Astronomii și-au imaginat câmpurile magnetice la marginea găurii negre a lui M87

Astronomii și-au imaginat câmpurile magnetice de la la marginea găurii negre a lui M87

de ESO

Colaborarea Event Horizon Telescope (EHT), care a produs prima imagine a unei găuri negre lansată în 2019, are astăzi o nouă imagine asupra obiectului masiv din centrul galaxiei Messier 87 (M87): cum arată în lumina polarizată .

Este pentru prima dată când astronomii au reușit să măsoare polarizarea, o semnătură a câmpurilor magnetice, aproape de marginea unei găuri negre.

Această imagine prezintă vederea polarizată a găurii negre din M87.

Liniile marchează orientarea polarizării, care este legată de câmpul Colaborarea Event Horizon Telescope (EHT), care a produs prima imagine a unei găuri negre, a dezvăluit astăzi o nouă imagine asupra obiectului masiv din centrul galaxiei Messier 87 (M87): Cum arată în lumina polarizată.

Observațiile sunt esențiale pentru a explica modul în care galaxia M87, situată la 55 de milioane de ani lumină distanță, este capabilă să lanseze jeturi energetice din nucleul său.

„Vedem următoarea dovadă crucială pentru a înțelege modul în care se comportă câmpurile magnetice în jurul găurilor negre și modul în care activitatea din această regiune foarte compactă a spațiului poate conduce la jeturi puternice care se extind mult dincolo de galaxie”, spune Monika Moscibrodzka, coordonator al Grupul de lucru EHT Polarimetry și profesor asistent la Universitatea Radboud din Olanda.

La 10 aprilie 2019, oamenii de știință au lansat prima imagine a unei găuri negre, dezvăluind o structură strălucitoare asemănătoare unui inel cu o regiune centrală întunecată - umbra găurii negre.

De atunci, colaborarea EHT a aprofundat datele asupra obiectului supermasiv din inima galaxiei M87 colectate în 2017.

Au descoperit că o fracțiune semnificativă a luminii din jurul găurii negre M87 este polarizată.

„Această lucrare este o etapă majoră: polarizarea luminii poartă informații care ne permit să înțelegem mai bine fizica din spatele imaginii pe care am văzut-o în aprilie 2019, ceea ce nu era posibil înainte”, explică Iván Martí-Vidal, de asemenea coordonator al Polarimetriei EHT Grup de lucru și cercetător distins GenT la Universitatea din Valencia, Spania.

El spune: „Dezvăluirea acestei noi imagini de lumină polarizată a necesitat ani de muncă datorită tehnicilor complexe implicate în obținerea și analiza datelor”.

Lumina devine polarizată atunci când trece prin anumite filtre, cum ar fi lentilele ochelarilor de soare polarizați sau când este emisă în regiuni fierbinți ale spațiului în care sunt prezente câmpuri magnetice.

În același mod în care ochelarii de soare polarizați îmbunătățesc vederea reducând reflexiile și strălucirea de pe suprafețele luminoase, astronomii își pot ascuți viziunea asupra regiunii din jurul găurii negre uitându-se la modul în care se polarizează lumina care provine din ea.

Mai exact, polarizarea permite astronomilor să mapeze liniile câmpului magnetic prezente la marginea interioară a găurii negre.

Această imagine compusă prezintă trei vederi ale regiunii centrale a galaxiei Messier 87 (M87) în lumină polarizată și o vedere, în lungimea de undă vizibilă, luată cu telescopul spațial Hubble.

Galaxia are o gaură neagră supermasivă în centru și este renumită pentru jeturile sale, care se extind mult dincolo de galaxie.

Imaginea Hubble din partea de sus surprinde o parte din jet cu o dimensiune de aproximativ 6000 de ani lumină.

Una dintre imaginile cu lumină polarizată, obținută cu matricea Atacama Large Millimeter / submillimeter Array (ALMA) din Chile, în care ESO este partener, arată o parte din jet în lumină polarizată.

Această imagine surprinde partea jetului, cu o dimensiune de 6000 de ani lumină, mai aproape de centrul galaxiei.

