Să fie oare adevărat? Au trăit 2,5 miliarde de dinozauri T-Rex? Paleontologi au ajuns la o Concluzie uimitoare: Acum zeci de milioane de ani au trăit 2,5 miliarde de T. Rex au cutreierat America de Nord în perioada Cretacicului

Paleontologi au ajuns la o Concluzie uimitoare: 2,5 miliarde de T. Rex au cutreierat America de Nord în perioada Cretacicului

De Universitatea din California -

15 aprilie 2021

Tyrannosaurus T-Rex Dinosaur

Analiza a ceea ce se știe despre dinozaur duce la concluzia că au existat 2,5 miliarde în timp.

Câți Tyrannosaurus au cutreierat America de Nord în perioada Cretacicului ?

Aceasta este o întrebare pe care Charles Marshall și-a necăjit colegii paleontologi ani de zile până când în cele din urmă a făcut echipă cu studenții săi pentru a găsi un răspuns.

Ceea ce a descoperit echipa, care urmează să fie publicat săptămâna aceasta în revista Science , este că aproximativ 20.000 de adulți T. rexes au trăit probabil la un moment dat, dau sau iau un factor de 10, ceea ce se află în stadiul a ceea ce majoritatea colegilor săi au ghicit .

Ceea ce puțini paleontologi au înțeles pe deplin, a spus el, inclusiv el însuși, este că acest lucru înseamnă că aproximativ 2,5 miliarde de dinozauri au trăit și au murit în cei aproximativ 2 1/2 milioane de ani în care dinozaurul a mers pe pământ.

Până acum, nimeni nu a reușit să calculeze numărul populației pentru animalele dispărute de mult, iar George Gaylord Simpson, unul dintre cei mai influenți paleontologi ai secolului trecut, a simțit că nu se poate face.

Marshall, directorul Muzeului de Paleontologie al Universității din California, catedra de paleontologie Philip Sandford Boone și profesor de biologie integrativă și de științe ale Pământului și al Planetei UC Berkeley, a fost, de asemenea, surprins că un astfel de calcul a fost posibil.

Distribuția T. rex la UC Berkeley

„Proiectul tocmai a început ca o ciudată, într-un fel”, a spus el. „Când țin o fosilă în mână, nu mă pot abține să mă întreb de improbabilitatea faptului că această fiară era în viață în urmă cu milioane de ani, iar aici țin o parte din scheletul ei - pare atât de improbabil. Întrebarea mi-a apărut în cap: „Cât de improbabil este? Este unul la o mie, unul la un milion, unul la un miliard? Și apoi am început să-mi dau seama că poate putem de fapt să estimăm câți erau în viață și, astfel, că aș putea răspunde la această întrebare. ”

Marshall a subliniat rapid că incertitudinile din estimări sunt mari. În timp ce populația T. rexes era cel mai probabil 20.000 de adulți în orice moment, intervalul de încredere de 95% - intervalul populației în care există șanse de 95% ca numărul real să se afle - este de la 1.300 la 328.000 de indivizi. Astfel, numărul total de indivizi care au existat de-a lungul vieții speciei ar fi putut fi între 140 și 42 de miliarde.

„După cum a observat Simpson, este foarte greu să faci estimări cantitative cu înregistrările fosile”, a spus el. „În studiul nostru, ne-am concentrat asupra dezvoltării unor constrângeri solide asupra variabilelor de care aveam nevoie pentru a ne face calculele, mai degrabă decât pe concentrarea pe realizarea celor mai bune estimări, în sine”.

El și echipa sa au folosit apoi simularea computerizată Monte Carlo pentru a determina modul în care incertitudinile din date s-au tradus în incertitudini în rezultate.

Cea mai mare incertitudine în aceste cifre, a spus Marshall, se concentrează în jurul întrebărilor cu privire la natura exactă a ecologiei dinozaurilor, inclusiv la cât de fierbinte era T. rex. Studiul se bazează pe datele publicate de John Damuth de la UC Santa Barbara, care leagă masa corporală de densitatea populației pentru animalele vii, o relație cunoscută sub numele de Legea lui Damuth. Deși relația este puternică, a spus el, diferențele ecologice duc la variații mari ale densității populației pentru animalele cu aceeași fiziologie și nișă ecologică. De exemplu, jaguarii și hienele au aproximativ aceeași dimensiune, dar hienele se găsesc în habitatul lor la o densitate de 50 de ori mai mare decât densitatea jaguarilor din habitatul lor.

„Calculele noastre depind de această relație pentru animalele vii între masa corporală și densitatea populației lor, dar incertitudinea relației se întinde pe aproximativ două ordine de mărime”, a spus Marshall. „În mod surprinzător, atunci incertitudinea estimărilor noastre este dominată de această variabilitate ecologică și nu de incertitudinea din datele paleontologice pe care le-am folosit.”

