Căutând dincolo de sistemul solar viața pe exoplanete

LIFE - o misiune spațială viitoare pentru a caracteriza atmosferele exoplanetelor terestre și a căuta viață în afara sistemului solar. Suntem singuri în Univers? Omenirea se luptă cu această enigmă științifică fundamentală de secole. Acum trăim într-un timp, cu tehnologiile relevante la îndemână, în care putem începe să abordăm această întrebare empiric. Procedând astfel, putem afla în cele din urmă dacă viața este într-adevăr unică planetei noastre de origine. După stabilirea fermă a sistemului heliocentric de către Nicolaus Copernic în secolul al XVI-lea, punând Soarele - și nu Pământul - în centrul Sistemului Solar, după ce ne-am dat seama că Soarele nostru era unul dintre milioane de sori din galaxia noastră Calea Lactee, după ce am descoperit că Calea Lactee a fost una dintre nenumăratele galaxii dintr-un Univers în expansiune, izotrop și omogen, după descoperirea a mii de exoplanete care orbitează stele din apropiere, viața rămâne cea mai izbitoare trăsătură care face Pământul șiSistemul solar se remarcă în acest vast cosmos. Motivație suficientă pentru a afla dacă, la urma urmei, biosfera Pământului reprezintă ceva cu adevărat „special”.

Cerurile pline de planete

Începând de astăzi, au fost detectate peste 4.000 de exoplanete 1 care prezintă o diversitate nu neapărat așteptată în mase, raze și perioade orbitale. În special, datorită misiunii Kepler a NASA, știm că, statistic, exoplanetele orbitează cele mai multe - dacă nu toate - stelele. Mai mult, o fracțiune semnificativă din acele exoplanete sunt terestre, adică dominate de roci și orbitează în așa-numita „zonă locuibilă” a stelelor gazdă. 2 Aici, temperaturile permit, în principiu, să existe apă lichidă la suprafața lor - o condiție prealabilă pentru viața așa cum o cunoaștem noi. La fel de important este numărul tot mai mare de exoplanete descoperite la 20 de parsec de Soarele nostru, deoarece, datorită apropierii lor, sunt cele mai ușor de investigat în detaliu. Unii dintre ei sunt, de asemenea, principali candidați pentru a fi locuibili.3

În timp ce programele de monitorizare terestre și spațiale în desfășurare continuă să dezvăluie noi descoperiri aproape săptămânal, bogăția de date și numărul de sisteme exoplanetare au motivat comunitatea exoplanetă să înceapă tranziția de la descoperirea exoplanetei la caracterizarea exoplanetei. Un obiectiv principal al proiectelor de caracterizare este investigarea proprietăților atmosferice ale exoplanetelor, inclusiv a compoziției acestora. Tehnologia actuală ne permite deja să detectăm și să investigăm în mod fiabil atmosferele planetei gigantice gazoase pe perioadă scurtă și lungă, s-au făcut 4,5 și primele încercări de a detecta atmosferele exoplanetelor terestre mici. 6,7

De la descoperire la caracterizarea atmosferică În viitorul apropiat, Telescopul spațial James Webb (JWST), așteptat să fie lansat la sfârșitul anului 2021, ar putea avea șansa de a investiga un număr foarte mic de exoplanete terestre care orbitează în zonele locuibile ale stelelor M-pitice din apropiere și confirmă existența atmosferelor. 8 Cu toate acestea, caracterizarea în profunzime a compoziției atmosferice pare a fi în afara domeniului de aplicare. 9 În mod similar, în următorii 15 ani, următoarea generație de telescoape terestre, cu oglinzi primare între 30m și 40m, va contribui, de asemenea, la detectarea exoplanetelor terestre și la caracterizarea acestora. 10,11 Dar, de asemenea, aici numărul de obiecte și potențialul general de caracterizare vor fi limitate din cauza efectelor tulburătoare pe care propria noastră atmosferă le impune observațiilor de la sol.

