Zeci de viruși par să folosească o bază ADN diferită, ADN-Z

ADN-ul normal folosește adenină (stânga), în timp ce unii viruși utilizează în schimb diaminopurină (dreapta)

ADN-ul este materialul genetic folosit de fiecare organism viu. Dar, în câteva cazuri de margine, cele patru baze ale ADN-ului - adenină, timidină, citozină și guanină - suferă modificări chimice. Și în viruși, lucrurile sunt mult mai flexibile, mulți folosind ARN în loc de ADN ca material genetic. În toate aceste cazuri, împerecherea bazelor în materialul genetic are loc în conformitate cu regulile pe care James Watson și Francis Crick le-au propus pentru prima dată.

Până acum, exista o singură excepție, un virus care infectează bacteriile și folosește propria sa bază, aparent unică. Dar cercetătorii au privit în cele din urmă mai detaliat și au descoperit că acest „ADN-Z” pare a fi folosit de alți zeci de viruși.

Există altceva numit Z

În mod confuz, există altceva numit Z-ADN. ADN-ul din celulele noastre are o curbă dreaptă, numită ADN-B, către dubla sa formare helică. Dar este, de asemenea, posibil să aveți o helică dublă cu o curbă suplimentară la stânga, numită Z-ADN.

Dar acest ADN nu este ADN obișnuut. Acest ADN se distinge printr-o bază, care nu se găsește nicăieri altundeva, care suferă un alt tip de asociere a bazelor. Diaminopurina, abreviată ciudat ca Z, este similară structural cu adenina (A) găsită în ADN-ul normal. Dar diaminopurina are un azot suplimentar care atârnă de o parte și care îi permite să formeze o legătură de hidrogen suplimentară cu partenerul normal al lui A, timidina (T). O pereche de baze ZT ar ține astfel dubla helică a ADN-ului un pic mai mult decât o pereche standard AT.

ADN-ul care încorporează diaminopurină se numește ADN-Z. Știm din 1979 că există în natură ADN-Z, care a fost găsit într-un singur virus numit S-2L, care infectează cianobacteriile. Dar până acum, nu știam dacă acel virus e o ciudățenie unică sau daca reprezintă vârful unui aisberg biologic, cu o mulțime de virusuri pe care nu le-am descoperit încă , folosindu-l. La fel de critic, nici măcar nu eram siguri de modul în care a ajuns încorporat în virusuri, în primul rând.

O echipă numeroasă de cercetători, în mare parte din China, a decis să-și dea seama ce se întâmplă aici. Au început prin cercetarea genomului virusului S-2L pentru a afla dacă codifică ceva neobișnuit.

Realizarea unui Z

Una dintre genele prezente în genomul virusului S-2L codifică o proteină care este legată de cea pe care celulele o utilizează pentru a produce adenina, baza cea mai asemănătoare cu Z / diaminopurina. O privire atentă asupra proteinei pe care o codifică arată totuși că mai mulți aminoacizi implicați în catalizarea reacțiilor chimice sunt diferiți. Aceste modificări afectează ce molecule se pot încadra în situl catalitic pe proteina codificată de genă. O căutare a unor genomi virali suplimentari a arătat că una dintre aceste modificări specifice se găsește la alte zeci de virusuri.

Cercetătorii au produs o parte din proteina virală și au incubat-o cu materiile prime utilizate de versiunea normală a enzimei. Au descoperit că, în loc să facă un precursor al adeninei, proteina a devenit un precursor al Z / diaminopurinei. O altă enzimă găsită în bacterii a transformat-o apoi în baza de ADN-Z matură. Deci, virusul poartă în el, tot ce are nevoie pentru a-și face propriul Z-ADN.

