_ Care te definește cel mai bine? Cercetătorii descoperă 400 de gene care decid ce alimente ne plac

_ Care te definește cel mai bine? Conform unui studiu, cercetătorii descoperă 400 de gene care decid ce alimente ne plac

Dacă ești o persoană dulce sau sarata, totul este în genele tale.

Cercetătorii au descoperit că preferința pentru alimente de la brânză la prăjitură are mai mult de-a face cu ADN-ul nostru decât cu educația sau cu diferențele culturale.

În cel mai mare studiu de acest gen, cercetătorii de la Universitatea din Edinburgh a analizat pasiunea a 150.000 de oameni pentru peste 100 de produse alimentare și băuturi.

Echipa a identificat că există peste 400 de gene care ne influențează preferințele alimentare – și ele vin în trei grupuri principale: foarte gustoase, cu conținut scăzut de calorii sau „gusturi dobândite”.

Cu toate acestea, descoperirile nu înseamnă că toată lumea se încadrează într-o singură categorie exclusivă — genetica oamenilor îi poate face să placă alimentele din toate cele trei grupuri.

Dar descoperirea explică de ce unii oameni au poftă de ciocolată și dulciuri, în timp ce alții se bucură mai mult de a mânca. sănătos și chiar de ce marmita este atât de polarizantă.

În cadrul acestor trei grupuri principale, există și mai multe ciudatenii genetice care decid dacă cineva preferă un măr în locul unei banane sau ciocolata cu lapte în detrimentul ciocolatei negre.

O mai bună înțelegere a ceea ce determină alegerile alimentare ale oamenilor ar putea explica de ce este dificil să faci alegeri alimentare sănătoase și se luptă cu greutatea lor – ceea ce ar putea duce la planuri de dietă mai bune, au spus ei.

Cercetătorii s-au uitat la genomul a 161.625 de britanici implicați în Biobankul Regatului Unit – o bază de date cu înregistrări medicale și genetice a jumătate de milion de britanici.

De asemenea, au analizat răspunsurile la chestionar despre preferințele lor pentru 137 de alimente și băuturi diferite.

Descoperirile, publicate în revista științifică Nature Communications, arată că există 401 variante genetice care au influențat ceea ce le-a plăcut participanților.

Unele au fost legate de bucurarea unui anumit aliment —cum ar fi somonul, terciul, ciocolata sau puiul prăjit.

Dar altele au fost legate de o preferință pentru grupul alimentar mai larg în ansamblu — cum ar fi peștele gras, micul dejun sănătos, deserturile și prăjelile.

Un set de gene par să-i facă pe oameni să tânjească alimente bogate în calorii și foarte gustoase, cum ar fi carnea , lactate și deserturi.

Modelurile genetice găsite în acest grup – care au acordat note de top fish and chips, pâine albă și băuturi carbogazoase – au fost, de asemenea, asociate cu rate mai mari de obezitate și niveluri mai scăzute de exerciții fizice.

Un al doilea set de gene a fost legat de alimente „dobândite” cu gust puternic, cum ar fi cornișii, măslinele sau alcoolul puternic.

Genele asociate cu o preferință acestor alimente — care includ și usturoiul, avocado și ciocolata neagră — au fost anterior asociate cu un nivel mai sănătos de colesterol și să fie mai activi, precum și cu o probabilitate mai mare de a fuma și de a bea alcool.

Un al treilea model de gene a văzut oamenii preferă alimentele cu conținut scăzut de calorii, cum ar fi fructele, legumele și alimentele integrale.

Aceste gene — care i-au determinat pe oameni să prefere orezul brun, pâinea integrală și terciul — au fost, de asemenea, legate de bucuria de niveluri mai ridicate de activitate fizică, bazată pe cercetări anterioare.

Și au existat chiar diferențe genetice între placerea subseturi de alimente din aceeași categorie — cu variante genetice specifice legate de preferința pentru legumele gătite, crude și cu un gust mai puternic, cum ar fi precum și brânză tare, albastră sau de capră și vin, vodcă sau lager.

O sub-analiză a datelor de scanare a creierului a arătat că genele care i-au făcut pe oameni să placă alimentele nesănătoase se suprapun cu genele găsite în partea de procesare a plăcerii. a creierului.

Între timp, genele legate de plăcerea alimentelor mai sănătoase au fost mai active în partea creierului de luare a deciziilor.

