_ Vederea antibioticelor în acțiune în interiorul unei bacterii patogene

_ Văzând antibioticele în acțiune într-un bacterie patogenă

Fiecare celulă vie se bazează pe proteine ​​pentru a funcționa, iar procesul de sinteză a proteinelor — traducerea — este esențial pentru supraviețuire. Bacteriile nu fac excepție, mașinile moleculare implicate în traducere fiind una dintre cele mai comune ținte pentru antibiotice.

Acum, pentru prima dată, oamenii de știință conduși de grupul Julia Mahamid de la EMBL Heidelberg au vizualizat în detaliu atomic cum antibioticele afectează procesul de producere a proteinelor în interiorul celulelor bacteriene. Acest studiu, publicat în Nature, marchează, de asemenea, prima dată când oamenii de știință au observat modificări structurale la nivel atomic în mașinile active de translație direct în interiorul unei celule, mai degrabă decât să folosească molecule izolate într-o eprubetă. Important, această abordare le-a permis să identifice mecanismele pe care astfel de mașini le folosesc pentru a „vorbește” între ele în interiorul celulelor.

Studiul a fost realizat în colaborare cu cercetătorii de la Institutul Max-Planck de Chimie Biofizică, Göttingen, Centrul Wellcome pentru Biologie Celulară, Universitatea din Edinburgh și Technische Universität Berlin. Cercetarea a implicat, de asemenea, contribuții ale grupurilor Zimmermann-Kogadeeva și Bork de la EMBL Heidelberg, care i-au ajutat pe cercetători să efectueze analize bioinformatice pentru a observa cum arată diversitatea proteinelor ribozomale în >4000 de bacterii reprezentative.

Bacterii minuscule și mașini moleculare

Mahamid și echipa ei sunt experți în studierea bacteriei Mycoplasma pneumoniae folosind o tehnică numită tomografie crio-electron (cryo-ET). Această bacterie minusculă, care provoacă pneumonie atipică la oameni, are o mașinărie complet funcțională de sinteză a proteinelor, în ciuda faptului că are o dimensiune de numai aproximativ zece miimi dintr-un milimetru.

„Am ales Mycoplasma pentru studiile noastre deoarece sunt printre cele mai mici și minime celule vii și au fost utilizate pe scară largă ca celule model în studiile de biologie a sistemelor și biologie sintetică”, a spus Liang Xue, postdoc în grupul Mahamid și primul autor al studiului.

Cryo-ET permite cercetătorilor să ia imagini în serie ale probelor biologice congelate cu ajutorul unui microscop electronic și să combine imaginile rezultate pentru a forma o vedere tridimensională a unei celule - oarecum ca o mini-mașină RMN. „Cu date crio-ET la scară mare de la celule conservate impecabil, este posibil să capturați instantanee de înaltă rezoluție ale diferitelor stări ale unei mașini moleculare în acțiune și să le combinați într-un film”, a spus Mahamid.

One. dintre cele mai proeminente structuri atunci când se privește o imagine crio-ET a unei celule de Mycoplasma sunt mici pete întunecate - aceștia sunt ribozomii. „Ribozomul este una dintre cele mai vechi mașini macromoleculare, care poate să fi existat chiar înainte de apariția celulelor”, a spus Xue. Ribozomii sunt mașinile moleculare primare implicate în traducerea proteinelor și sunt prezenți în toate celulele, de la bacterii la om.

Abordarea grupului Mahamid le-a permis nu numai să repereze și să numere ribozomii din interiorul bacteriilor, ci și vezi, de asemenea, structura lor la rezoluție atomică. Studiind un număr mare de ribozomi „înghețați” în diferite etape ale ciclului lor de activitate, oamenii de știință ar putea descifra modul în care structura ribozomului se modifică pe măsură ce trece prin procesul de sinteză a proteinelor. Nu numai asta, dar au putut și localiza ribozomii în spațiul tridimensional din interiorul celulei, ceea ce le-a permis să identifice modul în care procesul de translație este organizat spațial.

„În interiorul celulelor vii, ribozomii funcționează ca sisteme extrem de interconectate, mai degrabă decât mașini moleculare individuale”, a spus Xue. „Am dezvăluit noi caracteristici în ribozomi și diversele căi de reacție de translație în celule.”

