Oamenii de știință găsesc dovezi că coronavirusul nou infectează celulele gurii

de către Institutele Naționale de Sănătate

ARN pentru SARS-CoV-2 (roz) și receptorul ACE2 (alb) a fost găsit în celulele glandei salivare umane, care sunt conturate în verde.

O echipă internațională de oameni de știință a găsit dovezi că SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19, infectează celulele din gură.

Deși este bine cunoscut faptul că căile respiratorii superioare și plămânii sunt locurile principale ale infecției cu SARS-CoV-2, există indicii despre care virusul poate infecta celulele din alte părți ale corpului, cum ar fi sistemul digestiv, vasele de sânge, rinichii și, deoarece acest lucru arată un nou studiu, gura.

Potențialul virusului de a infecta mai multe zone ale corpului ar putea ajuta la explicarea simptomelor extinse experimentate de pacienții cu COVID-19, inclusiv simptome orale, cum ar fi pierderea gustului, gură uscată și vezicule.

Mai mult decât atât, descoperirile indică posibilitatea ca gura să joace un rol în transmiterea SARS-CoV-2 către plămâni sau sistemul digestiv prin saliva încărcată cu virus din celulele orale infectate.

O mai bună înțelegere a gurii " Implicarea ar putea informa strategiile de reducere a transmiterii virale în interiorul și în afara corpului.

Echipa a fost condusă de cercetători de la Institutele Naționale de Sănătate și de la Universitatea din Carolina de Nord din Chapel Hill.

"Datorită răspunsului NIH la toate picioarele la pandemie, cercetătorii de la Institutul Național de Cercetare Dentară și Craniofacială au reușit să pivoteze rapid și să-și aplice expertiza în biologie orală și medicină pentru a răspunde la întrebări cheie despre COVID-19".

a spus directorul NIDCR Rena D'Souza, DDS, MS, Ph.

D.

Puterea acestei abordări este exemplificată de eforturile acestei echipe științifice, care a identificat un rol probabil pentru gură în infecția și transmiterea SARS-CoV-2 , o constatare care se adaugă cunoștințelor critice pentru combaterea acestei boli.

Studiul, publicat online pe 25 martie 2021 în Nature Medicine , a fost condus de Blake M. Warner, DDS, Ph.

D.

, MPH, asistent investigator clinic și șef al Unității NIDCR pentru tulburări salivare și Kevin M. Byrd, DDS, Dr., la acea vreme profesor asistent la Școala de Medicină Dentară Adams de la Universitatea din Carolina de Nord din Chapel Hill.

Byrd este acum un cercetător Anthony R. Volpe la Institutul de Știință și Cercetare al Asociației Dentare Americane.

Ni Huang, Ph.

D.

, de la Wellcome Sanger Institute din Cambridge, Marea Britanie, și Paola Perez, Ph.

D.

, de la NIDCR, au fost co-primii autori.

Cercetătorii știu deja că saliva persoanelor cu COVID-19 poate conține niveluri ridicate de SARS-CoV-2 și studiile sugerează că testarea salivei este aproape la fel de fiabilă ca tamponarea nazală profundă pentru diagnosticarea COVID-19.

Cu toate acestea, oamenii de știință nu știu în totalitate de unde provine SARS-CoV-2 din salivă.

La persoanele cu COVID-19 care prezintă simptome respiratorii, virusul din salivă poate proveni parțial din drenajul nazal sau din spută tuse din plămâni.

Dar, potrivit lui Warner, acest lucru nu poate explica modul în care virusul intră în saliva persoanelor cărora le lipsesc aceste simptome respiratorii.

"Pe baza datelor din laboratoarele noastre, am suspectat că cel puțin o parte din virusul din salivă ar putea proveni din țesuturile infectate din gură", a spus Warner.

Pentru a explora această posibilitate, cercetătorii au studiat țesuturile orale de la oameni sănătoși pentru a identifica regiunile gurii susceptibile la infecția cu SARS-CoV-2.

Celulele vulnerabile conțin instrucțiuni ARN pentru fabricarea „proteinelor de intrare” de care virusul are nevoie pentru a intra în celule.

ARN-ul pentru două proteine ​​cheie de intrare - cunoscut sub numele de receptor ACE2 și enzima TMPRSS2 - a fost găsit în anumite celule ale glandelor salivare și ale țesuturilor care căptușesc cavitatea bucală.

Într-o mică porțiune a celulelor glandei salivare și gingivale (gingivale), ARN atât pentru ACE2, cât și pentru TMPRSS2 a fost exprimat în aceleași celule.