Pentru a studia un eșantion mare de exoplanete terestre temperate și a investiga în detaliu atmosfera lor, sunt necesare noi misiuni spațiale dedicate. Acest lucru este valabil mai ales dacă căutarea planetelor locuibile și a biosemnaturilor atmosferice - amprentele digitale din compoziția atmosferică care indică activitatea biologică în desfășurare pe o exoplanetă - sunt principalele obiective științifice. Doar din spațiu, se poate realiza o stabilitate suficientă, sensibilitate și lungime de undă. De asemenea, în loc să se aplice așa-numita tehnică de spectroscopie de tranzit / eclipsă pentru a investiga exoplanetele, tehnica implicită utilizată astăzi, este necesară o abordare observațională diferită: deoarece orbitele lor sunt distribuite aleator în planul cerului, majoritatea exoplanetelor fac să nu tranziteze în fața stelelor gazdă atunci când sunt observate de pe Pământ sau de telescoape spațiale,limitând dramatic numărul care poate fi studiat. Numai cu misiuni care permit detectarea directă a unui semnal de exoplanetă lângă cel al stelei sale gazdă strălucitoare, se poate studia un număr suficient de mare de obiecte, astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și a ratei de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.Numai în cazul misiunilor care permit detectarea directă a unui semnal de exoplanetă lângă cel al stelei sale gazdă strălucitoare, se poate studia un număr suficient de mare de obiecte, astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și a ratei de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.Numai în cazul misiunilor care permit detectarea directă a unui semnal de exoplanetă lângă cel al stelei sale gazdă strălucitoare, se poate studia un număr suficient de mare de obiecte, astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și a ratei de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.un număr suficient de mare de obiecte poate fi studiat astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și rata de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și în infraroșu apropiat (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.un număr suficient de mare de obiecte poate fi studiat astfel încât să fie posibile investigații statistice ale proprietăților lor și rata de apariție a planetelor locuibile. Pentru a detecta direct o exoplanetă, se pot alege două abordări diferite: fie se caută lumină pe care exoplanetele o reflectă de la steaua lor gazdă, fie se detectează radiația termică intrinsecă pe care exoplanetele o emit datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.sau se detectează radiația termică intrinsecă pe care o emit exoplanetele datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și în infraroșu apropiat (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.sau se detectează radiația termică intrinsecă pe care o emit exoplanetele datorită temperaturii lor. Prima abordare se face în mod obișnuit la lungimi de undă optice și aproape în infraroșu (~ 400-2500 nanometri) și este punctul central al studiilor conceptuale de misiune efectuate de NASA.12,13 A doua abordare necesită observații la lungimi de undă în infraroșu mediu (~ 3-20 micrometri) și este alegerea preferată pentru conceptul de interferometru mare pentru exoplanete (LIFE), care este discutat în cele ce urmează.

Misiunea LIFE

LIFE este un concept ambițios de misiune spațială cu capabilități științifice de neegalat optimizate pentru detectarea directă și caracterizarea atmosferică a sutelor de exoplanete, dintre care zeci vor fi terestre, temperate și, eventual, primitoare pentru viața așa cum o cunoaștem.

LIFE dispune de un interferometru cu nul în mijlocul infraroșu care zboară în formare, format din patru „nave spațiale colectoare” cu deschideri de 2 m până la 3,5 m care zboară într-o configurație dreptunghiulară și un al cincilea „vehicul spațial combinator” care zboară în centrul matricei (vezi Fig. 1) . Datorită celor patru nave spațiale colectoare, LIFE va obține o sensibilitate suficientă pentru semnalele slabe de la exoplanete, iar separarea spațială între nava spațială va oferi rezoluția spațială necesară pentru a dezlega semnalele planetare de cele ale stelelor gazdă. Lumina de la nava spațială colectoră va fi trimisă la nava spațială combinată unde fasciculele de intrare vor interfera astfel încât lumina stelei centrale să fie efectiv suprimată („anulată”), dar fotoni din surse din apropiere, în afara axei (cum ar fi exoplanetele) poate trece și poate fi dispersat spectral.Liniile de bază dintre nava spațială colectoare vor fi flexibile, deoarece acestea trebuie să fie rearanjate pentru fiecare nouă țintă, dar o linie de bază minimă de ~ 10m și o linie de bază maximă de ~ 600m pare suficientă.

Oglinzile navei spațiale colectoare și optica instrumentului combinator vor funcționa la o temperatură nu mai mare de 40K pentru a suprima zgomotul termic. Obiectivul pentru lungimea de undă de observare este de trei până la 20 micrometri, iar rezoluția spectrală necesară este de ~ 50.

