_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de apă lunară

_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de niște apă lunară

Hidrogen și ioni de oxigen care scapă din atmosfera superioară a Pământului și se combină pe Lună ar putea fi una dintre sursele cunoscute de apă și gheață lunară, potrivit unei noi cercetări efectuate de oamenii de știință de la Universitatea din Alaska Fairbanks Geophysical Institute .

Lucrările conduse de profesorul de cercetare asociat al Institutului de Geofizică UAF, Gunther Kleetschka, se adaugă unui număr tot mai mare de cercetări despre apa la polii nord și sud ai Lunii.

Găsirea apei este cheia pentru NASA. Proiectul Artemis, prezența umană planificată pe termen lung pe Lună. NASA intenționează să trimită oamenii înapoi pe Lună în acest deceniu.

„În timp ce echipa Artemis a NASA plănuiește să construiască o tabără de bază la polul sudic al Lunii, ionii de apă care au apărut cu mulți eoni în urmă pe Pământ pot fi utilizați în sistemul de susținere a vieții astronauților”, a spus Kletetschka.

Noua cercetare estimează că regiunile polare ale Lunii ar putea conține până la 3.500 de kilometri cubi — 840 de mile cubi — sau mai mult de permafrost de suprafață sau de apă lichidă subterană creată din ioni. care a scăpat din atmosfera Pământului. Acesta este un volum comparabil cu Lacul Huron din America de Nord, al optulea ca mărime lac din lume.

Cercetătorii au bazat acest total pe modelul de calcul al volumului cel mai mic - 1% din evadarea atmosferică a Pământului ajungând pe Lună.

< Se crede în general că majoritatea apei lunare a fost depusă de asteroizi și comete care s-au ciocnit cu Luna. Cea mai mare parte a avut loc într-o perioadă cunoscută sub numele de Bombardamentul Greu Târziu. În acea perioadă, cu aproximativ 3,5 miliarde de ani în urmă, când sistemul solar avea aproximativ 1 miliard de ani, se susține că primele planete interioare și Luna Pământului au suferit un impact neobișnuit de puternic din partea asteroizilor.

Oamenii de știință emit, de asemenea, ipoteza că vântul solar este o sursă. Vântul solar transportă ioni de oxigen și hidrogen, care s-ar putea să se fi combinat și să fi fost depuși pe Lună ca molecule de apă.

Acum, există o modalitate suplimentară de a explica modul în care apa se acumulează pe Lună.

Cercetarea a fost publicată pe 16 martie în revista Scientific Reports într-o lucrare scrisă de Kleetschka și co-autor de Ph.D. studentul Nicholas Hasson de la Institutul de Geofizică și Centrul de Cercetare a Apei și Mediului UAF la Institutul de Inginerie Nordică. Mai mulți colegi din Republica Cehă se numără, de asemenea, printre coautori.

Kleetschka și colegii săi sugerează că ionii de hidrogen și oxigen sunt împinși în Lună atunci când aceasta trece prin coada magnetosferei Pământului, ceea ce face pe cinci zile din călătoria lunară a Lunii în jurul planetei. Magnetosfera este bula în formă de lacrimă creată de câmpul magnetic al Pământului care protejează planeta de mare parte din fluxul continuu de particule solare încărcate.

Măsurări recente de la mai multe agenții spațiale — NASA, Agenția Spațială Europeană, Japan Aerospace Agenția de Explorare și Organizația Indiană de Cercetare Spațială — au dezvăluit un număr semnificativ de ioni care formează apă prezenți în timpul tranzitului Lunii prin această parte a magnetosferei.

Acești ioni s-au acumulat lent de la bombardamentul puternic târziu.

Prezența Lunii în coada magnetosferei, numită magnetotail, afectează temporar unele dintre liniile de câmp magnetic ale Pământului - cele care sunt rupte și care pur și simplu se îndepărtează în spațiu pe multe mii de mile. Nu toate liniile de câmp ale Pământului sunt atașate planetei la ambele capete; unele au un singur punct de atașare. Gândiți-vă la fiecare dintre acestea ca la un fir legat de un stâlp într-o zi cu vânt.

Prezența Lunii în coada magnetocadă face ca unele dintre aceste linii de câmp întrerupte să se reconecteze cu omologul lor rupt opus. Când se întâmplă acest lucru, ionii de hidrogen și oxigen care au scăpat de Pământ se grăbesc către acele linii de câmp reconectate și sunt accelerați înapoi spre Pământ.