Acest lucru a indicat o vulnerabilitate crescută, deoarece se crede că virusul are nevoie de ambele proteine ​​de intrare pentru a avea acces la celule.

Nivelurile de expresie ale factorilor de intrare sunt similare cu cele din regiunile cunoscute ca fiind susceptibile la infectia cu SARS-CoV-2, cum ar fi tesutul care captuseste pasajele nazale ale cailor respiratorii superioare, a spus Warner.

Odată ce cercetătorii au confirmat că părți ale gurii sunt susceptibile la SARS-CoV-2, au căutat dovezi de infecție în probele de țesut oral de la persoanele cu COVID-19.

În probele colectate la NIH de la pacienții cu COVID-19 care au murit, SARS-CoV-2 ARN a fost prezent în puțin peste jumătate din glandele salivare examinate.

În țesutul glandei salivare de la una dintre persoanele care au murit, precum și de la o persoană vie cu COVID-19 acut, oamenii de știință au detectat secvențe specifice de ARN viral care au indicat că celulele realizează în mod activ noi copii ale virusului - consolidând în continuare dovezile pentru infectie.

Odată ce echipa a găsit dovezi ale infecției tisulare orale, s-au întrebat dacă aceste țesuturi ar putea fi o sursă a virusului în salivă.

Acesta părea să fie cazul.

La persoanele cu COVID-19 ușor sau asimptomatic, s-a constatat că celulele vărsate din gură în salivă conțin ARN SARS-CoV-2, precum și ARN pentru proteinele de intrare.

Pentru a determina dacă virusul din salivă este infecțios, cercetătorii au expus saliva de la opt persoane cu COVID-19 asimptomatic la celule sănătoase crescute într-un vas.

Saliva a doi dintre voluntari a dus la infectarea celulelor sănătoase, crescând posibilitatea ca și persoanele fără simptome să transmită SARS-CoV-2 infecțios altora prin salivă.

În cele din urmă, pentru a explora relația dintre simptomele orale și virusul din salivă, echipa a colectat saliva de la un grup separat de 35 de voluntari NIH cu COVID-19 ușor sau asimptomatic.

Dintre cele 27 de persoane care au prezentat simptome, cei cu virus în salivă au fost mai predispuși să raporteze pierderea gustului și a mirosului, sugerând că infecția orală ar putea sta la baza simptomelor orale ale COVID-19.

Luate împreună, au spus cercetătorii, descoperirile studiului sugerează că gura, prin intermediul celulelor orale infectate , joacă un rol mai mare în infecția cu SARS-CoV-2 decât se credea anterior.

„Atunci când saliva infectată este înghițită sau particulele minuscule ale acesteia sunt inhalate, credem că poate transmite SARS-CoV-2 în continuare în gât, în plămâni sau chiar în intestine”, a spus Byrd.

Va fi nevoie de mai multe cercetări pentru a confirma descoperirile la un grup mai mare de oameni și pentru a determina natura exactă a implicării gurii în infecția și transmiterea SARS-CoV-2 în interiorul și în afara corpului.

„Prin dezvăluirea unui rol potențial subapreciat al cavității bucale în infecția cu SARS-CoV-2, studiul nostru ar putea deschide noi căi de investigație care să ducă la o mai bună înțelegere a evoluției infecției și a bolii.

Astfel de informații ar putea informa, de asemenea, intervențiile pentru combaterea virusului și ameliorează simptomele orale ale COVID-19 ", a spus Warner.

GUVER$N TRĂDĂTOR ȘI VÂNZĂTOR DE ȚARĂ. Guvernul Trădător pregătește să vândă pe mai nimic ce a mai rămas nevândut. Guvernul PNL-UDMR-PLUS-USR a abrogat legea prin care se interzicea vânzarea acțiunilor deținute de stat la companii, timp de doi ani.

Cum l-au furat progresiștii lui Biden pe Donald Trump la Alegerile Prezidențiale. Azi furtul din Arizona. Raportul Senatului din Arizona privind auditul alegerilor prezidențiale din districtul Maricopa evidențiază 49.000 de voturi dubioase

AZI, ora 20.00, OFF/ON THE RECORD, cu Sorina Matei, pe Aleph News & Mediafax.ro. Invitat: Csoma Botond, liderul grupului UDMR din Camera Deputaților

Liga 1 la fotbal. FCSB a trecut și de Clinceni. A treia victorie consecutivă în campionat

Un câine a întrerupt un meci de fotbal. "Dognaldo" a furat mingea, într-un video viral pe Twitter