Privind la zecile de viruși care au o versiune similară a acestei gene, cercetătorii au descoperit că aceasta era prezentă în genomi care conțineau câteva gene suplimentare. Una dintre aceste gene pare să fie implicată în asigurarea faptului că există în jur suficienti precursori chimici care pot fi transformați în Z / diaminopurină. Cealaltă elimină pur și simplu toți fosfații conectați la bazele de adenină. Acești fosfați sunt esențiali pentru utilizarea bazelor de adenină în formarea ADN-ului, astfel încât gena epuizează în esență rezerva de adenină utilă și, astfel, capacitatea celulei de a produce orice ADN în afară de ADN-Z.

În plus, toate aceste gene au fost de obicei găsite împreună cu o ADN polimerază specializată, enzima care produce noile copii ale ADN-ului. Această enzimă este adaptată pentru a utiliza Z / diaminopurină la copierea ADN-ului, deși poate încorpora și baza normală.

În orice caz, cercetătorii au descoperit peste 60 de genomi virali care conțin această combinație a acestor patru gene. Z-ADN este prin urmare, o caracteristică regulată a vieții virale și nu o excepție a unui singur virus.

Dar de ce?

Întrebarea evidentă este de ce viața ar trece prin toate aceste probleme pentru a avea propria sa formă ADN chimic distinctă. Răspunsul este în modul în care bacteriile se protejează de viruși. Una dintre principalele lor forme de apărare sunt enzimele care recunosc secvențe specifice din ADN pe care le taie. Aceste bacterii își modifică chimic ADN-ul într-un mod care împiedică să fie tăiat de propriile enzime, ceea ce înseamnă că enzimele vor tăia doar ADN-ul străin, precum cel al virușilor.

Se pare că ADN-ul Z, existent în unii viruși, nu poate fi recunoscut de aceste enzime de tăiere. Deci, virusul evită complet acest tip de apărare al bacteriilor. Cercetătorii au testat o varietate de enzime de tăiere și au descoperit că nici una dintre ele când nu reușesc să identifice în mod normal un A la locul vizat, nu reușesc să taie acel ADN. Acest lucru indică faptul că bazele Z / diaminopurină interferează cu capacitatea enzimelor de a recunoaște orice ADN care conține baza Z. Pentru virusul pe care cercetătorii l-au testat aici, nu au existat semne ale unor baze de adenozină - totul era ADN-Z.

În afară de a arăta că ADN-ul Z este mult mai extins decât la un singur virus, există o mulțime de implicații interesante. Poate că cel mai semnificativ este că diaminopurina a fost identificată într-un meteorit, sugerând că se poate forma spontan fără prea multe probleme. Această constatare este în concordanță cu ideea că unele dintre substanțele chimice care au declanșat viața ar fi putut ajunge pe Pământ din spațiu. Cu toate acestea, ar ridica întrebarea de ce diaminopurina a ajuns să fie înlocuită cu adenină la un moment dat ulterior.

Există, de asemenea, o mulțime de utilizări potențiale pentru forme alternative de ADN. Perechile de baze ZT, așa cum am menționat mai sus, ar trebui să formeze interacțiuni mai stabile decât perechile AT; acest lucru ar putea fi util în cazurile în care cercetătorii folosesc ADN în scopuri structurale sau de calcul. Și o formă de ADN care nu este ușor recunoscută de proteinele din majoritatea celulelor are o mulțime de utilizări potențiale.

În cele din urmă, este doar un indiciu interesant că, în ciuda atâtor ani de studiu, viața mai are câteva surprize pentru noi.

Science, 2021. DOI: 10.1126 / science.abe4882 .

Doi jurnaliști au fost uciși în Mexic în ultimele 24 de ore

Concediul spontan pentru angajați, noua modă pe piața muncii

Theresa May trebuie să obțină acordul parlamentului înaintea începerii negocierilor pe tema Brexitului. PARLAMENTUL PRIMESTE DREPTUL SĂ VOTEZE ÎMPOTRIVA DECIZIEI POPORULUI PENTRU BREXIT.

