Să fie oare adevărat? Au trăit 2,5 miliarde de dinozauri T-Rex? Paleontologi au ajuns la o Concluzie uimitoare: Acum zeci de milioane de ani au trăit 2,5 miliarde de T. Rex au cutreierat America de Nord în perioada Cretacicului

Paleontologi au ajuns la o Concluzie uimitoare: 2,5 miliarde de T. Rex au cutreierat America de Nord în perioada Cretacicului

De Universitatea din California -

15 aprilie 2021

Tyrannosaurus T-Rex Dinosaur

Analiza a ceea ce se știe despre dinozaur duce la concluzia că au existat 2,5 miliarde în timp.

Câți Tyrannosaurus au cutreierat America de Nord în perioada Cretacicului ?

Aceasta este o întrebare pe care Charles Marshall și-a necăjit colegii paleontologi ani de zile până când în cele din urmă a făcut echipă cu studenții săi pentru a găsi un răspuns.

Ceea ce a descoperit echipa, care urmează să fie publicat săptămâna aceasta în revista Science , este că aproximativ 20.000 de adulți T. rexes au trăit probabil la un moment dat, dau sau iau un factor de 10, ceea ce se află în stadiul a ceea ce majoritatea colegilor săi au ghicit .

Ceea ce puțini paleontologi au înțeles pe deplin, a spus el, inclusiv el însuși, este că acest lucru înseamnă că aproximativ 2,5 miliarde de dinozauri au trăit și au murit în cei aproximativ 2 1/2 milioane de ani în care dinozaurul a mers pe pământ.

Până acum, nimeni nu a reușit să calculeze numărul populației pentru animalele dispărute de mult, iar George Gaylord Simpson, unul dintre cei mai influenți paleontologi ai secolului trecut, a simțit că nu se poate face.

Marshall, directorul Muzeului de Paleontologie al Universității din California, catedra de paleontologie Philip Sandford Boone și profesor de biologie integrativă și de științe ale Pământului și al Planetei UC Berkeley, a fost, de asemenea, surprins că un astfel de calcul a fost posibil.

Distribuția T. rex la UC Berkeley

„Proiectul tocmai a început ca o ciudată, într-un fel”, a spus el. „Când țin o fosilă în mână, nu mă pot abține să mă întreb de improbabilitatea faptului că această fiară era în viață în urmă cu milioane de ani, iar aici țin o parte din scheletul ei - pare atât de improbabil. Întrebarea mi-a apărut în cap: „Cât de improbabil este? Este unul la o mie, unul la un milion, unul la un miliard? Și apoi am început să-mi dau seama că poate putem de fapt să estimăm câți erau în viață și, astfel, că aș putea răspunde la această întrebare. ”

Marshall a subliniat rapid că incertitudinile din estimări sunt mari. În timp ce populația T. rexes era cel mai probabil 20.000 de adulți în orice moment, intervalul de încredere de 95% - intervalul populației în care există șanse de 95% ca numărul real să se afle - este de la 1.300 la 328.000 de indivizi. Astfel, numărul total de indivizi care au existat de-a lungul vieții speciei ar fi putut fi între 140 și 42 de miliarde.

„După cum a observat Simpson, este foarte greu să faci estimări cantitative cu înregistrările fosile”, a spus el. „În studiul nostru, ne-am concentrat asupra dezvoltării unor constrângeri solide asupra variabilelor de care aveam nevoie pentru a ne face calculele, mai degrabă decât pe concentrarea pe realizarea celor mai bune estimări, în sine”.

El și echipa sa au folosit apoi simularea computerizată Monte Carlo pentru a determina modul în care incertitudinile din date s-au tradus în incertitudini în rezultate.

Cea mai mare incertitudine în aceste cifre, a spus Marshall, se concentrează în jurul întrebărilor cu privire la natura exactă a ecologiei dinozaurilor, inclusiv la cât de fierbinte era T. rex. Studiul se bazează pe datele publicate de John Damuth de la UC Santa Barbara, care leagă masa corporală de densitatea populației pentru animalele vii, o relație cunoscută sub numele de Legea lui Damuth. Deși relația este puternică, a spus el, diferențele ecologice duc la variații mari ale densității populației pentru animalele cu aceeași fiziologie și nișă ecologică. De exemplu, jaguarii și hienele au aproximativ aceeași dimensiune, dar hienele se găsesc în habitatul lor la o densitate de 50 de ori mai mare decât densitatea jaguarilor din habitatul lor.

