_ Misiunea cu balon stratosferic a NASA primește un telescop cu oglindă gigantică

_ Misiunea cu balon stratosferic a NASA primește telescop cu oglindă gigant

Telescoapele concepute pentru a funcționa în spațiu trebuie să fie construite diferit față de cele menite să funcționeze pe sol. Dar ce se întâmplă cu telescoapele care funcționează între ele?

O viitoare misiune NASA va folosi un balon mai mare decât un teren de fotbal pentru a trimite un telescop la 130.000 de picioare (aproximativ 40.000 de metri) deasupra Antarcticii. De la acea înălțime, telescopul va studia un fenomen care sufocă formarea stelelor în unele galaxii, ucigându-le efectiv.

Misiunea, numită Astrophysics Stratospheric Telescope for High Spectral Resolution Observations la submilimetrul-lungimi de undă, sau ASTHROS , va folosi o oglindă primară (instrumentul principal de adunare a luminii al acestui telescop) care este legată pentru cea mai mare care a zburat vreodată pe un balon de mare altitudine. Construcția oglinzii de 8,2 picioare (2,5 metri) s-a încheiat luna aceasta. Proiectarea și construirea sa s-a dovedit o provocare din cauza a două cerințe cheie: oglinda și structura sa de susținere trebuie să fie excepțional de ușoare pentru a călători cu un balon, dar suficient de puternice pentru a împiedica forța gravitației Pământului să-și deformeze forma parabolică aproape perfectă cu aproximativ 0,0001. inci (2,5 micrometri) — o fracțiune din lățimea unui păr uman.

Gestionat de Jet Propulsion Laboratory al NASA din California de Sud, ASTHROS este programat să se lanseze nu mai devreme de decembrie 2023, înconjurând Polul Sud până în sus. până la patru săptămâni. Programul de baloane științifice al NASA, operat de instalația de zbor Wallops a agenției din Virginia, lansează 10 până la 15 misiuni cu baloane în fiecare an. Aceste misiuni costă de obicei mai puțin decât misiunile spațiale și necesită mai puțin timp pentru a trece de la planificarea timpurie la desfășurare și folosesc tehnologii noi care pot fi utilizate în viitoarele misiuni spațiale.

În sus, în stratosferă, ASTHROS va observa. lungimi de undă ale luminii care sunt blocate de atmosfera Pământului, într-un interval numit infraroșu îndepărtat. Oglinda sa mare va spori capacitatea telescopului de a observa surse de lumină mai slabe și de a rezolva detalii mai fine ale acestor surse.

Aceste capacități sunt esențiale pentru abordarea misiunii de a studia feedback-ul stelar, procesul prin care norii de gaz și praf. — ingredientele pentru realizarea stelelor — sunt dispersate în galaxii, uneori până la punctul în care formarea stelelor se oprește complet. Multe procese contribuie la feedback, inclusiv erupțiile stelelor vii și moartea explozivă a stelelor masive sub formă de supernove. ASTHROS va analiza mai multe regiuni de formare a stelelor din galaxia noastră unde au loc aceste procese, creând hărți 3D de înaltă rezoluție ale distribuției și mișcării gazului. Misiunea va analiza, de asemenea, galaxiile îndepărtate care conțin milioane de stele pentru a vedea cum se desfășoară feedback-ul la scară mare și în diferite medii.

„Este dificil să explorezi feedback-ul de unde provine, la scară. a stelelor individuale, acolo unde are un efect, la scara galaxiilor”, a spus Jorge Pineda, cercetător principal pentru ASTHROS la JPL. „Cu o oglindă mare îi putem conecta pe cei doi.”

Întâmpinând provocarea

NASA a contractat Media Lario, o companie de optică din Italia, să proiecteze și să producă unitatea completă de telescop ASTHROS, inclusiv o oglindă primară, o oglindă secundară și o structură de susținere (numită leagăn). Media Lario a dezvoltat anterior o metodă unică pentru fabricarea de oglinzi ușoare în infraroșu și telescop optice, pe care compania le-a folosit pentru a produce multe dintre panourile pentru oglinzile primare ale Atacama Large Millimeter Array, un grup de 66 de telescoape de la sol din Chile.

