_ Risc de catastrofă vulcanică „o aruncare a zarurilor”, spun experții

Lumea este „îngrozitor de nepregătită” pentru o erupție vulcanică masivă și pentru repercusiunile probabile asupra lanțurilor globale de aprovizionare, a climei și a alimentelor, potrivit experților de la Universitatea din Cambridge. Center for the Study of Existential Risk (CSER) și Universitatea din Birmingham.

Într-un articol publicat în revista Nature, ei spun că există o „concepție greșită generală” conform căreia riscurile de erupții majore sunt scăzute, și descriu lipsa actuală de investiții guvernamentale în monitorizarea și răspunsul la potențialele dezastre vulcanice ca fiind „imprudente”.

Cu toate acestea, cercetătorii susțin că pot fi luate măsuri pentru a proteja împotriva devastării vulcanice - de la o supraveghere îmbunătățită până la creșterea educației publice. și manipularea magmei – iar resursele necesare pentru a face acest lucru sunt de mult așteptate.

„Date adunate din nucleele de gheață privind frecvența erupțiile în timp profund sugerează că există o șansă de una din șase pentru o explozie cu magnitudinea șapte în următorii o sută de ani. Aceasta este o aruncare a zarurilor”, a spus coautorul articolului și cercetător CSER, dr. Lara Mani, expert în riscul global.

„Astfel de erupții gigantice au provocat schimbări climatice abrupte și prăbușirea civilizațiilor în cele îndepărtate. trecut.”

Mani compară riscul unei erupții gigantice cu cel al unui asteroid de 1 km lățime care se prăbușește pe Pământ. Astfel de evenimente ar avea consecințe climatice similare, dar probabilitatea unei catastrofe vulcanice este de sute de ori mai mare. decât șansele combinate ale unei coliziuni de asteroizi sau comete.

„Sute de milioane de dolari sunt pompați în amenințările asteroizilor în fiecare an, dar există o lipsă gravă de finanțare și coordonare la nivel mondial pentru pregătirea vulcanilor”, a spus Mani. „Acest lucru trebuie schimbat urgent. Subestimăm complet riscul pentru societățile noastre pe care îl prezintă vulcanii.”

O erupție din Tonga în ianuarie a fost cea mai mare înregistrată vreodată instrumental. Cercetătorii susțin că, dacă ar fi durat mai mult, ar fi eliberat mai multă cenușă și gaz. , sau a avut loc într-o zonă plină de infrastructură critică – cum ar fi Marea Mediterană –, atunci undele de șoc globale ar fi putut fi devastatoare.

„Erupția Tonga a fost echivalentul vulcanic al unui asteroid care tocmai lipsea Pământul și are nevoie să fie tratată ca un semnal de alarmă”, a spus Mani.

Experții CSER citează cercetări recente care au detectat regularitatea erupțiilor majore prin analizarea urmelor de vârfuri de sulf din probele de gheață antice. O erupție zece până la o sută de ori mai mare decât explozia Tonga are loc o dată la 625 de ani – de două ori mai des decât se credea anterior.

„Ultima erupție de magnitudinea șapte a avut loc în 1815 în Indonezia”, a spus coautorul dr. Mike Cassidy, un expert în vulcani și cercetător vizitator CSER, acum cu sediul la Universitatea din Birmin gham.

„Se estimează că 100.000 de oameni au murit la nivel local, iar temperaturile globale au scăzut cu un grad în medie, provocând eșecuri în masă care au dus la foamete, revolte violente și epidemii în ceea ce era cunoscut drept anul fără vară, " a spus el.

"Trăim acum într-o lume cu de opt ori mai mare decât populația și de peste patruzeci de ori mai mare decât nivelul comerțului. Rețelele noastre globale complexe ne-ar putea face și mai vulnerabili la șocurile unei erupții majore.”

Pierderile financiare de la o erupție de mare magnitudine ar fi de mai multe trilioane și la o scară comparabilă cu pandemia, spun experții.

Mani și Cassidy subliniază pașii pe care spun că trebuie luați pentru a ajuta la prognoza și gestionarea posibilității unei erupții care modifică planeta și pentru a ajuta la atenuarea daunelor cauzate de erupții mai mici și mai frecvente.

Acestea includ o identificare mai precisă a riscurilor. Cunoaștem doar locațiile câtorva dintre cele 97 de erupții clasificate ca fiind de mare magnitudine pe „Indexul de explozie a vulcanilor” din ultimii 60.000 de ani. Aceasta înseamnă că ar putea exista zeci de vulcani periculoși presărați în întreaga lume, cu potențial de distrugere extremă, despre care omenirea nu are nicio idee.

