Telescopul spațial James Webb captează date pe o unitate de 68 GB - suficient pentru a stoca informații în valoare de o zi

_ Telescopul spațial James Webb captează date pe 68 Unitate GB - suficient pentru a stoca o zi de informații

Telescopul spațial James Webb, care a uimit deja lumea cu imagini superbe ale galaxiilor îndepărtate și planetelor îndepărtate, își stochează datele pe un 68 relativ mic. Unitate GB - este suficient pentru a stoca doar o zi de imagini.

Deși unitatea solidă (SSD) pare aproape prea mică pentru o tehnologie care a costat 10 miliarde USD și a durat 30 de ani să fie construită , un raport recent dezvăluie că NASA a avut motive întemeiate să aleagă acest tip de hardware.

Umplerea SSD-ului durează doar aproximativ 120 de minute, în funcție de observațiile programate de oamenii de știință.

Derulați în jos pentru videoclip

JWST poate trimite date înapoi pe Pământ cu 28 de megaocteți pe secundă, conform lui Carl Hansen, un inginer de sisteme de zbor la Institutul de Știință al Telescopului Spațial.

„Știam eu unde erau riscurile în această misiune. Și am vrut să mă asigur că nu avem noi riscuri', a spus el pentru IEEE Spectrum.

Viteza transferului de date înseamnă că toate informațiile noi pot fi transmise înapoi pe Pământ în aproximativ patru ore și jumătate - în ciuda faptului că JWST colectează mult mai multe date decât a fost capabil Hubble vreodată: 57 GB față de numai 1-2 GB pe zi.

Hansen a explicat că face acest lucru în două ferestre de contact zilnice de 4 ore, fiecare permițând transmiterea a 28,6 GB de date științifice.

De aceea are nevoie doar de spațiu suficient pentru a colecta imagini în valoare de o zi - nu este nevoie să le păstrați pe telescop în sine.

James Webb va împărtăși și resursele spațiului adânc Network (DSN) cu Parker Solar Probe, sondele Voyager, roverele Marte și alte tehnologii spațiale majore.

The DSN conține trei complexe de antene situate în Madrid, Spania; Barstow, California și Canberra, Australia.

Dincolo de echilibrul delicat al transmiterii datelor la momente precise și al împărtășirii unor astfel de instrumente de înaltă tehnologie cu alte eforturi, JWST trebuie, de asemenea, să se confrunte cu forțele naturale care adaugă un element de pericol.

JWST se află la un milion de mile de Pământ în punctul Lagrange L2, unde trebuie să facă față radiațiilor și temperaturilor de aproximativ -370 de grade Fahrenheit.

Alex Hunter, de asemenea inginer de sisteme de zbor la Institutul de Știință al Telescopului Spațial, spune că până la sfârșitul duratei de viață de 10 ani a misiunii JWST, se așteaptă să scadă la aproximativ 60 GB din cauza radiațiilor din spațiul adânc și a uzurii.

Lumea încă absoarbe primele imagini spectaculoase pe care NASA produs și oamenii de știință vor  ; adună nenumărate perspective asupra universului nostru în următoarele luni și ani de la JWST.

Primul lot de imagini include un grup de galaxii așa cum a apărut acum 4,6 miliarde de ani și un nebular planetar cauzat de o stea pe moarte. .

Datorită modului în care lumina distorsionează sau îndoaie spațiu-timp, combinată cu capabilitățile în infraroșu ale Webb - telescopul poate „vedea înapoi în timp” până la Big Bang de acum 13,8 miliarde de ani.

MailOnline a aruncat o privire mai atentă asupra unora dintre detaliile ușor ratate din imagini, care sunt doar primele dintre multele surprinse de James Webb.

SMACS 0723

Prima imagine nouă a Webb, care a fost lansată de președintele american Joe Biden luni, la o zi înaintea celorlalte, arată clusterul de galaxii SMACS 0723 așa cum a apărut acum 4,6 miliarde de ani.

Clusterele de galaxii sunt cele mai mari obiecte din univers care sunt ținute împreună de propria gravitație.

