Sosirea îngrijorătoare a furnicii asiatice invazive cu ac (Brachyponera chinensis) în Europa

_ Sosirea îngrijorătoare a furnica asiatică invazivă cu ac (Brachyponera chinensis) în Europa

Speciile exotice invazive sunt considerate una dintre principalele cauze ale actualei crize de biodiversitate. În ultimii ani, oamenii au introdus 200 de specii de furnici din afara ariei lor naturale de distribuție, iar unele dintre ele au devenit invazive. Așa este cazul furnicii cu ace din Asia, Brachyponera chinensis, care și-a văzut aria de răspândire extinsă foarte mult în ultimii 80 de ani.

Distribuția sa naturală include regiunile de coastă din China continentală, Taiwan, peninsula coreeană. și Japonia, în timp ce în anii 1930 a fost introdus în Statele Unite, unde s-a stabilit și este prezent în prezent în 17 state. În America de Nord, B. chinensis invadează habitatele pădurilor native și a avut un efect negativ puternic asupra majorității speciilor native de furnici. În plus, datorită mușcăturii sale și proprietăților otrăvii pe care o injectează, B. chinensis a fost identificat ca o amenințare emergentă pentru sănătatea publică în SUA, deoarece poate provoca reacții alergice grave.

Acum, un Echipa de cercetare condusă de Institutul de Biologie Evolutivă (IBE), un centru comun al CSIC și al Universității Pompeu Fabra (UPF) din Barcelona, ​​Spania, prezintă prima înregistrare confirmată de Brachyponera chinensis din Europa. Unul dintre autorii studiului și entomolog amator, Vincenzo Gentile, a colectat un mascul neidentificat din genul Brachyponera care a fost atras de lumina unui felin stradal pe 3 iulie 2020 în Torre Annunziata (Napoli, Italia), într-o zonă rezidențială la aproximativ 1. km de portul orașului. Morfologia specimenului și analiza genetică ulterioară au confirmat că acesta a fost primul exemplar de Brachyponera chinensis identificat pe teritoriul european.

Investigațiile morfologice inițiale au relevat că furnica invazivă nu aparținea niciunei dintre cele mai comune familii invazive. —Subfamiliile Formicinae, Dolichoderinae și Myrmicinae—dar aparțineau Ponerinae, subfamilie care constă predominant din furnici prădătoare. Cu toate acestea, specimenul identificat – în special din genul Brachyponera – a fost diferit de orice ponerine nativă euro-mediteraneană.

Analiza genetică ulterioară efectuată de cercetătorul predoctoral INPhINIT „la Caixa” Mattia Menchetti la Butterfly Diversity and Evolution Laboratorul de la IBE, condus de investigatorul principal Roger Vila, a confirmat că este vorba despre un mascul din specia Brachyponera chinensis. Studiul sugerează că ar fi putut proveni din SUA sau că specia invazivă a fost introdusă pe cele două continente din același loc de origine.

„Codul de bare genetic, cunoscut și sub numele de cod de bare ADN, este un instrument foarte util.Implică folosirea unei secvențe scurte de ADN ca un cod de bare exclusiv fiecărei specii.În acest fel, putem identifica orice probă, care este utilă atât în ​​știința de bază, cât și în controlul speciilor invazive, dăunătorilor, comerțului ilegal, în analize criminalistice etc.” Menchetti explică.

La fel ca multe alte nevertebrate din sol, furnicile sunt adesea introduse accidental în noi medii din cauza globalizării și în special a comerțului cu plante. Introducerea lor frecventă în grădinile private împiedică detectarea acestor specii în stadiile incipiente, înainte de a se răspândi într-o regiune largă, cum este cazul B. chinensis din Torre Annunziata. Deși furnicile orașului Napoli fuseseră studiate între 2016 și 2021, nu au fost găsite alți indivizi din această specie.

Faptul că au adunat un mascul zburător, în proces de roire, indică faptul că cel puțin un cuib este deja într-un stadiu avansat după introducerea lui. „Cuibul sursă poate fi în zone private greu accesibile, iar colonia – sau coloniile – poate avea timp să se propage fără a fi detectată”, adaugă Menchetti. „Totuși, nu se poate exclude nici că a fost introdusă o colonie fără matci și că masculii au fost produși de furnici lucrătoare, ceea ce este excepțional, dar posibil pentru B. chinensis.”

