_ Schimbările din fronturile oceanografice afectează fluxul de gene în rândul populațiilor de crabi marini

În Marea Mediterană și Atlantic, intensitatea și localizarea fronturilor oceanografice care limitează conectivitatea genelor între populațiile de crabi marini variază în timp. Aceste schimbări dinamice, descrise într-un articol publicat în revista Scientific Reports, modifică structura genică a populațiilor de crabi marini de interes comercial și gastronomic.

Noul studiu este condus de experții Francesc Mestres, de la Facultatea de Biologie și Institutul de Cercetare în Biodiversitate al UB (IRBio) și Pere Abelló, de la Institutul de Științe Marine (ICM-CSIC), și furnizează date de interes științific pentru îmbunătățirea politicilor privind conservarea și exploatarea comercială a acești crustacee.

Printre coautorii studiului se numără lectorul Concepción Arenas și studenții de licență și masterat Víctor Ojeda, Bruna Serra, Clàudia Lagares, Eva Rojo-Francàs și Maria Sellés, de la Facultatea de Biologie de la UB, precum și alți experți de la Institutul Spaniol de Oceanografie (IEO-CSIC).

Fronturile oceanografice sunt dinamice și în schimbare

Curenții marini pot modula fluxul de gene, adică transmiterea genelor între populații ale aceleiași specii — în mediul oceanic. Această conectivitate genetică este un factor fundamental în evoluția biologică.

La animalele terestre, diferitele bariere naturale — munți, râuri, deșerturi etc. — pot reduce această migrare a genelor între populații. În cazul mediului marin, viziunea clasică a fost că organismele, în stadiile adulte sau larvare, se puteau mișca liber în apă și își pot transfera genele fără interferențe. Cu toate acestea, există tot mai multe dovezi ale rolului fronturilor oceanografice – discontinuități marine care rezultă din mișcarea masei de apă – atunci când limitează mișcarea și dispersarea speciilor marine.

„Curenții marini pot muta organismele către distanțe mari, dar pot produce vârtejuri și rotații, care generează fronturi oceanografice și limitează fluxul de gene între populații, chiar dacă sunt apropiate la scară geografică”, notează profesorul Francesc Mestres, de la Departamentul de Genetică, Microbiologie și Statistică al UB. .

„Studiul”, continuă el, „subliniază că intensitatea și locația acestor fronturi pot varia în timp, iar această dinamică oceanografică generează o mare variabilitate temporară a modelelor de conectivitate între specii.”< /p>

Cracii de port ca model de studiu

Echipa a concentrat studiul pe crabul de port (Liocarcinus depurator), un crustaceu decapod de interes comercial - un element comun în supa de pește și mâncărurile de orez - care traieste in noroiul s fiecare fund al platformei continentale, între 50 și 200 de metri adâncime.

Populațiile acestui crab au fost prelevate din 2014 până în 2019 în cadrul campaniilor de pescuit și oceanografie IEO-CSIC MEDITS și ARSA, într-un total de șapte populațiile marine ale tranziției atlantico-mediteraneene: Cadiz, Marea Alboran de Vest și Est, Alicante, Valencia, Delta Ebro și Catalonia de Nord. Unele dintre populațiile de crabi se aflau de ambele părți ale barierelor oceanografice din bazinul vestic al Mediteranei: în special, strâmtoarea Gibraltar (GS), frontul Almeria-Oran (AOF) și Ibiza Chanel (IC).

Pentru a analiza fluxul genetic și variabilitatea genetică a populațiilor, echipa a studiat un fragment din subunitatea I (COI) a citocrom oxidazei genei mitocondriale, una dintre cele mai utilizate în studiile ecologice și evolutive. În total, 966 de secvențe ale genei au fost analizate la crabi marini din populațiile menționate mai sus.

„Concret, crabii adulți analizați într-un anumit an s-au dispersat în anul precedent, când erau sub formă larvară, astfel încât să poată oferi informații despre starea curenților și fronturilor din anul precedent.” notează expertul Pere Abelló (ICM-CSIC).

Analiza datelor seriei temporale relevă faptul că există două hablogrupuri bine definite de secvențe de gene în zona de studiu: Atlanticul (ATL) și Mediterana. (MED), care sunt mai abundente în apele Atlanticului și, respectiv, în apele mediteraneene.