„Calculele noastre depind de această relație pentru animalele vii între masa corporală și densitatea populației lor, dar incertitudinea relației se întinde pe aproximativ două ordine de mărime”, a spus Marshall. „În mod surprinzător, atunci incertitudinea estimărilor noastre este dominată de această variabilitate ecologică și nu de incertitudinea din datele paleontologice pe care le-am folosit.”

Ca parte a calculelor, Marshall a ales să trateze T. rex ca pe un prădător cu cerințe de energie la jumătatea distanței dintre cele ale unui leu și ale unui dragon Komodo, cea mai mare șopârlă de pe Pământ.

Problema locului lui T. rex în ecosistem i-a determinat pe Marshall și echipa sa să ignore T. rexes juvenile, care sunt subreprezentate în dosarul fosil și care, de fapt, ar fi putut trăi în afară de adulți și au urmărit diferite pradă. Pe măsură ce T. rex a trecut la maturitate, fălcile sale au devenit mai puternice cu un ordin de mărime, permițându-i să zdrobească osul. Acest lucru sugerează că tinerii și adulții au mâncat pradă diferită și au fost aproape ca specii de prădători diferiți.

Această posibilitate este susținută de un studiu recent, condus de biologul evoluționist Felicia Smith de la Universitatea din New Mexico, care a emis ipoteza că absența prădătorilor de dimensiuni medii alături de prădătorul masiv T. rex în timpul Cretacicului târziu se datora faptului că T. rex juvenil a umplut acea nișă ecologică.

Ce ne spun fosilele

Oamenii de știință UC Berkeley au exploatat literatura științifică și expertiza colegilor pentru datele pe care le-au folosit pentru a estima că vârsta probabilă la maturitatea sexuală a unui T. rex a fost de 15,5 ani; durata maximă de viață a fost probabil la sfârșitul anilor '20; iar masa corporală medie ca adult - așa-numita masă corporală ecologică - a fost de aproximativ 5.200 kilograme, sau 5,2 tone. De asemenea, au folosit date despre cât de repede T. rexes a crescut de-a lungul duratei lor de viață: aveau o creștere în jurul maturității sexuale și puteau ajunge la o greutate de aproximativ 7.000 de kilograme sau 7 tone.

Din aceste estimări, au calculat, de asemenea, că fiecare generație a durat aproximativ 19 ani și că densitatea medie a populației a fost de aproximativ un dinozaur pentru fiecare 100 de kilometri pătrați.

Apoi, estimând că aria geografică totală a T. rex a fost de aproximativ 2,3 milioane de kilometri pătrați și că specia a supraviețuit aproximativ 2 1/2 milioane de ani, au calculat o populație de 20.000. Peste un total de aproximativ 127.000 de generații pe care le-a trăit specia, ceea ce se traduce la aproximativ 2,5 miliarde de indivizi în ansamblu.

Cu un număr atât de mare de dinozauri post-tineri de-a lungul istoriei speciei, ca să nu mai vorbim de tinerii care probabil erau mai numeroși, unde s-au dus toate acele oase? Ce proporție dintre acești indivizi au fost descoperiți de paleontologi? Până în prezent, au fost găsiți mai puțin de 100 de indivizi T. rex, mulți reprezentați printr-un singur os fosilizat.

„Există aproximativ 32 de rexuri T. post-juvenile relativ bine conservate în muzeele publice de astăzi”, a spus el. „Dintre toți adulții post-minori care au trăit vreodată, acest lucru înseamnă că avem aproximativ unul din 80 de milioane dintre ei.”