Autorii lucrării sugerează că mulți dintre acești ioni care se întorc lovesc luna care trece, care nu are magnetosferă proprie care să-i respingă.

„Este ca și cum luna ar fi sub duș— o ploaie de ioni de apă care se întorc pe Pământ, căzând pe suprafața lunii”, a spus Kleetschka.

Ionii se combină apoi pentru a forma permafrostul lunar. O parte din acestea, prin procese geologice și alte procese, cum ar fi impactul de asteroizi, sunt conduse sub suprafață, unde poate deveni apă lichidă.

Echipa de cercetare a folosit date gravitaționale de la Lunar Reconnaissance Orbiter al NASA pentru a studia regiunile polare de-a lungul cu mai multe cratere lunare majore. Anomalii în măsurătorile subterane la craterele de impact indică locații ale rocii fracturate favorabile conținerii de apă lichidă sau gheață. Măsurătorile gravitației în acele locații subterane sugerează prezența gheții sau a apei lichide, se arată în lucrarea de cercetare.

Cea mai recentă cercetare se bazează pe lucrările publicate în decembrie 2020 de patru dintre autorii noii lucrări, inclusiv Kletetschka.

p>

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea / Dosarul Revoluţiei. Conspiratorii lui Gorbaciov în România

_ Atmosfera Pământului poate fi sursa de apă lunară

_ Poliția durează cu trei minute mai mult pentru a răspunde la infracțiuni grave decât acum șase ani

_ Vedetele Little People, Big World Zach și Tori Roloff anunță sosirea celui de-al treilea copil

ÎNCĂ O MIZERIE PROGRESISTĂ. Film cu Călugărițe Lesbiene. Asta le-a trecut prin cap, neomarxiștilor, în încercările lor repetate de a distruge credința. Povestea adevărată din spatele filmului călugărițelor lesbiene numit „cel mai rasist film din acest an”

După ce precursorii lor au ars Biblioteca din Alexandria, Progresiștii s-au apucat să-i cenzureze pe Marii Filozofi. Cică sunt neluminați. Acum, academicienii pun avertismente de rasism asupra operelor filozofilor europeni

SUA se îmbogățește. Biden și UE anunță un nou acord pentru a aduce mai mult gaz lichefiat în Europa

SUA. Comitetul de informații al casei vorbește despre noile arme biologice ADN care pot viza o singură persoană

Cel mai vechi ADN de la un cal american domesticit dă credință folclorului naufragiului

_ Administraţia Fondului pentru Mediu a acceptat alte 589 de dosare de finanţare pentru 'Rabla Clasic' şi 'Rabla Plus' - persoane juridice

Evaluarea Națională : Singurul Examen din Romania Corect și Egal în Șanse redus la tăcere de Câmpeanu din 2024. Masonul Câmpeanu și Gașca Progresistă își fac mendrele în Sistemul Educațional, discriminează copiii și pun cruce Învățământului Românesc

„Ceasul biologic” masculin poate afecta şansele de naştere mai mult decât se credea

_ Căpitanul de armată care mergea la Polul Sud era prea speriat să se antreneze afară noaptea după cazul Sarah Everard

_ Tristan Thompson, mamă Maralee Nichols, își rupe tăcerea după rezultatele testului de paternitate

_ De ce celulele stem din dinți ar putea ajuta la tratarea depresiei

_ Starul WNBA Candace Parker s-a căsătorit în secret cu Anna Petrakova în urmă cu DOI ANI, așteptând primul copil

_ Carlos Marín moare de Covid la vârsta de 53 de ani în spitalul din Manchester, după ce a fost pus în comă

_ Sărbătorile zilei de 29 mai

_ Femeia întreabă dacă sexul anal are nevoie de un acord special

Putin formează o alianță a statelor paria care va fi o amenințare mai gravă pentru Occident decât blocul sovietic

_ Ambasada Rusiei tocmai a lansat un nou videoclip care bate joc de Occident: „E timpul să ne mutăm în Rusia” unde există „valori tradiționale, creștinism, cultură fără anulare”

_ SUA lovesc puternic în Rusia: Moscova ar putea intra în default

Ghinion. Argentina, Brazilia, Paraguay și Uruguay nu i-au permis lui Zelenski să susțină un discurs la summitul de la Asuncion

Plin de șacali în Deltă. Circa 120 de exemplare de şacali, capturate în Delta Dunării

_ Americanii așteaptă în linii de pâine pentru a-și hrăni familiile la băncile alimentare din întreaga țară pentru a supraviețui coșmarului inflaționist al lui Biden

_ Sofia Richie arată șic în haină lungă în timp ce se îndreaptă spre cina din Beverly Hills cu logodnicul Elliot Grainge

_ Morrissey afișează un afișaj discret în timp ce stă în mașină în timp ce merge la o băcănie în LA

_ Holly Hagan se căsătorește cu Jacob Blyth!