Acestea conțin sute sau mii de galaxii, multă plasmă fierbinte și o cantitate mare de materie întunecată – masă invizibilă care interacționează cu materia obișnuită doar prin gravitație și nu emite, absoarbe sau reflectă lumina.

Această imagine a SMACS 0723 acoperă o porțiune de cer de dimensiunea aproximativă a unui grăunte de nisip ținut la o distanță de braț de cineva de pe pământ – și dezvăluie mii de galaxii într-o mică fărâmă de vast univers.

Conform NASA, SMACS 0723 are o atracție gravitațională atât de puternică încât deformează atât spațiu-timp, cât și calea prin care lumina o parcurge ulterior.

Din acest motiv, galaxiile albe strălucitoare se deformează. și întinde lumina din galaxiile mai îndepărtate, făcându-le să pară alungite, aproape în formă de banană.

Masa combinată a SMACS 0723 funcționează ca o lentilă gravitațională și, conform NASA, „mărește și distorsionează”. lumina obiectelor din spatele lor, permițând o vedere în câmp profund atât în ​​populațiile galaxiilor extrem de îndepărtate, cât și în cele intrinsec slabe”.

NASA a spus NIRCam a lui Webb, care captează lumina de la marginea vizibilului prin infraroșu apropiat. gama spectrului electromagnetic, a adus galaxiile îndepărtate în focalizare clară în noua imagine.

Structuri mici, slabe, care nu au mai fost văzute până acum, inclusiv grupuri de stele – grupuri de la sute la milioane de stele care au o origine comună, toate legate gravitațional timp de câteva miliarde de ani.

CVINTETUL LUI STEPHAN

Urmează Cvintetul lui Stephan, un grup de cinci galaxii din constelația Pegasus, descoperit pentru prima dată de astronomul francez Édouard Stephan în 1877.

Este corect să spunem domnul  Stephan ar fi uluit de noua imagine James Webb a descoperirii sale, care surprinde cele cinci galaxii cu „detaliu rafinat”, spune NASA.

Patru din cele cinci galaxii din cvintet sunt blocate într-un „Dansul cosmic” al întâlnirilor apropiate repetate.

„Cile de praf care se încrucișează între galaxii și filamente lungi de stele și gaze care se extind cu mult dincolo de regiunile centrale sugerează toate galaxii răsucite de întâlniri violente”, Agenția Spațială Europeană. spune.

„Galaxiile plutesc prin spațiu, forme distorsionate modelate de interacțiunile mareelor, împletindu-se împreună în figurile complicate ale unui imens cosmic. dans, coregrafiat de gravitație.”

Două dintre cele cinci galaxii, NGC 7318 a și b, formează o pereche și aproape apar ca una singură în noua imagine.

The Cel mai strălucitor membru al celor cinci este galaxia spirală NGC 7320, în stânga imaginii, care este mai aproape decât celelalte.

NGC 7320 are o „regiune H II” extinsă – regiuni de atomi de hidrogen ionizat, descrise ca pete roșii, unde are loc formarea stelelor.

NASA a spus că imaginea este un mozaic enorm, care acoperă aproximativ o cincime din diametrul Lunii. Conține mai mult de 150 de milioane de pixeli și este construit din aproape 1.000 de fișiere imagine separate.

Cvintetul lui Stephan este renumit pentru că a apărut ca figuri angelice la începutul mult iubitului film de Crăciun din 1946 „Este minunat. Life', cu James Stewart și Donna Reed.

CARINA NEBULA

Nebuloasa Carina este una dintre cele mai strălucitoare și mai mari nebuloase din spațiu, situată la aproximativ 7.600 de ani lumină distanță, în constelația sudică numită Carina.

Nebuloasele sunt pepiniere stelare în care se nasc stelele. iar aceasta în special găzduiește multe stele gigantice, inclusiv unele mai mari decât soarele.

Imaginea uimitoare arată marginea unei regiuni tinere, care formează stele din apropiere, numită NGC 3324, în Nebuloasa Carina.  ;

În partea de jos a imaginii se află secțiunea de vest a NGC 3324 și ceea ce NASA numește „Cosmic Cliffs” – un peisaj maro-portocaliu de „munti stâncoși” și „văi” stricate de bebeluși strălucitori. stele.

