_ Peștii zebra oferă o perspectivă surprinzătoare asupra modului în care creierul reacționează atunci când temperatura crește

Ce organisme supraviețuiesc și care cedează când climatul se schimbă? Un mic pește larvar oferă o perspectivă surprinzătoare asupra modului în care creierul reacționează atunci când temperatura crește.

„De fapt, a fost destul de incredibil. Tot creierul s-a luminat”, spune doctorand Anna Andreassen.

Organismele vii, fie ele pești sau oameni, tind să funcționeze mai puțin bine pe măsură ce temperatura din jurul lor crește. Acesta este ceva pe care mulți oameni l-au experimentat probabil într-o zi de vară care este puțin prea caldă. Dar ce se întâmplă exact în interiorul corpului când temperatura se încălzește inconfortabil?

Cercetătorii de la Departamentul de Biologie al NTNU au combinat tehnologia genetică și metodele neurofiziologice pentru a găsi răspunsul. Studiul lor apare în Proceedings of the National Academy of Sciences.

„Am vrut să ne uităm la mecanismele care limitează toleranța termică a organismelor. Ce animale vor supraviețui atunci când temperatura Pământului crește din cauza schimbărilor climatice și de ce? Am ales să ne uităm la creier”, spune Andreassen.

Schimbările climatice care provoacă valuri de căldură

Valurile de căldură care mătură continentele devin din ce în ce mai frecvente, iar animalele care trăiesc în apă se confruntă cu temperaturi care cresc la niveluri letale. Înțelegerea a ceea ce limitează supraviețuirea la temperaturi extrem de ridicate este crucială pentru a putea prezice modul în care organismele vor face față schimbărilor climatice.

„Toleranța termică este un subiect care a fost cercetat de zeci de ani și ideea că temperatura afectează creierul. activitatea este una veche. Ceea ce este nou este că acum putem folosi tehnologia genetică și neurofiziologia pentru a studia fenomenul", spune Andreassen.

La NTNU din Trondheim, cercetătorii au folosit larve de pește zebra recent eclozionate pentru a-și studia activitatea cerebrală. în timp ce crește treptat temperatura din jurul peștilor larvare.

„Acești pești au fost modificați genetic, astfel încât neuronii din creier emit lumină fluorescentă atunci când sunt activi. Putem vedea această lumină la microscop în timp ce larvele înoată în jur. Acești pești larvari au, de asemenea, avantajul că sunt transparenți. Putem să ne uităm direct în creierul larvelor vii", spune Andreassen.

Pierdem capacitatea de a răspunde

În acest fel, cercetătorii pot urmări Derulează activitatea creierului în timp ce crește treptat temperatura apei în care înoată peștii.

„Putem vedea cum se comportă larvele pe măsură ce se încălzește. Când începe să devină extrem de cald, își pierd echilibrul și încep să înoate în cercuri, cu burta în sus.”

Cercetătorii au împuns larvele de pește pentru a le verifica răspunsul. Au înghiontat cozile larvelor, ceea ce în mod normal declanșează un răspuns de înot.

„La o anumită temperatură, peștele a încetat să mai reacționeze la lovituri. Erau încă în viață, dar în sens ecologic puteau fi considerați morți. În această stare în natură, ei nu ar putea să înoate departe de prădători sau să-și găsească drumul către apă mai rece”, spune Andreassen, care adaugă că această condiție este doar temporară la peștii mici experimentali.

„Sunt într-o formă la fel de bună de îndată ce le punem din nou în apă rece”, spune Andreassen.

Căldura oprește creierul

Până acum, experimentele au avut a dispărut așa cum se așteptau cercetătorii. Prin strălucirea luminii în fața ochilor peștilor, ei au putut verifica și dacă creierul percepe impresii vizuale. Pe măsură ce temperatura creștea, creierul a încetat complet să răspundă la stimuli și a fost complet inactiv. Dar atunci, când au crescut ceva mai mult temperatura, s-a întâmplat ceva.

„S-a luminat tot creierul. Cel mai aproape am putut să descriu ceea ce am văzut a fost un fel de criză”, spune Andreassen.

