_ Super-Earth Ross 508b străbate zona locuibilă a piticii roșii

_ Super-Earth Ross 508b dezvăluie zona locuibilă a piticii roșii

Prima exoplanetă a fost descoperită de Subaru Strategic Program folosind spectrograful în infraroșu IRD de pe Telescopul Subaru (IRD-SSP). Această planetă, Ross 508b, este un super-Pământ cu masa de aproximativ patru ori mai mare a Pământului și este situată în apropierea zonei locuibile. O astfel de planetă ar putea fi capabilă să rețină apă la suprafața sa și va fi o țintă importantă pentru observațiile viitoare pentru a verifica posibilitatea existenței vieții în jurul stelelor cu masă mică.

Cercetări asupra exoplanetelor, care au făcut progrese mari. În ultimii ani, de la descoperirea unei planete gigantice în jurul unei stele asemănătoare cu soarele nostru, se concentrează acum asupra piticilor roșii, care au o masă mai mică decât soarele nostru. Piticile roșii, care constituie trei sferturi din stelele din galaxia noastră și există în număr mare în vecinătatea sistemului nostru solar, sunt ținte excelente pentru a găsi exoplanete în vecinătatea noastră. Descoperirea unor astfel de exoplanete din apropiere, cu observații detaliate ale atmosferei și straturilor lor de suprafață, ne va permite să discutăm despre prezența sau absența vieții în medii care sunt foarte diferite de cele ale sistemului nostru solar.

Cu toate acestea, Piticile roșii sunt foarte slabe în lumina vizibilă datorită temperaturii scăzute la suprafață, mai mică de 4.000 de grade. Căutările anterioare de planete folosind spectrometre de lumină vizibilă au descoperit doar câteva planete în jurul unor pitice roșii foarte apropiate, cum ar fi Proxima Centauri b. În special, piticele roșii cu temperaturi de suprafață sub 3.000 de grade (pitice roșii de tip târziu) nu au fost căutate sistematic după planete. Metoda de tranzit, care detectează modificări ale luminozității stelare pe măsură ce o planetă traversează în fața unei stele, nu necesită atât de mulți fotoni ca metoda Doppler spectroscopică, așa că căutarea planetelor în jurul piticelor roșii folosind metoda tranzitului a progresat în ultimii ani. . Căutările de planete de tranzit cu ajutorul TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) pot detecta planete terestre în jurul unor pitice roșii relativ grele (pitici roșii de tip timpuriu).

Deși piticele roșii sunt ținte importante pentru studiul vieții în Univers, ele sunt greu de observat deoarece sunt prea slabe în lumina vizibilă. Pentru a rezolva dificultățile implicate în observațiile spectroscopice ale piticelor roșii, a fost mult așteptată o căutare planetară folosind un spectrograf de înaltă precizie în infraroșu, unde piticele roșii sunt relativ strălucitoare. De exemplu, luminozitatea Soarelui văzută de la 30 de ani lumină distanță este de cinci magnitudini în lumina vizibilă și trei magnitudini în lumina infraroșie. Pe de altă parte, cele mai ușoare pitice roșii de tip târziu sunt foarte slabe în lumina vizibilă la magnitudinea 19, dar relativ strălucitoare în infraroșu la magnitudinea 11.

Centrul de astrobiologie din Japonia a dezvoltat cu succes IRD (InfraRed). instrument Doppler), primul spectrograf în infraroșu de înaltă precizie din lume pentru telescoape de clasă de 8 metri. IRD-ul montat pe telescopul Subaru poate detecta fluctuații minuscule în viteza unei stele, aproximativ cu viteza unei persoane care merge.

Metoda de tranzit poate detecta numai planete ale căror orbite sunt de-a lungul liniei de vedere, în timp ce Metoda Doppler poate detecta planetele indiferent de orientarea lor față de planul ceresc. Este, de asemenea, o metodă importantă prin faptul că poate determina „masa” unei planete.

Programul strategic IRD Subaru (IRD-SSP) pentru căutarea planetelor în jurul piticelor roșii de tip târziu a început în 2019. Aceasta este prima căutare sistematică a planetelor în jurul piticelor roșii de tip târziu și este un proiect internațional care implică aproximativ 100 de cercetători interni și internaționali. În primii doi ani, au fost efectuate observații de screening pentru a găsi pitici roșii „stabile” cu zgomot redus, unde pot fi detectate chiar și planete mici. Piticile roșii au activitate de suprafață ridicată, cum ar fi erupțiile, iar această activitate de suprafață poate provoca modificări ale vitezei liniei de vizibilitate a stelei chiar dacă nu există planete. Prin urmare, doar piticele roșii stabile cu activitate de suprafață scăzută sunt ținte în căutarea unor planete mici asemănătoare Pământului.

În prezent, proiectul se află în faza de observare intensivă a aproximativ 50 de pitice roșii promițătoare de tip târziu care au fost selectate cu atenție prin screening.