Celelalte imagini cu lumină polarizată se apropie de gaura neagră supermasivă: vizualizarea din mijloc acoperă o regiune de aproximativ un an lumină ca dimensiune și a fost obținută cu Very Long Baseline Array (VLBA) de la Observatorul Național Radio Astronomie din SUA.

Cea mai mărită vizualizare a fost obținută prin legarea a opt telescoape din întreaga lume pentru a crea un telescop virtual de dimensiunea Pământului, Event Horizon Telescope sau EHT.

Acest lucru permite astronomilor să vadă foarte aproape de gaura neagră supermasivă, în regiunea în care sunt lansate jeturile.

Liniile marchează orientarea polarizării, care este legată de câmpul magnetic din regiunile imaginate.

Datele ALMA oferă o descriere a structurii câmpului magnetic de-a lungul jetului.

Prin urmare, informațiile combinate de la EHT și ALMA permit astronomilor să investigheze rolul câmpurilor magnetice din vecinătatea orizontului evenimentelor (așa cum s-a sondat cu EHT la scara zilei luminoase) până la mult dincolo de galaxia M87 de-a lungul jeturilor puternice cu ALMA pe scări de mii de ani lumină).

Valorile în GHz se referă la frecvențele luminii la care au fost făcute ESO / NAOJ / NRAO), Goddi și colab .

; NASA, ESA și Hubble Heritage Team (STScI / AURA); VLBA (NRAO), Kravchenko și colab .

; JC Algaba, I.

Martí-Vidal Valorile în GHz se referă la frecvențele luminii la care au fost făcute diferitele observații.

Liniile orizontale arată i Hubble Heritage Team (STScI / AURA); VLBA (NRAO), Kravchenko și colab .

; JC Algaba, I.

Liniile orizontale arată scala (în ani lumină) a fiecărei imagini LBA (NRAO), Kravchenko și colab .

; JC Algaba, I.

Martí-Vidal „Imaginile polarizate recent publicate sunt esențiale pentru înțelegerea modului în care câmpul magnetic permite găurii negre să„ mănânce ”materie și să lanseze avioane puternice”, spune Andrew Chael, membru al colaborării EHT, membru al NASA Hubble de la Centrul Princeton pentru Științe Teoretice și Princeton Gravity Initiative în SUA.

Jeturile strălucitoare de energie și materie care ies din miezul M87 și se întind la cel puțin 5.000 de ani lumină de centrul său sunt una dintre cele mai misterioase și energetice galaxii.

Majoritatea materiei care se află aproape de marginea unei găuri negre cade.

Cu toate acestea, unele particule din jur scapă cu câteva momente înainte de captare și sunt suflate departe în spațiu sub formă de jeturi.

Astronomii s-au bazat pe modele de comportament al materiei în apropierea găurii negre pentru a înțelege mai bine acest proces.

Dar încă nu știu exact cum jeturile mai mari decât galaxia însăși sunt lansate din regiunea sa centrală, care este comparabilă ca dimensiune cu sistemul solar și nici cum, exact, materia cade în gaura neagră.

Cu noua imagine EHT a găurii negre și a umbrei acesteia în lumină polarizată, astronomii au reușit pentru prima dată să privească în regiunea aflată chiar în afara găurii negre, unde se întâmplă această interacțiune dintre materia care curge și este evacuată.

Observațiile oferă informații noi despre structura câmpurilor magnetice chiar în afara găurii negre.

Echipa a descoperit că doar modelele teoretice cu gaz puternic magnetizat pot explica ceea ce văd la orizontul evenimentelor.

"Observațiile sugerează că câmpurile magnetice de la marginea găurii negre sunt suficient de puternice pentru a împinge înapoi gazul fierbinte și a-l ajuta să reziste la tragerea gravitației.

Numai gazul care alunecă prin câmp poate spirala spre interior până la orizontul evenimentelor", explică Jason Dexter , profesor asistent la Universitatea din Colorado Boulder, SUA, și coordonator al Grupului de lucru pentru teoria EHT.

