_ Rezonanța aproape de prag ajută la explicarea unei măsurători controversate a degradarii exotice în beriliu-11

_ Rezonanța aproape de prag ajută la explicarea o măsurare controversată a dezintegrarii exotice a beriliului-11

Cea mai mare parte a masei din materia cotidiană din jurul nostru rezidă în protoni și neutroni din interiorul nucleului atomic. Cu toate acestea, durata de viață a unui neutron liber - unul care nu este legat de un nucleu - este instabilă, degradându-se printr-un proces numit dezintegrare beta. Pentru neutroni, dezintegrarea beta implică emisia unui proton, a unui electron și a unui anti-neutrin. Dezintegrarea beta este un proces obișnuit.

Cu toate acestea, oamenii de știință au unele incertitudini semnificative cu privire la durata de viață a neutronilor și despre degradarea neutronilor în interiorul unui nucleu care duce la o emisie de protoni. Aceasta se numește emisie beta-întârziată de protoni. Există doar câteva nuclee bogate în neutroni pentru care emisia beta-întârziată de protoni este permisă energetic. Nucleul radioactiv beriliu-11 (11Be), un izotop care constă din 4 protoni și 7 neutroni, cu ultimul său neutron foarte slab legat, se numără printre aceste cazuri rare. Oamenii de știință au observat recent o rată mare surprinzătoare de descompunere a protonilor cu întârziere beta pentru 11Be. Lucrarea lor este publicată în Physical Review Letters.

Descoperirea unei rezonanțe exotice aproape de prag care favorizează dezintegrarea protonilor este o cheie pentru explicarea dezintegrarii beta-întârziate a protonilor a 11Be. Descoperirea este, de asemenea, o manifestare remarcabilă și neînțeleasă pe deplin a fizicii cuantice a mai multor corpuri. Fizica multor corpuri implică interacțiunea particulelor subatomice. În timp ce oamenii de știință pot cunoaște fizica care se aplică fiecărei particule, sistemul complet poate fi prea complex pentru a fi înțeles.

Observarea unei rezonanțe aproape de prag în 11B este cheia în explicarea valorii mari a beta- dezintegrarea protonilor întârziată a 11Be. Rezultatele indică un proces în doi pași și departe de explicații mai exotice, cum ar fi un canal de descompunere a materiei întunecate. Înțelegerea acestei stări îi ajută pe oamenii de știință să restrângă teoriile sistemelor nucleare instabile. De asemenea, ridică întrebări cu privire la natura acestui proces de dezintegrare, inclusiv fizica dincolo de modelul standard.

Din moment ce 11Be este un nucleu bogat în neutroni radioactivi, fizicienii nucleari nu se așteptau ca acesta să se descompună prin radioactivitatea protonilor. Valoarea mare observată pentru dezintegrarea protonilor cu întârziere beta în 11Be a determinat speculații cu privire la natura dezintegrarii, inclusiv procesele exotice în afara modelului standard. O explicație alternativă avea nevoie de existența unei rezonanțe foarte înguste neobservate în 11B.

Fizicienii de la John D. Fox Accelerator Laboratory de la Universitatea de Stat din Florida, folosind un fascicul radioactiv 10Be într-o măsurătoare a 10Be(d). ,n), a observat o rezonanță îngustă de degradare a protonilor în 11B. Acest rezultat susține dovezile că dezintegrarea protonului întârziată beta a 11Be este de fapt un proces secvenţial în două etape în care o rezonanță aproape de prag în 11B este populată mai întâi într-o dezintegrare beta cu o emisie ulterioară de protoni. Poziția rezonanței și proprietățile sale de dezintegrare este un caz unic care evidențiază fizica cuantică complexă a mai multor corpuri a sistemelor instabile.

Băncile străine jupoaie românii. Când oare, un partid patriot va opri jaful? INS: Profitul opraţional în sistemul bancar a fost anul trecut de 22,596 miliarde lei

_ Un băiat ucrainean de 17 ani a început să construiască un detector de mine antiorestre la 9 ani pentru a proteja oamenii de Putin

_ Jill Biden dezvăluie decorațiunile de Crăciun de la Casa Albă � lipește bile de aur lipicioase la ușă

_ SCANDALOS! Cristiano Ronaldo aproape că marchează un gol uimitor la Cupa Mondială

_ Televiziunea chineză taie imaginile fără măști de la Cupa Mondială

_ Suella Braverman încearcă să pună solicitanții de azil din țări „sigure” pe calea rapidă spre deportare

_ Iranul amenință familiile jucătorilor de la echipa naţională de fotbal cu închisoarea şi tortura - CNN

_ Ally Langdon împărtășește un text secret pe care Tracy Grimshaw i-a trimis-o după ce i-a fost obsesat

_ The dream of a student from Arad to build robots made Romania a world champion

_ Starul Married At First Sight, Mishel Karen, dezvăluie motivul trist pentru care vedetele din realitate apelează la OnlyFans

_ Julianne Moore arată FOARTE tinerească, în timp ce Michelle Williams și Aubrey Plaza uimesc la Premiile Gotham

_ Matt Shirvington cumpără o casă de 11,2 milioane USD în North Shore din Sydney

_ Tory Lanez părăsește tribunalul din LA după prima zi a procesului său pentru împușcătura în care era implicată Megan Thee Stallion

_ CHRIS FOY: Cum poate Jones să transforme doom într-un nou boom și să transforme Anglia în candidați la Cupa Mondială

_ Țara Galilor a construit „Independent Football Nation” pe drumul de la stagnare către Cupa Mondială din Qatar

