_ Microbiomul matern promovează dezvoltarea sănătoasă a bebelușului

_ Microbiomul matern promovează sănătatea dezvoltarea bebelușului

Microbii intestinali ai unei mame pot ajuta la dezvoltarea placentei și la creșterea sănătoasă a bebelușului – conform noilor cercetări de la Universitatea din East Anglia, Institutul Quadram și Universitatea din Cambridge.

Cercetătorii care studiază șoarecii au descoperit că o specie de bacterii intestinale, cunoscute ca având efecte benefice asupra sănătății la șoareci și la oameni, modifică corpul mamei în timpul sarcinii și afectează structura placentei și transportul nutrienților, care are un impact asupra bebelușului în creștere.

Bacteria, Bifidobacterium breve, este utilizată pe scară largă ca probiotic, așa că acest studiu ar putea indica modalități de combatere a complicațiilor sarcinii și de a asigura un început sănătos de viață în întreaga populație.

Microbii din intestinul nostru, numiți în mod colectiv microbiomul intestinal, sunt cunoscuți că joacă un rol cheie în menținerea sănătății, prin combatere. ng infecții, influențând sistemul imunitar și metabolismul organismului gazdei.

Ei realizează aceste efecte benefice prin descompunerea alimentelor din dieta noastră și eliberând metaboliți activi care influențează celulele și procesele corpului.

Oamenii de știință încep acum să descopere aceste interacțiuni mediate de metaboliți dintre microbi și organism, de la naștere până la modul în care aceștia afectează îmbătrânirea, dar până acum se știe puțin despre modul în care aceștia influențează dezvoltarea fătului și sănătatea bebelușului înainte de naștere.

Fătul în creștere primește nutrienți și metaboliți de la mama sa, dar în ce măsură acești metaboliți sunt influențați de microbiomul matern și modul în care acesta influențează sarcina, nu au fost explorate.

Pentru a aborda acest lucru, Echipa a analizat modul în care suplimentarea cu Bifidobacterium breve a afectat sarcina la șoareci.

Profesorul Lindsay Hall, de la Școala de Medicină din Norwich a UEA și Institutul Quadram, a studiat Bifidobacterium și microbiomul la începutul vieții, arătând anterior că w furnizarea de probiotice specifice poate ajuta bebelușii prematuri.

Aceste bacterii cresc în număr în microbiom în timpul sarcinii la oameni și șoareci, iar modificările nivelurilor acestora au fost legate de complicații ale sarcinii.

Prof. Hall a spus: „Descoperirile noastre dezvăluie că microbiomul matern promovează dezvoltarea placentei și creșterea fătului.

„Credem că acest lucru este legat de profilul modificat al metaboliților și al nutrienților, care afectează transportul nutrienților. de la mamă la copil prin placentă. În mod emoționant, se pare că adăugarea unui probiotic Bifidobacterium în timpul sarcinii poate ajuta la îmbunătățirea modului în care funcționează placenta, ceea ce are efecte pozitive asupra creșterii copilului în uter.”

Dr. Amanda Sferruzzi-Perri, de la Universitatea din Cambridge, a spus: „Tulburările de sarcină afectează aproximativ una din zece femei însărcinate. Acest lucru este îngrijorător, deoarece complicațiile sarcinii pot duce la probleme de sănătate pentru mamă și copilul ei chiar și după sarcină.

„Acest studiu efectuat pe șoareci, identifică un nou jucător în comunicarea dintre mamă, placentă și făt. , care este microbiomul matern. A afla cum funcționează această formă de comunicare și cum să o îmbunătățești poate ajuta multe femei care dezvoltă complicații ale sarcinii, precum și copilul lor în curs de dezvoltare.

Șoarecii „fără germeni” pot să fie crescut fără microbi, permițând comparații cu alți șoareci care au un microbiom „normal”. Aceste comparații oferă informații valoroase asupra rolului microbiomului în sănătate și astfel de studii nu pot fi efectuate la oameni.

În acest studiu, care a fost finanțat de Wellcome Trust și de Consiliul de Cercetare în Biotehnologie și Științe Biologice, ei au analizat și efectul hrănirii șoarecilor fără germeni cu probioticul Bifidobacterium breve.

Descoperirile lor sunt publicate în revista Cellular and Molecular Life Științe și arată că microbiomul intestinal matern și în special Bifidobacterium breve, au un rol în reglarea creșterii și metabolismului fetal.

