_ Evoluția biologiei evoluționiste a dezvoltării

_ Evoluția de biologie evoluționistă a dezvoltării

Studiarea evoluției concentrându-se exclusiv pe fosile ar lăsa multe întrebări fără răspuns, dar biologia evolutivă a dezvoltării (cunoscută și sub denumirea de „evo-devo”) ajută la completarea golurilor.

Oamenii de știință Evo-devo investighează modul în care se dezvoltă embrionii de animale, ceea ce le permite să facă inferențe despre schimbările evolutive. Cu alte cuvinte, ei analizează interacțiunea genelor, celulelor, țesuturilor și mediului în timpul dezvoltării embrionare pentru a afla cum diferențele dintre acești factori pot duce la schimbări evolutive de-a lungul multor generații, cum ar fi transformarea unei înotătoare de pește într-un membru de vertebrat. .

Andrew Gillis, care se alătură MBL ca om de știință asociat mai târziu în această vară, aseamănă evo-devo cu o formă de biologie comparativă a dezvoltării. „În loc să vă concentrați pe studierea unui animal”, spune Gillis, „comparați modul în care se dezvoltă diferite animale pentru a înțelege cum schimbările de dezvoltare au dus la schimbări în forma adultă.”

Laboratorul Gillis se concentrează pe cele mai timpurii evenimente din evoluția vertebratelor, cum ar fi originile aripioarelor, branhiilor și maxilarelor. Pentru a înțelege ce caracteristici au fost prezente la cei mai vechi strămoși vertebrate ai noștri, laboratorul studiază o mare varietate de vertebrate din ramurile îndepărtate ale arborelui evolutiv. Văzând dacă caracteristicile sunt împărtășite între toate animalele, ele pot deduce care strămoși din arborele evolutiv ar fi avut acele caracteristici.

Evo-devo a văzut valuri de entuziasm în urma progreselor tehnologice încă de la începuturile sale în la sfârșitul secolului al XIX-lea, când oamenii de știință au început să caute indicii despre tendințele evoluției, analizând felii de embrioni folosind histologie și microscopie. Interesul pentru evo-devo a stârnit din nou odată cu progresele în biologia moleculară, care au permis oamenilor de știință să pună împreună informații despre gene și expresia genelor în timpul dezvoltării. În ultimii ani, domeniul a cunoscut o nouă renaștere, deoarece instrumentele de editare și secvențiere a genomilor au avansat alături de noile tehnici de microscopie. În ciuda istoriei lungi a lui evo-devo, „există întrebări vechi care rămân în mare parte fără răspuns”, explică Gillis.

Grupul principal de personaje din cercetarea în biologia dezvoltării tinde să includă animale precum șoareci, găini, pești zebra și broaște. Cercetătorii Evo-devo compară adesea aceste organisme de cercetare populare cu cele mai puțin obișnuite, cum ar fi patina mică (Leucoraja erinacea). În trecut, patinele au fost folosite pentru a studia modul în care înotătoarele au evoluat în membre de către cercetătorii din laboratorul lui Neil Shubin, biolog evoluționist la Universitatea din Chicago și fost director interimar al MBL. Gillis, fost Ph.D. student la Shubin, a găsit un nou rol pentru patina mică în înțelegerea modului în care se dezvoltă maxilarul.

Gillis și fosta sa studentă Christine Hirschberger, care este în prezent asociată de cercetare postdoctorală la Universitatea din Cambridge, au publicat un lucrare în dezvoltare săptămâna aceasta, care a găsit o structură mică în partea din spate a maxilarului patinei care oferă indicii despre modul în care fălcile ar fi putut evolua. Structura în cauză, pseudoramura, seamănă foarte mult cu o branhie și împărtășește tipurile de celule și caracteristicile de expresie a genelor cu branhiile, ceea ce sugerează că maxilarul probabil a evoluat din aceleași structuri care creează branhii.