Ca parte a calculelor, Marshall a ales să trateze T. rex ca pe un prădător cu cerințe de energie la jumătatea distanței dintre cele ale unui leu și ale unui dragon Komodo, cea mai mare șopârlă de pe Pământ.

Problema locului lui T. rex în ecosistem i-a determinat pe Marshall și echipa sa să ignore T. rexes juvenile, care sunt subreprezentate în dosarul fosil și care, de fapt, ar fi putut trăi în afară de adulți și au urmărit diferite pradă. Pe măsură ce T. rex a trecut la maturitate, fălcile sale au devenit mai puternice cu un ordin de mărime, permițându-i să zdrobească osul. Acest lucru sugerează că tinerii și adulții au mâncat pradă diferită și au fost aproape ca specii de prădători diferiți.

Această posibilitate este susținută de un studiu recent, condus de biologul evoluționist Felicia Smith de la Universitatea din New Mexico, care a emis ipoteza că absența prădătorilor de dimensiuni medii alături de prădătorul masiv T. rex în timpul Cretacicului târziu se datora faptului că T. rex juvenil a umplut acea nișă ecologică.

Ce ne spun fosilele

Oamenii de știință UC Berkeley au exploatat literatura științifică și expertiza colegilor pentru datele pe care le-au folosit pentru a estima că vârsta probabilă la maturitatea sexuală a unui T. rex a fost de 15,5 ani; durata maximă de viață a fost probabil la sfârșitul anilor '20; iar masa corporală medie ca adult - așa-numita masă corporală ecologică - a fost de aproximativ 5.200 kilograme, sau 5,2 tone. De asemenea, au folosit date despre cât de repede T. rexes a crescut de-a lungul duratei lor de viață: aveau o creștere în jurul maturității sexuale și puteau ajunge la o greutate de aproximativ 7.000 de kilograme sau 7 tone.

Din aceste estimări, au calculat, de asemenea, că fiecare generație a durat aproximativ 19 ani și că densitatea medie a populației a fost de aproximativ un dinozaur pentru fiecare 100 de kilometri pătrați.

Apoi, estimând că aria geografică totală a T. rex a fost de aproximativ 2,3 milioane de kilometri pătrați și că specia a supraviețuit aproximativ 2 1/2 milioane de ani, au calculat o populație de 20.000. Peste un total de aproximativ 127.000 de generații pe care le-a trăit specia, ceea ce se traduce la aproximativ 2,5 miliarde de indivizi în ansamblu.

Cu un număr atât de mare de dinozauri post-tineri de-a lungul istoriei speciei, ca să nu mai vorbim de tinerii care probabil erau mai numeroși, unde s-au dus toate acele oase? Ce proporție dintre acești indivizi au fost descoperiți de paleontologi? Până în prezent, au fost găsiți mai puțin de 100 de indivizi T. rex, mulți reprezentați printr-un singur os fosilizat.

„Există aproximativ 32 de rexuri T. post-juvenile relativ bine conservate în muzeele publice de astăzi”, a spus el. „Dintre toți adulții post-minori care au trăit vreodată, acest lucru înseamnă că avem aproximativ unul din 80 de milioane dintre ei.”

„Dacă ne restrângem analiza ratei de recuperare a fosilelor la locul în care fosilele de T. rex sunt cele mai frecvente, o porțiune a faimoasei formațiuni Hell Creek din Montana, estimăm că am recuperat aproximativ una din 16.000 de T. rexes care au trăit în acea regiune în acel interval de timp în care rocile au fost depuse ", a adăugat el. „Am fost surprinși de acest număr; această înregistrare fosilă are o reprezentare mult mai mare a celor vii decât am ghicit prima dată. Ar putea fi la fel de bun ca unul din 1000, dacă aproape nu ar trăi acolo, sau ar putea fi la fel de scăzut ca unul din un sfert de milion, având în vedere incertitudinile privind densitățile de populație estimate ale fiarei ”.

Marshall se așteaptă ca colegii săi să ceartă cu multe, dacă nu chiar cu cele mai multe dintre numere, dar consideră că cadrul său de calcul pentru estimarea populațiilor dispărute va rămâne valabil și va fi util pentru estimarea populațiilor altor creaturi fosilizate.