Pentru a acoperi cerul plin și a oferi un mediu stabil pentru formarea navei spațiale, LIFE va fi pe o orbită în punctul L2. Arătarea telescoapelor colectoare va fi în primul rând în direcția anti-Soare. Durata nominală de viață a misiunii va fi de șase ani, cu până la ~ 2,5 ani pentru o „fază de căutare”, pentru a detecta exoplanete în jurul a sute de stele din apropiere, la aproximativ 20 de parsec de Soare și pentru a identifica cele mai bune ținte pentru observații detaliate de urmărire. Restul de ~ 3,5 ani sunt dedicați „fazei de caracterizare” pentru a studia un sub-eșantion bine selectat de exoplanete în detaliu rafinat. Lansarea tuturor navelor spațiale va fi fezabilă cu o singură rachetă grea.

Principiul de măsurare care stă la baza LIFE a fost conceput în 1978, 14 având deja în vedere ideea de a detecta exoplanete. Și la începutul anilor 2000 au fost efectuate primele studii conceptuale (ESA / Darwin și NASA / TPF-I), care au pus bazele LIFE. Cu toate acestea, de atunci s-au înregistrat progrese semnificative, atât din punct de vedere științific, cât și din punct de vedere tehnologic. Aceasta include, în special:

Misiunea Proba-3 a ESA, planificată pentru lansare în 2023, demonstrând formarea autonomă care zboară la un nivel care depășește cerințele LIFE;

Misiunea Herschel a ESA, care demonstrează tehnologii criogenice și oglinzi primare mari, ușoare, pentru aplicații cu infraroșu; Instrumentul MIRI al Europei pentru Telescopul Spațial James Webb, care demonstrează tehnologia spațială cu infraroșu mediu, inclusiv detectoare;

Progres semnificativ la nivelul componentelor, cum ar fi oglinzile deformabile criogenice, fibrele optice în infraroșu mediu și optica integrată; și

Progrese semnificative în ceea ce privește principiul de măsurare („interferometrie nulă”) în laborator și de la sol (de exemplu, cu VLTI ESO și Interferometrul mare telescop binocular LBTI).

În plus, recent s-a început un nou experiment la ETH Zurich cu scopul de a demonstra principiul de măsurare al LIFE la lungimi de undă în infraroșu mediu și - pentru prima dată - în condiții criogenice și cu niveluri de flux așa cum era de așteptat din sursele astrofizice. 15 Împreună, aceste evoluții se alimentează direct în definiția actuală a conceptului LIFE, care susține ideea că obiectivul științific final al LIFE de a căuta viață în afara sistemului solar poate fi într-adevăr realizabil.

Ce va livra LIFE?

În timpul fazei sale de căutare de aproximativ 2,5 ani, LIFE va scana sute de stele din cartierul Solar și va detecta direct sute de exoplanete (vezi Fig. 2). 16Unele dintre aceste obiecte sunt deja cunoscute astăzi prin metode de detectare indirectă, dar marea majoritate este probabil să fie noi descoperiri. Mai exact, în funcție de strategia de observare, se așteaptă ca LIFE să detecteze între ~ 350 și ~ 550 exoplanete cu raze cuprinse între 0,5 și șase ori mai mare decât raza Pământului pentru dimensiunea diafragmei de 2 m a navei spațiale colectoare. Această gamă merge până la ~ 540 până la ~ 770 exoplanete pentru deschideri de 3,5 m. Pentru a maximiza șansa de a detecta planete potențial locuibile sau locuite, accentul se va pune pe obiectele cu raze cuprinse între 0,5 și 1,5 raze pământene - deoarece aceste obiecte sunt probabil terestre - orbitând în zona empirică locuibilă a stelelor. Această regiune este aproximativ definită de niveluri de insolație care corespund între ~ 0,3 și ~ 1,7 ori insolația pe care Pământul o primește de la Soare.17 Pentru aceste obiecte, LIFE este de așteptat să găsească până la ~ 45 și ~ 80 pentru dimensiunile diafragmei de 2m și respectiv 3,5m. Deja dintr-o singură observație de epocă, pentru majoritatea acestor planete terestre, zonele locuibile, razele lor vor fi cunoscute cu mai bine de 20% și temperatura lor efectivă cu mai bine de 10%.

