_ James Webb surprinde o imagine spectaculoasă a unei galaxii strălucitoare

_ James Webb surprinde o imagine spectaculoasă a unui galaxie strălucitoare

Una dintre primele imagini spectaculoase realizate de NASA a capturat noul telescop spațial James Webb, de mai multe milioane de lire sterline cele mai timpurii galaxii ale universului.

Acum, analiza timpurie s-a concentrat asupra uneia dintre aceste galaxii aflate la nouă miliarde de ani lumină distanță de Pământ și au dezvăluit că strălucește cu unele dintre cele mai vechi grupuri de stele cunoscute, datând înapoi la scurt timp după Big Bang.

Aceste grupuri dense de milioane de stele pot fi relicve care conțin primele și cele mai vechi stele din univers.

Denumită „galaxia Sparkler”. „, și-a primit numele datorită obiectelor compacte care apar ca mici puncte galben-roșii care o înconjoară, numite de cercetători „sclipici”.

Ei au presupus că scânteirile ar putea fi fie grupuri tinere de activ- stele care formează — s-au născut la trei miliarde de ani după Big Bang la vârful formării stelare — sau grupuri globulare vechi.

Clusterile globulare sunt colecții antice de stele dintr-o ga. copilăria lui laxy și conțin indicii despre primele sale faze de formare și creștere.

Din analiza lor inițială a 12 dintre aceste obiecte compacte, experții au stabilit că cinci dintre ele nu sunt doar clustere globulare, ci și printre cele mai vechi cunoscute. .

Cercetarea a fost efectuată de experți de la Canadian NIRISS Unbiased Cluster Survey (CANUCS), care au studiat imaginea de câmp profund al telescopului spațial James Webb (JWST).

' JWST a fost construit pentru a găsi primele stele și primele galaxii și pentru a ne ajuta să înțelegem originile complexității în univers, cum ar fi elementele chimice și blocurile de construcție ale vieții", a spus Lamiya Mowla, de la Universitatea din Toronto și co- autorul principal al studiului.

„Această descoperire din Primul Câmp Adanc al lui Webb oferă deja o privire detaliată asupra fazei timpurii a formării stelelor, confirmând puterea incredibilă a JWST.”

Galaxia Calea Lactee are aproximativ 150 de clustere globulare și cum și când exact aceste pâlcuri dense de stele pentru rmed nu este bine înțeles.

Astronomii știu că clusterele globulare pot fi extrem de vechi, dar este incredibil de dificil să le măsurați vârstele.

Folosirea clusterelor globulare foarte îndepărtate pentru a îmbătrâni data primelor stele din galaxii îndepărtate nu a fost făcută înainte și este posibilă numai cu Webb.

„Aceste clustere nou identificate s-au format aproape de prima dată când a fost chiar posibil să se formeze stele”, a spus Mowla. .

„Deoarece galaxia Sparkler este mult mai îndepărtată decât propria noastră Cale Lactee, este mai ușor să se determine vârstele clusterelor sale globulare.

„Observăm Sparkler așa cum era acum nouă miliarde de ani, când universul avea doar patru miliarde și jumătate de ani, uitându-se la ceva ce s-a întâmplat cu mult timp în urmă.

„Gândește-te la asta ca ghicirea vârstei unei persoane în funcție de aspectul său — este ușor să faci diferența dintre un bătrân de 5 și 10 ani, dar greu de făcut diferența dintre un bărbat de 50 și 55 de ani.'

Kartheik. G. Iyer, din Universitatea din Toronto și co-autorul principal al studiului, a declarat: „Privirea la primele imagini de la JWST și descoperirea unor grupuri globulare vechi în jurul galaxiilor îndepărtate a fost un moment incredibil, unul care nu a fost posibil cu imaginile anterioare ale Telescopului Spațial Hubble. /p>

„Deoarece am putut observa strălucirile pe o gamă de lungimi de undă, le-am putea modela și le-am putea înțelege mai bine proprietățile fizice, cum ar fi câți ani au și câte stele conțin.

Până acum, astronomii nu puteau vedea obiectele compacte din jur ale galaxiei Sparkler cu Hubble.

Acest lucru s-a schimbat odată cu rezoluția și sensibilitatea crescute ale lui Webb, dezvăluind punctele minuscule din jurul galaxiei. pentru prima dată în prima sa imagine în câmp profund.

Galaxia Sparkler este specială deoarece este mărită cu un factor de 100 datorită unui efect numit lentilă gravitațională – unde clusterul de galaxii SMACS 0723 din prim-planul distorsionează ceea ce se află în spatele lui, la fel ca o lupă uriașă.

În plus, lentila gravitațională produce trei imagini separate ale Sparklerului, permițând astronomilor să studieze galaxia mai detaliat.

