_ Echipa dezvăluie detalii surprinzătoare ale enzimei esențiale producătoare de energie

_ Echipa dezvăluie detalii surprinzătoare despre esențiale enzimă producătoare de energie

Un nou studiu de la Universitatea din Miami și Universitatea din Nebraska-Lincoln a schimbat decenii de doctrină despre o enzimă a cărei mutație sau defecțiune poate declanșa boli fatale la începutul vieții. Echipa de cercetare, care i-a inclus pe Jonathan Dietz și Javier Seravalli din Nebraska, și-a raportat descoperirile în jurnalul Nature Communications.

Acea enzimă, citocrom c oxidaza, se află în mitocondrii, acționând ca o poartă de intrare în organelele celulare cele mai cunoscute. pentru generarea de energie care alimentează tot felul de operațiuni de susținere a vieții. Citocrom c oxidaza se numără, de asemenea, printre actorii finali într-o paradă de interacțiuni tip Rube Goldberg care transportă și în cele din urmă convertesc moneda biochimică - oxigenul și glucoza - în molecula de stocare a energiei cunoscută sub numele de ATP.

Asamblarea de Nici citocrom c oxidaza în sine nu este un proces simplu. De fapt, biochimiștii au petrecut ani de zile punând laolaltă modul în care enzima enormă se pune laolaltă.

„Este o mașinărie cu adevărat sofisticată”, a spus Oleh Khalimonchuk, Susan J. Rosowski profesor de biochimie la Nebraska și co-autor principal. a studiului.

Biochimiștii au investigat inițial enzima din bacterii, drojdii și alte organisme unicelulare care au dezvoltat citocrom c oxidaza cu mult înainte ca oamenii să o facă. Dar complexitatea atât a celulelor umane, cât și a enzimei, care constă din mai mult de o duzină de subunități, a complicat încercările de a evalua asamblarea acesteia în acele celule. Până în prezent, totuși, cercetătorii au presupus că asamblarea miezului catalitic al enzimei se desfășoară la om la fel ca și la microorganisme.

Condusă de Antoni Barrientos și Eva Nývltová din Miami, echipa Hurricane-Husker a întreprins sarcina obositoare de a șterge, una câte una, mai mult de o duzină de gene care direcționează producția de proteine ​​și alte molecule despre care se crede că asamblează enzima la om. Analizând pe rând rezultatele fiecărei ștergeri, cercetătorii au reușit să identifice MVP-urile moleculare de pe linia de asamblare, să le caracterizeze contribuțiile la acel ansamblu și să-și determine ordinea operațiunilor cu o precizie aproape fără precedent.

Unele. a ceea ce au găsit a fost contrar literaturii de mult timp acceptate în domeniu.

„Modul în care au fost prezentate conceptele în studiile asupra bacteriilor și drojdiilor se dovedește a nu fi exact același în celulele umane.” Khalimonchuk a spus despre componentele de asamblare a enzimelor. „Cred că acest lucru distruge practic o paradigmă veche de zeci de ani în ceea ce privește modul în care acești factori se comportă.”

Una dintre surprizele principale a venit sub forma COX11, o proteină care ajută la asamblare atât de critică în drojdie încât fără ea, a spus Khalimonchuk, „acele mitocondrii sunt moarte în apă”. În celulele umane, a confirmat echipa, COX11 se asociază cu alte proteine ​​pentru a însoți atomii de cupru dintr-o celulă și a-i cuibărește în două subunități de bază ale citocromului c oxidază. De acolo, atomii de cupru ajută la declanșarea producției de ATP care stochează energie, acceptând electroni și trecând protoni într-o mitocondrie.

Cu toate acestea, când cercetătorii au eliminat gena responsabilă pentru COX11, au descoperit că celulele rezultate încă. a reușit să adune aproximativ 15% la fel de multe citocrom c oxidaze decât o fac de obicei, menținând aproximativ 60% din producția lor obișnuită de ATP. Echipa a stabilit mai târziu că celulele umane lipsă de COX11 pot apela alte proteine ​​care, în ciuda mediei mai mici de bataie, pot afecta eficient. Și când echipa a manipulat celulele pentru a produce mai mult din proteina care lovește ciupitul cunoscută sub numele de PET191, ansamblul COX11 al citocromului c oxidaze a crescut de la 15% la 40%.

„A rezolvat o enigmă, deoarece o mulțime de mutații în factorii de asamblare ai citocrom oxidazei sunt legate de boli la oameni”, a spus Khalimonchuk. „Există tone de boli înnăscute, dar nu au fost niciodată raportate cu o mutație în COX11 – spre deosebire de orice alt factor cu care ne-am confruntat. Acest lucru a fost atât de bizar. Dar acum aceste date explică de fapt de ce: pentru că este parțial dispensabil. .”

Dar Khalimonchuk și colegii săi au concluzionat, de asemenea, că COX11, care se unește cu anumite proteine ​​până când acele proteine ​​sunt gata să însoțească cuprul la subunitățile de bază ale enzimei, acționează ca o protecție de reglementare împotriva acumulării pe termen lung. a moleculelor toxice. Acest lucru este deosebit de important, a spus el, având în vedere cocktailul exploziv de oxigen și molecule bogate în electroni care se învârte adesea în jurul mitocondriilor.