Niciuna dintre misiunile spațiale programate în prezent sau instrumentele de la sol nu va produce un număr de exoplanete detectate direct, care sunt chiar apropiate de numerele LIFE menționate mai sus.

O sub-probă semnificativă a exoplanetelor detectate va fi apoi examinată în detaliu în timpul fazei de caracterizare de ~ 3,5 ani. Aici, avantajul spectroscopiei în infraroșu mediu pentru studiile atmosferice se desfășoară pe deplin. Sondarea emisiilor termice ale unei planete oferă informații mai robuste despre structura presiune-temperatură decât observațiile luminii reflectate. Așa-numitele „ferestre atmosferice”, regiuni spectrale fără caracteristici de absorbție din nori sau benzi moleculare, oferă acces direct la temperatura suprafeței. În cele din urmă, regimul infraroșu mediu oferă o bogăție de neegalat în caracteristicile de absorbție moleculară din moleculele majore care se așteaptă să fie prezente în atmosferele planetei terestre. 18 Foarte important, aceasta include biosemnături precum O 3 , CH 4 și N2 O și, de asemenea, H 2 O, care este util pentru constrângerea habitabilității unei planete (vezi Fig. 3). Conform primelor simulări cantitative, incluzând cele mai relevante surse de zgomot astrofizice, cum ar fi contribuțiile rămase de la lumina stelară și emisia din norul de praf zodiacal, LIFE ar putea detecta O 3 și CH 4 - o biosemnătură puternică combinatorie, fără falsuri pozitive cunoscute în prezent - în o atmosferă gemenească a Pământului situată la 10 parseci în 15 zile de observații cu deschideri de 3,5 m.

Niciun alt concept de misiune nu poate pretinde capacități similare și, în general, se crede că puterea unică a spectroscopiei în infraroșu mediu - și, prin urmare, o misiune precum LIFE - va fi în cele din urmă necesară pentru a evalua în mod robust habitabilitatea exoplanetelor terestre și pentru a identifica semnele activității biologice dincolo de Sistem solar. Este demn de remarcat faptul că, potrivit unor analize statistice recente, cea mai apropiată zonă terestră locuibilă a planetei care orbitează o stea de tip K sau G, stele similare Soarelui nostru, este situată între patru și șase parsecuri. 2 Un astfel de obiect ar necesita un timp semnificativ mai mic de observare.

Viziunea LIFE

LIFE nu este încă o misiune selectată; nici designul LIFE nu este suficient de matur încât să se poată începe fabricarea și integrarea astăzi. De fapt, vor fi necesare eforturi suplimentare de cercetare și dezvoltare în anumite domenii (de exemplu, tehnologii de detectare și optică integrată la lungimi de undă în infraroșu mediu) și demonstrația cu succes a tehnologiei de zbor de formare este încă în așteptare. Cu toate acestea, în prezent, peste 100 de oameni din întreaga lume contribuie la rafinarea obiectivelor științifice, la definirea cerințelor științifice și tehnice și la evaluarea critică a tehnologiilor relevante pentru a obține un plan de dezvoltare a tehnologiei. Această echipă în continuă creștere este convinsă că, având în vedere ceea ce este în joc și ceea ce pare să fie la îndemână, nu este vorba de „dacă” este vorba de „când” va fi lansat LIFE. Cu siguranță,LIFE ar fi o mare misiune astrofizică în stil „emblematică”, cu un preț posibil similar cu recentele misiuni rover pe Marte. Și dacă agențiile spațiale sau parteneriatele public-privat vor sprijini sau chiar vor conduce implementarea LIFE rămâne de văzut. Dar posibilele ramificații științifice ale investigațiilor LIFE pot fi chiar mai de anvergură decât găsirea unor dovezi ale vieții dispărute pe Marte. După cum a spus odată Carl Sagan: „Undeva, ceva incredibil așteaptă să fie cunoscut”. Și LIFE ar putea fi misiunea care ne aduce un pas semnificativ mai aproape de a afla unde și ce este.Dar posibilele ramificații științifice ale investigațiilor LIFE pot fi chiar mai de anvergură decât găsirea de dovezi ale vieții dispărute pe Marte. După cum a spus odată Carl Sagan: „Undeva, ceva incredibil așteaptă să fie cunoscut”. Și LIFE ar putea fi misiunea care ne aduce un pas semnificativ mai aproape de a afla unde și ce este.Dar posibilele ramificații științifice ale investigațiilor LIFE pot fi chiar mai de anvergură decât găsirea de dovezi ale vieții dispărute pe Marte. După cum a spus odată Carl Sagan: „Undeva, ceva incredibil așteaptă să fie cunoscut”. Și LIFE ar putea fi misiunea care ne aduce un pas semnificativ mai aproape de a afla unde și ce este

