_ Vezi cea mai mare imagine realizată de telescopul spațial James Webb până în prezent

_ Vezi cea mai mare imagine realizată până în prezent de telescopul spațial James Webb

O echipă de oameni de știință care utilizează telescopul spațial James Webb tocmai a lansat cea mai mare imagine realizată de telescop până acum. Imaginea este un mozaic de 690 de cadre individuale luate cu Camera Infraroșu Aproape (NIRCam) a telescopului și acoperă o zonă a cerului de aproximativ opt ori mai mare decât prima imagine de câmp profund de la JWST lansată pe 12 iulie. Și este absolut plină de galaxii timpurii , multe nemai văzute până acum. În plus, este posibil ca echipa să fi fotografiat una dintre cele mai îndepărtate galaxii observate până acum.

Oamenii de știință, din colaborarea Cosmic Evolution Early Release Science Survey (CEERS), au spus că mozaicul provine dintr-o zonă de cer din apropierea mânerul Carului Mare. Imaginile au fost făcute ca parte a primelor observații ale echipei CEERS, care lucrează pentru a demonstra că JWST poate fi utilizat eficient pentru efectuarea de sondaje extragalactice, chiar și în timp ce telescopul efectuează alte observații.

„Acesta este JUST Epoca 1 a observațiilor noastre”, a spus membrul echipei și astrofizicianul Rebecca Larson, pe Twitter. „Suntem la mai puțin de jumătatea studiului nostru complet și deja datele noastre au condus la noi descoperiri și la o abundență neașteptată, dar nu neplăcută, de galaxii nevăzute până acum.”

Într-o postare pe blog despre site-ul CEERS, Larson a adăugat că a încurajat pe toată lumea să deschidă imaginile de înaltă rezoluție, să mărească și să exploreze. Dar un avertisment, versiunile cu cea mai înaltă rezoluție ale imaginilor sunt uriașe și nu prea funcționează să le privim pe ecrane mici precum un telefon.

„Numărul mare de galaxii pe care l-am capturat până acum. este uluitor”, a spus Larson.

În marele mozaic, există câteva galaxii remarcabile care sunt afișate în inserția imaginii de mai sus. Prima este o galaxie spirală la o deplasare spre roșu de z=0,16. Rezoluția imaginii JWST dezvăluie un număr mare de aglomerări albastre care formează stele și grupuri de stele.

Există, de asemenea, un sistem de galaxii care interacționează la 1,4 deplasare spre roșu, numit „Space Kraken” de către echipa CEERS, ca precum și două galaxii spirale care interacționează la deplasarea spre roșu z=0,7. Imaginea de mai jos arată acele galaxii, precum și ceva unic: săgeata indică ceea ce este probabil primele supernove descoperite cu imagini JWST.

Celelalte inserții arată o galaxie spirală uimitoare, despre care echipa spune că evidențiază capacitatea JWST. pentru a rezolva caracteristici la scară mică chiar și pentru galaxii puțin îndepărtate, precum și alinierea întâmplătoare a unei galaxii cu o coadă de maree și un grup de galaxii roșii.

Oamenii de știință din colaborarea CEERS au identificat un obiect – numit Maisie galaxie în onoarea fiicei șefului de proiect Steven Finkelstein — aceasta poate fi una dintre cele mai vechi galaxii observate vreodată. În timp ce descoperirea așteaptă confirmarea, echipa a publicat o lucrare despre ea. O galaxie pe care acea deplasare spre roșu nu a mai fost văzută până acum și ar fi chiar mai veche decât SMACS 0723, pe care JWST a fotografiat-o mai devreme. Astronomii cred că JWST vede acea galaxie la 300 de milioane de ani după Big Bang. Cu toate acestea, dacă galaxia lui Maisie este confirmată, ea s-ar fi putut forma în doar 290 de milioane de ani de la Big Bang. Aceasta a avut loc într-o perioadă numită Epoca Reionizării, când primele stele s-au aprins pe măsură ce hidrogenul a început să fie ionizat, permițând primei lumini să strălucească prin univers.

Femeia care a ucis 4 oameni și a rănit alți 4, în Iași, iar apoi s-a dus să bea în mall, a fost arestată

_ Jodi Gordon este văzută ridicându-și fiica Aleeia la casa mamei fostei Braith Anasta

_ Prim-ministrul Liz Truss solicită un organism de reglementare independent

_ Milioane lovite de taxa de 46 de miliarde de lire sterline a cancelarului Kwasi Kwarteng

_ Gary Neville deplânge condițiile de viață „STASGERING” pentru muncitorii de la Cupa Mondială din Qatar

_ Arnold Schwarzenegger zâmbește ureche la ureche în timp ce conduce orchestra în timp ce sărbătorește Oktoberfest

_ Charlie Brooks dezvăluie că părăsește EastEnders la doar 18 luni de la întoarcerea ei la televiziune

_ Charlotte Crosby vorbește despre cearta cu fosta co-star a lui Geordie Shore, Vicky Pattison

_ Mayweather îl elimină pe Asakura din Japonia în expoziție

_ Fostul tâlhar „Public Enemy No1” John McVicar a murit după „un atac de cord în timp ce își plimba câinele”

_ Post Malone anulează concertul din Boston deoarece este dus la spital pentru probleme de respirație și durere

_ Olivia Rodrigo îl onorează pe Alanis Morissette și o introduce în Canadian Songwriters Hall Of Fame

_ RuPaul's Drag Race Down Under: Spankie Jackzon despre cum va cheltui premiul în numerar de 50.000 USD

_ Poliția renunță la anchetă cu privire la amenințarea „tu ești următorul” adusă lui JK Rowling din cauza sprijinului ei pentru Salman Rushdie