„Este posibil să nu știm nici măcar despre erupții relativ recente din cauza lipsei de cercetare. în miezurile marine și ale lacurilor, în special în regiunile neglijate, cum ar fi Asia de Sud-Est”, a spus Cassidy. „Vulcanii pot rămâne latenți pentru o lungă perioadă de timp, dar pot fi totuși capabili de distrugere bruscă și extraordinară.”

Monitorizarea trebuie îmbunătățită, spun experții CSER. Doar 27% dintre erupții din 1950 au avut un seismometru în apropierea lor și doar o treime din aceste date au fost introduse din nou în baza de date globală pentru „tulburări vulcanice”.

„Vulcanologii au cerut un satelit dedicat monitorizării vulcanilor de peste douăzeci de ani”, a spus Mani. „Uneori trebuie să ne bazăm pe generozitatea companiilor private prin satelit pentru imagini rapide.”

Experții solicită, de asemenea, cercetări sporite în „geoingineria” vulcanilor. Aceasta include necesitatea de a studia mijloacele de contracarare a aerosolilor eliberați de o erupție masivă, care ar putea duce la o „iarnă vulcanică”. Ei spun, de asemenea, că ar trebui întreprinse lucrări de investigare a manipulării pungilor de magmă de sub vulcanii activi.

Adăugat Mani: „Afectarea directă a comportamentului vulcanic poate părea de neconceput, dar la fel și deviația asteroizilor până la formarea NASA. Biroul de coordonare a apărării planetare în 2016. Riscurile unei erupții masive care devastează societatea globală sunt semnificative. Subinvestiția actuală în răspunsul la acest risc este pur și simplu nesăbuită.”

_ „Cringeworthy” – Vedetele Penrith le-au oferit jucătorilor sub 10 ani pălărie roz Telstra: „Exact ce își dorește fiecare copil”

_ Noi rate ipotecare fixe pe doi ani, aproape de 6%, ca urmare a diminuării mini-bugetului

_ Penrith a spus că Dylan Edwards este IGNORAT de coechipierii lui Panthers după marea finală a LNR

_ Margrethe din Danemarca s-a simțit „obligată” să-și ceară scuze în urma criticilor din partea fiului ei, prințul Joachim

_ Faceți cunoștință cu cuplurile de putere AFLW care dovedesc că dragostea și piciorul se amestecă

_ Fratele lui Garang Kuol și-a asigurat un contract cu Premier League Newcastle în timp ce se afla în RUN

_ PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea: Costurile imperiului lui Putin. Mitul de mare putere e spulberat de cifre: Federaţia Rusă se află, în privinţa costului vieţii, între Kazahstan şi Trinidad – Tobago

_ Molly-Mae Hague sugerează data nașterii copilului ei, când dezvăluie că mai are trei luni

_ Leandro Trossard rămâne cu buzele strânse în privința viitorului său la Brighton, pe fondul interesului lui Chelsea și Arsenal

_ A lovit traseul de resturi de asteroizi lung de peste 6.000 de mile

_ Arabia Saudită primește dreptul de a găzdui Jocurile Asiatice de Iarnă din 2029 într-un oraș futurist de 440 de miliarde de lire sterline

_ Elizabeth Olsen dezvăluie că a suferit primul atac de panică la 21 de ani

_ Șeful din Nottingham Forest, Steve Cooper, este favoritul pentru a fi concediat înaintea lui Ralph Hasenhuttl

_ Antrenorul Socceroos Graham Arnold spune că tânărul Garang Kuol „are multe de învățat” înainte de Cupa Mondială

_ Ratele ipotecare vor atinge 10%? Clipul de la Timpul întrebărilor „i sperie inutil” oamenii

_ French justice minister to go on trial for suspected conflict of interest

_ Eludarea sancţiunilor impuse Rusiei poate aduce persoane pe lista neagră a Comisiei Europene

_ Sarah Michelle Gellar compară faptul că le permite copiilor să folosească rețelele sociale cu a le permite să-și facă tatuaje pe față

_ Mama, în vârstă de 34 de ani, este acuzată de uciderea bebelușului ei nou-născut care a fost găsit mort într-o grădină

_ Fermierii europeni iau măsuri drastice în faţa crizei în creştere a îngrăşămintelor

_ Cumpărătorii spun că pielea lor „nu a arătat niciodată mai bine” după ce au trecut la Sand & Sky Renewing Night Cream