(Mediafax)

GUVER$N TRĂDĂTOR ȘI VÂNZĂTOR DE ȚARĂ. Guvernul Trădător pregătește să vândă pe mai nimic ce a mai rămas nevândut. Guvernul PNL-UDMR-PLUS-USR a abrogat legea prin care se interzicea vânzarea acțiunilor deținute de stat la companii, timp de doi ani.

Doza a treia în România. Aproape 12.000 de persoane s-au programat pentru rapel

Ce s-a întâmplat cu Bitcoin și Ethereum la trei zile după ce China a declarat tranzacțiile ilegale

Factorul de risc care te predispune la o formă severă de COVID sau chiar deces. Ce arată cel mai nou studiu

Update: Catastrofă umanitară în Suceava și Botoșani. Peste 50% dintre adulți nu au salar. ROMÂNIA SITUAȚIE CATASTROFALĂ. Câți sunt oficial plecați la muncă în străinătate, câți sunt fără salar, câți mai au încă un salar. Care e situația în fiecare județ.

COMENTARIU Adrian Onciu: De ce românii (70 la sută) nu dau doi bani pe propaganda oficialilor Cîțu, Arafat și Gheorghiță

COTAR, protest cu 100 de TIR-uri în fața Guvernului. Ce probleme reclamă

Începe administrarea celei de-a treia doze de vaccin. Rapelul se va efectua doar cu ARN mesager

O înregistrare extrem de rară a lui John Lennon și Yoko Ono, scoasă la licitație în Danemarca. La ce sumă ar putea să ajungă

Criza energetică a lovit China la temelie. Fabrici închise, ascensoare blocate și semafoare stricate

UEFA anulează procedura de sancționare a rebelilor din Superligă

Coreea de Nord a lansat o nouă rachetă, potrivit armatei Coreei de Sud

Joi se împlinesc 14 ani de la întronizarea Preafericitului Părinte Daniel ca Patriarh

Echipamentul Emmei Răducanu de la US Open va fi expus în Tennis Hall of Fame

Bucureștiul, la un pas de restricții de noapte. Rata de infectare continuă să crească

PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea. Rusia și noul "război rece" al asasinatelor la comandă

Sesizarea premierului. CCR judecă marți conflictul dintre Parlament și Guvern pe tema moțiunii de cenzură

Ministrul Agriculturii Adrian Oros demisionează din funcție. "Pentru premierul Cîțu, agricultura și industria alimentară nu au fost niciodată priorități"

O carte pe zi: "Twain & Stanley intră în Paradis", de Oscar Hijuelos

Cancerul pulmonar. Cât de vinovat este tutunul și ce tratamente revoluționare au uimit medicii

Un fost secretar de stat își povestește experiență trăită la minister: "România nu este pregătită pentru oameni cinstiți, curați și onești"

Naomi Osaka simte imboldul de a juca din nou tenis la cel mai înalt nivel. "Nu ar conta pentru mine dacă aș câștiga sau aș pierde"

Mirel Rădoi va avea statuie la Măciuca. Selecționerul are o singură condiție de îndeplinit

Suedia: O explozie a avut loc într-o clădire din Gothenburg. 25 de oameni au ajuns la spital

Simone Biles spune că ar fi trebuit să renunțe la gimnastică înainte de Jocurile Olimpice de la Tokyo

Pfizer este pregătit să ceară aprobare pentru vaccinul anti-Covid pentru copii. Când va fi gata

(P) H PIPERA LAKE: Apartamentul tău pe malul lacului, departe de agitația orașui, dar aproape de tot ceea ce contează pentru tine