_ Am o amendă pentru Dart Charge de 13.000 lire sterline - ce pot face?

_ Justin Bieber AMANĂ „următoarele spectacole” din turneu pentru că „boala lui non-Covid se înrăutățește”

_ Cum Carlos Marin din Il Divo a trecut de la copil minune la vedeta „poperă”.

_ Francia Marquez: De la servitoare la primul vicepreședinte negru al Columbiei

_ Rapoarte false inundă internetul că rapperul Santan Dave a murit

_ DNA a dat iar 'lovitura' cu marea corupție: Administratorul unei firme, trimis în judecată pentru complicitate la evaziune fiscală

_ The Tonight Show implicat în folosirea filtrelor pentru partea lui Kim Kardashian cu Jimmy Fallon

_ Imagini uimitoare cu drone arată că trei balene ucigașe vânează un rechin alb mare de 9 picioare și îi mănâncă ficatul

_ Volodimir Zelenski: este mometul istoric în care ne îndreptăm cu viteză maximă spre aderarea la UE/ Video

_ Michael Fassbender conduce o mașină sport verde înainte de a concura la 24 de ore de la Le Mans

_ TREBUIE VĂZIT: Rep. GOP Dan Bishop DISTRUGE DOJ Hack pentru a �nființa bărbați albi cu venituri mai mici �ntr-un complot inventat și plătit pentru Whitmer fals (VIDEO)

Condiții inumane pentru câini. Culmea controlului la stânele din Gorj: Polițiștii au dat amenzi pentru condițiile în care erau ținuți câinii

Visul Soroșistei Alina Mungiu Pippidi este de a putea alege doar între două slugi ale străinătății : „O finală la prezidenţiale între Dacian Cioloş şi Mircea Geoană ar însemna nişte alegeri frumoase şi curat euro-atlantice”

Trei femei negre căutate pentru un atac violent și rasist asupra unei femei albe în autobuzul din NYC

Actualizare: Victima atacului "anti-alb"spune că atacatorul negru a acuzat-o că este o susținătoare a lui Trump

Ce mizerii mai fac Securistoizii de la conducerea PSD. Cristoiu: Lumea moare şi PSD se piaptănă de-a democraţia

_ Ion Cristoiu: Alianţa dintre Rusia şi Ungaria durează de pe vremea lui Boris Elţîn. De 30 de ani, adică

Insectele care hibernează refac mușchii la cerere

Oamenii de știință creează o nouă fază ciudată a materiei care pare să ocupe DOUĂ dimensiuni temporale

_ ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea/ Anatomia unei mistificări: Lotul ”Rugul Aprins” şi ”seceta de sfinţi români”, acuzaţi de legionarism

Cântecele balenei cu cocoașă arată că oamenii nu sunt singurele specii capabile de transmitere culturală

Ciuperca muștei zombie „vrăjește” bărbații să se împerecheze cu cadavrele de femei care au fost moarte de o zi

Telescopul spațial James Webb captează date pe o unitate de 68 GB - suficient pentru a stoca informații în valoare de o zi

PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea: În agricultură, ”apa face diferenţa”. Prostia sau reaua-voinţă a guvernanţilor o anulează

DailyMail se laudă "Războiul din Ucraina: Armele britanice fac ca lui Putin să-i curgă sânge din nas"

România 41 de grade Celsius, la umbra 16 județe din zona de sud a țării sunt sub cod portocaliu de caniculă

_ David Dickinson, în vârstă de 80 de ani, prezintă un spectacol foarte animat în timp ce părăsește premiile National Reality TV

_ Karine Jean-Pierre spune că zburarea de la Casa Albă cu străini ilegali peste tot în SUA este „altfel” decât transportul ilegal cu autobuzele din Texas către DC (VIDEO)

_ Doi suspecți implicați în farsa răpirii lui Whitmer se confruntă cu un nou proces – judecătorul nu va permite ca dovadă detaliile juriului Hung Hung

_ Legenda baschetului Bill Russell a murit la 88 de ani

Nr. de articole la aceasta sectiune: 266, afisate in 5 pagini.