Joaca 00:00 00:47 Mut Setări PIP Intră pe ecran complet Joaca Acest videoclip cu zoom începe cu o vedere a ALMA, un telescop în care ESO este partener și care face parte din Telescopul Event Horizon și se apropie în inima M87, arătând succesiv observații mai detaliate.

La sfârșitul videoclipului, vedem prima imagine a unei găuri negre - lansată pentru prima dată în 2019 - urmată de o nouă imagine lansată în 2021: cum arată acest obiect supermasiv în lumină polarizată.

Este pentru prima dată când astronomii au reușit să măsoare polarizarea, o semnătură a câmpurilor magnetice, olab.

, Kim și colab.

, EHT Collaboration.

Muzică: Niklas Falcke Pentru a observa inima galaxiei M87, colaborarea a legat opt ​​telescoape din întreaga lume - inclusiv Atacama Large Millimeter / submillimeter Array cu sediul în nordul Chile și Atacama Pathfinder EXperiment, în care Observatorul Sudic European (ESO) este partener creați un telescop virtual de dimensiunea Pământului, EHT.

Rezoluția impresionantă obținută cu EHT este echivalentă cu cea necesară pentru a măsura lungimea unui card de credit pe suprafața lunii.

„Cu ALMA și APEX, care prin locația lor sudică îmbunătățesc calitatea imaginii prin adăugarea unei răspândiri geografice în rețeaua EHT, oamenii de știință europeni au putut juca un rol central în cercetare”, spune Ciska Kemper, cercetător european al programului ALMA la ESO. "Cu cele 66 de antene, ALMA domină colectarea generală a semnalului în lumină polarizată, în timp ce APEX a fost esențială pentru calibrarea imaginii.

" „Datele ALMA au fost, de asemenea, cruciale pentru calibrarea, imaginea și interpretarea observațiilor EHT, oferind constrângeri strânse asupra modelelor teoretice care explică modul în care materia se comportă în apropierea orizontului evenimentelor din gaura neagră ”, adaugă Ciriaco Goddi, om de știință de la Universitatea Radboud și Observatorul Leiden, Olanda, care a condus un studiu însoțitor care s-a bazat doar pe observațiile ALMA.

Configurarea EHT a permis echipei să observe direct umbra găurii negre și inelul de lumină din jurul ei.

Noua imagine cu lumină polarizată arată clar că inelul este magnetizat.

Rezultatele sunt publicate astăzi în două lucrări separate în Astrophysical Journal Letters de colaborarea EHT.

Cercetarea a implicat peste 300 de cercetători din mai multe organizații și universități din întreaga lume.

"EHT face progrese rapide, cu actualizări tehnologice făcute la rețea și noi observatoare adăugate.

Ne așteptăm ca viitoarele observații EHT să dezvăluie mai precis structura câmpului magnetic din jurul găurii negre și să ne spună mai multe despre fizica fierbinte gaz în această regiune ", concluzionează Jongho Park, membru al colaborării EHT, membru al Asociației Observatoarele Coreei din Asia de Est la Institutul de Astronomie și Astrofizică Academia Sinica din Taipei.

Această cercetare a fost prezentată în două lucrări de colaborarea EHT publicată astăzi în The Astrophysical Journal Letters : „First M87 Event Horizon Telescope Results VII: Polarization of the Ring” ( DOI: 10.3847 / 2041-8213 / abe71d ) și „First M87 Event Horizon Rezultatele Telescopului VIII: Structura câmpului magnetic lângă orizontul evenimentelor "( DOI: 10.3847 / 2041-8213 / abe4de ).

Cercetările însoțitoare sunt prezentate în lucrarea „Proprietăți polarimetrice ale obiectivelor Telescopului cu Horizont de Eveniment de la ALMA” ( DOI: 10.3847 / 2041-8213 / abee6a ) de Goddi, Martí-Vidal, Messias și colaborarea EHT, care a fost acceptată pentru publicare în The Astrophysical Journal Letters.