„În anumite privințe, acesta a fost un exercițiu paleontologic în ceea ce privește cât de mult putem ști și cum ne străduim să îl cunoaștem”, a spus el. „Este surprinzător cât de mult știm de fapt despre acești dinozauri și, din aceasta, cât de mult mai putem calcula. Cunoștințele noastre despre T. rex s-au extins atât de mult în ultimele decenii, datorită mai multor fosile, mai multor modalități de analiză a acestora și unor modalități mai bune de integrare a informațiilor peste multiplele fosile cunoscute. ”

Cadrul, pe care cercetătorii l-au pus la dispoziție sub formă de cod computerizat, pune, de asemenea, bazele pentru a estima câte specii paleontologi ar fi putut să rateze atunci când excavează pentru fosile, a spus el.

„Cu aceste cifre, putem începe să estimăm câte specii de scurtă durată, specializate geografic, ne-ar putea lipsi din înregistrările fosile”, a spus el. „Acesta poate fi un mod de a începe cuantificarea a ceea ce nu știm”.

Coautorii lui Marshall sunt Connor Wilson, studenți ai UC Berkeley și studenții absolvenți Daniel Latorre, Tanner Frank, Katherine Magoulick, Joshua Zimmt și Ashley Poust, care este acum postdoctoral la Muzeul de Istorie Naturală din San

Hillary Clinton se declară "șocată şi uimită" de acuzațiile de asalturi sexuale şi viol făcute de mai multe actrițe împotriva donatorului său Harvey Weinstein, dar nu dă semne că ar vrea să returneze banii primiți de la Weinstein de-a lungul mai multor ani

VACCINAREA CU FORȚA. Proiect de Lege. Aplicăm pe copiii voștri tratamente medicale cu forța. NU VREȚI? 10.000 lei amendă și BARNEVERNET ÎN ACȚIUNE: Dacă în 18 luni de la înscrierea în colectivitate nu-l VACCINAȚI va fi sesizata Protecţia Copilului

Ana Blandiana a ținut la Cluj un discurs fulminant împotriva MULTICULTURALISMULUI și ÎMPOTRIVA GLOBALIZĂRII ATEE practicată de ELITELE PROGRESISTE MONDIALE. Mircea Toma abonatul la banii lui Soros a calificat discursul drept "LEGIONAR"

Soroșistul Barna continuă să mintă de îngheață apele vara în cel mai pur stil bolșevic, Neobolșevicul cere din nou împotriva Constituției, Discriminarea Nevaccinaților

HOROSCOP 31 iulie 2021. Nemulțumiri și neajunsuri în viețile acestor zodii. Vezi dacă te numeri printre ele

România: Românii REFUZĂ VACCINAREA. Doar 30,1 % din populația României s-a vaccinat anti-COVID. Din Europa, doar Bulgaria are o rată de vaccinare mai mică

Rețeaua Cora recheamă mai multe sortimente de înghețată din cauza prezenței oxidului de etilenă

ANAF a publicat "lista rușinii" pentru al doilea trimestru al anului

METEO Prognoza pentru Capitală. Caniculă în weekend, cu condiții pentru vijelii și descărcări electrice

Clasamentul Jocurilor Olimpice pe națiuni după 10 zile de competiții. România e pe locul 21

Curțile școlilor din Sectorul 1, deschise pentru practicarea activităților sportive de către copii

PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea: SRI și Roșia Montană. Cianura care a umplut paharul

Traficul rutier este blocat pe DN 1A, în Prahova, din cauza unui accident între două TIR-uri și o mașină

Cum MINTE Dacian Cioloș, omul lui Soros și al Bilderbergilor de la Organizația "Friends of Europe" Dacian Cioloș: "Nimeni, niciodată, nu va mai putea guverna pe ascuns în România" Păi chiar asta faceți voi progresiștii internaționaliști.

Protecția Consumatorilor: Colace pentru piscină cu hamac integrat pentru copii sunt retrase de pe piață

Alegerile din PNL Timișoara: îmbrânceli și înjurături. De la ce a pornit scandalul dintre cele două tabere

Restricțiile de circulație afectează accesul consumatorilor la băuturi. Ce categorii sunt exceptate

Poliția olandeză a descoperit "cel mai mare" laborator de metamfetamină din țară. Ce cantitate de droguri producea zilnic

AZI, ora 21.00, Aleph NEWS. "InSecuritate", invitat Theodor Paleologu, profesor și președinte al Fundației Paleologu

METEO Cod portocaliu de vijelii și averse pentru 10 județe

Vaccinarea împotriva COVID devine obligatorie pentru personalul sanitar din Ungaria

SUA. Centrul pentru Controlul Bolilor (CDC) confirmă că încărcăturile virale la persoanele Vaccinate cu Delta sunt foarte infecțioase, așa că a decis ca VACCINAȚII să fie obligați să poarte măști

INTERVIURI 31 iulie, Ziua orgasmului. Cât de important este pentru femei și bărbați?

