_ Ce parte dintr-o rocă spațială supraviețuiește până la pământ?

_ Ce parte a unei roci spațiale supraviețuiește până la sol?

Când un mic asteroid intră în atmosfera Pământului din spațiu, suprafața sa este încălzită brutal, provocând topirea și fragmentarea. Prin urmare, de ce rocile de lângă suprafață supraviețuiesc la sol ca meteoriți a fost oarecum un mister. Acest mister este rezolvat într-un nou studiu al intrării de foc a asteroidului 2008 TC3, publicat astăzi online în Meteoritics and Planetary Science.

„Majoritatea meteoriților noștri cad din roci de mărimea grapefruit-ului în mașini mici”. spune autorul principal și astronomul de meteori Peter Jenniskens de la Institutul SETI și Centrul de Cercetare Ames NASA. „Rocile atât de mari nu se învârt suficient de repede pentru a răspândi căldura în timpul scurtei faze de meteori, iar acum avem dovezi că partea din spate supraviețuiește până la pământ.”

În 2008, un asteroid de 6 metri. numit 2008 TC3 a fost detectat în spațiu și urmărit timp de peste 20 de ore înainte de a atinge atmosfera Pământului, creând un meteor strălucitor care s-a dezintegrat peste deșertul nubian din Sudan. Destrămarea a împrăștiat o ploaie de meteoriți pe o zonă de 7 x 30 km. Jenniskens a colaborat cu profesorul de la Universitatea din Khartoum Muawia Shaddad și studenții săi pentru a recupera acești meteoriți.

„Într-o serie de campanii de căutare dedicate, studenții noștri au recuperat peste 600 de meteoriți, unii mari cât un pumn, dar majoritatea nu mai mare decât o miniatură”, spune Shaddad. „Pentru fiecare meteorit, am înregistrat locația găsirii.”

În timp ce efectuau căutări în grilă perpendicular pe calea asteroizilor, cercetătorii au fost surprinși să constate că meteoriții mai mari de mărimea unui pumn erau răspândiți mai mult decât meteoriții mai mici. . În echipă cu Proiectul de Evaluare a Amenințării Asteroidului (ATAP) al NASA de la Centrul de Cercetare Ames al NASA, ei au decis să investigheze.

„În timp ce asteroidul s-a apropiat de Pământ, luminozitatea lui a pâlpâit de la învârtirea și răsturnarea”, spune astronomul teoretic Darrel Robertson. de ATAP. „Din acest motiv, asteroidul 2008 TC3 este unic prin faptul că știm forma și orientarea asteroidului când a intrat în atmosfera Pământului.”

Robertson a creat un model hidrodinamic al intrării lui 2008 TC3 în atmosfera Pământului, care a arătat cum asteroidul se topește și se rupe. Altitudinile observate ale luminozității meteoriților și norilor de praf au fost folosite pentru a calibra altitudinea fenomenelor recunoscute în model.

„Din cauza vitezei mari care intră, am descoperit că asteroidul a lovit o treză aproape de vid în atmosferă”, spune Robertson. „Primele fragmente au venit din părțile laterale ale asteroidului și au avut tendința de a se muta în acel traseu, unde s-au amestecat și au căzut la pământ cu viteze relative mici.”

În timp ce cădeau la pământ, cei mai mici meteoriți au fost s-a oprit curând prin frecare cu atmosfera, căzând aproape de punctul de rupere, în timp ce meteoriții mai mari au fost mai greu de oprit și au căzut mai departe. Drept urmare, cei mai mulți meteoriți recuperați au fost găsiți de-a lungul unei benzi înguste de 1 km lățime pe calea asteroidului.

„Asteroidul s-a topit din ce în ce mai mult în față până când supraviețuiește partea din spate și de jos în spate. a asteroidului a ajuns într-un punct în care s-a prăbușit brusc și s-a rupt în multe bucăți”, a spus Robertson. „În partea inferioară a spatelui a supraviețuit atâta timp cât a fost din cauza formei asteroidului.”

Nemaifiind prins de șocul asteroidului însuși, șocurile de la piesele individuale le-au respins acum, trimițând aceste fragmente finale zboară spre exterior cu o viteză relativă mult mai mare.