_ Australianul Smith caută să încheie cel mai bun an din carieră

_ Premierul britanic, reacție violentă la adresa Chinei, după ce un jurnalist BBC a fost bătut la Shanghai: S-a încheiat Epoca de Aur

_ Spectacolul de micul dejun de astăzi ia o lovitură „brutală” la gazda care pleacă Ally Langdon

_ Avertizare de călătorie a MAE - Sunt vizați românii care călătoresc în Belgia

_ Scene șocante în Ecuador: mai mulți bărbați înarmați au luat cu asalt un spital pentru a ucide un adolescent

_ Programul agențiilor bancare de Sfantu Andrei - 1 Decembrie

_ Bucureşti, reuniunea NATO: Blinken va anunţa asistenţă pentru reţeaua electrică ucraineană

_ O carte pe zi: „A unsprezecea poruncă” de Udrea Rotaru

_ Mai multe despre rezultatele corupte din comitatul Maricopa din Arizona � nu au sens

_ Statisticile incredibile ale Cupei Mondiale ale lui Socceroos nu sunt suficiente pentru a câștiga bătălia de cod cu AFL și NRL

_ Pomul „patetic” din Trafalgar Square, batjocorit de londonezi după ce a sosit cadou din Norvegia

_ Karine Jean-Pierre respinge apelul lui Joe Biden de a interzice v�nzarea de arme semi-automate (VIDEO)

_ Câștigătoarea I’m A Celeb Jill Scott spune că abia așteaptă să se căsătorească cu logodnica Shelly Unitt

_ În ziua în care regina a glumit, arăta exact ca domnișoara Piggy din noua biografie a lui Gyles Brandreth

_ Fostul Justin McKeone al Oliviei Molly Rogers, prins în scandalul foto nud, după despărțirea cuplului

_ Andy Gray spune că s-a gândit să-și pună capăt propriei vieți după demiterea din 2011 din cauza scandalului sexual

_ Ce urmează pentru I'm a Celeb star jungle? Jill Scott să câștige milioane

_ Christine McGuinness își arată silueta incredibilă într-un costum de baie albastru într-un parc de trambulină

_ Demi Rose își arată curbele incredibile și prezintă un display FOARTE busti

_ Julia Fox o apără pe Kim Kardashian pe fondul scandalului campaniei publicitare Balenciaga

_ Băiatul de frați canibal care a ucis la întâmplare un cuplu din Florida și i-a mestecat fața bărbatului nu este vinovat

_ Vedeta Baywatch Donna D'Errico, în vârstă de 54 de ani, afișează o afișare uluitoare cu o fotografie revelatoare pe tema sărbătorilor

_ Spectatorul care a luat cu asalt meciul de la Cupa Mondială fluturând steagul LGBT este un fotbalist italian devenit activist

_ Louise Thompson arată radiantă în rochie crem în timp ce împărtășește fotografii din botezul fiului Leo

_ Anglia vs Țara Galilor: experții Sportsmail își spun cuvântul înaintea bătăliei din Marea Britanie de la Cupa Mondială

_ Tyler Adams este „unul dintre cei mai buni mijlocași” de la Cupa Mondială și „nu are plafon”, susține Beasley

_ Metallica anunță un nou album, turneu mondial

_ Trio-ul belgian Kevin de Bruyne, Jan Vertonghen și căpitanul Eden Hazard s-au „ÎNCETIT” în dressing

_ Gary Lineker a pus în buzunar 1,6 milioane de lire sterline lucrând pentru radiodifuzorul de stat din Qatar

_ Tish Cyrus CONFIRMĂ o nouă poveste de dragoste cu cârcotisul din Prison Break, Dominic Purcell

_ Gwen Stefani devine plină de farmec într-un ansamblu negru fără mâneci, în timp ce îi îndeamnă pe adepți să voteze pentru The Voice

_ Vezi interviul cochet al lui Samantha Armytage cu Matt Wright, în timp ce Outback Wrangler zboară spre arestarea poliției

_ Adele rămâne uluită de filtrul video al fanilor la rezidența din Vegas

_ Karlie Kloss își etalează abdomenul tonifiat într-un sutien sport potrivit în timp ce îmbracă un ansamblu de antrenament elegant

_ Alegeri municipale în Cuba: Cea mai scăzută participare la vot din ultimii 46 de ani

_ Sunt o celebritate 2022: Matt Hancock spune că se simte „atât de recunoscător” că a ajuns în finală

_ Liderul PER, Dănuț Pop, trimis în judecată de DNA. Acuzațiile procurorilor

_ Insarcinata Martha Kalifatidis este din nou imobilizata la pat cu greturi severe matinale

_ NATO la Bucureşti. Începe primul eveniment major al NATO într-un stat de pe flancul estic, după invazia Rusiei din Ucraina

_ Analiştii financiari anticipează o inflaţie mai mare de 10% peste un an şi un curs de peste 5 lei/euro

_ Karl Anthony-Towns lasă înfrângerea în fața Wizards cu o accidentare la gambe, Durant a marcat cel mai mare nivel al sezonului în victoria Nets

_ Cristiano Ronaldo îi trimite un mesaj lui Piers Morgan pentru a spune că a marcat împotriva Uruguayului în victoria cu 2-0

_ Cu un deficit de 74% din necesarul zilnic, Republica Moldova va primi energie electrică 'pe caiet' din România, în baza contractului de urgență

Nr. de articole la aceasta sectiune: 3083, afisate in 52 pagini.

ieri 15:20 Test