Radiația ultravioletă, aprinsă de la stelele tinere sculptează peretele nebuloasei, erodându-l încet. Cele mai înalte „vârfuri” din această imagine au o înălțime de aproximativ șapte ani lumină.

NASA spune: „Stâlpi dramatici se ridică deasupra peretelui strălucitor de gaz, rezistând acestei radiații. „Aburul” care pare să se ridice din „muntii” cerești este de fapt gaz fierbinte, ionizat și praf fierbinte care curge din nebuloasă din cauza radiației necruțătoare.”

Capturat în lumină infraroșie de NASA. noul telescop spațial James Webb, această imagine dezvăluie pentru prima dată zone invizibile anterior ale nașterii stelelor.

„Astăzi, pentru prima dată, vedem stele noi, care au fost complet ascunse de vederea noastră, ' a spus Amber Straughn, cercetător adjunct al proiectului James Webb Telescopul spațial.

„Vedem exemple de bule și cavități și jeturi care sunt aruncate în aer de aceste stele nou-născute. Vedem chiar și câteva galaxii ascunzându-se în fundal aici.

„Vedem exemple de structuri pe care, sincer, nici măcar nu știm ce sunt.”

NEBULA INELUL SUDIC

Nebuloasa Inelul sudic, cunoscută și sub denumirea de nebuloasa „Eight-Burst” , este o nebuloasă planetară – o învelișă de gaz ionizat în expansiune, strălucitoare, ejectată de stelele gigantice roșii la sfârșitul vieții lor.

Conform NASA, nebuloasa Inelul Sudic are un diametru de aproape jumătate de an lumină. și este situată la aproximativ 2.000 de ani lumină distanță de Pământ.

Steaua mai slabă din centrul imaginii trimite de mii de ani inele de gaz și praf în toate direcțiile, dându-i aspectul unui strălucire strălucitoare pe un safir prețios.

Steaua pe moarte este acoperită de praf în timp ce își întreprinde „performanța finală”, așa cum spune NASA – ceva prin care soarele nostru va trece în miliarde de ani.

Ri de Sud Nebuloasa este afișată aproape față în față, dar dacă ar fi rotită pentru a o vedea pe margine, forma sa tridimensională ar arăta mai clar ca două boluri așezate împreună în partea de jos, deschizându-se unul față de celălalt cu o gaură mare. în centru.

Există două imagini ale nebuloasei Inelului Sudic, surprinse de două instrumente diferite de pe James Webb – NIRCam și MIRI, care vede lumina în regiunea infraroșu mijlociu a spectrul electromagnetic.

Stelele – și straturile lor de lumină – sunt proeminente în imaginea de la NIRCam, în timp ce imaginea de la MIRI arată pentru prima dată a doua stea a nebuloasei.

NASA spune că steaua mai strălucitoare influențează aspectul nebuloasei și, pe măsură ce perechea orbitează una pe cealaltă, ele „agită oala” de gaz și praf, provocând modele asimetrice.

Aceste două imagini dezvăluie, de asemenea, un cache de galaxii îndepărtate – nu stele – în fundal, care apar ca o varietate de puncte de lumină multicolore văzute aici sunt galaxii.

Vizualizările cu ochi de vultur vor observa, de asemenea, o linie albăstruie la stânga, despre care astronomul NASA Karl Gordon a spus că a crezut inițial că face parte din nebuloasă.

Cu toate acestea, mai târziu și-a dat seama că a fost o galaxie capturată la margine. O astfel de perspectivă ar putea dezvălui mai multe despre modul în care stelele sunt distribuite într-o galaxie.

WASP-96 b

A cincea și ultima imagine înfățișează WASP-96 b, o planetă din afara sistemului nostru solar – cunoscută și sub numele de exoplanetă. – este compus în principal din gaz.

WASP-96 b este o planetă uriașă situată la 1.150 de ani lumină de Pământ și orbitează în jurul stelei sale la fiecare 3,4 zile. Are aproximativ jumătate din masa lui Jupiter și a fost descoperită în 2014.

Imaginea prezintă un grafic al datelor capturate de telescopul James Webb în fața unei reprezentări a unui artist de pe planetă. Din păcate, nici măcar James Webb nu poate obține un prim plan al unei exoplanete, deoarece acestea sunt prea departe.