Pseudoramura a fost, de asemenea, subiectul unui studiu asupra peștilor zebra de Mathi Thiruppathy, student absolvent în laboratorul lui Gage Crump de la Universitatea din California de Sud și student la cursul de embriologie MBL în această vară. Pe lângă utilizarea unor tehnici similare ca Hirschberger și Gillis, grupul Thiruppathy a putut folosi mai multe instrumente genetice. Ei au folosit pește-zebră mutant fără branhii pentru a arăta că o genă integrală pentru dezvoltarea branhiilor este, de asemenea, esențială pentru dezvoltarea adecvată a pseudoramurilor, susținând în continuare legăturile sale evolutive cu branhiile.

„A noastră este o abordare puternică pentru a aborda multe întrebări de lungă durată în evo-devo în viitorul apropiat: identificați programele de reglementare responsabile pentru specificarea țesuturilor sau a tipurilor de celule, apoi urmăriți implementarea acestui program în cadrul și între ele. specii pentru a obține o perspectivă asupra modului în care au evoluat acele structuri”, spune Thiruppathy. „Cred că progresele recente în tehnologiile unicelulare și genomica vor fi o parte importantă a acestei conducte.”

Aceste lucrări se bazează pe lucrările anterioare ale echipei lui Gillis, care descriu asemănările genetice dintre structurile superioare și inferioare ale fălci și branhii. Împreună, aceste lucrări oferă dovezi convingătoare că maxilarul a evoluat prin modificarea unei branhii ancestrale.

Conform lui Gillis, următorul pas în această linie de cercetare va fi găsirea fosilelor de vertebrate fără fălci și evaluarea dacă și acestea au branhii sau structuri asemănătoare branhiilor care pot fi precursori ai maxilarelor. Desigur, aceasta va fi treaba paleontologilor, mai degrabă decât a biologilor de dezvoltare evoluționantă, dar au rămas multe întrebări interesante la care trebuie să răspundă cercetătorii evo-devo.

_ Sentimentul întreprinderilor mici rămâne scăzut pe măsură ce firmele se luptă cu inflația

_ Investiția în bioplastice crește pe măsură ce piața se extinde

_ Un vrâncean şi fiul său, duşi la spital după un incendiu izbucnit din cauza unei oale

_ Vești colosale pentru tinerii români! Pot beneficia de sume de zeci de mii de lei

_ ReinventedLives Emil Ninu, former footballer turned into financial education expert

_ Novak Djokovic, în sferturi la Roland Garros

_ Ronald Gavril, victorios prin KO în faţa mexicanului Edgar Romero, la Cancun

_ Canada sancţionează 21 de apropiaţi ai preşedintelui Putin, instituţii financiare şi bănci din Rusia

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea / Dosarul Revoluţiei. Conspiratorii lui Gorbaciov în România

_ Promisiunea lui Ciolacu pentru copii de ziua lor: 'Sperăm să fim nişte politicieni mai buni'. Care este cea mai dragă amintire a lui din copilărie

_ Cătălin Chirilă (C-1), locul patru în finala probei de 5.000 m, la Cupa Mondială de la Poznan

_ Femeie grav rănită după ce o maşină s-a răsturnat pe DJ 102H - Șoferul era băut

_ Retailerii europeni sting luminile şi reduc orele de funcţionare pentru a economisi energie

_ Meta strânge 10 miliarde de dolari în prima sa ofertă de obligațiuni

_ Descoperită o nouă pitică maro slabă, îndepărtată și rece

_ Datoria publică a Rusiei a atins un maxim istoric: se prefigurează o criză de proporții la Moscova

_ Interdicţia UE asupra importurilor de cărbune din Rusia va intra în vigoare joi. Cât de puternic va fi afectată economia rusă

_ Reuniune a Consiliului de Securitate ONU pe tema situaţiei de la Centrala nucleară Zaporojie

_ Irlanda interzice participarea jucătoarelor de rugby transgender

_ Antrenorul echipei de fotbal Universitatea Craiova, Mirel Rădoi: În mod normal plecăm cu şansa a doua în retur, dar oarecum echilibrăm balanţa

_ „Ceasul solar” nou descris poate prezice cu exactitate evenimentele ciclului solar cu ani înainte

_ Nava spațială sud-coreeană lansată pe Lună, prima țară din țară

_ Ultima frontiera? Doar o felie de cârnați spanioli

_ Pensionarea anticipată îți va falimenta visele, iată de ce

_ Suspect arestat în uciderea a 2 bărbați în New Mexico, toți fac parte din comunitatea musulmană locală