„Cei mai mari meteoriți din 2008 TC3 au fost răspândiți mai lat decât cei mici, ceea ce înseamnă că au provenit din această prăbușire finală”, a spus Jenniskens. „Pe baza locului în care au fost găsite, am ajuns la concluzia că aceste piese au rămas relativ mari până la pământ.”

Locația meteoriților mari pe sol reflectă încă locația lor în spate și în partea de jos. partea din spate a asteroidului original.

„Acest asteroid a fost un amestec de roci”, a spus co-autorul Cyrena Goodrich de la Institutul Lunar și Planetar (USRA). Goodrich a condus o echipă de meteorițiști care au determinat tipul de meteorit al fiecărui fragment recuperat în zona de masă mare.

Cercetătorii au descoperit că diferitele tipuri de meteoriți au fost răspândite aleatoriu pe sol și, prin urmare, au fost răspândite aleatoriu în asteroidul original.

„Acest lucru este de acord cu faptul că alți meteoriți de acest fel, deși la o scară mult mai mică, conțin și amestecuri aleatorii”, a spus Goodrich.

Aceste rezultate pot de asemenea, ajută la înțelegerea altor căderi de meteoriți. Asteroizii sunt expuși la razele cosmice în timp ce se află în spațiu, creând un nivel scăzut de radioactivitate și mai aproape de suprafață.

„Din acea radioactivitate, descoperim adesea că meteoriții nu provin din interiorul mai bine protejat, ", a spus Jenniskens. „Acum știm că au venit de la suprafața din spatele asteroidului.”

_ FEMAIL se uită la vedete, în anii lor de aur, care arată la fel de bine ca acum 20 de ani

_ Instanța stabilește definitiv: Sfinxul şi Babele din Bucegi nu aparțin de orașul Bușteni, ci sunt în județul Dâmbovița

_ Australian Idol 2023: Emily Williams trântește noul juriu „văruit”

_ Bucharest Stock Exchange closes Thursday's session in the red

_ Ce ar putea câștiga Vladimir Putin din aruncarea în aer a gazoductului Nord Stream

_ CM 2022: Danemarca va purta tricouri negre în semn de protest față de gazda Qatar

_ Cea mai bună friptură din lume, numită ca o bucată de carne de vită japoneză Wagyu „topită în gură” la premii prestigioase

_ Retragerea gheții lasă urșii polari ai Canadei expuși unui risc tot mai mare

_ Starul UFC Conor McGregor îl provoacă pe Hasbulla la un meci de sparring, în timp ce perechea continuă să se ciocnească online

_ Prichindeilor Library provides books in Romanian language to Romanian children from 8 European countrie

_ Administraţia Străzilor ar urma să pună la dispoziţie spaţiile pentru amplasarea a 40 de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice,până la finele lui 2025

_ Billie Piper se îmbracă în clovn în imaginea recent lansată pentru I Hate Suzie Too

_ Tyson Fury susține DIN NOU că lupta cu Anthony Joshua este oprită, deoarece „acceptă” lupta cu oferta Mahmoud Charr

_ Khloe Kardashian „acceptase propunerea lui Tristan Thompson cu O LUNĂ înainte de a avea un copil”

_ Bărbat împușcat de polițiști din Galați, după o urmărire ca în filme

_ Gwyneth Paltrow își dezvăluie regretul de părinte vitreg cu soțul Brad Falchuk

_ Tennis: Oradea Arena to host, in November, Romania - Hungary matches in Billie Jean King Cup

_ Fostul lider din Myanmar şi un consilier australian, condamnaţi la trei ani de închisoare

_ Câinii pot adulmeca stresul din respiraţia stăpânului

_ Blana naturală, o industrie a suferinței! Ciucă, somat să acționeze urgent: 'Este șansa României de a se poziționa de partea corectă a istoriei'

_ Trans caritate Sirenele este un scandal care se desfășoară în fața ochilor noștri

_ Înalta societate spaniolă este zguduită când Tamara Falcó află că logodnicul ei l-a înșelat

_ Desperate Ukrainians flee Russian-occupied regions as forced conscription looms

_ Studiul leagă șocul de apă rece cu colapsul catastrofal al coralilor din Pacificul de Est