Bazinul mediteranean este găzduiește un număr tot mai mare de specii exotice, dar cele mai multe s-au limitat la construirea de interioare și sere sau medii urbane. Cu toate acestea, extinderea B. chinensis în habitatele forestiere din America de Nord sugerează că această specie ar putea invada habitatele naturale europene, în special pădurile, ceea ce duce la posibile efecte negative asupra comunităților native de furnici și asupra sănătății ecosistemelor.

„Aceasta este o specie invazivă care provoacă probleme ecologice și de sănătate semnificative în Statele Unite și ar putea avea efecte în Europa comparabile cu cele ale hornetului asiatic sau furnicii argentiniene. Experiența ne spune că, odată cu faza exponențială de expansiune a unui invaziv. s-a ajuns la specie, nu avem mijloacele de a o eradica și cel mult, o putem controla investind cantități uriașe de resurse publice.De aceea, este necesar să profităm de fereastra de oportunitate pe care o reprezintă așa-numita latență. faza: timpul in care specia invaziva se stabileste in noul loc si inca este foarte localizata.Trebuie sa regândim strategia de control al speciilor invazive si redirectionarea resurselor. spre biomonitorizare, care va permite detectarea timpurie și desfășurarea unei echipe de răspuns rapid de îndată ce sună alarma unei noi introduceri”, ne sfătuiește Vila.

În plus, înființarea B. chinensis în mediul urban zonele ar putea reprezenta o problemă de sănătate publică, în lumina reacției documentate provocate de otrava injectată de această furnică. „Facem apel la acțiune în această etapă incipientă a noii invazii biologice și propunem un studiu detaliat al unei zone mari din jurul Torre Annunziata”, adaugă Menchetti.

Cercetarea a fost publicată în Zootaxa.

_ FEMAIL se uită la vedete, în anii lor de aur, care arată la fel de bine ca acum 20 de ani

_ Instanța stabilește definitiv: Sfinxul şi Babele din Bucegi nu aparțin de orașul Bușteni, ci sunt în județul Dâmbovița

_ Australian Idol 2023: Emily Williams trântește noul juriu „văruit”

_ Bucharest Stock Exchange closes Thursday's session in the red

_ Ce ar putea câștiga Vladimir Putin din aruncarea în aer a gazoductului Nord Stream

_ CM 2022: Danemarca va purta tricouri negre în semn de protest față de gazda Qatar

_ Cea mai bună friptură din lume, numită ca o bucată de carne de vită japoneză Wagyu „topită în gură” la premii prestigioase

_ Retragerea gheții lasă urșii polari ai Canadei expuși unui risc tot mai mare

_ Starul UFC Conor McGregor îl provoacă pe Hasbulla la un meci de sparring, în timp ce perechea continuă să se ciocnească online

_ Prichindeilor Library provides books in Romanian language to Romanian children from 8 European countrie

_ Administraţia Străzilor ar urma să pună la dispoziţie spaţiile pentru amplasarea a 40 de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice,până la finele lui 2025

_ Billie Piper se îmbracă în clovn în imaginea recent lansată pentru I Hate Suzie Too

_ Tyson Fury susține DIN NOU că lupta cu Anthony Joshua este oprită, deoarece „acceptă” lupta cu oferta Mahmoud Charr

_ Khloe Kardashian „acceptase propunerea lui Tristan Thompson cu O LUNĂ înainte de a avea un copil”

_ Bărbat împușcat de polițiști din Galați, după o urmărire ca în filme

_ Gwyneth Paltrow își dezvăluie regretul de părinte vitreg cu soțul Brad Falchuk

_ Tennis: Oradea Arena to host, in November, Romania - Hungary matches in Billie Jean King Cup

_ Fostul lider din Myanmar şi un consilier australian, condamnaţi la trei ani de închisoare

_ Câinii pot adulmeca stresul din respiraţia stăpânului

_ Blana naturală, o industrie a suferinței! Ciucă, somat să acționeze urgent: 'Este șansa României de a se poziționa de partea corectă a istoriei'

_ Trans caritate Sirenele este un scandal care se desfășoară în fața ochilor noștri

_ Înalta societate spaniolă este zguduită când Tamara Falcó află că logodnicul ei l-a înșelat

_ Desperate Ukrainians flee Russian-occupied regions as forced conscription looms