Profesorul Jim Wilson, șeful departamentului de genetică umană, Universitatea din Edinburgh, a spus: „Acesta este un exemplu excelent de aplicare a metodelor statistice complexe la seturi mari de date genetice pentru a dezvălui o nouă biologie.

„În acest caz, baza de bază a ceea ce ne place să mâncăm și modul în care este structurat. ierarhic, de la articole individuale până la grupuri mari de produse alimentare.'

Dr. Nicola Pirastu, manager senior de biostatistică la Institutul de cercetare Tehnopolul Uman din Milano, a spus: „Unul dintre mesajele importante din această lucrare este că deși receptorii gustativi și, prin urmare, gustul sunt importanți în determinarea alimentelor care vă plac, de fapt, ceea ce se întâmplă în creierul dvs. conduce ceea ce observăm.

„O altă observație importantă este că principala diviziune a preferințelor este nu între mâncăruri sărate și dulci, așa cum s-ar fi putut aștepta, ci între multe rugăminți alimente urate și bogate în calorii și cele pentru care gustul trebuie învățat.

„Această diferență se reflectă în regiunile creierului implicate în gustul lor și indică puternic un mecanism biologic subiacent”.

Femeia care a ucis 4 oameni și a rănit alți 4, în Iași, iar apoi s-a dus să bea în mall, a fost arestată

_ Jodi Gordon este văzută ridicându-și fiica Aleeia la casa mamei fostei Braith Anasta

_ Prim-ministrul Liz Truss solicită un organism de reglementare independent

_ Milioane lovite de taxa de 46 de miliarde de lire sterline a cancelarului Kwasi Kwarteng

_ Gary Neville deplânge condițiile de viață „STASGERING” pentru muncitorii de la Cupa Mondială din Qatar

_ Arnold Schwarzenegger zâmbește ureche la ureche în timp ce conduce orchestra în timp ce sărbătorește Oktoberfest

_ Charlie Brooks dezvăluie că părăsește EastEnders la doar 18 luni de la întoarcerea ei la televiziune

_ Charlotte Crosby vorbește despre cearta cu fosta co-star a lui Geordie Shore, Vicky Pattison

_ Mayweather îl elimină pe Asakura din Japonia în expoziție

_ Fostul tâlhar „Public Enemy No1” John McVicar a murit după „un atac de cord în timp ce își plimba câinele”

_ Post Malone anulează concertul din Boston deoarece este dus la spital pentru probleme de respirație și durere

_ Olivia Rodrigo îl onorează pe Alanis Morissette și o introduce în Canadian Songwriters Hall Of Fame

_ RuPaul's Drag Race Down Under: Spankie Jackzon despre cum va cheltui premiul în numerar de 50.000 USD

_ Vrei niște fericire de cinci stele acasă? Aceste alegeri prietenoase cu bugetul maximizează factorul de lux

_ Poliția renunță la anchetă cu privire la amenințarea „tu ești următorul” adusă lui JK Rowling din cauza sprijinului ei pentru Salman Rushdie

_ Migrantul „copil” cu barca este de fapt un iranian de 25 de ani și a fost prins de barba CRUIE

_ 5 Seconds of Summer rock pe scena festivalului iHeartRadio din Las Vegas

_ Deși zice că a inventat un vaccin anti-COVID-19 mai bun, directorul general al Pfizer s-a infectat iar

_ Evenepoel din Belgia merge singur pentru a câștiga titlul mondial în cursa rutieră

_ Razie în București! Polițiștii au dat zeci de amenzi și au constatat cinci infracțiuni

_ TONY HETHERINGTON: Cecul de 41.627 GBP este furat după schimbarea numelui

_ Cum să curățați un duș în 10 minute: agentul de curățare Melbourne dezvăluie procesul pas cu pas

_ Omenirea va devia un asteroid! România va lua parte la acțiune, iar totul va fi transmis online

_ Nicușor Dan vrea să îl facă cetăţean de onoare al Bucureștiului pe Dumitru Prunariu

_ Jordan Ablett oferă un omagiu emoționant adus lui Joel Selwood

_ Sibiu: Doi tineri aflaţi pe un moped, răniţi într-un accident; cel care conducea era băut

_ Poliţia de Frontieră: 94.000 de persoane au intrat sâmbătă în ţară, dintre care 10.385 ucraineni; creştere de 6,3%

