_ Trei microscoape văd mai mult de două

_ Trei microscoape vezi mai mult de două

Unul trebuie să se uite foarte atent pentru a înțelege ce procese au loc pe suprafețele catalizatorilor. Catalizatorii solizi sunt adesea materiale fin structurate din cristale minuscule. Există diferite microscopii pentru a monitoriza procesele chimice de pe astfel de suprafețe — ele folosesc, de exemplu, lumina ultravioletă, raze X sau electroni. Dar nici o singură metodă nu oferă o imagine completă.

De aceea echipele de cercetare de la TU Wien și de la Institutul Fritz Haber din Berlin au dezvoltat o abordare nouă care permite să avem „ochi tripli” asupra unei reacții catalitice— folosind trei microscopii de suprafață diferite. În acest fel, ei au putut să arate că în timpul conversiei catalitice a hidrogenului și oxigenului în apă, fronturile de reacție de pe suprafața cristalului nu formează doar modele geometrice remarcabile, dar a fost descoperit și un nou mecanism de propagare a acestor fronturi.

Pentru tehnologiile relevante pentru climă, cum ar fi producția de energie ecologic curată pe bază de hidrogen, o înțelegere cuprinzătoare a unor astfel de procese este crucială.

Diferite măsurători într-un singur instrument

„Multe Întrebările științifice nu pot fi răspunse decât prin combinarea diferitelor metode de microscopie pe aceeași probă, ceea ce se numește microscopie corelativă”, spune prof. Günther Rupprechter de la Institutul de Chimie a Materialelor de la TU Wien. „Totuși, acest lucru vine de obicei cu limitări.”

Trebuie să scoți o probă dintr-un instrument și să faci din nou același experiment într-un alt microscop. Adesea, din motive metodologice, condițiile experimentale sunt apoi complet diferite – unele măsurători au loc în vid, altele în aer. Adesea temperaturile sunt diferite. În plus, este posibil să nu vă uitați la același loc pe eșantion cu instrumente diferite - acest lucru poate influența și rezultatele. Astfel, este dificil să combinați rezultatele diferitelor măsurători într-un mod fiabil.

Ultraviolete, raze X și electroni

Acum, totuși, a fost posibilă combinarea a trei diferite microscopii astfel încât același loc de pe aceeași probă a fost examinat în aceleași condiții de mediu. Au fost utilizate trei microscopii electronice diferite: două variante diferite de microscopia electronică cu fotoemisie (PEEM), și anume UV-PEEM și X-PEEM și microscopia electronică de joasă energie (LEEM).

În UV-PEEM și X- PEEM, suprafața probei este iluminată cu lumină ultravioletă și, respectiv, cu raze X. În ambele cazuri, rezultă electroni emisi de la suprafață. Similar cu modul în care fasciculele de lumină sunt focalizate într-un microscop optic, fasciculele de electroni formează o imagine în timp real a suprafeței și a proceselor care au loc acolo.

Într-un X-PEEM, se poate filtra suplimentar electroni emisi în funcție de energiile lor și determină astfel compoziția chimică a suprafeței probei. Accesul la razele X de mare energie și intensitate necesare a fost oferit echipei de cercetare de către sincrotronul din Berlin (HZB BESSY II). În tehnica LEEM, suprafața este iradiată cu un fascicul de electroni. Electronii care sunt retroîmprăștiați de la suprafață creează imaginea în timp real a suprafeței probei și a proceselor în curs, cum ar fi o reacție catalitică.

Deoarece toate cele trei microscopii folosesc mecanisme de imagistică diferite, acest lucru a permis studierea diferitelor aspecte ale oxidării catalitice a hidrogenului pe un loc structural identic al probei, spune prof. Yuri Suchorski, care a fost implicat în microscopia de suprafață din 1974. „În plus, tehnica X-PEEM oferă contrast chimic și, prin urmare, ne permite să corelăm modelul. formarea la suprafață cu compoziția chimică a suprafeței și reactanții prezenți la suprafață, de unde și termenul de microscopie corelativă.”