„Dacă ne restrângem analiza ratei de recuperare a fosilelor la locul în care fosilele de T. rex sunt cele mai frecvente, o porțiune a faimoasei formațiuni Hell Creek din Montana, estimăm că am recuperat aproximativ una din 16.000 de T. rexes care au trăit în acea regiune în acel interval de timp în care rocile au fost depuse ", a adăugat el. „Am fost surprinși de acest număr; această înregistrare fosilă are o reprezentare mult mai mare a celor vii decât am ghicit prima dată. Ar putea fi la fel de bun ca unul din 1000, dacă aproape nu ar trăi acolo, sau ar putea fi la fel de scăzut ca unul din un sfert de milion, având în vedere incertitudinile privind densitățile de populație estimate ale fiarei ”.

Marshall se așteaptă ca colegii săi să ceartă cu multe, dacă nu chiar cu cele mai multe dintre numere, dar consideră că cadrul său de calcul pentru estimarea populațiilor dispărute va rămâne valabil și va fi util pentru estimarea populațiilor altor creaturi fosilizate.

„În anumite privințe, acesta a fost un exercițiu paleontologic în ceea ce privește cât de mult putem ști și cum ne străduim să îl cunoaștem”, a spus el. „Este surprinzător cât de mult știm de fapt despre acești dinozauri și, din aceasta, cât de mult mai putem calcula. Cunoștințele noastre despre T. rex s-au extins atât de mult în ultimele decenii, datorită mai multor fosile, mai multor modalități de analiză a acestora și unor modalități mai bune de integrare a informațiilor peste multiplele fosile cunoscute. ”

Cadrul, pe care cercetătorii l-au pus la dispoziție sub formă de cod computerizat, pune, de asemenea, bazele pentru a estima câte specii paleontologi ar fi putut să rateze atunci când excavează pentru fosile, a spus el.

„Cu aceste cifre, putem începe să estimăm câte specii de scurtă durată, specializate geografic, ne-ar putea lipsi din înregistrările fosile”, a spus el. „Acesta poate fi un mod de a începe cuantificarea a ceea ce nu știm”.

Coautorii lui Marshall sunt Connor Wilson, studenți ai UC Berkeley și studenții absolvenți Daniel Latorre, Tanner Frank, Katherine Magoulick, Joshua Zimmt și Ashley Poust, care este acum postdoctoral la Muzeul de Istorie Naturală din San

Cioloș poreclit fiul lui SOROS, saluta PACTUL Rusia-UE de la Chisinău care a impus Guvernul Ruso-UE al soroșistei Maia Sandu

Partidul Republican denunță decizia Facebook în cazul lui Trump / Compania, amenințată cu scindarea

Imaginile din Bucovina au impresionat Apple, care a preluat pozele unui fotograf român

COMENTARIU Valeriu ȘUHAN: Gratuitate pentru testări !

ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea | Afacerile postrevoluționare ale Securității (I)

Drulă, despre parcarea de la Aeroportul Otopeni: Scăpăm de acel sistem oribil cu fisă

Mihai Eminescu - Despre BISERICA RASARITEANA

Metodele mafiote ale proxenetului român care a îngrozit Anglia: și-a închis iubita în pivniță, a vrut să-i scoată ochii, să-i taie limba și tendoanele!

HOROSCOP 6 mai: Noroc de bani și afirmare pentru aceste zodii. Oportunități în carieră

VIDEO A murit Nick Kamen, model și cântăreț-simbol al anilor '80. A fost preferatul Madonnei

RUŞINE. CA-N COLONII. La fel ca Vîşinski pe vremea lui Stalin, Bilderbergul Timmermans prieten de-o viață cu SOROS şi Prim-Vicepreședintele Comisiei UE a venit la Bucureşti ca să ia la rost Parlamentul României, Guvernul României şi pe Ministrul Justiției

Arena Națională va găzdui 4 meciuri în cadrul Campionatului European. Doar persoanele vaccinate au acces pe stadion

Lucrările la stația de metrou Pipera continuă până la sfârșitul lunii mai. Ce modificări apar la traficul pietonal

O carte pe zi. "Lațul" de Lilja Sigurdardóttir

Ce scrie presa internațională după împușcarea ursului Arthur: "Un prinț în febra vânătorii"