„Puteți să vă gândiți la oxidază ca la o bombă cu ceas, pentru că aveți toate aceste lucruri care sunt pregătite. pentru o reacție imediată - acceptând electroni, reacționând cu oxigenul și așa mai departe", a spus Khalimonchuk. „Deci totul trebuie să fie reglat fin și să vină la locul lor (la momentul potrivit). Dacă ceva nu este în regulă — dacă aveți un asamblare necorespunzătoare, niște subunități orfane, ceva expus unui mediu care nu ar trebui să fie — acesta este o situație cu adevărat periculoasă. Se vor declanșa imediat și asta are niște consecințe destul de dăunătoare pentru o celulă.

„O parte din motivul pentru care se crede că aceste boli sunt atât de urâte și drastice este din cauza acestor caracteristici. a citocrom oxidazei.”

În acest fel, examinarea detaliilor citocrom c oxidazei se va dovedi esențială pentru o mai bună diagnosticare și, în cele din urmă, tratarea bolilor nefaste pe care le poate provoca disfuncția sa, a spus Khalimonchuk. Un exemplu rar, dar devastator, Sindromul Leigh, afectează sistemul nervos al nou-născuților, care în general supraviețuiesc nu mai mult de câțiva ani.

„Există un spectru întreg de boli înnăscute”, a spus Khalimonchuk. „Toate au debut precoce, deoarece trebuie să respiri (și să produci ATP) aproape de la început -merge. Bolile mitocondriale sunt urâte în general, dar acestea sunt deosebit de urâte.”

În explicarea valorii descoperirilor concentrate asupra mitocondriilor, Khalimonchuk a citat cercetări recente care arată că administrarea de oxigen la pacienții cu boli mitocondriale severe — o tactică comună în camerele de urgență — este de fapt dăunător.

Numai asta reprezintă un progres, a spus Khalimonchuk. Dar trecerea de la corecții și recomandări la medicamente care pot salva vieți va cere ca biochimiștii să continue să studieze litere mici din manualele de instrucțiuni ale citocromului c oxidazei. și mașini mitocondriale de genul acesta. Asta înseamnă colaborare, a spus el, și dorința de a prelua „lucrarea lungă” a muncii anevoioase, dar cruciale.

„Sperăm că vor exista mai multe urmăriri, nu neapărat de către noi, pentru a înțelege și mai bine întregul proces”, a spus Khalimonchuk, „și poate găsi alte piese lipsă.”

Femeia care a ucis 4 oameni și a rănit alți 4, în Iași, iar apoi s-a dus să bea în mall, a fost arestată

_ Jodi Gordon este văzută ridicându-și fiica Aleeia la casa mamei fostei Braith Anasta

_ Prim-ministrul Liz Truss solicită un organism de reglementare independent

_ Milioane lovite de taxa de 46 de miliarde de lire sterline a cancelarului Kwasi Kwarteng

_ Gary Neville deplânge condițiile de viață „STASGERING” pentru muncitorii de la Cupa Mondială din Qatar

_ Arnold Schwarzenegger zâmbește ureche la ureche în timp ce conduce orchestra în timp ce sărbătorește Oktoberfest

_ Charlie Brooks dezvăluie că părăsește EastEnders la doar 18 luni de la întoarcerea ei la televiziune

_ Charlotte Crosby vorbește despre cearta cu fosta co-star a lui Geordie Shore, Vicky Pattison

_ Mayweather îl elimină pe Asakura din Japonia în expoziție

_ Fostul tâlhar „Public Enemy No1” John McVicar a murit după „un atac de cord în timp ce își plimba câinele”

_ Post Malone anulează concertul din Boston deoarece este dus la spital pentru probleme de respirație și durere

_ Olivia Rodrigo îl onorează pe Alanis Morissette și o introduce în Canadian Songwriters Hall Of Fame

_ RuPaul's Drag Race Down Under: Spankie Jackzon despre cum va cheltui premiul în numerar de 50.000 USD

_ Poliția renunță la anchetă cu privire la amenințarea „tu ești următorul” adusă lui JK Rowling din cauza sprijinului ei pentru Salman Rushdie

_ Migrantul „copil” cu barca este de fapt un iranian de 25 de ani și a fost prins de barba CRUIE

_ 5 Seconds of Summer rock pe scena festivalului iHeartRadio din Las Vegas

_ Deși zice că a inventat un vaccin anti-COVID-19 mai bun, directorul general al Pfizer s-a infectat iar

_ Evenepoel din Belgia merge singur pentru a câștiga titlul mondial în cursa rutieră

_ Razie în București! Polițiștii au dat zeci de amenzi și au constatat cinci infracțiuni

_ TONY HETHERINGTON: Cecul de 41.627 GBP este furat după schimbarea numelui

_ Cum să curățați un duș în 10 minute: agentul de curățare Melbourne dezvăluie procesul pas cu pas