„Studiul nostru despre Sparkler evidențiază puterea extraordinară în combinarea capacităților unice ale JWST cu mărirea naturală oferită de lentilele gravitaționale”, a spus conducătorul echipei CANUCS, Chris Willott, de la Centrul de Cercetare pentru Astronomie și Astrofizică Herzberg al Consiliului Național de Cercetare.

„Echipa este încântată de mai multe descoperiri care vor urma atunci când JWST își va îndrepta privirea asupra clusterelor de galaxii CANUCS luna viitoare.”

Cercetătorii au combinat date noi de la Camera cu infraroșu apropiat (NIRCam) de la JWST cu Date de arhivă HST. NIRCam detectează obiecte slabe folosind lungimi de undă mai lungi și mai roșii pentru a observa dincolo de ceea ce este vizibil pentru ochiul uman și chiar HST.

Atât mărirea datorată lentilei de către clusterul de galaxii, cât și rezoluția înaltă a JWST sunt ceea ce a făcut posibilă observarea obiectelor compacte.

Instrumentul NIRISS (Near-Infrared Imager and Slitless Spectrograph) fabricat în Canada de pe JWST a oferit o confirmare independentă că obiectele sunt grupuri globulare vechi, deoarece cercetătorii nu au observat liniile de emisie de oxigen — emisii cu spectre măsurabile emise de grupurile tinere care formează activ stele.

NIRISS a ajutat, de asemenea, la dezlegarea geometriei imaginilor cu lentile triple ale Sparkler.

„JWST’s Instrumentul NIRISS fabricat în Canada a fost vital pentru a ne ajuta să înțelegem cum sunt conectate cele trei imagini ale Sparkler și clusterele sale globulare', a spus Marcin Sawicki, profesor la Universitatea Saint Mary's din Canada și coautor al studiului.  p>

'Văzând mai multe o f clusterele globulare ale lui Sparkler fotografiate de trei ori au arătat clar că orbitează în jurul galaxiei Sparkler, mai degrabă decât să fie pur și simplu în fața acesteia din întâmplare.’

Studiile viitoare vor modela, de asemenea, clusterul de galaxii pentru a înțelege lentila. efectuează și execută analize mai solide pentru a explica istoria formării stelelor.

Cercetarea a fost publicată în The Astrophysical Journal Letters.

Băncile străine jupoaie românii. Când oare, un partid patriot va opri jaful? INS: Profitul opraţional în sistemul bancar a fost anul trecut de 22,596 miliarde lei

_ Un băiat ucrainean de 17 ani a început să construiască un detector de mine antiorestre la 9 ani pentru a proteja oamenii de Putin

_ Jill Biden dezvăluie decorațiunile de Crăciun de la Casa Albă � lipește bile de aur lipicioase la ușă

_ SCANDALOS! Cristiano Ronaldo aproape că marchează un gol uimitor la Cupa Mondială

_ Televiziunea chineză taie imaginile fără măști de la Cupa Mondială

_ Suella Braverman încearcă să pună solicitanții de azil din țări „sigure” pe calea rapidă spre deportare

_ Iranul amenință familiile jucătorilor de la echipa naţională de fotbal cu închisoarea şi tortura - CNN

_ Ally Langdon împărtășește un text secret pe care Tracy Grimshaw i-a trimis-o după ce i-a fost obsesat

_ The dream of a student from Arad to build robots made Romania a world champion

_ Julianne Moore arată FOARTE tinerească, în timp ce Michelle Williams și Aubrey Plaza uimesc la Premiile Gotham

_ Matt Shirvington cumpără o casă de 11,2 milioane USD în North Shore din Sydney

_ Tory Lanez părăsește tribunalul din LA după prima zi a procesului său pentru împușcătura în care era implicată Megan Thee Stallion

_ CHRIS FOY: Cum poate Jones să transforme doom într-un nou boom și să transforme Anglia în candidați la Cupa Mondială

_ Suedia s-a răzgândit în privința aderării României la Schengen. Anunțul lui Bogdan Aurescu

_ Țara Galilor a construit „Independent Football Nation” pe drumul de la stagnare către Cupa Mondială din Qatar

_ Australianul Smith caută să încheie cel mai bun an din carieră

_ Premierul britanic, reacție violentă la adresa Chinei, după ce un jurnalist BBC a fost bătut la Shanghai: S-a încheiat Epoca de Aur

_ Spectacolul de micul dejun de astăzi ia o lovitură „brutală” la gazda care pleacă Ally Langdon

_ Avertizare de călătorie a MAE - Sunt vizați românii care călătoresc în Belgia

_ Scene șocante în Ecuador: mai mulți bărbați înarmați au luat cu asalt un spital pentru a ucide un adolescent

