_ Roverul Curiosity al NASA face un inventar al ingredientului cheie al vieții de pe Marte

_ Rover-ul Curiosity al NASA face un inventar al ingredient cheie al vieții pe Marte

Oamenii de știință care folosesc date de la roverul Curiosity de la NASA au măsurat pentru prima dată carbonul organic total — o componentă cheie a moleculelor vieții — din rocile marțiane.

„Carbonul organic total este una dintre câțiva măsurători [sau indici] care ne ajută să înțelegem cât de mult material este disponibil ca materie primă pentru chimia prebiotică și potențial biologie”, a declarat Jennifer Stern de la Centrul de zbor spațial Goddard al NASA din Greenbelt, Maryland. „Am găsit cel puțin 200 până la 273 de părți per milion de carbon organic. Aceasta este comparabilă sau chiar mai mare decât cantitatea găsită în roci din locurile cu viață foarte scăzută de pe Pământ, cum ar fi părți ale deșertului Atacama din America de Sud și multe altele. decât a fost detectat în meteoriții de pe Marte.”

Carbonul organic este carbonul legat de un atom de hidrogen. Este baza pentru moleculele organice, care sunt create și utilizate de toate formele de viață cunoscute. Cu toate acestea, carbonul organic de pe Marte nu dovedește existența vieții acolo, deoarece poate proveni și din surse nevii, precum meteoriți și vulcani, sau poate fi format în loc prin reacții de suprafață. Carbonul organic a mai fost găsit pe Marte, dar măsurătorile anterioare au produs doar informații despre anumiți compuși sau au reprezentat măsurători care captează doar o parte din carbonul din roci. Noua măsurătoare arată cantitatea totală de carbon organic din aceste roci.

Deși suprafața lui Marte este inospitalieră pentru viață acum, există dovezi că în urmă cu miliarde de ani clima era mai asemănătoare Pământului, cu o atmosferă mai groasă și apă lichidă care se scurgea în râuri și mări. Deoarece apa lichidă este necesară vieții așa cum o înțelegem noi, oamenii de știință cred că viața marțiană, dacă ar fi evoluat vreodată, ar fi putut fi susținută de ingrediente cheie, cum ar fi carbonul organic, dacă era prezent în cantitate suficientă.

Curiozitatea avansează. domeniul astrobiologiei prin investigarea habitabilității lui Marte, studiind clima și geologia acestuia. Roverul a forat mostre din roci de noroi vechi de 3,5 miliarde de ani din formațiunea Yellowknife Bay din craterul Gale, locul unui lac antic de pe Marte. Mudstone de la craterul Gale s-a format ca sediment foarte fin (din cauza intemperiilor fizice și chimice a rocilor vulcanice) în apă așezat pe fundul unui lac și a fost îngropat. Carbonul organic a făcut parte din acest material și a fost încorporat în noroi. Pe lângă apa lichidă și carbonul organic, craterul Gale avea și alte condiții favorabile vieții, cum ar fi sursele de energie chimică, aciditatea scăzută și alte elemente esențiale pentru biologie, cum ar fi oxigenul, azotul și sulful. „Practic, această locație ar fi oferit un mediu locuibil pentru viață, dacă ar fi fost vreodată prezent”, a spus Stern, autorul principal al unei lucrări despre această cercetare publicată pe 27 iunie în Proceedings of the National Academy of Sciences.

< Pentru a efectua măsurarea, Curiosity a livrat proba la instrumentul său Sample Analysis at Mars (SAM), unde un cuptor a încălzit roca sub formă de pulbere la temperaturi progresiv mai ridicate. Acest experiment a folosit oxigen și căldură pentru a converti carbonul organic în dioxid de carbon (CO2), a cărui cantitate este măsurată pentru a obține cantitatea de carbon organic din roci. Adăugarea de oxigen și căldură permite moleculelor de carbon să se despartă și să reacționeze carbonul cu oxigenul pentru a produce CO2. O parte din carbon este blocat în minerale, astfel încât cuptorul încălzește proba la temperaturi foarte ridicate pentru a descompune acele minerale și a elibera carbonul pentru a-l transforma în CO2. Experimentul a fost efectuat în 2014, dar a necesitat ani de analiză pentru a înțelege datele și a pune rezultatele în contextul celorlalte descoperiri ale misiunii de la Gale Crater. Experimentul intensiv în resurse a fost efectuat o singură dată în cei 10 ani ai Curiosity pe Marte.