Antibioticele în acțiune

În mod crucial, folosind crio-ET, cercetătorii ar putea observa ce se întâmplă atunci când antibioticele intră în celulă și se leagă de ribozomi. De exemplu, ei ar putea confirma că cele două antibiotice cu spectru larg cloramfenicolul și spectinomicina se leagă de diferite locuri de pe ribozom și perturbă diferite etape ale procesului de sinteză a proteinelor. Acest lucru a fost prezis de studiile pe ribozomi izolați, dar nu a fost niciodată observat până acum în acțiune în interiorul unei celule bacteriene reale.

„A fost foarte interesant când am putut vedea prima dată molecula de medicament care se leagă de un ribozom din interior. celula”, a spus Xue. „Dar a fost și mai interesant când am descoperit că populațiile de ribozomi din celulele tratate cu antibiotice sunt remodelate fundamental – funcțional, structural și spațial.”

Cercetătorii au observat că interacțiunile dintre ribozomi și alte complexe din celula s-a schimbat ca răspuns la medicament, sugerând că un antibiotic poate avea un efect care depășește cu mult complexul specific de care se leagă. „Pe de o parte, acest lucru poate ajuta la înțelegerea efectelor în afara țintă ale antibioticelor și, de asemenea, poate ajuta la proiectarea combinațiilor de antibiotice pentru a le crește eficiența”, a spus Mahamid.

Grupul Mahamid continuă să folosească puterea crio-ET pentru a studia procesele biologice fundamentale. „Ceea ce suntem capabili să facem pentru acest sistem de modele extrem de simplu este, în principiu, aplicabil la modele mult mai complexe”, a spus Mahamid. „De exemplu, în grupul nostru studiem interacțiunea dintre viruși și celulele gazdă a acestora, organizarea celulelor stem pluripotente umane și funcționarea ribozomilor acestora și chiar și organoizii 3D multicelulari mari pe care colaboratorii noștri și noi îi creștem din celule luate direct din bolnavi de cancer.”

Băncile străine jupoaie românii. Când oare, un partid patriot va opri jaful? INS: Profitul opraţional în sistemul bancar a fost anul trecut de 22,596 miliarde lei

_ Un băiat ucrainean de 17 ani a început să construiască un detector de mine antiorestre la 9 ani pentru a proteja oamenii de Putin

_ Costumele din musicalul Mamma Mia!, expuse în premieră la Bucureşti

_ Jill Biden dezvăluie decorațiunile de Crăciun de la Casa Albă � lipește bile de aur lipicioase la ușă

_ Matt Shirvington cumpără o casă de 11,2 milioane USD în North Shore din Sydney

_ SCANDALOS! Cristiano Ronaldo aproape că marchează un gol uimitor la Cupa Mondială

_ Televiziunea chineză taie imaginile fără măști de la Cupa Mondială

_ Suella Braverman încearcă să pună solicitanții de azil din țări „sigure” pe calea rapidă spre deportare

_ Iranul amenință familiile jucătorilor de la echipa naţională de fotbal cu închisoarea şi tortura - CNN

_ Suedia s-a răzgândit în privința aderării României la Schengen. Anunțul lui Bogdan Aurescu

_ F1: Conducătorul echipei Ferrari, Mattia Binotto, şi-a prezentat demisia

_ Programul agențiilor bancare de Sfantu Andrei - 1 Decembrie

_ O simplă radiografie poate prezice riscul de a dezvolta sau de a muri din cauza unei boli de inimă în următorii 10 ani

_ Șeful Angliei, Gareth Southgate, un „concurent feroce și nemilos”, spune psihologul sportiv de încredere

_ CHRIS FOY: Cum poate Jones să transforme doom într-un nou boom și să transforme Anglia în candidați la Cupa Mondială

_ Băncile din UE vor trebui să respecte norme mai stricte privind utilizarea serviciilor de 'cloud computing'

_ Ally Langdon împărtășește un text secret pe care Tracy Grimshaw i-a trimis-o după ce i-a fost obsesat

_ The dream of a student from Arad to build robots made Romania a world champion

_ Tory Lanez părăsește tribunalul din LA după prima zi a procesului său pentru împușcătura în care era implicată Megan Thee Stallion

_ Fallout Juventus: Unde se duce clubul acum după demisia consiliului de conducere?