Webb a surprins semnătura distinctă a apei, împreună cu dovezi pentru nori și ceață, în atmosfera care înconjoară WASP-96 b – descrisă ca un gigant gazos fierbinte și umflat.

James Webb a fost lansat de la Centrul Spațial din Guyana pe 25 decembrie anul trecut, cu scopul de a privi înapoi în timp, până la zorii univers și pentru a surprinde ceea ce s-a întâmplat la doar câteva sute de milioane de ani după Big Bang.

Va petrece mai mult de un deceniu la un zonă de gravitație echilibrată dintre Soare și Pământ numită L2 care explorează universul în spectrul infraroșu, permițându-i să privească prin norii de gaz și praf acolo unde se nasc stelele.

În comparație , predecesorul său Hubble a funcționat în principal la lungimi de undă optice și ultraviolete de la lansarea sa în 1990.

Pe măsură ce universul se extinde, lumina din primele stele s schimbări de la lungimile de undă ultraviolete și vizibile în care a fost emisă la lungimi de undă mai lungi în infraroșu.

Astronomii vor folosi Webb pentru a observa universul infraroșu, a analiza datele colectate și a publica lucrări științifice despre descoperirile lor.

„James Webb ne permite să vedem mai adânc în spațiu decât oricând înainte”, a declarat vicepreședintele Kamala Harris, care conduce Consiliul Național Spațial.

„Va îmbunătăți ceea ce știm despre noștri. universul sistemului nostru solar și, eventual, viața însăși.'

_ FEMAIL se uită la vedete, în anii lor de aur, care arată la fel de bine ca acum 20 de ani

_ Instanța stabilește definitiv: Sfinxul şi Babele din Bucegi nu aparțin de orașul Bușteni, ci sunt în județul Dâmbovița

_ Australian Idol 2023: Emily Williams trântește noul juriu „văruit”

_ Bucharest Stock Exchange closes Thursday's session in the red

_ Ce ar putea câștiga Vladimir Putin din aruncarea în aer a gazoductului Nord Stream

_ CM 2022: Danemarca va purta tricouri negre în semn de protest față de gazda Qatar

_ Retragerea gheții lasă urșii polari ai Canadei expuși unui risc tot mai mare

_ Starul UFC Conor McGregor îl provoacă pe Hasbulla la un meci de sparring, în timp ce perechea continuă să se ciocnească online

_ Prichindeilor Library provides books in Romanian language to Romanian children from 8 European countrie

_ Administraţia Străzilor ar urma să pună la dispoziţie spaţiile pentru amplasarea a 40 de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice,până la finele lui 2025

_ Billie Piper se îmbracă în clovn în imaginea recent lansată pentru I Hate Suzie Too

_ Tyson Fury susține DIN NOU că lupta cu Anthony Joshua este oprită, deoarece „acceptă” lupta cu oferta Mahmoud Charr

_ Khloe Kardashian „acceptase propunerea lui Tristan Thompson cu O LUNĂ înainte de a avea un copil”

_ Bărbat împușcat de polițiști din Galați, după o urmărire ca în filme

_ Gwyneth Paltrow își dezvăluie regretul de părinte vitreg cu soțul Brad Falchuk

_ Tennis: Oradea Arena to host, in November, Romania - Hungary matches in Billie Jean King Cup

_ Fostul lider din Myanmar şi un consilier australian, condamnaţi la trei ani de închisoare

_ Câinii pot adulmeca stresul din respiraţia stăpânului

_ Blana naturală, o industrie a suferinței! Ciucă, somat să acționeze urgent: 'Este șansa României de a se poziționa de partea corectă a istoriei'

_ Trans caritate Sirenele este un scandal care se desfășoară în fața ochilor noștri

_ Înalta societate spaniolă este zguduită când Tamara Falcó află că logodnicul ei l-a înșelat

_ Desperate Ukrainians flee Russian-occupied regions as forced conscription looms

_ Studiul leagă șocul de apă rece cu colapsul catastrofal al coralilor din Pacificul de Est

_ ‘New generation war’: Ukrainian 'geeks' turned guerrillas make frontline drones