Prima exoplanetă descoperită de IRD-SSP este situată la aproximativ 37 de ani lumină distanță de Pământ, în jurul unei stele pitice roșii numită Ross 508, care este o cincime din masa soarelui. Aceasta este prima exoplanetă descoperită printr-o căutare sistematică folosind un spectrometru în infraroșu.

Pentru a confirma că balansul periodic al lui Ross 508 se datorează într-adevăr unei planete, echipa IRD-SSP a identificat câțiva indicatori ai activității stelare care ar putea produce un fals pozitiv al unei planete (de exemplu, modificări ale luminozității stelare și ale formei unor linii de emisie) și au arătat că perioada acestor indicatori este net diferită de perioada planetară observată. Aceasta este o sarcină mai dificilă decât utilizarea metodei Doppler pentru a confirma candidații planetare raportați mai devreme prin metoda tranzitului, dar este o metodă esențială pentru detectarea planetelor care nu sunt în tranziție.

Această planetă, Ross 508b, are un masa minimă de numai de patru ori mai mare decât cea a Pământului. Distanța sa medie față de steaua centrală este de 0,05 ori distanța Pământ-soare și este situată la marginea interioară a zonei locuibile. Interesant este că este posibil ca planeta să aibă o orbită eliptică, caz în care ar trece în zona locuibilă cu o perioadă orbitală de aproximativ 11 zile (Figurile 1 și 2).

Planetele din zona locuibilă ar putea rețin apa pe suprafața lor și pot adăposti viață. Ross 508b va fi o țintă importantă pentru observațiile viitoare pentru a verifica posibilitatea de locuință pe planetele din jurul piticelor roșii. Observațiile spectroscopice ale moleculelor și atomilor din atmosfera planetară sunt, de asemenea, importante, în timp ce telescoapele actuale nu pot imagina în mod direct planeta din cauza apropierii acesteia de steaua centrală. În viitor, va fi una dintre țintele căutărilor de viață efectuate de telescoapele de clasă de 30 de metri.

Până în prezent, se știe că doar trei planete orbitează astfel de stele cu masă foarte mică, inclusiv Proxima Centauri b. . Se așteaptă ca IRD-SSP să continue descoperirea de noi planete.

„Ross 508b este prima detectie cu succes a unui super-Pământ folosind doar spectroscopie în infraroșu apropiat. Înainte de aceasta, în detectarea de masă mică. planete precum super-Pământul, observațiile în infraroșu apropiat nu au fost suficient de precise și a fost necesară verificarea prin măsurători de înaltă precizie a vitezei în lumina vizibilă.Acest studiu arată că IRD-SSP singur este capabil să detecteze planete, și demonstrează în mod clar avantajul IRD-SSP în capacitatea sa de a căuta cu o mare precizie chiar și pitici roșii de tip târziu care sunt prea slabe pentru a fi observate cu lumină vizibilă”, spune dr. Hiroki Harakawa (NAOJ Subaru Telescope), conducătorul principal. autorul lucrării de descoperire.

„Au trecut 14 ani de la începutul dezvoltării IRD. Ne-am continuat dezvoltarea și cercetarea cu speranța de a găsi o planetă exact ca Ross 508b. Această descoperire a fost posibilă prin performanța instrumentală ridicată a IRD, deschiderea mare a telescopului Subaru și cadrul strategic de observații care a permis achiziția intensivă și frecventă de date. Ne angajăm să facem noi descoperiri." spune profesorul Bun'ei Sato (Institutul de Tehnologie din Tokyo), cercetătorul principal al IRD-SSP.

Aceste rezultate au apărut ca Harakawa et al. „Un super-Pământ care orbitează în apropierea marginii interioare a zonei locuibile în jurul lui M4.5-pitic Ross 508” în Publicațiile Societății Astronomice din Japonia pe 30 iunie 2022.

_ FEMAIL se uită la vedete, în anii lor de aur, care arată la fel de bine ca acum 20 de ani

_ Instanța stabilește definitiv: Sfinxul şi Babele din Bucegi nu aparțin de orașul Bușteni, ci sunt în județul Dâmbovița

_ Australian Idol 2023: Emily Williams trântește noul juriu „văruit”

_ CM 2022: Danemarca va purta tricouri negre în semn de protest față de gazda Qatar

_ Bărbat împușcat de polițiști din Galați, după o urmărire ca în filme

_ Gwyneth Paltrow își dezvăluie regretul de părinte vitreg cu soțul Brad Falchuk

_ Tennis: Oradea Arena to host, in November, Romania - Hungary matches in Billie Jean King Cup

_ Fostul lider din Myanmar şi un consilier australian, condamnaţi la trei ani de închisoare

_ Câinii pot adulmeca stresul din respiraţia stăpânului

_ Blana naturală, o industrie a suferinței! Ciucă, somat să acționeze urgent: 'Este șansa României de a se poziționa de partea corectă a istoriei'

_ Trans caritate Sirenele este un scandal care se desfășoară în fața ochilor noștri

_ Înalta societate spaniolă este zguduită când Tamara Falcó află că logodnicul ei l-a înșelat

_ Desperate Ukrainians flee Russian-occupied regions as forced conscription looms