Urmând modul în care hidrogenul se oxidează în apă.

Astfel, a devenit posibilă studierea oxidării hidrogenului pe regiuni microscopice bine definite structural ale unei folii de rodiu (determinarea structurii de către cercetătorii de la USTEM din TU Wien) într-un mod versatil și în timp real.< /p>

Reacția se răspândește pe suprafață ca un val, dezvăluind un nou tip de formare de model care nu a mai fost întâlnit până acum. „În fața frontului de reacție de răspândire, se formează noi mici insule de zone active catalitic, accelerând propagarea reacției”, spune prof. Rupprechter. În simulările computerizate care furnizează microscopia de reacție virtuală, echipa a reușit să modeleze și să explice formarea acestor insule.

Prin abordarea corelativă, a fost acum posibil să se utilizeze eficient puterea specifică a fiecărei insule respective. metode de microscopie (rezoluție spațială și energetică, câmp de vedere, mărire până la intervalul de nanometri) și astfel să imagineze o reacție catalitică în curs în detaliu fără precedent.

Oxidarea hidrogenului în apă de către catalizatori solizi este una dintre procesele semnificative care permit generarea de energie fără ardere și fără poluare (gazul de eșapament este format din apă pură), de exemplu, în celulele de combustie. Pentru dezvoltările viitoare ale noilor tehnologii de producere a energiei verzi, va fi important să urmăriți cu mai mulți ochi reacțiile catalitice în curs de desfășurare, pentru a înțelege profund detaliile fine ale proceselor catalitice.

Cercetarea a fost publicată în ACS Catalysis. .

Coincidențe ciudate: evenimente sau fapte ale lui Dumnezeu?

MAIMUȚELE LUI MUSK

Kanye West declară că „Iubește naziștii”...

Ion Cristoiu: Istoria alege orbeşte pe cei care urmează să rămînă în Istorie

Povestea singurului român dintr-un sat părăsit care nu mai știe cine e președinte, iar de pandemie și război abia a auzit

onflict deschis între Boris Johnson și Leonardo DiCaprio. Cum a 'reușit' un plan odios al primăriei Londra conduse de indianul progresist Khan, să-i încaiere pe Johnson cu DiCaprio care-l susține pe Khan

_ Nu încerc să fiu șocant...

_ Curtea de apel respinge procesul lui Trump pentru căutarea în Mar-a-Lago...

Coruptul Airbus plătește scump să scape de acuzațiile de corupție. Acordul financiar încheiat cu justiția franceză

Alba Iulia 1 Decembrie 1918 - Alba Iulia 1 Noiembrie 1599 - Zilele Unirii Românilor. Pe ce melodie a intrat Mihai Viteazul în Alba Iulia?

_ Parler anulează acordul cu Kanye West, deoarece rapperul spune că îi „place” Hitler

_ Biden Bungles Toast la cina de stat cu președintele francez Emmanuel Macron (VIDEO)

_ Industrial production prices up by 41 pct at an annual rate in October

_ Maestrul special oprit...

_ HACKING CREIER

_ CNN concediază HIT TALENT...

_ STUDIU: Stresul pandemic a făcut ca creierul adolescenților să îmbătrânească fizic mai repede...

_ CRYPTO CREEP PRETENȚE FĂRĂ FRAUDE...

_ Compania americană transformă poluarea aerului în combustibil, sticle și rochii

_ De ce Oman este o bijuterie din Orientul Mijlociu, de la snorkeling cu broaște țestoase la drumeții uimitoare la munte

_ Biden, Macron promit unitate cu Ucraina, promit că Rusia va răspunde

_ Campioană europeană cu Norvegia în 2022, Emilie Arntzen şi-a prelungit contractul cu CSM Bucureşti

_ Platforma de socializare Parler renunţă să-i vândă site-ul rapperului Kanye West, anunţă compania-mamă

_ Poate Elon Musk să-i depășească pe cei treziți? Omul de afaceri a concediat 80% din forța de muncă de pe Twitter

_ Ținta lui Man United, Jonathan David, salută Premier League drept „cea mai bună ligă din lume”

_ Începe de AZI, 2 decembrie! Ministrul Muncii, Marius Budăi, a făcut MARELE anunț

_ Hansi Flick insistă că Germania are vina doar după ce a renunțat la Cupa Mondială

_ HARRY TRAILER DROPS!