Racheta Starship a aterizat cu succes, după patru tentative eșuate

Ion Cristoiu: USRPLUS devine pe zi ce trece un partid tot mai pragmatic

IEȘI PE PLUS, ora 12:00. Ce este" open-banking" și cum ne ajută? Cum gestionăm bugetul folosind serviciile online bancare? Invitat: Mugur Podaru, director canale alternative la CEC Bank

Sapporo Challenge Half Marathon 2021 a fost un test reușit înainte de Jocurile Olimpice. Ce măsuri anti COVID-19 au luat organizatorii

Muncitori români chinuiți pe un șantier din Italia. Nu aveau acces la asistență medicală

Împușcarea lui Arthur îi scandalizează pe austrieci: "Vânătoarea de trofee trebuie scoasă în afara legii". Ce scrie The Guardian despre "măcelul" din Munții Carpați

Rezultatele studiului din Danemarca și Norvegia după decesele persoanelor vaccinate cu serul AstraZeneca

Cum împart averea Bill și Melinda Gates? Cei doi nu aveau semnat un contract prenupțial

Noi restricții de circulație pe Autostrada Soarelui. Ce trebuie să știe șoferii

Google Maps: Ratingul castelului Riegerburg, scăzut de românii indignați de omorârea ursului Arthur

India. Guvernul admite că o variantă "dublu mutantă" a dus la creșterea cazurilor de Covid

Primul autotest antigen Covid-19 în România a fost avizat

Coface: SUA conduce revenirea globală, economiile emergente rămân în urmă

"Never give in" este fascinantul documentar despre viața legendarului Sir Alex Ferguson. Când va fi lansată pelicula

Partidele folosesc banii din subvenții în special pentru propagandă

Primăria Ploiești: Gunoaiele din oraș, neridicate de două săptămâni

RUȘINE. După ce a dat pe nimic austriecilor tot petrolul țării și după ce a dat rușilor aproape toată metalurgia, Adrian Nastase vine și are tupeul să facă pe "patriotul". Adrian Năstase: 'PSD are nevoie de un mesaj mai puternic de natură naționalistă"

Proteste violente în Columbia: 24 de morți și zeci de răniți. Poliția i-a întâmpinat pe manifestanți cu glonț pe țeavă

STUDIU Măștile de unică folosință eliberează poluanți chimici. "Este o problemă cu care ne vom confrunta în viitor"

Cel mai mare studiu. Vaccinul Pfizer are o eficiență de peste 95% împotriva Covid-19. În ce condiții scade

Coronavirus România LIVE UPDATE 6 mai. Ultimul bilanț COVID-19

Nicușor Dan, care a recunoscut că a fost plătit de Fundația Soroș, e prieten bun cu Remus Cernea și cu Alina Mungiu Pippidi, cea care a organizat linșajul mediatic. Nu votați cu ONG-urile lui Soroș și cu rețeaua de activiști progresiști internaționaliști.

Chelsea Londra a completat finala 100% engleză a Ligii Campionilor

Coaliția Pentru Familie Condamnă Convenția de la Istanbul ratificată şi de România. Convenția deschide drumul transformării băieților în fete şi fetelor în băieți introducând conceptul neomarxist progresist de "gen" ca fiind separat de sexe

INCREDIBIL. Prof. univ. dr. Corvin Lupu: Dezvaluie planul prin care Ceausescu a fost tradat: "In 1989 depozitele alimentare ale României erau arhipline dar magazinele erau goale și românii nu aveau ce mânca"

BANII SI TERENURILE DATE MASONERIEI NU AU FOST TAIATE. Marea Lojă Naţională Masonică a primit gratuit de la Guvern un teren cu o valoare de peste 2,1 milioane de lei, pentru construirea unei clădiri "de interes public", în decembrie 2013

Peste 61.000 de români CER "Opriți Jaful. Vreau să las moștenire copiilor mei această țară!". NATIONALIZAREA RESURSELOR, OPRIREA CONCESIONĂRILOR PE NIMIC ȘI INTERZICEREA VÂNZĂRII TERENURILOR LA STRĂINI - e cea mai semnată Petiție de pe PetițieOnline.net.