În mod normal, vedeți activitatea creierului doar sub formă de mici puncte de lumină în anumite părți ale creierului. Acum, cercetătorii uimiți au putut observa la microscop cum lumina fluorescentă s-a răspândit în câteva secunde și a acoperit întregul creier al larvei mici de pește.

„Știm că creierul de pește-zebra are destul de multe în comun cu creierul uman – 70% din materialul genetic este același – iar cercetătorii au speculat dacă ar putea exista o legătură între ceea ce am văzut în aceste larve de pești și ceea ce vezi în creierul copiilor care au febră”, spune Andreassen.

În continuare, cercetătorii doresc să pună la microscop un tip special de celule cerebrale — celule gliale.

„Ceea ce suntem încântați să investigăm aici este activitatea celulelor gliale. în timpul încălzirii. Aceste celule joacă un rol central în furnizarea de oxigen a creierului - ambele verifică nivelul de oxigen și reglează fluxul sanguin și, prin urmare, aportul de oxigen. Deoarece putem vedea că nivelurile de oxigen afectează toleranța termică, o ipoteză este că creierul încetează să funcționeze deoarece celulele gliale nu mai sunt capabile să reguleze au mâncat nivelul de oxigen.”

Diferentele avansează evoluția

Pentru a arunca o privire mai atentă la ceea ce s-a întâmplat, cercetătorii de la Trondheim au început să manipuleze cantitatea de oxigen din apa peștilor. înotau, în timp ce creșteau temperatura.

„Spre surprinderea noastră, am descoperit că nivelul de oxigen a jucat un rol în controlul toleranței termice. Când am adăugat oxigen suplimentar, peștii larvare s-au descurcat mai bine la temperaturi ridicate, au avut o activitate cerebrală mai mare și, de asemenea, s-au recuperat mai repede după expunerea la limitele termice superioare, comparativ cu peștii cu oxigen scăzut.

Studiile altor specii au arătat a dat rezultate contrastante la testarea efectului concentrației de oxigen asupra toleranței termice.

„A fi „insensibil” la fluctuațiile nivelurilor de oxigen ar putea fi astfel un avantaj evolutiv pe măsură ce temperatura de pe Pământ crește.

„Descoperirile arată că toleranța termică este ceva care variază între specii. Aceasta ar putea fi o caracteristică care determină dacă o specie este capabilă să se adapteze la schimbările climatice sau va ceda la creșterea temperaturilor. Multe organisme trăiesc în medii sărace în oxigen, unde temperaturile pot deveni rapid mai ridicate decât în ​​mod normal. Vor fi deosebit de vulnerabili”, spune Andreassen.

Ea dă ca exemplu organisme care trăiesc în zone de apă dulce de mică adâncime, în râuri sau în zona intertidale.

„Aceste habitate sunt unde pot apărea fluctuații mari ale nivelului de oxigen, adesea în același timp cu fluctuațiile de temperatură. În aceste habitate, peștii a căror toleranță termică este limitată de nivelul de oxigen sunt susceptibile să se lupte mai mult decât peștii care nu sunt afectați de acesta.”

„Animalele care reușesc să mențină funcția nervoasă la niveluri scăzute de oxigen ar putea fi cele care vor tolera cel mai bine temperaturile ridicate”, spune Andreassen.

Coincidențe ciudate: evenimente sau fapte ale lui Dumnezeu?

MAIMUȚELE LUI MUSK

_ CRYPTO CREEP PRETENȚE FĂRĂ FRAUDE...

_ Curtea de apel respinge procesul lui Trump pentru căutarea în Mar-a-Lago...

_ „Iubește naziștii”...

_ HACKING CREIER

_ STUDIU: Stresul pandemic a făcut ca creierul adolescenților să îmbătrânească fizic mai repede...

_ Oamenii care aplaudă sfârșitul umanității...

_ CNN concediază HIT TALENT...

_ Fotografiile de top din 2022 de la AP surprind o planetă care explodează...

_ INFOWILD! Alex Jones îi găzduiește pe Kanye și Fuentes...

_ Nu încerc să fiu șocant...

_ Maestrul special oprit...

_ Bărbatul pledează vinovat pentru rolul din revoltele din 6 ianuarie; Poate risca zeci de ani de �nchisoare...

_ GANNETT toacă alte 200...

_ MAI MULT PALAT RASCISM STORM...