_ Elevii și studenții cu rezultate bune la învățătură în noul an școlar vor primi 71.100 de lei, ca bursă, de la Arhiepiscopia Buzăului și Vrancei

_ Victoria Beckham se strecoară într-o rochie YSL cu 3.000 de lire sterline pentru cina cu soțul ei David

_ Italia se pregătește pentru cutremur politic, fiind cel mai mare guvern de dreapta de la cel de-al Doilea Război Mondial, care urmează să fie ales

_ NFL ar fi putut vinde TREI MILIOANE de bilete pentru meciul Bucs-Seahawks de la Munchen, spune șeful

_ Lachlan Murdoch și soția Sarah sosesc la Sydney cu un avion privat înaintea confruntării sale pentru defăimare

_ Nu vă panicați! Căpitanul Angliei Harry Kane le cere fanilor să-i judece la Cupa Mondială după pierderea Italiei

_ Eddie Hearn îl avertizează pe Tyson Fury că nu există nicio șansă ca lupta cu Anthony Joshua să fie semnată luni

_ Haye îl laudă pe Joyce „perfect” pentru că i-a „luat inima lui Parker” înainte de a asigura oprirea în runda a 11-a

_ Putin departe! Recruții ruși introduc berile și se beau fără sens

_ LIZ TRUSS: De prea mult timp politicienii s-au luptat pentru cum să taie plăcinta economică

_ Antrenorul lui Chelsea, Anthony Barry, „se pregătește să renunțe la postul vacant de la Huddersfield pentru a lucra cu BELGIA” la Cupa Mondială

_ Stilul fără vârstă: articole de bază pentru garderobă pentru fiecare vârstă de către directorul de modă Femail, Shelly Vella

_ Referendum fundamental în Cuba pentru căsătoria între persoane de acelaşi sex şi maternitatea surogat/ Comuniștii susțin, bisericile se opun

_ WILD DELTA: Cormorants, birds that guarantee sustainability of fishing in the Danube Delta

_ Întreprinderile mici din Marea Britanie „vor să li se ofere împrumuturi de creștere” ca parte a planurilor de redresare economică ale lui Liz Truss

_ Principele Radu a participat la Royal Afternoon, o întâlnire cu marile companii care activează în România

_ Atenție la ce mâncați! Mort în urma intoxicației cu toxină botulinică. Medic: 'Nu există niciun antidot în România'

_ Priyanka Chopra și soțul Nick Jonas împart un sărut pe scenă la concertul Global Citizen din New York

_ Cercetători din România și Republica Moldova au confirmat că circulația cărții românești pe ambele maluri ale Prutului a fost crucială pentru basarabeni

_ Alegerile parlamentare din Italia

_ Diana și Dodi s-au reunit 25 de ani mai târziu în filmul The Crown de la Netflix

_ Recenzie hotelieră din Grecia: în interiorul farului la modă din Atena, care are o piscină pe acoperiș cu vedere la Acropole

_ Opt moduri prin care vă puteți consolida bugetul cu economii de impozite

_ Live: Rusia promite „protecție deplină” pentru orice teritoriu anexat pe fondul referendumurilor din Ucraina

_ Pep Guardiola l-a susținut pe Graham Potter pentru a prospera în Premier League

_ Italia se îndreaptă către urne în alegeri care ar putea duce extrema dreaptă la putere

_ În formă, Samsonova îl învinge pe Zheng pentru a revendica titlul de la Tokyo

_ Băncile din Rusia au pierdut 25,5 miliarde de dolari în urma problemelor provocate de conflictul din Ucraina

_ Ben Affleck arată lejer în timp ce îi duce pe copii Seraphina și Emme la cumpărături de Halloween în LA

_ După 6 ani, expoziția itinerantă 'Tezaur – Episcopia Tulcii' a fost vernisată la Muzeul de Istorie și Arheologie din Tulcea

_ Actele hilare pe care femeile le-au făcut în 1958 pentru a încerca să-și găsească un soț

_ PNL vrea scutirea de impozit a pensiilor sub 3.000 de lei, Guvernul așteaptă analizele Ministerului Finanțelor

_ Katie Holmes și Priyanka Chopra conduc la sosiri pe covorul roșu în timpul Festivalului Global Citizen

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1294, afisate in 22 pagini.