_ Compoziția nucleelor ​​de asteroizi în sistemul solar timpuriu

_ Compoziția asteroidului nuclee din sistemul solar timpuriu

Meteoriții de fier ai sistemului solar sunt alcătuiți din nuclee părinte aparținând celor mai timpurii corpuri creditate ale mediului. Miezurile sunt formate în două rezervoare izotopic distincte, inclusiv tipuri necarbonice și carbonice în sistemul solar interior și exterior. Într-un nou raport publicat acum în Science Advances, Bidong Zhang și o echipă de oameni de știință din științele Pământului, Planetare și Spațiale, de la Universitatea din California, Los Angeles, și Laboratorul de Fizică Aplicată de la Universitatea Johns Hopkins, au măsurat compoziția elementară a carbonului- grupuri de fier folosind modelarea cristalizării fracționale pentru a reconstrui compozițiile în vrac și procesele de cristalizare ale nucleelor ​​de asteroizi părinte precedente.

Rezultatele au arătat un sulf mai scăzut și un fosfor mai mare în nucleele de fier carbonice în comparație cu nucleele necarbonice. Echipa a legat diversitatea abundenței elementare dintre nucleele carbonice de distribuția incluziunilor bogate în calciu aluminiu în discul protoplanetar, care ar fi putut fi transportate în sistemul solar exterior și distribuite eterogen în primul milion de ani din istoria sistemului solar. /p>

Înțelegerea compoziției asteroidiene a sistemului solar timpuriu

Astrofizicienii clasifică majoritatea meteoriților în două categorii; tipurile carbonice (prescurtat CC) și necarbonoase (abreviat NC) care se bazează pe compoziții de azot, oxigen, titan, nichel, wolfram, molibden și ruteniu. Dihotomia izotopică este dezvăluită prin anomalii nucleosintetice care arată modul în care meteoriții carbonați sunt îmbogățiți în nuclizi ai procesului de captare rapidă a neutronilor, în comparație cu meteoriții necarbonici. Majoritatea meteoriților par să provină fie din sistemul solar interior (necarbonos) fie din sistemul solar exterior (carbonos). Cercetătorii presupun că cele două rezervoare au fost probabil separate de formarea lui Jupiter cu mai bine de 1 milion de ani în urmă, după formarea incluziunilor bogate în calciu aluminiu (CAI).

Meteoriții de fier pot fi clasificați în continuare în magmatici și nonmagmatici. caracteristici, unde primul s-a format prin cristalizare fracționată în miezuri metalice topite bine amestecate în cadrul asteroizilor diferențiați. Semnăturile chimice și istoriile evolutive planetare ale nucleelor ​​de asteroizi pot fi reconstruite prin modelarea cristalizării fracționate. Modelele existente de cristalizare pentru grupurile de fier CC și NC s-au bazat în principal pe elemente de ruteniu, germaniu, paladiu, iridiu, osmiu sau aur.

În această lucrare, Zhang și colegii au folosit analize noi, de înaltă precizie, de activare a neutronilor. date completate cu date de spectrometrie de masă cu plasmă cuplată inductiv. Ei au prezentat rezultatele pentru 19 elemente și au estimat compoziția nucleelor ​​carbonice-fier și a nucleelor ​​necarbonoase, pentru a înțelege procesele responsabile de fracționarea elementelor siderofile printre nuclee și de a reconstrui procesele de cristalizare a nucleelor ​​de CC-fier.

Cercetătorii pot modela de obicei variațiile concentrațiilor elementelor siderofile ale unui grup de meteorit magmatic de fier prin cristalizare fracționată. De exemplu, creșterea concentrațiilor de sulf și fosfor în topiturile metalice poate avea un impact asupra comportamentului siderofilelor. În plus, deși concentrațiile de fosfor au fost măsurate cu precizie în majoritatea meteoriților de fier, prezența sulfului nu poate fi determinată direct. Zhang și echipa au generat un nou model pentru a determina o compoziție în vrac inițială cu sulf și fosfor pentru a se potrivi cu cele mai multe dintre cele 18 tendințe de interes interelement. Strategia a funcționat bine pentru o serie de elemente și a condus la dezvoltarea mai multor clasificări elementare în lucrare.

Elemente foarte siderofile (HSE) și pepite de metal refractare (RME)

Cercetătorii au arătat că concentrațiile ridicate ale elementelor extrem de siderofile (HSE) dintr-un miez s-au datorat fie stării redox a corpului părinte, fie unui amestec de diferite abundențe de metale refractare la temperatură înaltă din nebuloasa solara. Cu condritele carbonice, cercetătorii au observat că elementele extrem de siderofile sunt îmbogățite în incluziuni bogate în calciu-aluminiu, în comparație cu alte componente bogate în silicați și pepite de metal refractar, care au contribuit la formarea gazdelor primare pentru elementele extrem de siderofile.

Lucrarea a explorat în continuare elementele siderofile și abundența de sulf/fosfor pentru a susține ideea că conținutul de sulf poate avea o influență semnificativă asupra temperaturii de diferențiere a corpurilor părinte ale meteoriților de fier. Ei au examinat fracționarea siderofilelor volatile și moderat volatile, precum și procesele de cristalizare pentru a înțelege originea miezurilor de fier CC- și NCC. Echipa a estimat modelul de evoluție al discului protoplanetar solar și abundența HSE a nucleelor ​​de fier carbonice folosind modele de cristalizare fracționată pentru a sugera formarea de asteroizi îmbogățiți cu HSE mai aproape de Jupiter în denivelarea de presiune, în timp ce asteroizii condritici HSE s-au format mai departe de Jupiter.

Perspective: Compoziția asteroidiană a primelor câteva milioane de ani ai sistemului solar

În acest fel, Bidong Zhang și colegii au descris compozițiile în vrac și procesele de cristalizare care au avut loc în primul câteva milioane de ani din istoria sistemului solar pentru a crea miezuri de meteorit de fier de tip carbonic, ceea ce a dus la evoluția topiturii metalice și a nucleelor ​​de asteroizi. Ei au efectuat modelare de cristalizare fracționată pentru a reconstrui compoziția în vrac și procesele de cristalizare a tendințelor interelementelor în grupurile de meteoriți de fier de tip carbonic.

Rezultatele au arătat compoziția grupului de fier carbonat (CC) și a grupului de fier necarbonos (NC) grupuri de fier pentru a demonstra contribuția lor la cristalizare și evoluția compozițională. În timp ce miezurile de fier CC au cristalizat în medii oxidate în comparație cu miezurile NC, ele aveau un conținut mai scăzut de sulf, fosfor mai mare, nichel și o creștere a elementelor extrem de siderofile în topiturile lor de bază, în comparație cu miezurile de fier NC.