce la cumpărăturile Angliei WAG la Doha în timpul Cupei Mondiale

_ ÎNAINTE DE JOC: Mason Mount respinge un contract de 200.000 de lire sterline pe săptămână cu Chelsea

_ Anthony Joshua și Dillian Whyte arată respect față de fiecare după câștigarea deciziei majoritare a acestuia din urmă

_ Jenny Powell decupează o siluetă plină de farmec într-o rochie turcoaz la Premiile RTS North West din Manchester

_Gold FM Romania - 25 Nov 2022 17:42:59

_Gold FM Romania - 24 Nov 2022 20:03:44

_ Scris in stele! Un astrolog explorează cele mai bune cocktail-uri pe care să le împerechezi cu zodia ta

_ Experții avertizează că restaurantele indiene s-ar putea închide cu o rată de UNA PE ZI, deoarece companiile se luptă cu creșterea prețurilor

_Gold FM Romania - 26 Nov 2022 10:40:17

_ EMILY PRESCOTT: Poppy Delevingne și James Cook merg din nou pe drumuri separate

_ Strictly Come Dancing 2022: Will Mellor și Nancy Xu sunt în fruntea clasamentului

_ Hailey Bieber și soțul Justin Bieber ies la întâlnire la prânz la White Shark din West Hollywood

_ Jack Vidgen este lăsat furibund, în timp ce fanii nu-l urmăresc pentru că poartă lenjerie intimă „neutră între sex” pe Instagram

_ Reese Witherspoon intră în spiritul sărbătorilor în timp ce modelează ținute festive

_ AJ Odudu intră în spiritul festiv pentru a aprinde luminile de Crăciun din orașul natal Blackburn

_ Megan thee Stallion se retrage din Australian Festival cu zile înainte de turneu

_ I’m A Celebrity 2022: Jill Scott „castiga milioane din TV si oferte de sustinere”

_ Mia Fevola emană glamour pe pistă la Zipping Classic Day în rochie midi albă imprimată

_Stiri Negre - 22 Nov 2022 16:51:41 - Lidl vinde iaurt infectat

_Norizo Ro - 20 Sep 2022 11:39:41 -PSD și PNL au multa carne la frigider

_ CUPA MONDIALĂ ÎN DIRECT: Costa Rica învinge Japonia după o lovitură de 7-0, după ce Spania în primul joc

_ Versurile scrise de mână ale lui Bob Dylan pentru melodia sa clasică Desolation Row sunt vândute cu 425.000 USD

_ Matty Healy sărută un fan pe scena din Las Vegas, după ce s-a luptat anterior să se simtă „sexualizat”

_ Regimul Biden interzice celui mai mare producător de zahăr din lume să exporte �n SUA pe fondul revendicărilor privind munca forțată � dar China primește permis

_ SUA salută acordul venezuelean și ridică o parte din sancțiuni

_ Gabrielle Union îmbracă o salopetă confortabilă șic la evenimentul SAG-AFTRA Foundation Conversations

_ EMILY PRESCOTT: Soțul Prințesei Beatrice, Edoardo Mapelli Mozzi, iese coroana de afaceri

_ Două automarfare încărcate cu produse second-hand au fost întoarse în Ungaria din Vama Petea

_ Ce s-ar întâmpla dacă Moldova ar cădea în mâinile rușilor (Opinie)

_ Protestele izbucnesc în toată China, în timp ce mii de oameni ies în stradă din cauza restricțiilor draconice legate de Covid

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1704, afisate in 29 pagini.