_ Cincizeci de magazine Auchan din toată ţara au fost amendate de ANPC cu 750.000 lei- 14 dintre ele au fost închise temporar

_ Holly Willoughby împărtășește o fotografie a fiului Chester la cea de-a 8-a aniversare - în timp ce ea trece de la „queuegate”

_ Umbrela de securitate a NATO, din ce în ce mai importantă în contextul amenințării ruse (sondaj)

_ Nasser Al-Khelaifi a lovit cu acuzații bombă în Franța

_ Gabriel Jesus, Trent-Alexander Arnold și jucătorii cu un punct de dovedit în acest weekend

_ Khloe Kardashian susține că Tristan Thompson a propus-o

_ Analist politic, despre justiția din Republica Moldova: 'Există riscul ca dosarele lui Igor Dodon să nu aibă finalitate'

_ Localnicii care se întâlnesc în Wetherspoon se tem că nu vor avea unde să meargă, deoarece lanțul dezvăluie că 32 vor fi vândute

_ Three wins for Romania at the European Junior Boxing Championships in Italy in first two days

_ Gest extrem! Un medic din Capitală s-a aruncat de la etaj. Medicii nu au mai putut face nimic pentru a-l salva

_ Un cuplu care a renunțat la casele lor pentru a trăi împreună într-o AMBULANȚĂ dezvăluie despre cum au economisit 30.000 USD

_ Porsche IPO becomes one of Europe's biggest listings in years

_ Aproape jumătate din exporturile de fructe și legume ale Republicii Moldova pe piața UE au fost livrate pe piața din România

_ Cea mai bună friptură din lume, numită ca o bucată de carne de vită japoneză Wagyu „topită în gură” la premii prestigioase

_ Regina Elisabeta a murit de „bătrânețe”, spune certificatul de deces

_ Bruno Fernandes salută impactul lui Christian Eriksen la mijlocul terenului Man United

_ Ferne McCann interzice telefoanele și televizorul din dormitor pentru a îmbunătăți viața sexuală cu logodnicul Lorri Haines

_ Fostul guvernator al Băncii Angliei, Mark Carney, critică „bugetul parțial” al lui Kwasi Kwarteng

_ Allison Langdon spune că soțul ei Michael Willesee Jr. NU se poate recăsători NICIODATĂ dacă ea moare tânără

_ Se umblă la legislație electorală. Se introduc cotele de gen și sunt eliminați cei cu condamnări definitive

_ French Senate report denounces sexual and physical abuse in porn industry

_ Coolio moare la vârsta de 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise „a suferit un stop cardiac”

_ Ministerul Sănătăţii: Comisia Europeană a informat statele membre că sunt disponibile 10.008 tratamente cu antiviralul Tecovirimat pentru infecţia cu VM

_ Mama gemenilor căzuţi de la etajul 10, condamnată la închisoare cu suspendare

_ Ukraine counteroffensive: Kyiv troops push on into Russia-occupied east

_ Klaus Iohannis a semnat: România va avea ambasadă în Letonia, cu sediul la Riga. Aceasta va avea cinci posturi

_ Since 2016 until now, food waste has been reduced by 5%

_ Coolio a murit la 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise a murit după ce un prieten l-a găsit întins pe podea

_ A se stapani! Oamenii FOARTE îndreptățiți care au nevoie de o verificare a realității

_ Cupa Mondială 2022: Jordan Henderson îl susține pe Jude Bellingham pentru a juca „rol important” pentru Anglia

_ Rușii s-au dezlănțuit - Au atacat Dnipro cu rachete și au distrus 60 de case - Atac cu morți și la Donețk

_ Uraganul Ian face ravagii în SUA! Florida s-a transformat într-un ocean; peste două milioane de oameni au rămas fără energie electrică / VIDEO

_ Kid Cudi arată la modă în pulover cu imprimeu floral cu Raquel Deriane la premiera Entergalactic

_ Unemployment benefit increased to reference social indicator under promulgated law

_ Liz Truss se aștepta să spună că NU VA inversa planurile economice, deoarece în sfârșit iese să se confrunte cu publicul

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2541, afisate in 43 pagini.