Acest proces a permis, de asemenea, SAM să măsoare rapoartele izotopilor de carbon, care ajută la înțelegerea sursei carbonului. Izotopii sunt versiuni ale unui element cu greutăți (mase) ușor diferite datorită prezenței unuia sau mai multor neutroni în plus în centrul (nucleul) atomilor lor. De exemplu, Carbon-12 are șase neutroni, în timp ce Carbon-13, mai greu, are șapte neutroni. Deoarece izotopii mai grei tind să reacționeze puțin mai lent decât izotopii mai ușori, carbonul din viață este mai bogat în carbon-12. „În acest caz, compoziția izotopică ne poate spune cu adevărat doar ce parte din carbonul total este carbon organic și ce parte este carbon mineral”, a spus Stern. „Deși biologia nu poate fi exclusă complet, nici izotopii nu pot fi folosiți pentru a susține o origine biologică pentru acest carbon, deoarece intervalul se suprapune cu carbon magmatic (vulcanic) și cu materialul organic meteoritic, care este cel mai probabil să fie sursa acestui carbon. carbon organic."

Elon Musk anunță că cumpără Manchester United

_ Heidi Klum uimește în rochie maxi de vară cu imprimeu floral și pene de piersică în timp ce se îndreaptă către AGT

_ Ultimele poze cu Darius Campbell Danesh înainte de a fi găsit mort la 41 de ani

_ Starul Radio 1 Charlie Hedges dă naștere unei fetițe pe nume Summer Rose

_ Polițiștii „Bărbat Karen” reacţionează pentru un videoclip plin de insulte despre Woolworths

_ Un lider sârb bosniac critică în termeni duri Germania, după anunțul că a trimis soldați în Bosnia-Herțegovina: 'Nu se bucură de încrederea noastră!'

_ Numărul arestărilor în reprimarea bandelor din El Salvador ajunge la 50.000

_ Fosta soție a lui Darius Campbell Danesh, Natasha Henstridge, împărtășește un omagiu emoționant - după moartea lui șocantă

_ Campioana Sepsi Sf. Gheorghe va juca turneul preliminar al Euroligii la Belgrad

_ Ce s-a întâmplat cu Toby, câinele de la sediul PNL?. Orban: "Pigonii instalaţi la ordin la butoanele partidului l-au alungat” / Şefa de la Protecţia Animalelor Ilfov: Toby l-a muşcat pe paznicul de la partid, câinele a fost dus într-un adăpost"

_ Kenya's Odinga vows to pursue 'legal options' over vote defeat

Universitățile franceze au trecut în clasamentul Shanghai al celor mai bune școli din lume

Europa dă semne că cedează: băncile europene reiau tranzacțiile cu obligațiuni rusești (Financial Times)

_ Peste 150 de copii ucişi de rujeolă şi mai mult de 2.000 de cazuri raportate

_ Joanne Harris sub presiune în timp ce ea numește dispută cu JK Rowling „fabricat”

_ Sondajele se închid în Wyoming, unde se așteaptă ca Liz Cheney să-și piardă locul în Camera

_ Biden semnează schimbarea climatică majoră, legea privind sănătatea

_ Clasamentul mondial IFFHS al celor mai buni marcatori într-o singură ligă din secolul 21

_ Garda Elvețiană leșine în timpul audienței papale

_ BREAKING: Met Office emite alertă urgentă de furtună chihlimbar pentru AZI

_ Mama, 57 de ani, este confundată cu BUNICA fiului ei de nouă ani

_ 'Far from over': Cheney sacrifices career to lead anti-Trump Republicans

_ Tinerii se uită la televizor de aproape șapte ori mai puțin decât cei de peste 65 de ani (studiu)

_ Moment șocant, un traficant de droguri, 24 de ani, lovește polițistul apoi inversează mașina care evade în traficul din sens opus