_ Sophie Wessex poartă o rochie roșie cu stele și luni pe ea în călătoria în Republica Democrată Congo

_ Antrenorul lui Manny Pacquiao, Justin Fortune, crede că Justis Huni este asemănător cu superstarul filipinez

_ Starul rețelelor sociale Lochie Carey se află pe primul loc la Manhunt International 2022 din Filipine

_ Deputaţii din Forţa Dreptei şi USR au depus o moţiune simplă împotriva ministrului de Interne, Lucian Bode

_ Un jurnalist a fost împuşcat mortal în Manila. Organizaţiile de presă cer protecţia Poliţiei

_ Acum, fostul secretar de interne Priti Patel se alătură reacțiilor împotriva lui Liz Truss din cauza reducerilor de taxe nefinanțate

_ Mama australiană detaliază despre luptele parentale „despre care nimeni nu vorbește”

_ Impactul gigant ar fi putut forma Luna mai rapid, dezvăluie oamenii de știință în noi simulări

_ Bella Hadid își dezvăluie spatele și atârnă de un balcon în noi fotografii BTS de la Săptămâna Modei de la Paris

_ METEO Toamna blândă. Va fi mai cald decât în mod obişnuit, în octombrie

_ Machine Gun Kelly o angajează pe logodnica Megan Fox și pe asistenta lui să-și machieze pe Instagram Live

_ Abbie Chatfield spune că ia o pauză de la un act sexual „intens de muncă”.

_ Ben Simmons își face mult așteptatul debut cu Nets împotriva fostei sale echipe Philadelphia 76ers

_ Neville îl îndeamnă pe Alexander-Arnold să lucreze la slăbiciunile sale defensive după un alt weekend dificil

_ Charlie Hunnam în fața și în centru la premiera LA a noului serial AppleTV+ Shantaram

_ Știri live despre conferința partidului conservator: Kwasi Kwarteng va stabili un plan de îndatorare mai devreme decât se aștepta

_ Elon Musk intră în discuții pe Twitter cu președintele ucrainean Zelensky din cauza războiului cu Rusia

_ Anya Taylor-Joy își mângâie pisica în timp ce este întâmpinată de prietenul ei blănos după ce a aterizat la Sydney

_ Australianică uluită de tactica de întâlniri americane din Los Angeles

_ Maddison răspunde la interogarea lui Neville cu privire la revendicările călătorilor din Anglia, după ce Three Lions i-au refuzat

_ Urmărirea pe termen lung a comportamentului de hrănire a balenelor prin satelit este acum posibilă cu o nouă etichetă

_ Ascultătorii se pot adapta la acustica specifică difuzorului, arată studiul

_ Arestarea lui George Roberts: O femeie care a făcut acuzații despre starul MAFS trântește Canalul 4

_ Fabricarea caracatițelor microscopice cu o imprimantă 3D

_ Molly-Mae Hague își prezintă cucuiul înflorit într-un body negru care îmbrățișează silueta

_ Cipul cu mai multe organe detectează nanoparticulele periculoase

_ Keira Knightley arată fără efort șic într-un blazer din tweed în valoare de 2365 GBP la Londra

_ Kanye West se întoarce pe Instagram pentru editorul Vogue ROAST care și-a trântit tricourile „White Lives Matter”

_ Jurgen Klopp spune că l-a „urmat întotdeauna” pe Martin Odegaard, în timp ce îl laudă pe starul lui Arsenal înaintea confruntării

_ Chantelle Houghton exclude să se mai facă vreodată operații estetice

_ Manifestanții din Burkina Faso flutură steaguri rusești, protestează prin oferta de mediere a Africii de Vest

_ Simone Inzaghi este pe frânghii la Inter Milano și ar putea fi concediată pentru că se confruntă cu Barcelona

_ India pierde contactul cu orbiterul bugetar pe Marte după opt ani

_ Olivia Wilde se menține lejer într-un tricou alb și blugi în timp ce merge la o cafea solo

_ Kanye West și Candace Owens poartă tricouri „White Lives Matter”.

_ Nationwide își mărește oferta de schimbare a contului bancar la 200 GBP

_ Starul BBC Three care a apărut în reality show-ul nanismului a murit după o supradoză de antipsihotice

_ Coleen Rooney este întotdeauna mama mândră în timp ce împărtășește poza cu fiul Kai modelând Puma pe un panou publicitar de 30 de picioare

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1977, afisate in 33 pagini.