Oglinda primară ASTHROS are nouă panouri, care sunt semnificativ mai ușor de fabricat decât o oglindă dintr-o singură piesă. Cea mai mare parte a panourilor oglinzilor constă din aluminiu ușor, format într-o structură de tip fagure care îi reduce masa totală. Suprafețele panourilor sunt realizate din nichel și acoperite cu aur, ceea ce îmbunătățește reflectivitatea oglinzii la lungimi de undă în infraroșu îndepărtat.

Deoarece echipa ASTHROS nu va putea regla fin alinierea panourilor odată ce telescopul se ridică, suportul care susține oglinda trebuie să fie ușor, dar excepțional de puternic și rigid pentru a preveni orice deformare. Fibra de carbon ar face treaba. Așadar, pentru a construi leagănul și alte componente structurale, Media Lario a apelat la companii locale din Italia care produc de obicei structuri specializate pentru bărci și mașini de curse competitive.

„Cred că acesta este probabil cel mai complex telescop construit vreodată. pentru o misiune cu balon la mare altitudine”, a declarat Jose Siles, managerul de proiect ASTHROS la JPL. „Aveam specificații similare cu un telescop spațial, dar cu un buget, un program și o masă mai strâns. A trebuit să combinăm tehnicile de la telescoape de la sol care observă în lungimi de undă similare cu tehnici avansate de fabricație utilizate pentru ambarcațiunile profesionale de curse cu pânze. Este destul de unic”.

Media Lario va livra NASA întreaga unitate de telescop la sfârșitul lunii iulie. După aceea, echipa ASTHROS îl va integra cu gondola (structura care ține întreaga sarcină utilă și se atașează de balon) și alte componente cheie. Apoi vor începe o serie de teste pentru a se asigura că totul este gata de zbor.

_ Investiția în bioplastice crește pe măsură ce piața se extinde

_ Un vrâncean şi fiul său, duşi la spital după un incendiu izbucnit din cauza unei oale

_ Vești colosale pentru tinerii români! Pot beneficia de sume de zeci de mii de lei

_ ReinventedLives Emil Ninu, former footballer turned into financial education expert

_ Novak Djokovic, în sferturi la Roland Garros

_ Ronald Gavril, victorios prin KO în faţa mexicanului Edgar Romero, la Cancun

_ Canada sancţionează 21 de apropiaţi ai preşedintelui Putin, instituţii financiare şi bănci din Rusia

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea / Dosarul Revoluţiei. Conspiratorii lui Gorbaciov în România

_ Promisiunea lui Ciolacu pentru copii de ziua lor: 'Sperăm să fim nişte politicieni mai buni'. Care este cea mai dragă amintire a lui din copilărie

_ Cătălin Chirilă (C-1), locul patru în finala probei de 5.000 m, la Cupa Mondială de la Poznan

_ Femeie grav rănită după ce o maşină s-a răsturnat pe DJ 102H - Șoferul era băut

_ Datoria publică a Rusiei a atins un maxim istoric: se prefigurează o criză de proporții la Moscova

_ Interdicţia UE asupra importurilor de cărbune din Rusia va intra în vigoare joi. Cât de puternic va fi afectată economia rusă

_ Reuniune a Consiliului de Securitate ONU pe tema situaţiei de la Centrala nucleară Zaporojie

_ Irlanda interzice participarea jucătoarelor de rugby transgender

_ Antrenorul echipei de fotbal Universitatea Craiova, Mirel Rădoi: În mod normal plecăm cu şansa a doua în retur, dar oarecum echilibrăm balanţa

_ „Ceasul solar” nou descris poate prezice cu exactitate evenimentele ciclului solar cu ani înainte

_ Nava spațială sud-coreeană lansată pe Lună, prima țară din țară

_ Ultima frontiera? Doar o felie de cârnați spanioli

_ Suspect arestat în uciderea a 2 bărbați în New Mexico, toți fac parte din comunitatea musulmană locală

_ China înființează un grup de resurse minerale pentru a-și consolida puterea de negociere pe piața globală

_ AG Merrick Garland ar putea fi pus sub acuzare din cauza raidului FBI Trump: senatorul Rand Paul