_ Studiul leagă șocul de apă rece cu colapsul catastrofal al coralilor din Pacificul de Est

_ ‘New generation war’: Ukrainian 'geeks' turned guerrillas make frontline drones

_ Cincizeci de magazine Auchan din toată ţara au fost amendate de ANPC cu 750.000 lei- 14 dintre ele au fost închise temporar

_ Ce ar putea câștiga Vladimir Putin din aruncarea în aer a gazoductului Nord Stream

_ Holly Willoughby împărtășește o fotografie a fiului Chester la cea de-a 8-a aniversare - în timp ce ea trece de la „queuegate”

_ Umbrela de securitate a NATO, din ce în ce mai importantă în contextul amenințării ruse (sondaj)

_ Nasser Al-Khelaifi a lovit cu acuzații bombă în Franța

_ Gabriel Jesus, Trent-Alexander Arnold și jucătorii cu un punct de dovedit în acest weekend

_ Khloe Kardashian susține că Tristan Thompson a propus-o

_ Analist politic, despre justiția din Republica Moldova: 'Există riscul ca dosarele lui Igor Dodon să nu aibă finalitate'

_ Tyson Fury susține DIN NOU că lupta cu Anthony Joshua este oprită, deoarece „acceptă” lupta cu oferta Mahmoud Charr

_ Khloe Kardashian „acceptase propunerea lui Tristan Thompson cu O LUNĂ înainte de a avea un copil”

_ Coolio moare la vârsta de 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise „a suferit un stop cardiac”

_ Ministerul Sănătăţii: Comisia Europeană a informat statele membre că sunt disponibile 10.008 tratamente cu antiviralul Tecovirimat pentru infecţia cu VM

_ Mama gemenilor căzuţi de la etajul 10, condamnată la închisoare cu suspendare

_ Ukraine counteroffensive: Kyiv troops push on into Russia-occupied east

_ Klaus Iohannis a semnat: România va avea ambasadă în Letonia, cu sediul la Riga. Aceasta va avea cinci posturi

_ Since 2016 until now, food waste has been reduced by 5%

_ Coolio a murit la 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise a murit după ce un prieten l-a găsit întins pe podea

_ Starul UFC Conor McGregor îl provoacă pe Hasbulla la un meci de sparring, în timp ce perechea continuă să se ciocnească online

_ A se stapani! Oamenii FOARTE îndreptățiți care au nevoie de o verificare a realității

_ Retragerea gheții lasă urșii polari ai Canadei expuși unui risc tot mai mare

_ Billie Piper se îmbracă în clovn în imaginea recent lansată pentru I Hate Suzie Too

_ Cupa Mondială 2022: Jordan Henderson îl susține pe Jude Bellingham pentru a juca „rol important” pentru Anglia

_ Rușii s-au dezlănțuit - Au atacat Dnipro cu rachete și au distrus 60 de case - Atac cu morți și la Donețk

_ Uraganul Ian face ravagii în SUA! Florida s-a transformat într-un ocean; peste două milioane de oameni au rămas fără energie electrică / VIDEO

_ Kid Cudi arată la modă în pulover cu imprimeu floral cu Raquel Deriane la premiera Entergalactic

_ Unemployment benefit increased to reference social indicator under promulgated law

_ Liz Truss se aștepta să spună că NU VA inversa planurile economice, deoarece în sfârșit iese să se confrunte cu publicul

_ Aussie care pretinde că este copilul lui Charles și Camilla împărtășește ultima scrisoare pe care a trimis-o reginei

_ IGPF: Almost 80,000 people enter Romania on Wednesday, of whom 9,500 Ukrainians

_ Kendall Jenner pleacă fără sutien într-un tricou negru în timpul unei ieșiri devreme la cină în WeHo cu prietenă

_ Biserica face bine: Elevi merituoși vor primi burse din partea unei parohii din Mediaș

_ Coronavirus în România, 29 septembrie: 1.174 de cazuri şi 10 decese în ultima zi

_ (P) Ziua mondială a Inimii la SANADOR

_ Iran's hardline president Raisi condemns 'rioters' as protests spread

_ Federaţia Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie lansează proiectul Dialog social pentru un judeţ "verde"

_ Robert Irwin spune că se simte cel mai aproape de regretatul său tată Steve când hrănește crocodili

_ Investment fund industry: 30,000 more investors compared to 2021, but fewer assets

_ Comisia Europeană a propus noi norme pentru a ajuta persoanele prejudiciate de dispozitivele cu inteligenţă artificială

_ Liderii pro-ruși din Ucraina se află la Moscova și se întâlnesc cu Vladimir Putin

_ Șeful echipei de F1 îi aruncă lui Daniel Ricciardo un colac de salvare pentru 2023

_ Bătrână căzută într-o fântână în oraşul Şomcuta Mare, găsită decedată

_ Arrivederci Aventador! Ultimul Lamborghini V12 aspirat natural

_ Liam Hemsworth își flexează bicepșii bombați în timp ce filmează noul său film plin de acțiune Land of Bad

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2414, afisate in 41 pagini.