_ Yellen dă vina pe „splurging”...

_ GANNETT toacă alte 200...

_ MAI MULT PALAT RASCISM STORM...

_ Firmele tehnologice au „facilitat” frauda cu ajutorul covid...

_ Bărbatul pledează vinovat pentru rolul din revoltele din 6 ianuarie; Poate risca zeci de ani de �nchisoare...

_ Ucigașul soției diabolice Chris Dawson primește o pedeapsă de 24 de ani de închisoare pentru uciderea animalului de companie al profesorului

_ Amendamente la proiectul de lege: Guvernul „atenuează planurile de a proteja libertatea de exprimare în universități”

_ Breșă majoră de securitate la WhatsApp: 360 de milioane de numere de telefon au fost expuse; reacția companiei

_ Banca internațională de sânge pentru cei nevaccinați a fost înființată cu membri din cel puțin 16 țări – Cererea pentru „sânge pur” crește vertiginos

_ Tendința „periculoasă” de pe TikTok, închiderea gurii pentru pierderea în greutate și un somn mai bun, te-ar putea sufoca

_ Brittany Matthews împărtășește prima poză a nou-născutului Patrick „Bronze” cu fiica copilului Sterling Skye

_ FOTO-VIDEO Explozie într-un port strategic turcesc, la Marea Neagră: pompierii intervin în forță

_ Royal Variety Performance 2022: Celebritățile sosesc la un eveniment strălucitor

_ Rd 148,800 persons have crossed Romanian borders on 1 December

_ Guruul frumuseții Chloe Morello a debutat cu o transformare dramatică a părului

_ Experții SLAM lipsa unghiurilor camerei oferite de FIFA după golul controversat al Japoniei împotriva Germaniei

_ Cum a făcut Diego Maradona un gest uimitor față de vedetele Socceroos, după ce a pierdut în fața Argentina

_ Justin Bieber dezvăluie că pielea lui se „purge” după ce a primit un tratament facial

_ E alertă: exemplar Piranha descoperit într-un râu din România; peștele trăiește în mod normal în America de Sud

_ La proiecție, Sharon Stone prezintă un spectacol uimitor într-o rochie roz cu volane

_ Kelsey Parker este frustrată când Max George o întreabă „cum se descurcă”

_ Operațiunea militară turcă împotriva kurzilor: Ankara cere SUA 'să rupă legăturile cu organizațiile teroriste'

_ Graeme Souness BLASTS Starul belgiei Kevin De Bruyne, după ce a susținut că echipa națională era „prea bătrână”

_ Matt Hancock DEZLANȚAT în cartea explozivă, Pandemic Diaries

_ Președintele Nigeriei, semnal de alarmă: 'Arme din Ucraina se strecoară acum în Africa!'

_ Socceroos a furat o notă secretă de la starul Danemarcei Christian Eriksen în victoria care a făcut istorie la Cupa Mondială

_ COMENTARIU POSTA ZILNIC: Costul tragic al erorii grosolane a lui Lady Susan

_ Războiul din Ucraina arată că Europa „nu este suficient de puternică”: premierul finlandez

_ Gardienii Galaxiei, Indiana Jones, Omul Furnică şi John Wick revin în forţă în 2023

_ Candidatul eșuat, Stacey Abrams, pretinde acum pentru o poziție la Comisia Federală de Comunicații

_ De ce democrații suedezi se opun aderării României în Schengen: 'Sunt deficitele grave în activitatea lor în lupta împotriva corupţiei şi crimei organizate'

_ Fiul lui Osama Bin Laden, despre cadavrul tatălui său: 'Se spune că l-au aruncat în mare, dar eu nu cred asta'

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2489, afisate in 42 pagini.