Kenneth Kaunda, fost președinte al Zambiei, a murit la 97 de ani

Olandeza Kiki Bertens a anunțat că se retrage din tenis la finalul sezonului 2021

COMENTARIU Valeriu ȘUHAN: Noi, cei din tribuna a II-a

Medalie de aur pentru Georgiana Carla Lircă la Campionatele Europene de lupte pentru cadeți

EURO 2020: După 2-0 cu Austria, Olanda devine a treia calificată din faza grupelor

Studiu: Influența activității sportive asupra apetitului sexual

Cea mai sexy dansatoare amatoare. O tânără a înebunit internetul cu un DANS EROTIC VIDEO

Program EURO 2020, 18 iunie: Anglia - Scoția este meciul zilei

Se trage din nou în războiul israeliano-palestinian

Cât valorează aplicația chinezească TikTok

Andrew Noble, Ambasadorul Marii Britanii: Deși duc lipsă de mititei, un milion de români trăiesc în Regatul Unit!

Tupeu nemărginit al lui Isărescu "Băncile n-au plătit impozit pentru că n-au avut profit" Păi dacă l-au sifonat împrumutându-se cu dobânzi aiurea de până la 19% la Banca mamă cum să-l aibă? Asta ai uitat s-o zici, Iuda?

Puterea unui computer pusă într-un cip. Care este singurul dezavantaj

Hagi și Popescu n-au revenit pe "Arena Națională". Moment istoric la București

Naomi Osaka nu va participa la Wimbledon

EURO 2020. Tribut în cinstea lui Eriksen, la minutul 10 al meciului Belgia-Danemarca

Naomi Osaka nu va participa la Wimbledon, dar va fi prezentă la Jocurile Olimpice

Campioana Ligii Naționale de baschet masculin se stabilește în meci decisiv la Cluj Napoca

Sportul după pandemie. Actorul Will Smith își reamintește exercițiile la sală, într-un clip amuzant devenit viral

Știri de la EURO 2020: Coman părăsește cantonamentul Franței, COVID la slovaci

Libanezii, marcați de un nivel imens de sărăcie, aleg investițiile în companii producătoare de bere

Automobilism: România, prezentă la Europenele de raliuri

UEFA le cere fotbaliștilor să nu mai mute sticlele sponsorilor EURO 2020. S-a stabilit o singură excepție

La școală, de pe patul de spital. Părinții elevilor internați susțin inițiativa ministrului Sorin Cîmpeanu

ROMANIA. Peste 1 milion de oameni au doar 975 RON salar brut (724 RON net = 160 EU net). In timp ce alesii lor si rudele lor castiga Mii de euro pe luna de la Stat.

Sunwaves se mută din Mamaia Nord și dă startul petrecerii în Zanzibar. Cât costă cele cinci zile de distracție

Restricții ridicate la intrarea în Serbia pentru românii vaccinați

EURO 2020. Belgia învinge Danemarca cu 2-1 și este aproape 100% calificată în optimile de finală

Ucraina salută atitudinea lui Joe Biden și speră că Rusia va înceta provocările militare

Lloyd Austin: Rețelele teroriste Al-Qaida și Stat Islamic s-ar putea regrupa în Afganistan în doi ani

BOMBĂ ActiveNews: "Președintele Klaus Iohannis este membru al Organizației Progresiste 'European Council of Foreign Relations' un Think-Tank fondat de GEORGE SOROS". Fluierul.ro a descoperit că ECFR e condusă de Carl Bildt MEMBRU AL GRUPULUI BILDERBERG

Inflație Mare. Rata anuală ainflației a urcat în mai la 5,41%, cel mai mare nivel din februarie 2013. Cele maimari scumpiri: la cartofi, fructe, legume și gaze naturale

Cum e să mori ca UN EROU sau să fugi ca UN LAȘ. Azi e ziua când fostul rege Mihai în loc să stea, să se opună şi eventual să moară ca un erou, a abdicat şi a fugit în străinătate, ca un popândău fricos, lăsând țara definitiv pe mâna ocupantului sovietic.