Cioloș poreclit fiul lui SOROS, saluta PACTUL Rusia-UE de la Chisinău care a impus Guvernul Ruso-UE al soroșistei Maia Sandu

Drulă, despre parcarea de la Aeroportul Otopeni: Scăpăm de acel sistem oribil cu fisă

Mihai Eminescu - Despre BISERICA RASARITEANA

COMENTARIU Valeriu ȘUHAN: Gratuitate pentru testări !

Partidul Republican denunță decizia Facebook în cazul lui Trump / Compania, amenințată cu scindarea

VIDEO A murit Nick Kamen, model și cântăreț-simbol al anilor '80. A fost preferatul Madonnei

Muncitori români chinuiți pe un șantier din Italia. Nu aveau acces la asistență medicală

HOROSCOP 6 mai: Noroc de bani și afirmare pentru aceste zodii. Oportunități în carieră

Sapporo Challenge Half Marathon 2021 a fost un test reușit înainte de Jocurile Olimpice. Ce măsuri anti COVID-19 au luat organizatorii

Primăria Ploiești: Gunoaiele din oraș, neridicate de două săptămâni

Metodele mafiote ale proxenetului român care a îngrozit Anglia: și-a închis iubita în pivniță, a vrut să-i scoată ochii, să-i taie limba și tendoanele!

Chelsea Londra a completat finala 100% engleză a Ligii Campionilor

Împușcarea lui Arthur îi scandalizează pe austrieci: "Vânătoarea de trofee trebuie scoasă în afara legii". Ce scrie The Guardian despre "măcelul" din Munții Carpați

RUŞINE. CA-N COLONII. La fel ca Vîşinski pe vremea lui Stalin, Bilderbergul Timmermans prieten de-o viață cu SOROS şi Prim-Vicepreședintele Comisiei UE a venit la Bucureşti ca să ia la rost Parlamentul României, Guvernul României şi pe Ministrul Justiției

Partidele folosesc banii din subvenții în special pentru propagandă

"Never give in" este fascinantul documentar despre viața legendarului Sir Alex Ferguson. Când va fi lansată pelicula

ISTORIA FĂRĂ PERDEA Marius Oprea | Afacerile postrevoluționare ale Securității (I)

Coronavirus România LIVE UPDATE 6 mai. Ultimul bilanț COVID-19

Proteste violente în Columbia: 24 de morți și zeci de răniți. Poliția i-a întâmpinat pe manifestanți cu glonț pe țeavă

Racheta Starship a aterizat cu succes, după patru tentative eșuate

IEȘI PE PLUS, ora 12:00. Ce este" open-banking" și cum ne ajută? Cum gestionăm bugetul folosind serviciile online bancare? Invitat: Mugur Podaru, director canale alternative la CEC Bank

Decizie judecătorească: Vaccinul produs de firma Glaxo provoaca autism! Vaccinul "Infanrix Hexa”, este un vaccin hexavalent, administrat in primul an de viata, care „protejează” de poliomielita, difterie, tetanos, hepatita B, tusea convulsiva, haemophilius

Peste 61.000 de români CER "Opriți Jaful. Vreau să las moștenire copiilor mei această țară!". NATIONALIZAREA RESURSELOR, OPRIREA CONCESIONĂRILOR PE NIMIC ȘI INTERZICEREA VÂNZĂRII TERENURILOR LA STRĂINI - e cea mai semnată Petiție de pe PetițieOnline.net.

RUȘINE. După ce a dat pe nimic austriecilor tot petrolul țării și după ce a dat rușilor aproape toată metalurgia, Adrian Nastase vine și are tupeul să facă pe "patriotul". Adrian Năstase: 'PSD are nevoie de un mesaj mai puternic de natură naționalistă"

Ţânţarul TIGRU, care transmite virusul ZIKA, a fos FOTOGRAFIAT în Bucureşti. Adrian Ionel, directorul Institutului Cantacuzino - a confirmat că ţânţarul-tigru a fost identificat în parcurile din Bucureşti încă din 2015

VÂNZAREA ȚĂRII. Săracii Europei: în România, 40% din populație trăiește în mizerie. Românii se împrumută la rude și prieteni ca să își plătească utilitățile

Ion Cristoiu: USRPLUS devine pe zi ce trece un partid tot mai pragmatic

Cum împart averea Bill și Melinda Gates? Cei doi nu aveau semnat un contract prenupțial

Nicușor Dan, care a recunoscut că a fost plătit de Fundația Soroș, e prieten bun cu Remus Cernea și cu Alina Mungiu Pippidi, cea care a organizat linșajul mediatic. Nu votați cu ONG-urile lui Soroș și cu rețeaua de activiști progresiști internaționaliști.