_ Studiu: Derivativele, instrumente financiare din ce în ce mai atractive în context inflaţionist

_ Regina i-a luat pe Harry și Meghan numindu-și fiica Lilibet drept „complimentul care trebuia să fie”

_ Invadatorul de teren al Cupei Mondiale a transportat furtunile cu drapelul Pride pe teren în timpul meciului Portugalia vs. Uruguay

_ Chitaristul The Angels, John Brewster, salută portretul „nemăgulitor” într-un documentar care spune totul

_ President Iohannis welcomes U.S. Secretary of State Blinken at Cotroceni Palace

_ HAS la Juventus, în timp ce întregul consiliu demisionează în urma unei întâlniri uluitoare de luni

_ Bluey câștigă un BAFTA! Desene animate australiane au scoruri mari la premiile britanice

_ Ce joburi au căutat românii în 2022

_ Analiştii financiari anticipează o inflaţie mai mare de 10% peste un an şi un curs de peste 5 lei/euro

_ Femeile iraniene susțin că sunt „spionate de oficiali guvernamentali” la Cupa Mondială din Qatar

_ Liderul PER, Dănuț Pop, trimis în judecată de DNA. Acuzațiile procurorilor

_ NATO la Bucureşti. Începe primul eveniment major al NATO într-un stat de pe flancul estic, după invazia Rusiei din Ucraina

_ Alegeri municipale în Cuba: Cea mai scăzută participare la vot din ultimii 46 de ani

_ Vezi interviul cochet al lui Samantha Armytage cu Matt Wright, în timp ce Outback Wrangler zboară spre arestarea poliției

_ Australianul Smith caută să încheie cel mai bun an din carieră

_ Premierul britanic, reacție violentă la adresa Chinei, după ce un jurnalist BBC a fost bătut la Shanghai: S-a încheiat Epoca de Aur

_ Spectacolul de micul dejun de astăzi ia o lovitură „brutală” la gazda care pleacă Ally Langdon

_ Avertizare de călătorie a MAE - Sunt vizați românii care călătoresc în Belgia

_ Scene șocante în Ecuador: mai mulți bărbați înarmați au luat cu asalt un spital pentru a ucide un adolescent

_ Bucureşti, reuniunea NATO: Blinken va anunţa asistenţă pentru reţeaua electrică ucraineană

_ O carte pe zi: „A unsprezecea poruncă” de Udrea Rotaru

_ Mai multe despre rezultatele corupte din comitatul Maricopa din Arizona � nu au sens

_ Statisticile incredibile ale Cupei Mondiale ale lui Socceroos nu sunt suficiente pentru a câștiga bătălia de cod cu AFL și NRL

_ Pomul „patetic” din Trafalgar Square, batjocorit de londonezi după ce a sosit cadou din Norvegia

_ Karine Jean-Pierre respinge apelul lui Joe Biden de a interzice v�nzarea de arme semi-automate (VIDEO)

_ În ziua în care regina a glumit, arăta exact ca domnișoara Piggy din noua biografie a lui Gyles Brandreth

_ Fostul Justin McKeone al Oliviei Molly Rogers, prins în scandalul foto nud, după despărțirea cuplului

_ Ce urmează pentru I'm a Celeb star jungle? Jill Scott să câștige milioane

_ Christine McGuinness își arată silueta incredibilă într-un costum de baie albastru într-un parc de trambulină

_ Demi Rose își arată curbele incredibile și prezintă un display FOARTE busti

_ Băiatul de frați canibal care a ucis la întâmplare un cuplu din Florida și i-a mestecat fața bărbatului nu este vinovat

_ Vedeta Baywatch Donna D'Errico, în vârstă de 54 de ani, afișează o afișare uluitoare cu o fotografie revelatoare pe tema sărbătorilor

_ Spectatorul care a luat cu asalt meciul de la Cupa Mondială fluturând steagul LGBT este un fotbalist italian devenit activist

_ Julia Fox o apără pe Kim Kardashian pe fondul scandalului campaniei publicitare Balenciaga

_ Louise Thompson arată radiantă în rochie crem în timp ce împărtășește fotografii din botezul fiului Leo

_ Anglia vs Țara Galilor: experții Sportsmail își spun cuvântul înaintea bătăliei din Marea Britanie de la Cupa Mondială

_ Tyler Adams este „unul dintre cei mai buni mijlocași” de la Cupa Mondială și „nu are plafon”, susține Beasley

_ Metallica anunță un nou album, turneu mondial

_ Trio-ul belgian Kevin de Bruyne, Jan Vertonghen și căpitanul Eden Hazard s-au „ÎNCETIT” în dressing

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4806, afisate in 81 pagini.