La șoarecii fără germeni, fătul nu a primit zahăr adecvat și nu a reușit să crească și să se dezvolte corespunzător. În mod emoționant, furnizarea de Bifidobacterium breve șoarecilor fără germeni a îmbunătățit rezultatele fetale prin restabilirea metabolismului, creșterii și dezvoltării fetale la niveluri normale.

Lipsa microbiomului matern a împiedicat, de asemenea, creșterea placentei într-un mod care ar afecta creșterea fetală și o analiză mai detaliată a identificat o serie de factori cheie de creștere a celulelor și metabolici care par a fi reglați de microbiom și de Bifidobacterium breve.

„Placenta a fost un organ neglijat, în ciuda faptului că este vital pentru creșterea și supraviețuirea fătului. O mai bună înțelegere a modului în care crește și funcționează placenta va duce în cele din urmă la sarcini mai sănătoase pentru mame și bebeluși", a spus dr. Lopez-Tello, de la Universitatea din Cambridge.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că microbiomul a afectat transportatorii cheie de nutrienți, inclusiv pe cei pentru zaharurile din placentă, care ar influența și creșterea fătului.

Aceste descoperiri sunt indicatori puternici ai unei legături între microbiomul mamei și dezvoltarea copilului, dar în acest prim studiu de acest gen există limitări.

Acest studiu s-a concentrat pe o singură specie bacteriană și, în timp ce aceasta a arătat că Bifidobacterium breve a avut efecte pozitive asupra șoareci fără germeni în timpul sarcinii, aceasta nu este o situație naturală. Sunt necesare studii viitoare pentru a confirma aceste efecte într-un microbiom mai natural și mai complex.

Studiul a fost efectuat pe șoareci și nu poate fi tradus automat în tratamente pentru oameni. Cunoștințele furnizate în acest studiu pe animale de dovadă a conceptului sunt esențiale pentru ghidarea viitoarelor studii la oameni care vor descoperi dacă microbiomul matern uman are efecte similare.

Cu siguranță, dacă acesta este cazul, ar putea oferi o modalitate relativ simplă și ieftină de a ajuta la îmbunătățirea rezultatelor sarcinii, cu beneficii pozitive pentru sănătatea pe tot parcursul vieții a mamei și a copilului ei.

„Microbiota intestinală maternă Bifidobacterium promovează morfogeneza placentară, transportul nutrienților și creșterea fetală. la șoareci” este publicat în revista Cellular and Molecular Life Sciences pe 28 iunie 2022.

_ Investiția în bioplastice crește pe măsură ce piața se extinde

_ Un vrâncean şi fiul său, duşi la spital după un incendiu izbucnit din cauza unei oale

_ Vești colosale pentru tinerii români! Pot beneficia de sume de zeci de mii de lei

_ ReinventedLives Emil Ninu, former footballer turned into financial education expert

_ Novak Djokovic, în sferturi la Roland Garros

_ Ronald Gavril, victorios prin KO în faţa mexicanului Edgar Romero, la Cancun

_ Canada sancţionează 21 de apropiaţi ai preşedintelui Putin, instituţii financiare şi bănci din Rusia

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea / Dosarul Revoluţiei. Conspiratorii lui Gorbaciov în România

_ Promisiunea lui Ciolacu pentru copii de ziua lor: 'Sperăm să fim nişte politicieni mai buni'. Care este cea mai dragă amintire a lui din copilărie

_ Cătălin Chirilă (C-1), locul patru în finala probei de 5.000 m, la Cupa Mondială de la Poznan

_ Femeie grav rănită după ce o maşină s-a răsturnat pe DJ 102H - Șoferul era băut

_ Retailerii europeni sting luminile şi reduc orele de funcţionare pentru a economisi energie

_ Meta strânge 10 miliarde de dolari în prima sa ofertă de obligațiuni

_ Descoperită o nouă pitică maro slabă, îndepărtată și rece

_ Sentimentul întreprinderilor mici rămâne scăzut pe măsură ce firmele se luptă cu inflația

_ Datoria publică a Rusiei a atins un maxim istoric: se prefigurează o criză de proporții la Moscova

_ Interdicţia UE asupra importurilor de cărbune din Rusia va intra în vigoare joi. Cât de puternic va fi afectată economia rusă

_ Reuniune a Consiliului de Securitate ONU pe tema situaţiei de la Centrala nucleară Zaporojie

_ Irlanda interzice participarea jucătoarelor de rugby transgender

_ Antrenorul echipei de fotbal Universitatea Craiova, Mirel Rădoi: În mod normal plecăm cu şansa a doua în retur, dar oarecum echilibrăm balanţa