„Distribuția populației haplotipurilor (combinații de alele) variază pe perioada de timp analizată ca urmare a existenței barierelor oceanografice. De exemplu, în cazul strâmtorii Gibraltar, un efect semnificativ statistic asupra reducerii fluxului de gene a fost găsit în patru din cei șase ani studiați.Frontul Almeria-Oran este, de asemenea, o barieră cheie, dar locația și efectele sale asupra fluxul genelor a variat de-a lungul anilor.Mai exact, ju În anul în care frontul a fost deplasat spre centrul Mării Alboran, a fost detectat un efect semnificativ asupra reducerii fluxului de gene în canalul Ibiza, un alt front oceanografic”, spune Francesc Mestres.

Prin urmare, studiul comun al tuturor populațiilor de-a lungul diferiților ani a făcut posibilă definirea a trei zone în funcție de conținutul genetic al crabilor găsiți în regiunea de tranziție atlantico-mediteraneeană: Golful Cadiz, Marea Alboran și Levantino-Catalan. populațiilor.

„Aceste rezultate prezintă un interes deosebit pentru definirea corectă a ariilor marine protejate și, de asemenea, pentru îmbunătățirea politicilor de conservare și management al pescuitului pentru acest crab marin. Mai ales într-un context de schimbare globală cu temperaturi din ce în ce mai ridicate care ar putea amenința aceste populații de animale”, conchide echipa de cercetare.

_ H1 turnover of motor vehicle, motorcycle trade up 4.5 pct YoY

_ Inflaţie, războaie şi raţionalizare. Ţi se pare că vine sfârşitul lumii? La fel credeau şi părinţii noştri în anii 80'

_ Video - Statul degeaba la stat: Nicolae Ciucă anunță că doar 30% din planul de investiții s-a realizat până la jumătatea anului

_ Se micșorează burgerii McDonald's? Maccas forțat să-și nege mâncarea este mai mică pe fondul plângerilor clienților

_ Curtis Stone și soția Lindsay Price dezvăluie secretul căsniciei lor fericite

_ Maraton de nataţie în Marea Neagră, la sfârşitul acestei săptămâni - Sunt aşteptaţi la start peste 350 de sportivi

_ Direcția de informații a armatei ucrainene: Rușii își retrag avioane și elicoptere din Crimeea

_ Episodul din emisiunea australiană pentru copii Bluey este INTERZIS în America deoarece conține „conținut neadecvat”

_ Baseball Triple-A: mingea se blochează în pământ și nici măcar nu curăță cutia batătorului

_ Scheduled events for August 18

_ Studiul confirmă că taxele de speculație nu sunt un instrument eficient în reducerea prețurilor caselor

_ Suceava: Biserica Sfântu Gheorghe, obiectiv UNESCO, va fi restaurată

_ Ucigașul lui Star Hobson, Savannah Brockhill, se plimbă prin închisoare rânjind

_ Peter V'landys în retragere umilitoare față de stadioane, în timp ce marea finală a LNR rămâne la Sydney

_ Anthony Joshua se culcă susține că se va retrage dacă este învins de Oleksandr Usyk

_ MARTIN SAMUEL: Revanșa lui Anthony Joshua cu Oleksandr Usyk este o luptă CORECȚĂ pe care publicul o dorește

Europa dă semne că cedează: băncile europene reiau tranzacțiile cu obligațiuni rusești (Financial Times)

_ Evoluţii financiar-bancare şi bursiere

_ Romania's Ghelber wins hammer throw gold at European Athletics Championships

_ Romania's Popovici named best male swimmer at European Aquatics Championships

_ Rezultate A-Level Day 2022 live: Battle for UCAS clearing and university places beings

_ Traian Băsescu apelează la o cale extraordinară de atac: cere revizuirea sentinței de colaborator al Securității

_ Mama îi sparge organele genitale iubitului „după ce acesta a încercat să-i violeze fiica de 14 ani” în India

_ Cătălin Chirilă, calificat direct în finală la canoe 1000 metri, la CE de kaiac-canoe de la Munchen

_ Romania ends European U-15 and Youth Weightlifting Championships with 27 medals

_ Aproape 840 de curse aeriene operate pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au înregistrat întârzieri mai mari de 30 de minute, în săptămâna 11-18