_ China înființează un grup de resurse minerale pentru a-și consolida puterea de negociere pe piața globală

_ AG Merrick Garland ar putea fi pus sub acuzare din cauza raidului FBI Trump: senatorul Rand Paul

O NOUĂ TEMBELIZARE IMPUSĂ DE PROGRESIȘTI FEMEILOR. Tendința TikTok vede femeile revendicând termenul „bimbo” și glumând despre faptul că sunt „fete anti-alege-mă”

_ Remediu dietetic natural pentru insomnie

_ Grupul de modă PVH, care deţine Calvin Klein şi Tommy Hilfiger, lucrează cu 5 fabrici din România

_ Angajaţii din Capitală, Cluj, Sibiu şi Timiş sunt plătiţi cel mai bine. Care sunt salariile medii nete

_ Alertă la Gara de Sud din Ploieşti: Locomotiva unui tren de călători a luat foc

_ Creditorii Ucrainei acceptă îngheţarea pe doi ani a datoriei de 20 miliarde de dolari în străinătate

_ Cel puţin şase morţi în urma unui atac rus în estul Ucrainei

_ Estonia l-a convocat pe ambasadorul rus pentru a cere explicaţii după încălcarea spaţiului său aerian

_ #MeToo: un tribunal din China a respins apelul unei stagiare TV într-un caz celebru

_ Preţurile de consum din SUA au rămas neschimbate în iulie, pe fondul scăderii costului benzinei

_ Trump sugerează că agenţii FBI au plantat probe în reşedinţa sa. Crede că Biden a ştiut de operaţiune

_ Ministrul Energiei: Perioada de depunere a proiectelor pentru investiţii în încălzire centralizată, prelungită

_ China intensifică relaţiile cu Rusia şi consideră SUA "principalul instigator" în criza din Ucraina

_ Armata rusă a început antrenamentele cu drone iraniene, consideră SUA

_ Jurnalista Marina Ovsyannikova a fost arestată. L-a numit criminal pe Putin

_ Rusia lovește puternic în estul Ucrainei - Cel puțin șase persoane au murit

_ Simona Halep, victorie în două seturi la Toronto - Cu cine va juca în turul următor

_ Căpitanul echipei de fotbal CFR Cluj, Mario Camora: Trebuie să redevenim echipa din ultimii ani în cupele europene (Video)

_ Viorica Dăncilă și Carmen Dan ar putea fi audiate în dosarul 10 august - Anunțul făcut de procurorul general Gabriela Scutea

_ Supercupa Europei - Echipele de start: Real Madrid - Eintracht Frankfurt

_ După ce a depășit infecția cu noul coronavirus, Joe Biden pleacă într-o vacanță pe plajă în Carolina de Sud

_ Tariful gigacaloriei în București: Ce spune Nicuşor Dan că se va întâmpla la iarnă

_ Nouă jucători români de tenis s-au calificat în optimile turneului ITF de la Curtea de Argeş

_ Ucraina anunță ofensiva: 'Recuperarea Crimeii este ceva care trebuie să se întâmple'

_ Două persoane au fost rănite într-un accident cu patru maşini în Hunedoara, pe DN76 Brad-Deva

_ Incendiul de la depozitul de petrol din Cuba este sub control, anunţă oficialii

_ Germania intenţionează să oblige oraşele să instaleze mai multe fântâni cu apă potabilă în spaţiile publice

_ Ministrul Muncii, replică pentru Florin Cîțu: Ce efect are de fapt supraimpozitarea contractelor part-time

_ Echipa masculină de handbal CS Dinamo București a câştigat meciul amical cu Potaissa Turda

_ General ucrainean: 'Credeți-mă, situația noastră nu este atât de rea pe cât crede toată lumea'

_ VIDEO | Arde o locomotivă electrică în Gara Ploiești Sud - Flacără deschisă și degajări mari de fum

_ Studiu: Coronavirusuri înrudite cu SARS infectează anual circa 66.000 de persoane în Asia de Sud-Est

Nr. de articole la aceasta sectiune: 211, afisate in 4 pagini.

ieri 20:09 _ Vin alfresco