_ Hailey Bieber îmbrăcată în bikini reflectă asupra căsătoriei ei cu Justin

Liz Cheney dă vina pe TRUMP pe pierderea primară de 37 de puncte și „se gândește” să candideze pentru funcția de președinte

_ Britanicii au plănuit modificarea legilor rutiere bicicliștii obligați să aibă plăcuțe de înmatriculare și asigurare

_ Pete Waterman îi aduce un omagiu lui Darius Danesh, dezvăluind că plănuiau să lucreze împreună

_ O cronică a războiului din Ucraina, cu discursurile preşedintelui Volodimir Zelenski - din această săptămână în librării

_ Biroul de Meteorologie emite avertismente de culoare chihlimbar și galbenă pentru anumite părți din Anglia și Țara Galilor

_ Doi magistrați ies la pensie, Klaus Iohannis a semnat decretele

_ În ciuda temerilor, imprimarea 3D are efecte pozitive asupra comerțului global

_ Vești excelente pentru acești angajați! Nu le vor fi tăiate salariile

_ Liz Cheney, reprezentanta republicanilor anti-Trump, a pierdut alegerile primare în faţa unei protejate a miliardarului

_ Sam Frost răspunde la troll punându-și la îndoială decizia de a nu lua numele de familie al logodnicului ei, Jordie Hansen

_ Cumpărătorii își bat joc de o pereche de încălzitoare bizare din denim de la Shein, dar aspectul intră în stil

_ Gabriela Firea vrea să introducă obligația prezenței a două femei la concursurile pentru șefia companiilor de stat

_ Regizorul „Das Boot” Wolfgang Petersen a murit la 81 de ani

_ Marea Britanie se confruntă cu o altă zi de furtuni, în timp ce meteorologii emit 29 de alerte de inundații

_ Cea mai mică balenă din Europa, marsuina, înflorește în estuarul Tamisei

_ Procurorii l-au 'albit' pe Olaf Scholz în scandalul din 2016 legat de banca Warburg

_ ACTUALIZĂRI �N DIRECT: Rezultatele primare din Wyoming 2022 � Harriet Hageman preia conducerea timpurie

_ Prognoza meteo din Marea Britanie: Străzile se transformă în râuri în timp ce Marea Britanie este lovită de furtuni

_ RANT-ul lui Mikel Arteta, evaluat X, la jucătorii săi de la Arsenal, după ce speranțele din Liga Campionilor au fost dezvăluite

_ Met Office spune că inundațiile de astăzi ar putea cauza „pericol pentru viață”, deoarece emite un avertisment chihlimbar de FUTURĂ

_ Kenya's Ruto says expectations are huge, no time to waste

_ Toma Caragiu - omagiat duminică la Ploieşti

_ Prognoza specială pentru Bucureşti

_ Bob Odenkirk devine emoționat în timp ce discută despre sfârșitul Better Call Saul și mulțumește fanilor pentru sprijin

_ Amanda Holden pozează în bikini pe o barcă înainte de a se bucura de cina cu fiice asemănătoare în Capri

_ Gary Neville îl cheamă pe Cristiano Ronaldo să rupă tăcerea lui la meciul său cu Manchester United

_ Khloe Kardashian o felicită pe fosta Adrienne Bailon a fratelui ei pentru nașterea primului ei copil

_ Debitul Dunării la intrarea în ţară, secţiunea Baziaş, va fi staţionar

_ Un comisar european denunţă declaraţia inacceptabilă a lui Mahmoud Abbas despre Holocaust

_ Cheney loses Wyoming Republican primary to Trump-backed Hageman

_ Rămăşiţele unui soldat indian au fost descoperite după 38 de ani de la dispariţia sa în Himalaya

_ Soldatul rus povestește cum i s-a ordonat să execute civili nevinovați în Ucraina

_ Robert De Niro se va reîntâlni cu scriitorul Goodfellas la viitorul film mafiot Wise Guys

_ Sofia Vergara este șic fără efort în pantaloni maro și un crop top în timp ce se îndreaptă spre muncă în LA

_ Shane Crawford este BLASTED după ce legenda AFL a câștigat un rol în muzical

Nr. de articole la aceasta sectiune: 3347, afisate in 56 pagini.