Dezvăluire Şoc. Ponta "am fost obligați de UE sa integrăm zona de Vest a Țării cu Ungaria Cehia și Slovacia". Când vă spuneam, că se lucrează din greu la regionalizarea, federalizarea și la dispariția statului național numit România nu ne credeați.

IOHANNIS CONTRA REFERENDUMULUI PRO-FAMILIE. Progresistul Iohannis mai dovedește o dată că e o simplă sculă a Rețelei Progresiste Internaționaliste. Ca să amâne din nou Referendumul Pro-Familie, Iohannis va ataca din nou la CCR, noua lege a Referendumului

Scandalul "ANTENA 3 - ANAF" a fost facut INTENȚIONAT ca sa se acopere MOARTEA BEBELUȘILOR. MOR BEBELUȘI NEVINOVAȚI DIN CAUZA LOR, și voi nu vă dați seama că vor să ACOPERE ACEST LUCRU? Până când ne vom mai lăsa manipulați?

Ce scrie presa internațională după împușcarea ursului Arthur: "Un prinț în febra vânătorii"

POZA ZILEI: Boicot grecesc la magazinele germane LIDL. Nu vezi nici tipenie de om. ASA AR TREBUI FACUT CU MAGAZINELE IKEA DE LA NOI. Ikea tocmai a cumparat 36 000 de ha de padure la noi

JAF. In timp ce populatia tarii habar nu are cat vor fi redeventele, Neamtul Iohannis NEGOCIAZA REDEVENTELE CU Austriacul de la OMV. Sistemul de taxare în energie și resurse naturale și exploatările din Marea Neagră, discutate de Iohannis cu șeful OMV

Tupeu nemărginit. Ruşii ne-au sfârtecat țara și tot ei deschid gura. Ministerul Afacerilor Externe din Rusia: „Noi n-am uitat de partea cui a luptat armata română în al Doilea război mondial”. Păi nu voi ați semnat Pactul Ribbentrop-Molotov cu Hitler?

Ce riscuri și beneficii au elevii dacă merg la școală. Sorin Cîmpeanu: Fără educație o vom duce rău toți

Începe "vaccinarea culturală" pe ritm de pian sau vioară. Unde pot primi românii serul de la Pfizer în weekend

ÎNGROZITOR. Manipulare politică făcută cu cei MORȚI. Iohannis: "Cei care au înțeles mesajul românilor după Colectiv vor sta, probabil, mai bine în alegeri. Restul vor fi măturați"

TRĂDĂTORI DE ȚARĂ. Noua lege a redevențelor e cea veche: Pentru productia din pământul țării de petrol si gaze va fi același BACȘIȘ la fel ca până acum. Norvegia 78% impozitare totală pe petrol și gaze, Marea Britanie 62% și 81%, Danemarca 64%, Romania 19%

SCANDAL. După reacțiile indignate ale populației, TEHNOCRAȚII SOROȘIȘTI VOR ACUM SĂ ASCUNDĂ până după alegeri ORDONANȚA care mută taxele de CAS și PENSII de la Multinaționale și Patroni pe Spinarea ANGAJAȚILOR

Ghiță: "Kovesi avea un email cucuveauaroz@gmail.com mail pe care mi-a cerut să-i trimit un model al raportului de plagiat cu copie la consiliera sa Dana Tițian"

Duminica lui Iov Răbdătorul. Pilda lui Iov sau "Jocul de Sumă Nulă şi Alegerile Noastre care ne Prăbuşesc Posibilitățile Viitoare"