_ Studiul leagă șocul de apă rece cu colapsul catastrofal al coralilor din Pacificul de Est

_ ‘New generation war’: Ukrainian 'geeks' turned guerrillas make frontline drones

_ Cincizeci de magazine Auchan din toată ţara au fost amendate de ANPC cu 750.000 lei- 14 dintre ele au fost închise temporar

_ Holly Willoughby împărtășește o fotografie a fiului Chester la cea de-a 8-a aniversare - în timp ce ea trece de la „queuegate”

_ Umbrela de securitate a NATO, din ce în ce mai importantă în contextul amenințării ruse (sondaj)

_ Nasser Al-Khelaifi a lovit cu acuzații bombă în Franța

_ Gabriel Jesus, Trent-Alexander Arnold și jucătorii cu un punct de dovedit în acest weekend

_ Khloe Kardashian susține că Tristan Thompson a propus-o

_ Analist politic, despre justiția din Republica Moldova: 'Există riscul ca dosarele lui Igor Dodon să nu aibă finalitate'

_ Lauren Sanchez se bucură de o întâlnire romantică cu Jeff Bezos după ce Mackenzie Scott a cerut divorțul

_ Socialiștii moldoveni insistă pe demisia Guvernului: Pregătesc propriul plan anticriză

_ Localnicii care se întâlnesc în Wetherspoon se tem că nu vor avea unde să meargă, deoarece lanțul dezvăluie că 32 vor fi vândute

_ Three wins for Romania at the European Junior Boxing Championships in Italy in first two days

_ Gest extrem! Un medic din Capitală s-a aruncat de la etaj. Medicii nu au mai putut face nimic pentru a-l salva

_ Un cuplu care a renunțat la casele lor pentru a trăi împreună într-o AMBULANȚĂ dezvăluie despre cum au economisit 30.000 USD

_ Porsche IPO becomes one of Europe's biggest listings in years

_ Aproape jumătate din exporturile de fructe și legume ale Republicii Moldova pe piața UE au fost livrate pe piața din România

_ Regina Elisabeta a murit de „bătrânețe”, spune certificatul de deces

_ Bruno Fernandes salută impactul lui Christian Eriksen la mijlocul terenului Man United

_ Ferne McCann interzice telefoanele și televizorul din dormitor pentru a îmbunătăți viața sexuală cu logodnicul Lorri Haines

_ Fostul guvernator al Băncii Angliei, Mark Carney, critică „bugetul parțial” al lui Kwasi Kwarteng

_ Allison Langdon spune că soțul ei Michael Willesee Jr. NU se poate recăsători NICIODATĂ dacă ea moare tânără

_ Se umblă la legislație electorală. Se introduc cotele de gen și sunt eliminați cei cu condamnări definitive

_ French Senate report denounces sexual and physical abuse in porn industry

_ Coolio moare la vârsta de 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise „a suferit un stop cardiac”

_ Ministerul Sănătăţii: Comisia Europeană a informat statele membre că sunt disponibile 10.008 tratamente cu antiviralul Tecovirimat pentru infecţia cu VM

_ Mama gemenilor căzuţi de la etajul 10, condamnată la închisoare cu suspendare

_ Ukraine counteroffensive: Kyiv troops push on into Russia-occupied east

_ Klaus Iohannis a semnat: România va avea ambasadă în Letonia, cu sediul la Riga. Aceasta va avea cinci posturi

_ Since 2016 until now, food waste has been reduced by 5%

_ Coolio a murit la 59 de ani: rapperul lui Gangsta Paradise a murit după ce un prieten l-a găsit întins pe podea

_ A se stapani! Oamenii FOARTE îndreptățiți care au nevoie de o verificare a realității

_ Cupa Mondială 2022: Jordan Henderson îl susține pe Jude Bellingham pentru a juca „rol important” pentru Anglia

_ Rușii s-au dezlănțuit - Au atacat Dnipro cu rachete și au distrus 60 de case - Atac cu morți și la Donețk

_ Uraganul Ian face ravagii în SUA! Florida s-a transformat într-un ocean; peste două milioane de oameni au rămas fără energie electrică / VIDEO

_ Kid Cudi arată la modă în pulover cu imprimeu floral cu Raquel Deriane la premiera Entergalactic

_ Unemployment benefit increased to reference social indicator under promulgated law

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2558, afisate in 43 pagini.