Octavian Berceanu: Nu contează dimensiunea ursului, nici cine l-a împușcat, ci cum s-a făcut recoltarea

SUA susțin accesul la brevetele de vaccin COVID pentru a spori producția. Decizia a primită cu entuziasm de directorul OMS Tedros Ghebreyesus

Cicliștii au prioritate la vaccinare, în Vinerea Verde, la centrul drive-through din Deva

In timp ce Iohannis si-a triplat salariul si si-a marit bugetul presedintiei cu 40%. PENTRU GUVERNUL CIOLOS/SOROS CEI MAI SARACI ROMANI POT SA CRAPE NU LI SE DA NIMIC IN PLUS LA SALAR. Dragu: Salariul minim NU crește de la 1 ianuarie la 1.200 lei

Sergiu Nicolaescu - era nepotul lui Ion Gheorghe Maurer. Nesimțitul trădător, părtaș al Puciului Moscovit din Decembrie 1989, a vrut să joace rolul lui Mihai Viteazul, în locul lui Amza Pellea. Noroc cu Ceaușescu care nu l-a lăsat să ia rolul.

Decizie judecătorească: Vaccinul produs de firma Glaxo provoaca autism! Vaccinul "Infanrix Hexa”, este un vaccin hexavalent, administrat in primul an de viata, care „protejează” de poliomielita, difterie, tetanos, hepatita B, tusea convulsiva, haemophilius

Ţânţarul TIGRU, care transmite virusul ZIKA, a fos FOTOGRAFIAT în Bucureşti. Adrian Ionel, directorul Institutului Cantacuzino - a confirmat că ţânţarul-tigru a fost identificat în parcurile din Bucureşti încă din 2015

VÂNZAREA ȚĂRII. Săracii Europei: în România, 40% din populație trăiește în mizerie. Românii se împrumută la rude și prieteni ca să își plătească utilitățile

OPRIȚI VĂNZAREA TERENURILOR LA STRĂINI. Mii de fermieri protesteaza in Bucuresti: „Ați schimbat Guvernul să vindeți terenul!”.

Microsoft, Google, Intel și Mozilla vor să mute WebAssembly dincolo de browser

Dezvăluire Şoc. Ponta "am fost obligați de UE sa integrăm zona de Vest a Țării cu Ungaria Cehia și Slovacia". Când vă spuneam, că se lucrează din greu la regionalizarea, federalizarea și la dispariția statului național numit România nu ne credeați.

IOHANNIS CONTRA REFERENDUMULUI PRO-FAMILIE. Progresistul Iohannis mai dovedește o dată că e o simplă sculă a Rețelei Progresiste Internaționaliste. Ca să amâne din nou Referendumul Pro-Familie, Iohannis va ataca din nou la CCR, noua lege a Referendumului

Scandalul "ANTENA 3 - ANAF" a fost facut INTENȚIONAT ca sa se acopere MOARTEA BEBELUȘILOR. MOR BEBELUȘI NEVINOVAȚI DIN CAUZA LOR, și voi nu vă dați seama că vor să ACOPERE ACEST LUCRU? Până când ne vom mai lăsa manipulați?

Astea sunt CELE MAI BUNE PROSTITUATE din Constanța. Ce s-a întâmplat cu ''FETIȚA' CEA MAI TARE din top i-a ENERVAT PE CLIENȚI

KLAUS IOHANNIS 5 ANI DE MANDAT IMPOTRIVA ROMANILOR: A incalcat Constitutia acceptand relocarile fortate, a fost lobbistul bancilor si al multinationalelor straine, omul ONG-urilor lui SOROS, dusmanul Zilei Nationale si al Republicii Moldova

Mihai Eminescu: „Ce caută aceste elemente nesănatoase în viaţa publică a statului? Uzurpatori, demagogi, capete deşarte, leneşi care trăiesc din sudoarea poporului fără a o compensa prin nimic, ciocoi boieroşi şi fuduli. Alungaţi turma acestor netrebnici!

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4345, afisate in 73 pagini.