O NOUĂ TEMBELIZARE IMPUSĂ DE PROGRESIȘTI FEMEILOR. Tendința TikTok vede femeile revendicând termenul „bimbo” și glumând despre faptul că sunt „fete anti-alege-mă”

_ Remediu dietetic natural pentru insomnie

_ Grupul de modă PVH, care deţine Calvin Klein şi Tommy Hilfiger, lucrează cu 5 fabrici din România

_ Sentimentul întreprinderilor mici rămâne scăzut pe măsură ce firmele se luptă cu inflația

_ Angajaţii din Capitală, Cluj, Sibiu şi Timiş sunt plătiţi cel mai bine. Care sunt salariile medii nete

_ Alertă la Gara de Sud din Ploieşti: Locomotiva unui tren de călători a luat foc

_ Creditorii Ucrainei acceptă îngheţarea pe doi ani a datoriei de 20 miliarde de dolari în străinătate

_ Cel puţin şase morţi în urma unui atac rus în estul Ucrainei

_ Estonia l-a convocat pe ambasadorul rus pentru a cere explicaţii după încălcarea spaţiului său aerian

_ #MeToo: un tribunal din China a respins apelul unei stagiare TV într-un caz celebru

_ Preţurile de consum din SUA au rămas neschimbate în iulie, pe fondul scăderii costului benzinei

_ Trump sugerează că agenţii FBI au plantat probe în reşedinţa sa. Crede că Biden a ştiut de operaţiune

_ Retailerii europeni sting luminile şi reduc orele de funcţionare pentru a economisi energie

_ Ministrul Energiei: Perioada de depunere a proiectelor pentru investiţii în încălzire centralizată, prelungită

_ China intensifică relaţiile cu Rusia şi consideră SUA "principalul instigator" în criza din Ucraina

_ Armata rusă a început antrenamentele cu drone iraniene, consideră SUA

_ Jurnalista Marina Ovsyannikova a fost arestată. L-a numit criminal pe Putin

_ Rusia lovește puternic în estul Ucrainei - Cel puțin șase persoane au murit

_ Simona Halep, victorie în două seturi la Toronto - Cu cine va juca în turul următor

_ Căpitanul echipei de fotbal CFR Cluj, Mario Camora: Trebuie să redevenim echipa din ultimii ani în cupele europene (Video)

_ Viorica Dăncilă și Carmen Dan ar putea fi audiate în dosarul 10 august - Anunțul făcut de procurorul general Gabriela Scutea

_ Meta strânge 10 miliarde de dolari în prima sa ofertă de obligațiuni

_ Supercupa Europei - Echipele de start: Real Madrid - Eintracht Frankfurt

_ După ce a depășit infecția cu noul coronavirus, Joe Biden pleacă într-o vacanță pe plajă în Carolina de Sud

_ Tariful gigacaloriei în București: Ce spune Nicuşor Dan că se va întâmpla la iarnă

_ Nouă jucători români de tenis s-au calificat în optimile turneului ITF de la Curtea de Argeş

_ Ucraina anunță ofensiva: 'Recuperarea Crimeii este ceva care trebuie să se întâmple'

_ Două persoane au fost rănite într-un accident cu patru maşini în Hunedoara, pe DN76 Brad-Deva

_ Incendiul de la depozitul de petrol din Cuba este sub control, anunţă oficialii

_ Germania intenţionează să oblige oraşele să instaleze mai multe fântâni cu apă potabilă în spaţiile publice

_ Ministrul Muncii, replică pentru Florin Cîțu: Ce efect are de fapt supraimpozitarea contractelor part-time

_ Echipa masculină de handbal CS Dinamo București a câştigat meciul amical cu Potaissa Turda

_ General ucrainean: 'Credeți-mă, situația noastră nu este atât de rea pe cât crede toată lumea'

_ VIDEO | Arde o locomotivă electrică în Gara Ploiești Sud - Flacără deschisă și degajări mari de fum

_ Studiu: Coronavirusuri înrudite cu SARS infectează anual circa 66.000 de persoane în Asia de Sud-Est

_ Încă un indiciu despre originea lunii

_ O nouă analiză arată cum se pot forma norii de sulf în atmosfera lui Venus

Nr. de articole la aceasta sectiune: 205, afisate in 4 pagini.

ieri 20:09 _ Vin alfresco