Coronavirus în România LIVE UPDATE 28 septembrie. Bilanțul complet

INGINERIE PROGRESISTĂ BESTIALĂ. UK. Peste 800 de copii din Anglia, mulți de 10 ani, primesc injecții controversate pentru a le opri transformările de la pubertate și "a-i ajuta" să-și schimbe sexul. INJECȚIILE LE OPRESC DEZVOLTAREA ORGANELOR SEXUALE

EXCLUSIV. DLAF anunță că a sesizat DNA și în privința proiectului pe fonduri europene care a avut ca beneficiar firma lui Dan Barna

(P) ASUS OLED și comportamentul adecvat în fața ecranului

Oros își explică demisia de la șefia Agriculturii. De ce pleacă din Guvern

Mircea Lucescu nu-l slăbește pe antrenorul Șahtiorului: "A vrut să provoace"

Leul se prăbușește. Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție care se calculează ratele în lei, a crescut marți la 1,69%

Conducerea Parlamentului se reunește pentru a stabili ce se întâmplă cu moțiunile de cenzură

Terence Blanchard face istorie la Opera Metropolitană din New York

Coronavirus în România LIVE UPDATE 28 septembrie. Record negativ: Peste 11.000 de cazuri și peste 200 de decese, în 24 de ore. Bilanțul complet COVID-19

Decizia CCR: moțiunea de cenzură AUR-USR PLUS poate fi dezbătută și votată în Parlament

Barna, după ce DLAF a sesizat DNA: "Premierul Cîțu tot nu va recâștiga sprijinul USR PLUS"

Cântărețul american R. Kelly a fost găsit vinovat în procesul de trafic sexual. Când va fi pronunțată sentința

HOROSCOP 28 septembrie 2021. O zi plină de armonie pentru toate zodiile. Dar apele limpezi pot fi adânci

COMENTARIU Lelia Munteanu: Ce-a făcut von der Vestul trei ore în România

Marius Tucă Show, diseară, la 19, la Aleph News și pe mediafax.ro. Invitați: medicul Adrian Marinescu, avocatul Gabriel Marin și părintele Constantin Necula

Valeriu Gheorghiță anunță că aproape 14.000 de români s-au vaccinat cu doza 3 în câteva ore

WindFloat, parcul eolian care plutește în Oceanul Atlantic, poate alimenta un oraș întreg

Donald Trump dezvăluie că organizația #rezist, care protestează sub această etichetă și în SUA, și în România, și în Europa, e de fapt o organizație făcută să OBSTRUCȚIONEZE puterea legitim aleasă și spune că rețeaua progresistă se află în spatele ei

SUEDIA. Barnevernet e doar începutul. De la 15 ani poți face sex cu cadavre şi incest. Asta propun progresiştii atei din Suedia de la Organizația de Tineret a Partidului Liberal de extremă stângă. Ei cer Legalizarea Necrofiliei şi a Incestului

VIDEO Un medic dezvăluie secretul unui somn liniștit.Cum funcționează trucul "10-3-2-1"

Tensiuni între Ungaria și Ucraina din cauza gazului importat din Rusia. "Considerăm că este o încălcare a suveranității"

PSD a depus moțiune de cenzură împotriva Guvernului Cîțu. "Cealaltă moțiune are probleme. Vrem alegeri anticipate"

Klaus Iohannis s-a contrazis în aceeași frază: "La noi sunt foarte mulți români care s-au vaccinat. E păcat că sunt așa puțini!"

Cristiano Ronaldo și-a înfuriat colegii de la Manchester United cu dieta sa ieșită din comun

ROMANII TERORIZATI DE UNGURI IN PROPRIA LOR TARA. Prefectul de Harghita spune ca romanii din zona sunt dominati de sentimente de neputinta, teama si parasire. Se estimeaza ca pana in 2021 vor mai ramane doar 29.000 de romani in judet

COMENTARU Marius Oprea / Ce se va alege de Partidul Național Liberal - Vasilică

PNL a fost amendat după congresul organizat la Romexpo

ANALIZĂ. De ce persoanele vaccinate cu Moderna nu ar avea nevoie de a treia doză

3 din 10 români, dispuși să plătească mai mult pentru vacanțe în țară, dacă sunt condiții de 5 stele

NEWS ALERT. Moțiunea USR PLUS nu se supune la vot

Nr. de articole la aceasta sectiune: 368, afisate in 7 pagini.