_ Omenirea va devia un asteroid! România va lua parte la acțiune, iar totul va fi transmis online

_ Nicușor Dan vrea să îl facă cetăţean de onoare al Bucureștiului pe Dumitru Prunariu

_ Jordan Ablett oferă un omagiu emoționant adus lui Joel Selwood

_ Sibiu: Doi tineri aflaţi pe un moped, răniţi într-un accident; cel care conducea era băut

_ Poliţia de Frontieră: 94.000 de persoane au intrat sâmbătă în ţară, dintre care 10.385 ucraineni; creştere de 6,3%

_ Elevii și studenții cu rezultate bune la învățătură în noul an școlar vor primi 71.100 de lei, ca bursă, de la Arhiepiscopia Buzăului și Vrancei

_ Victoria Beckham se strecoară într-o rochie YSL cu 3.000 de lire sterline pentru cina cu soțul ei David

_ Italia se pregătește pentru cutremur politic, fiind cel mai mare guvern de dreapta de la cel de-al Doilea Război Mondial, care urmează să fie ales

_ NFL ar fi putut vinde TREI MILIOANE de bilete pentru meciul Bucs-Seahawks de la Munchen, spune șeful

_ Lachlan Murdoch și soția Sarah sosesc la Sydney cu un avion privat înaintea confruntării sale pentru defăimare

_ Nu vă panicați! Căpitanul Angliei Harry Kane le cere fanilor să-i judece la Cupa Mondială după pierderea Italiei

_ Eddie Hearn îl avertizează pe Tyson Fury că nu există nicio șansă ca lupta cu Anthony Joshua să fie semnată luni

_ Haye îl laudă pe Joyce „perfect” pentru că i-a „luat inima lui Parker” înainte de a asigura oprirea în runda a 11-a

_ Putin departe! Recruții ruși introduc berile și se beau fără sens

_ LIZ TRUSS: De prea mult timp politicienii s-au luptat pentru cum să taie plăcinta economică

_ Antrenorul lui Chelsea, Anthony Barry, „se pregătește să renunțe la postul vacant de la Huddersfield pentru a lucra cu BELGIA” la Cupa Mondială

_ Referendum fundamental în Cuba pentru căsătoria între persoane de acelaşi sex şi maternitatea surogat/ Comuniștii susțin, bisericile se opun

_ WILD DELTA: Cormorants, birds that guarantee sustainability of fishing in the Danube Delta

_ Întreprinderile mici din Marea Britanie „vor să li se ofere împrumuturi de creștere” ca parte a planurilor de redresare economică ale lui Liz Truss

_ Principele Radu a participat la Royal Afternoon, o întâlnire cu marile companii care activează în România

_ Atenție la ce mâncați! Mort în urma intoxicației cu toxină botulinică. Medic: 'Nu există niciun antidot în România'

_ Priyanka Chopra și soțul Nick Jonas împart un sărut pe scenă la concertul Global Citizen din New York

_ Cercetători din România și Republica Moldova au confirmat că circulația cărții românești pe ambele maluri ale Prutului a fost crucială pentru basarabeni

_ Alegerile parlamentare din Italia

_ Diana și Dodi s-au reunit 25 de ani mai târziu în filmul The Crown de la Netflix

_ Recenzie hotelieră din Grecia: în interiorul farului la modă din Atena, care are o piscină pe acoperiș cu vedere la Acropole

_ Opt moduri prin care vă puteți consolida bugetul cu economii de impozite

_ Live: Rusia promite „protecție deplină” pentru orice teritoriu anexat pe fondul referendumurilor din Ucraina

_ Pep Guardiola l-a susținut pe Graham Potter pentru a prospera în Premier League

_ Italia se îndreaptă către urne în alegeri care ar putea duce extrema dreaptă la putere

_ În formă, Samsonova îl învinge pe Zheng pentru a revendica titlul de la Tokyo

_ Băncile din Rusia au pierdut 25,5 miliarde de dolari în urma problemelor provocate de conflictul din Ucraina

_ Ben Affleck arată lejer în timp ce îi duce pe copii Seraphina și Emme la cumpărături de Halloween în LA

_ După 6 ani, expoziția itinerantă 'Tezaur – Episcopia Tulcii' a fost vernisată la Muzeul de Istorie și Arheologie din Tulcea

_ Actele hilare pe care femeile le-au făcut în 1958 pentru a încerca să-și găsească un soț

_ PNL vrea scutirea de impozit a pensiilor sub 3.000 de lei, Guvernul așteaptă analizele Ministerului Finanțelor

_ Katie Holmes și Priyanka Chopra conduc la sosiri pe covorul roșu în timpul Festivalului Global Citizen

_ Tânăr depistat la volan cu 128 kilometri la oră în centrul Aradului / A fost amendat şi i-a fost suspendat permisul de conducere

_ Belgianul Remco Evenepoel este campion mondial la ciclism pe şosea

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1230, afisate in 21 pagini.