_ Migrantul „copil” cu barca este de fapt un iranian de 25 de ani și a fost prins de barba CRUIE

_ 5 Seconds of Summer rock pe scena festivalului iHeartRadio din Las Vegas

_ Deși zice că a inventat un vaccin anti-COVID-19 mai bun, directorul general al Pfizer s-a infectat iar

_ Evenepoel din Belgia merge singur pentru a câștiga titlul mondial în cursa rutieră

_ Razie în București! Polițiștii au dat zeci de amenzi și au constatat cinci infracțiuni

_ TONY HETHERINGTON: Cecul de 41.627 GBP este furat după schimbarea numelui

_ Cum să curățați un duș în 10 minute: agentul de curățare Melbourne dezvăluie procesul pas cu pas

_ Omenirea va devia un asteroid! România va lua parte la acțiune, iar totul va fi transmis online

_ Nicușor Dan vrea să îl facă cetăţean de onoare al Bucureștiului pe Dumitru Prunariu

_ Jordan Ablett oferă un omagiu emoționant adus lui Joel Selwood

_ Sibiu: Doi tineri aflaţi pe un moped, răniţi într-un accident; cel care conducea era băut

_ Poliţia de Frontieră: 94.000 de persoane au intrat sâmbătă în ţară, dintre care 10.385 ucraineni; creştere de 6,3%

_ Elevii și studenții cu rezultate bune la învățătură în noul an școlar vor primi 71.100 de lei, ca bursă, de la Arhiepiscopia Buzăului și Vrancei

_ Victoria Beckham se strecoară într-o rochie YSL cu 3.000 de lire sterline pentru cina cu soțul ei David

_ Italia se pregătește pentru cutremur politic, fiind cel mai mare guvern de dreapta de la cel de-al Doilea Război Mondial, care urmează să fie ales

_ NFL ar fi putut vinde TREI MILIOANE de bilete pentru meciul Bucs-Seahawks de la Munchen, spune șeful

_ Lachlan Murdoch și soția Sarah sosesc la Sydney cu un avion privat înaintea confruntării sale pentru defăimare

_ Nu vă panicați! Căpitanul Angliei Harry Kane le cere fanilor să-i judece la Cupa Mondială după pierderea Italiei

_ Eddie Hearn îl avertizează pe Tyson Fury că nu există nicio șansă ca lupta cu Anthony Joshua să fie semnată luni

_ Haye îl laudă pe Joyce „perfect” pentru că i-a „luat inima lui Parker” înainte de a asigura oprirea în runda a 11-a

_ Putin departe! Recruții ruși introduc berile și se beau fără sens

_ LIZ TRUSS: De prea mult timp politicienii s-au luptat pentru cum să taie plăcinta economică

_ Antrenorul lui Chelsea, Anthony Barry, „se pregătește să renunțe la postul vacant de la Huddersfield pentru a lucra cu BELGIA” la Cupa Mondială

_ Referendum fundamental în Cuba pentru căsătoria între persoane de acelaşi sex şi maternitatea surogat/ Comuniștii susțin, bisericile se opun

_ WILD DELTA: Cormorants, birds that guarantee sustainability of fishing in the Danube Delta

_ Întreprinderile mici din Marea Britanie „vor să li se ofere împrumuturi de creștere” ca parte a planurilor de redresare economică ale lui Liz Truss

_ Principele Radu a participat la Royal Afternoon, o întâlnire cu marile companii care activează în România

_ Atenție la ce mâncați! Mort în urma intoxicației cu toxină botulinică. Medic: 'Nu există niciun antidot în România'

_ Priyanka Chopra și soțul Nick Jonas împart un sărut pe scenă la concertul Global Citizen din New York

_ Cercetători din România și Republica Moldova au confirmat că circulația cărții românești pe ambele maluri ale Prutului a fost crucială pentru basarabeni

_ Alegerile parlamentare din Italia

_ Diana și Dodi s-au reunit 25 de ani mai târziu în filmul The Crown de la Netflix

_ Recenzie hotelieră din Grecia: în interiorul farului la modă din Atena, care are o piscină pe acoperiș cu vedere la Acropole

_ Opt moduri prin care vă puteți consolida bugetul cu economii de impozite

_ Live: Rusia promite „protecție deplină” pentru orice teritoriu anexat pe fondul referendumurilor din Ucraina

_ Pep Guardiola l-a susținut pe Graham Potter pentru a prospera în Premier League

_ Italia se îndreaptă către urne în alegeri care ar putea duce extrema dreaptă la putere

_ În formă, Samsonova îl învinge pe Zheng pentru a revendica titlul de la Tokyo

_ Băncile din Rusia au pierdut 25,5 miliarde de dolari în urma problemelor provocate de conflictul din Ucraina

_ Ben Affleck arată lejer în timp ce îi duce pe copii Seraphina și Emme la cumpărături de Halloween în LA

_ După 6 ani, expoziția itinerantă 'Tezaur – Episcopia Tulcii' a fost vernisată la Muzeul de Istorie și Arheologie din Tulcea

_ Actele hilare pe care femeile le-au făcut în 1958 pentru a încerca să-și găsească un soț

_ PNL vrea scutirea de impozit a pensiilor sub 3.000 de lei, Guvernul așteaptă analizele Ministerului Finanțelor

_ Katie Holmes și Priyanka Chopra conduc la sosiri pe covorul roșu în timpul Festivalului Global Citizen

_ Tânăr depistat la volan cu 128 kilometri la oră în centrul Aradului / A fost amendat şi i-a fost suspendat permisul de conducere

_ Belgianul Remco Evenepoel este campion mondial la ciclism pe şosea

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1248, afisate in 21 pagini.