Hidratare corectă, fără pericole. Ce se întâmplă cu apa ținută în căldură, în recipiente din plastic?

Primăria Sectorului 4: Strada nu este parcare pentru dube și pentru camioane

Ion Cristoiu: Cum a revoluționat Caragiale gazetăria românească

COMENTARIU Sorin Avram: Scrisoare deschisă către domnul Nea Gigi Becali

Incendiu la Raliul Sibiului. O mașină a ars complet, în stațiunea Păltiniș

Mesajul președintelui PNL Timiș, după scandalul cu îmbrânceli și înjurături. Alin Nica îl atenționează pe Orban: "Persoanele cu comportament interlop nu au ce căuta într-un partid liberal"

Vaccinare anti-COVID. România a depășit, cu 2 luni întârziere față de estimările lui Cîțu, pragul de 5 milioane de vaccinați

Obrăznicia Sorosiștilor Barna și Drulă nu are limite. COMENTARIU Sorin Avram: Barna şi Drulă, cu trenul, pe ruta Bucureşti - Restul Ţării

VIDEO Alertă METEO. Cod roșu de vijelii în localități din județul Sibiu. Mesaj RO-ALERT

Cod roșu de averse și vijelii într-un județ, sâmbătă

Avertizare METEO Cod roșu. Ploi și vijelii, anunțate de ANM în patru județe

Scrisoare emoționantă către nevaccinați. Răzvan Cherecheș postează mesajul unei femei care și-a pierdut soțul în lupta cu COVID-19

Coronavirus în România LIVE UPDATE 31 iulie. Numărul nou de infectări este în creștere. Bilanț complet COVID

Cîțu insistă asupra demiterii lui Ovidiu Vizante, directorul CFR Călători. Decizia, în mâna ministrului Transporturilor

Imagini inedite. Un șofer conduce printr-o pădure în flăcări FOTO VIDEO

COMENTARIU Lelia Munteanu: Arfe

VIDEO Proteste în Franța. Mii de manifestanți se opun extinderii pașaportului COVID. Oamenii cer "Libertate!"

Ministru: Statul va aduce la bursă Hidroelectrica în a doua jumătate a anului

Varianta Delta este la fel de infecțioasă ca varicela. "Războiul s-a schimbat"

Elevă de 15 ani, filmată în timp ce face sex. Imaginile au ajuns pe internet, toţi prietenii ei au văzut scenele XXX

Cel puțin patru răniți în urma unui incident armat produs în Berlin

Tarom a început restructurarea: Vor rămâne 1.316 angajați, aproape jumătate față de 2017

Incidentul de la bordul petrolierului "Mercer Street", în care și-a pierdut viața un marinar român. Discuții între ministrul de Externe Bogdan Aurescu și omologul său din Israel

COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: În memoria unui cioban, ucis de urs din cauza propagandei soroșiste

Rapid București și Farul Constanța rămân fără gol primit în Liga 1

Afganistan. Talibanii "Am câștigat războiul, America a pierdut"

DEMISIA. Iohannis: "Mi s-a propus să fiu membru" în organizația condusă de un Bilderberg și finanțată de Soros. "Sunt bucuros să spun că-mi doresc acest lucru"

FOTO Recunoștința animalelor: pui de căprioară, de nedespărțit de salvatorul său

"Nasc și la Moldova, Oameni". 100 de medici români se opun Legii Vaccinării cu Forța, inițiată de neomarxiști. Medicii au lansat o scrisoare deschisă. Rușine oricărui medic care nu se alătură acestui demers.

COMENTARIU Sorin Avram: Barna și Drulă, cu trenul, pe ruta București - Restul Țării

BREAKING NEWS Oficial israelian: Atacul asupra petrolierului, în care a murit un marinar român, a fost comis de Iran

Ionuț Moșteanu, liderul grupului parlamentar USR PLUS: "Și domnul Cîțu este supus evaluării coaliției. Un premier care n-are susținere în Parlament nu mai are putere. Și Cîțu știe asta"

Mirel Curea despre Neobolșevismul-Progresist propagat în Universități: Feriți-vă copiii de „sifilisul” pătruns în facultățile românești!

COMENTARIU Lelia Munteanu: Israelienii fac teste de anticorpi, înainte de a lua decizia în legătură cu a treia doză de vaccin

SUA Newsweek: Războiul s-a schimbat: tulpina Delta este la fel de contagioasă în cazurile Vaccinaților, masca e o necesitate pentru Vaccinați, spune CDC. Guvernanții neomarxiști de la noi de tip Barna, spun pe dos, mințind la grei

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4412, afisate in 74 pagini.