_ Programul agențiilor bancare de Sfantu Andrei - 1 Decembrie

_ Bucureşti, reuniunea NATO: Blinken va anunţa asistenţă pentru reţeaua electrică ucraineană

_ O carte pe zi: „A unsprezecea poruncă” de Udrea Rotaru

_ Mai multe despre rezultatele corupte din comitatul Maricopa din Arizona � nu au sens

_ Statisticile incredibile ale Cupei Mondiale ale lui Socceroos nu sunt suficiente pentru a câștiga bătălia de cod cu AFL și NRL

_ Pomul „patetic” din Trafalgar Square, batjocorit de londonezi după ce a sosit cadou din Norvegia

_ Karine Jean-Pierre respinge apelul lui Joe Biden de a interzice v�nzarea de arme semi-automate (VIDEO)

_ Câștigătoarea I’m A Celeb Jill Scott spune că abia așteaptă să se căsătorească cu logodnica Shelly Unitt

_ În ziua în care regina a glumit, arăta exact ca domnișoara Piggy din noua biografie a lui Gyles Brandreth

_ Fostul Justin McKeone al Oliviei Molly Rogers, prins în scandalul foto nud, după despărțirea cuplului

_ Andy Gray spune că s-a gândit să-și pună capăt propriei vieți după demiterea din 2011 din cauza scandalului sexual

_ Ce urmează pentru I'm a Celeb star jungle? Jill Scott să câștige milioane

_ Christine McGuinness își arată silueta incredibilă într-un costum de baie albastru într-un parc de trambulină

_ Demi Rose își arată curbele incredibile și prezintă un display FOARTE busti

_ Julia Fox o apără pe Kim Kardashian pe fondul scandalului campaniei publicitare Balenciaga

_ Băiatul de frați canibal care a ucis la întâmplare un cuplu din Florida și i-a mestecat fața bărbatului nu este vinovat

_ Vedeta Baywatch Donna D'Errico, în vârstă de 54 de ani, afișează o afișare uluitoare cu o fotografie revelatoare pe tema sărbătorilor

_ Spectatorul care a luat cu asalt meciul de la Cupa Mondială fluturând steagul LGBT este un fotbalist italian devenit activist

_ Louise Thompson arată radiantă în rochie crem în timp ce împărtășește fotografii din botezul fiului Leo

_ Anglia vs Țara Galilor: experții Sportsmail își spun cuvântul înaintea bătăliei din Marea Britanie de la Cupa Mondială

_ Tyler Adams este „unul dintre cei mai buni mijlocași” de la Cupa Mondială și „nu are plafon”, susține Beasley

_ Metallica anunță un nou album, turneu mondial

_ Trio-ul belgian Kevin de Bruyne, Jan Vertonghen și căpitanul Eden Hazard s-au „ÎNCETIT” în dressing

_ Gary Lineker a pus în buzunar 1,6 milioane de lire sterline lucrând pentru radiodifuzorul de stat din Qatar

_ Tish Cyrus CONFIRMĂ o nouă poveste de dragoste cu cârcotisul din Prison Break, Dominic Purcell

_ Femeile iraniene susțin că sunt „spionate de oficiali guvernamentali” la Cupa Mondială din Qatar

_ Gwen Stefani devine plină de farmec într-un ansamblu negru fără mâneci, în timp ce îi îndeamnă pe adepți să voteze pentru The Voice

_ Vezi interviul cochet al lui Samantha Armytage cu Matt Wright, în timp ce Outback Wrangler zboară spre arestarea poliției

_ Alegeri municipale în Cuba: Cea mai scăzută participare la vot din ultimii 46 de ani

_ Liderul PER, Dănuț Pop, trimis în judecată de DNA. Acuzațiile procurorilor

_ Sunt o celebritate 2022: Matt Hancock spune că se simte „atât de recunoscător” că a ajuns în finală

_ NATO la Bucureşti. Începe primul eveniment major al NATO într-un stat de pe flancul estic, după invazia Rusiei din Ucraina

_ Analiştii financiari anticipează o inflaţie mai mare de 10% peste un an şi un curs de peste 5 lei/euro

_ Karl Anthony-Towns lasă înfrângerea în fața Wizards cu o accidentare la gambe, Durant a marcat cel mai mare nivel al sezonului în victoria Nets

_ Cu un deficit de 74% din necesarul zilnic, Republica Moldova va primi energie electrică 'pe caiet' din România, în baza contractului de urgență

_ Termenul 'gaslighting' este cuvântul anului 2022 (dicționar)

_ Legenda LNR care și-a „pierdut” inelul de premier, îl primește înapoi într-un set FOARTE jenant de circumstanțe

_ Criză de medicamente salvatoare pentru pacienții cu AVC

Nr. de articole la aceasta sectiune: 3652, afisate in 61 pagini.

ieri 15:20 Test