Cea mai importantă poză pentru România de pe Wall Street valorează 37,7 miliarde de dolari: acoperiţi de celebrele măşti ale pandemiei, cei 5 fondatori români ai UiPath apar pentru prima dată împreună într-o imagine publică, 2 fete şi 3 băieţi

KLAUS IOHANNIS 5 ANI DE MANDAT IMPOTRIVA ROMANILOR: A incalcat Constitutia acceptand relocarile fortate, a fost lobbistul bancilor si al multinationalelor straine, omul ONG-urilor lui SOROS, dusmanul Zilei Nationale si al Republicii Moldova

Militari Polonezi Au Luat Cu Asalt Centrul De Spionaj NATO Din Varşovia. ocupând clădirea. Guvernul polonez a înlocuit şefii serviciului de contraspionaj NATO, acuzaţi că ar fi oferit „servicii de specialitate” administraţiei OBAMA, in detrimentul Poloniei

VIN IMIGRANTII. Pe ascuns, fără a-și informa cetățenii, Premierul Cioloș/Soroș a dispus înfiinţarea Coaliţiei Naţionale pentru Integrarea Refugiaților. Decizia a apărut din senin în Monitorul Oficial. CATI IMIGRANTI ADUCEȚI, ÎNCĂLCÂND CONSTITUTIA?

OPRIȚI VĂNZAREA TERENURILOR LA STRĂINI. Mii de fermieri protesteaza in Bucuresti: „Ați schimbat Guvernul să vindeți terenul!”.

Curtea de Apel Alba a constatat că Abuzul în Serviciu a fost dezincriminat pentru că articolul declarat neconstituțional de CCR nu a fost modificat în termen de 45 de zile. Legislația mai Favorabilă va face ca dosarele pe rol să dispară

UNDE E PROCURATURA? Mușamalizarea Cauzei Morții Bebelușilor. Plus Manipularea și Minciuna Sistemului. NU A FOST NICI O EPIDEMIE DE E-COLI, NU A FOST NICI O EPIDEMIE DE BACTERIE UCIGAȘĂ. Rafila: "Bebelușii NU au o tulpină de eColi care să explice boala"

Update: Catastrofă umanitară în Suceava și Botoșani. Peste 50% dintre adulți nu au salar. ROMÂNIA SITUAȚIE CATASTROFALĂ. Câți sunt oficial plecați la muncă în străinătate, câți sunt fără salar, câți mai au încă un salar. Care e situația în fiecare județ.

SUA: Extremiștii afro-americani au ucis din nou polițiști. San Diego: Un polițist a fost împușcat mortal și altul rănit în San Diego

CE-I LIPSEȘTE CHELULUI ORĂDEAN: TICHIA DE MĂRGĂRITAR. Primăria Oradea va înființa Muzeul Francmasoneriei, în vechiul templu ridicat în 1902, reabilitat cu fonduri europene. Asta în timp ce E PLIN DE OAMENI SĂRACI ȘI DE COPII CARE SE CULCĂ FLĂMÂNZI

Vin vremuri grele în toată Europa. Franța: Statul Islamic difuzează o nouă înregistrare video cu atacatorul din biserică. Statul Islamic face un apel la noi crime în Europa " ieșiți cu un cuțit, cu tot ce găsiți, pentru a-i ataca și ucide în masă"

S-a deschis oficial noul Delfinariu din Constanța! Ni-Ni și Chen-Chen încep reprezentațiile în aer liber

GERMANIA. Oraşul german Rostock spune NU planului de deschidere a unui nou centru pentru refugiaţi

Iohannis ia apărarea Binomului Coldea-Kovesi fără a face Nici o Cercetare Preliminară. Reactie dura a lui Iohannis la adresa lui Tariceanu si Basescu: "Declaratiile unor persoane puse sub invinuire sau trimise in judecata sunt lipsite de credibilitate"

Elevii află peste două săptămâni dacă se pot întoarce cu toții la școală

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2859, afisate in 48 pagini.