_ HARRY TRAILER DROPS!

_ ROILS NETFLIX...

_ Lava din Mauna Loa la mai puțin de 4 mile de autostrada cheie!

_ Firmele tehnologice au „facilitat” frauda cu ajutorul covid...

_ Cramer Rips „Total Con Artist”...

_ Vaticanul plin de teorii ale conspirației în timp ce hackerii lovesc...

_ Egiptul cere Muzeului Britanic să returneze piatra Rosetta...

_ SIMON COWELL, TU ESTI?

_ Pe măsură ce inflația se uşurează, disponibilizările urmează?

_ Yellen dă vina pe „splurging”...

_ APPLEDISNEY Zvonuri HEAT...

_ JUDECĂTORUL MAGA A MENSAT...

_ EXPERIMENTE ORIFICANTE!

_ Lista ținte...

_ ANDROID...

_ TESLA emite cea de-a 20-a rechemare a anului...

_ Fiica primarului ales al LA, rănită într-un accident de lovitură și fugă...

_ RECENZIE: Will Smith Brutal Slave Epic este un film B cu Delusions of Grandeur...

_ VA IERTA VREODATĂ H'WOOD PLAMELA?

_ Creșterea numărului de asasinate iraniene, comploturile de răpire îi alarmează pe oficialii occidentali...

_ UE are o problemă de spionaj -- greu de prins...

_ Noul AI al lui META, priceput la un joc nemilos, care caută putere...

_ Pe TIKTOK, mass-media de stat chineză difuzează videoclipuri divizoare despre politicienii americani...

_ Fanii Angliei se bucură de ieșirea Germaniei de la Cupa Mondială, după ce un gol controversat aduce în minte amintiri din 2010

_ 'Je suis une baguette!' Fan irlandez de fotbal lăudat de Lineker și Macron pentru clipul Cupei Mondiale

_ Germania A ESTE EXPLICAT DE LA Cupa Mondială în faza grupelor pentru A DOUA oară în fugă

_ HOROSCOP Vineri, 2 decembrie - Confuzii şi decizii neînţelepte. Zodiile trebuie să nu îşi facă iluzii astăzi

_ Noul magazin de frumusețe de vacanță al lui Shen beauty este în direct, oferind machiaj și îngrijire de lux de la doar 10 USD

_ Fostul inginer SpaceX, în vârstă de 62 de ani, acuză compania lui Elon Musk de discriminare în funcție de vârstă

_ Milos Degenek reproșează FIFA pentru că i-a tratat pe Socceroos ca pe niște „roboți” înaintea confruntării la Cupa Mondială din Argentina

_ Davina McCall își pune un etaj cu picioare într-un costum verde cu paiete

_ Șoc la Cupa Mondială - Germania pleacă acasă! A pierdut Spania intenționat pentru a evita Croația în optimi?

_ Moment prințul William și Kate Middleton întâmpinați de un băiețel îmbrăcat în Garda Regelui

_ Instinctele braconierului lui Morata salutate în timp ce scorurile atacanților continuă încărcarea cu cizma de aur la Cupa Mondială

_ Thousands attend National Day military parade at Triumphal Arch, despite rain

_ Kelsey Parker, Life After Tom: James Argent își amintește că s-a bronzat cu spray cu cântăreața

_ Harrison Ford, 80 de ani, joacă în PRIMUL TRAILER pentru Indiana Jones și Dial of Destiny

_ Dragii de liceu din Australia rurală câștigă Loteria Middle Seat pe zborul Virgin Australia

_ Emisiunea de astăzi a lui Allison Langdon, colegii i-au remorcat cu cruzime Mercedes Benz în ultima ei zi

_ Japonia 2-1 Spania: japonezii de redresare au pecetluit locul TOP în Grupa E

_ Pe măsură ce temperaturile cresc, mlaștina scăzută emite mai mult gaz carbon decât mlaștina înaltă

_ Chris Dawson: Ucigașul soției condamnate se confruntă cu „zeci de ani de închisoare” în timp ce se întoarce în instanță pentru condamnare

_ Germania eliminată de la Cupa Mondială în ciuda victoriei, Japonia trece în finala 16

Nr. de articole la aceasta sectiune: 876, afisate in 15 pagini.