_ „Ceasul solar” nou descris poate prezice cu exactitate evenimentele ciclului solar cu ani înainte

_ Nava spațială sud-coreeană lansată pe Lună, prima țară din țară

_ Ultima frontiera? Doar o felie de cârnați spanioli

_ Suspect arestat în uciderea a 2 bărbați în New Mexico, toți fac parte din comunitatea musulmană locală

_ China înființează un grup de resurse minerale pentru a-și consolida puterea de negociere pe piața globală

_ AG Merrick Garland ar putea fi pus sub acuzare din cauza raidului FBI Trump: senatorul Rand Paul

O NOUĂ TEMBELIZARE IMPUSĂ DE PROGRESIȘTI FEMEILOR. Tendința TikTok vede femeile revendicând termenul „bimbo” și glumând despre faptul că sunt „fete anti-alege-mă”

_ Remediu dietetic natural pentru insomnie

_ Grupul de modă PVH, care deţine Calvin Klein şi Tommy Hilfiger, lucrează cu 5 fabrici din România

_ Angajaţii din Capitală, Cluj, Sibiu şi Timiş sunt plătiţi cel mai bine. Care sunt salariile medii nete

_ Alertă la Gara de Sud din Ploieşti: Locomotiva unui tren de călători a luat foc

_ Creditorii Ucrainei acceptă îngheţarea pe doi ani a datoriei de 20 miliarde de dolari în străinătate

_ Cel puţin şase morţi în urma unui atac rus în estul Ucrainei

_ Estonia l-a convocat pe ambasadorul rus pentru a cere explicaţii după încălcarea spaţiului său aerian

_ #MeToo: un tribunal din China a respins apelul unei stagiare TV într-un caz celebru

_ Preţurile de consum din SUA au rămas neschimbate în iulie, pe fondul scăderii costului benzinei

_ Trump sugerează că agenţii FBI au plantat probe în reşedinţa sa. Crede că Biden a ştiut de operaţiune

_ Ministrul Energiei: Perioada de depunere a proiectelor pentru investiţii în încălzire centralizată, prelungită

_ China intensifică relaţiile cu Rusia şi consideră SUA "principalul instigator" în criza din Ucraina

_ Armata rusă a început antrenamentele cu drone iraniene, consideră SUA

_ Jurnalista Marina Ovsyannikova a fost arestată. L-a numit criminal pe Putin

_ Rusia lovește puternic în estul Ucrainei - Cel puțin șase persoane au murit

_ Simona Halep, victorie în două seturi la Toronto - Cu cine va juca în turul următor

_ Căpitanul echipei de fotbal CFR Cluj, Mario Camora: Trebuie să redevenim echipa din ultimii ani în cupele europene (Video)

_ Viorica Dăncilă și Carmen Dan ar putea fi audiate în dosarul 10 august - Anunțul făcut de procurorul general Gabriela Scutea

_ Supercupa Europei - Echipele de start: Real Madrid - Eintracht Frankfurt

_ După ce a depășit infecția cu noul coronavirus, Joe Biden pleacă într-o vacanță pe plajă în Carolina de Sud

_ Tariful gigacaloriei în București: Ce spune Nicuşor Dan că se va întâmpla la iarnă

_ Nouă jucători români de tenis s-au calificat în optimile turneului ITF de la Curtea de Argeş

_ Ucraina anunță ofensiva: 'Recuperarea Crimeii este ceva care trebuie să se întâmple'

_ Două persoane au fost rănite într-un accident cu patru maşini în Hunedoara, pe DN76 Brad-Deva

_ Incendiul de la depozitul de petrol din Cuba este sub control, anunţă oficialii

_ Germania intenţionează să oblige oraşele să instaleze mai multe fântâni cu apă potabilă în spaţiile publice

_ Ministrul Muncii, replică pentru Florin Cîțu: Ce efect are de fapt supraimpozitarea contractelor part-time

_ Echipa masculină de handbal CS Dinamo București a câştigat meciul amical cu Potaissa Turda

_ General ucrainean: 'Credeți-mă, situația noastră nu este atât de rea pe cât crede toată lumea'

_ VIDEO | Arde o locomotivă electrică în Gara Ploiești Sud - Flacără deschisă și degajări mari de fum

_ Studiu: Coronavirusuri înrudite cu SARS infectează anual circa 66.000 de persoane în Asia de Sud-Est

_ Încă un indiciu despre originea lunii

Nr. de articole la aceasta sectiune: 208, afisate in 4 pagini.

ieri 20:09 _ Vin alfresco