_ Un bărbat din Borca s-a împuşcat în cap cu un asomator; a fost transferat în comă la Iaşi

_ Poluare cu hidrocarburi în zona digului de nord al Portului Constanţa- Aceasta ar proveni de la două nave scufundate în zonă, în urmă cu 27 de ani

_ Grand Slam-ul lui Josh Donaldson pe locul 10 îi conduce pe Yankei la o victorie atât de necesară și provoacă sărbători sălbatice

_ Manchester United: Glazers ar putea vinde acțiuni minoritare, dar Ratcliffe dorește vânzarea completă pe măsură ce începe bătălia

_ Bucureştiul are nevoie de un colac de salvare iar capitala este abandonată de falşii salvatori şi toate proiectele majore sunt blocate, afirmă Firea

_ Premierul Ciucă anunţă că Ministerul Energiei trebuie să prezinte până luni situaţia concretă cu proiectele de investiţii din energie, folosind toate pârghiile

_ Starul Los Angeles Angels, Mike Trout, plănuiește să revină vineri la acțiune împotriva Detroit Tigers

_ Notele la examene trebuie să scadă la ratele de dinainte de pandemie pentru a asigura „robustețe”, spune ministrul școlilor

_ Ministrul de Finanțe prezintă datele rectificării bugetare: două priorități ale Guvernului/ Video

_ „Captain America” Reed depune un proces de 750 de milioane de dolari pentru „atacuri rău intenționate”

_ Clienții Aldi nu sunt impresionați de noul semn de suprataxă care derutează plătitorii de carduri

_ Prețul laptelui a crescut cu 34%, al brânzei cu 17,9% și al ouălor cu 14,6% - deoarece inflația atinge cel mai mare nivel din ultimii 40 de ani

_ Familia îndurerată a lui Darius s-ar putea confrunta cu două luni de întârziere pentru a-i găsi cauza morții, pe măsură ce ancheta continuă

_ Privește frumos pe proscrisul lui Arsenal, Nicolas Pepe, cu clubul din Ligue 1 care speră să obțină un împrumut

_ CEO-ul Foxtel Australia o numește pe Emilia Clarke o „fată scundă și prostească” la premiera House of the Dragon

_ 'A lot has already been achieved'

_ Sex, sos și droguri: realitatea lucrului în fast-food așa cum o povestesc muncitorii

_ Indicele ROBOR la 3 luni a fost cotat joi la 7,97%

_ Cantitatea de peste 13 tone de deşeuri din plastic, oprită la frontieră

_ Rămășițe umane găsite într-o valiză cumpărată la licitație în South Auckland despre care se crede că ar fi doi copii

_ Dănuț Pop a izbucnit din cauza creșterii PIB pentru Apărare: Era bună intenția dacă nu se achiziționa armament învechit

_ Cetăţenii ucraineni evacuaţi din blocul în care a izbucnit un incendiu, în comuna Brazi, s-au mutat la localnici sau au fost preluaţi de o asociaţie

_ Ministrul Finanţelor: Există risc de criză economică în România. Nu trăim într-o oază feriţi

_ Explozie extrem de puternică la o mochee din Kabul: mai mulți morți și zeci de răniți

_ Diamantele descoperite în Rusia au urme de 'sânge': planul Occidentului pentru blocarea războiului dus în Ucraina

_ Trupele Rusești au bombardat puternic în Harkov: cel puțin 6 oameni au murit/ Video

_ Volunteers from the Georgian Legion help Ukrainians repel Russian army

_ Un băiat turc de trei ani moare într-o mașină fierbinte „după ce tatăl l-a lăsat la 37 de grade” pentru a merge la un pahar

_ Coreea de Sud solicită discuții de urgență cu cei din Coreea de Nord, în timp ce continuă testele cu rachetele balistice

_ Atletico Madrid a refuzat o ofertă de 130 milioane euro de la United pentru Joao Felix

_ Incendiu într-un spaţiu de depozitare al Penitenciarului Arad

_ Fum, flăcări și panică la Penitenciarul Arad: un incendiu a izbucnit la unitatea de detenție

_ Indicele ROBOR scade timid și mai oferă o gură de oxigen românilor care au credite

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1571, afisate in 27 pagini.