_ ‘New generation war’: Ukrainian 'geeks' turned guerrillas make frontline drones

_ Cincizeci de magazine Auchan din toată ţara au fost amendate de ANPC cu 750.000 lei- 14 dintre ele au fost închise temporar

_ Holly Willoughby împărtășește o fotografie a fiului Chester la cea de-a 8-a aniversare - în timp ce ea trece de la „queuegate”

_ Umbrela de securitate a NATO, din ce în ce mai importantă în contextul amenințării ruse (sondaj)

_ Nasser Al-Khelaifi a lovit cu acuzații bombă în Franța

_ Gabriel Jesus, Trent-Alexander Arnold și jucătorii cu un punct de dovedit în acest weekend

_ Khloe Kardashian susține că Tristan Thompson a propus-o

_ Analist politic, despre justiția din Republica Moldova: 'Există riscul ca dosarele lui Igor Dodon să nu aibă finalitate'

_ NATO denunţă actele "iresponsabile" de sabotaj care au vizat gazoductele Nord Stream

_ Lauren Sanchez se bucură de o întâlnire romantică cu Jeff Bezos după ce Mackenzie Scott a cerut divorțul

_ Socialiștii moldoveni insistă pe demisia Guvernului: Pregătesc propriul plan anticriză

_ Localnicii care se întâlnesc în Wetherspoon se tem că nu vor avea unde să meargă, deoarece lanțul dezvăluie că 32 vor fi vândute

_ Three wins for Romania at the European Junior Boxing Championships in Italy in first two days

_ Gest extrem! Un medic din Capitală s-a aruncat de la etaj. Medicii nu au mai putut face nimic pentru a-l salva

_ Un cuplu care a renunțat la casele lor pentru a trăi împreună într-o AMBULANȚĂ dezvăluie despre cum au economisit 30.000 USD

_ Porsche IPO becomes one of Europe's biggest listings in years

_ Aproape jumătate din exporturile de fructe și legume ale Republicii Moldova pe piața UE au fost livrate pe piața din România

_ Regina Elisabeta a murit de „bătrânețe”, spune certificatul de deces

_ Bruno Fernandes salută impactul lui Christian Eriksen la mijlocul terenului Man United

_ Ferne McCann interzice telefoanele și televizorul din dormitor pentru a îmbunătăți viața sexuală cu logodnicul Lorri Haines

_ Fostul guvernator al Băncii Angliei, Mark Carney, critică „bugetul parțial” al lui Kwasi Kwarteng

_ Allison Langdon spune că soțul ei Michael Willesee Jr. NU se poate recăsători NICIODATĂ dacă ea moare tânără

_ Se umblă la legislație electorală. Se introduc cotele de gen și sunt eliminați cei cu condamnări definitive

_ French Senate report denounces sexual and physical abuse in porn industry

_ Coolio moare la vârsta de 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise „a suferit un stop cardiac”

_ Ministerul Sănătăţii: Comisia Europeană a informat statele membre că sunt disponibile 10.008 tratamente cu antiviralul Tecovirimat pentru infecţia cu VM

_ Mama gemenilor căzuţi de la etajul 10, condamnată la închisoare cu suspendare

_ Ukraine counteroffensive: Kyiv troops push on into Russia-occupied east

_ Klaus Iohannis a semnat: România va avea ambasadă în Letonia, cu sediul la Riga. Aceasta va avea cinci posturi

_ Since 2016 until now, food waste has been reduced by 5%

_ Coolio a murit la 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise a murit după ce un prieten l-a găsit întins pe podea

_ A se stapani! Oamenii FOARTE îndreptățiți care au nevoie de o verificare a realității

_ Cupa Mondială 2022: Jordan Henderson îl susține pe Jude Bellingham pentru a juca „rol important” pentru Anglia

_ Rușii s-au dezlănțuit - Au atacat Dnipro cu rachete și au distrus 60 de case - Atac cu morți și la Donețk

_ Uraganul Ian face ravagii în SUA! Florida s-a transformat într-un ocean; peste două milioane de oameni au rămas fără energie electrică / VIDEO

_ Kid Cudi arată la modă în pulover cu imprimeu floral cu Raquel Deriane la premiera Entergalactic

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2594, afisate in 44 pagini.