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

Unde scrie în MIORIȚA că BACII au ales să-l omoare "pe cel moldovan" "ca să-i fure oile"? NICĂIERI. "Ultima Oră": În varianta din Maramureş ciobanul e jertfit "între țăpuşte" exact așa cum ne spune Herodot. De ce? Pentru că "lui gre lege i-o picat"...

FOTO: Până la urmă cine i-a ucis? Se pare că victimele de la Onești au fost împușcate de politiști

Mihail Manoilescu - Prefață - Forțele Naționale Productive - Teoria Protecționismului și a schimbului internațional

Noile vaccinuri vor altera în mod permanent ADN-ul uman. Nimeni nu va mai şti exact decât producătorii lor ce anume vor modifica vaccinurile în ADN-ul fiecărei persoane.

Tupeu maxim al străinilor la operă. După ce că e plătit cu 7000 de euro pe lună și cu 30000 de euro pe premieră, Kobborg vrea exclusivitate: "Opera Nationala nu are drepturile pentru spectacolul Giselle decat daca repetitiile sunt supervizate de mine"

Cum se explică psihologic nevoia multor oameni de a se tatua. "Traducerea acestui gest este de durere, suferință"

#alegeriSUA: Trump anunță că nu va participa la următoarea dezbatere

Tomac: Sperăm că lucrurile nu vor degenera și vom avea alegeri pe 6 decembrie

Hackerii s-au răzbunat pe polițiștii din Belarus care au arestat protestatari

SOROȘISTELE DIN ONG-URILE FEMINISTE AU DEFILAT GOALE ÎMPOTRIVA LUI DONALD TRUMP. Cu NUDUL împotriva lui Trump, Soroșistele în fundul gol au declarat: "Trump Ne PERVERTEȘTE mintea și ne face isterici" - FOTO. Oare cine pervertește în realitate pe cine?

HotNews - Proaganda Sistemului - Hotnews : "Darea in plata intregul este format din detalii. Si despre cum poti da in plata un credit de un milion, chiar cu plafonul de 150.000 de euro"

România Liberă - Bunicul lui Liviu Dragnea a fost frate cu tatăl generalului comunist Marin Dragnea, general venit pe tancurile sovietice cu Divizia "Tudor Vladimirescu"

VIN SCUMPIRILE. Prima zi după creșterea accizei la carburanți. Benzina și motorina se scumpesc în medie cu 16 bani pe litru, prețurile au crescut și în ultima lună

​ȚARA ARDE ȘI IOHANNIS SE PIAPTĂNĂ. Hotnews pe Surse: "Iohannis va anunța după 3 ianuarie decizia privind propunerea lui Sorin Grindeanu ca premier". Dacă sursele HotNews sunt reale, înseamnă că Președintele Autist își continuă show-ul și bătaia de joc

Dezvăluire Şoc. Ponta "am fost obligați de UE sa integrăm zona de Vest a Țării cu Ungaria Cehia și Slovacia". Când vă spuneam, că se lucrează din greu la regionalizarea, federalizarea și la dispariția statului național numit România nu ne credeați.

VIDEO "Marius Tucă Show", la Aleph News și pe alephnews.ro. Invitat – criticul de teatru Marina Constantinescu

Actorul Ed Westwick, cunoscut pentru rolul Chuck Bass din Gossip Girl, vine la București

Pericol de inundații în patru județe din sudul țării. Care sunt zonele vizate?

Rezultate LOTO 17 iunie 2021. Numerele extrase joi

Răsturnare de situație pentru Obamacare, controversata Lege a Serviciilor Medicale Accesibile

Noul premier Naftali Bennett a invitat-o pe Angela Merkel în Israel

Nr. de articole la aceasta sectiune: 783, afisate in 14 pagini.