Coronavirus în România LIVE UPDATE 26 septembrie 2021. Noul bilanț

HOROSCOP 26 septembrie 2021. O duminică perfectă pentru trei zodii. Astrele le împlinesc astăzi toate dorințele

Teroare în Afganistan: talibanii au spânzurat de o macara un om, în piața din Herat

Deraierea unui tren în statul american Montana s-a lăsat cu victime

Ion Cristoiu: O enigmă postdecembristă: Preferința lui Klaus Iohannis pentru Florin Cîțu

Referendum în România. Buzoienii sunt chemați la urne pentru unirea orașului cu o comună

Supriză în boxul mondial. Oleksandr Usyk l-a bătut la puncte pe Anthony Joshua și a devenit noul rege al "greilor"

Alegeri Germania. Cum funcționează sistemul electoral german și de ce este considerat unul dintre cele mai bune din lume

Norul de gaze provocat de erupția vulcanului din La Palma a ajuns deasupra Europei

Lady Huawei a fost primită ca o eroină, la întoarcerea în China

O ursoaică își învață puiul să se dea pe tobogan, într-un video viral

NBA îl amenință pe un baschetbalist din NBA că nu va putea juca pe teren propriu, dacă nu se vaccinează

PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea. Congresul al XIV-lea al PNL a luat sfîrșit. Urmează revoluția

Alegeri Germania. Germanii merg azi la urne pentru a decide urmașul Angelei Merkel. Cine sunt favoriții și cum arată posibilele coaliții LIVE UPDATE

Doliu în motorsport. Pilotul spaniol Dean Berta Vinales a murit la 15 ani, în accident la Jerez

Afganistanul, sub teroare. Talibanii execută oameni și le atârnă trupurile în piața publică

Scandalul "ANTENA 3 - ANAF" a fost facut INTENȚIONAT ca sa se acopere MOARTEA BEBELUȘILOR. MOR BEBELUȘI NEVINOVAȚI DIN CAUZA LOR, și voi nu vă dați seama că vor să ACOPERE ACEST LUCRU? Până când ne vom mai lăsa manipulați?

Cea mai sexy dansatoare amatoare. O tânără a înebunit internetul cu un DANS EROTIC VIDEO

Florin Cîțu se compară din nou cu Superman, după ce a câștigat șefia PNL

"Cîțu, te așteptă la moțiune". Reacția PSD după congresul PNL

După eşuarea Referendumului, eşec dirijat de toate partidele existente la lătratul neomarxistei UE, mai rămâne o singură soluție. Coaliția Pentru Familie trebuie să se transforme neapărat într-un Partid Politic.

3 DECEMBRIE 1991 a încetat din viață Petre Țuțea. DE CE VOR SA-L INTERZICA PE PETRE TUTEA? Petre Țuțea: "Statul acesta îi apără pe străini de noi. Ca-n colonii. Aici stă cauza indolenței noastre: în EXPLOATARE. De ce și pentru cine să muncești în plus?"

Prima persoană din lume vaccinată anti-COVID cu Pfizer a primit a treia doză

Primele declarații date de Cițu după ce a câștigat alegerile din PNL: "Aceasta nu a fost doar o campanie, a fost o mișcare care începe cu PNL"

Ludovic Orban anunță demisia din funcția de președinte al Camerei Deputaților și ruperea de Iohannis

Ce scriu cititorii: "Teoria conspirației" s-a adeverit DIN NOU, ȘI DIN NOU...Progresiștii dați de gol în cazul VACCINĂRII CU FORȚA

Guvernul Cioloş-Soros le-a adus prosperitate. Băncile străine fac sute de milioane de euro profituri în România. Grupul BRD a obținut un profit de 763 milioane de lei anul trecut, în creștere cu 63%

ATENȚIE LA REȚEAUA NEOBOLȘEVICĂ A LUI SOROȘ. În manualele de "Educație Civică" de clasa VII-a, Teoria Bolșevică a lui Marx despre STATUL BOLȘEVIC este PREZENTATĂ NECRITIC, ca și cum ar fi "o altă variantă validă de stat"

BREXIT+++ TRUMP E PREȘEDINTELE STATELOR UNITE ALE AMERICII. Gașca lui SOROS și a GRUPULUI BILDERBERG a PIERDUT. Rețeaua Progresistă Mondială în Derută Totală. Urmează Căderea Federației Progresiste de la BRUXELLES și apariția unei Europe a Națiunilor.

CM DE ATLETISM | Claudia Ștef, locul 24 într-o cursă de 20 km marș încheiată la fotofiniș. Donisan a ratat finala la înălțime

De ce „imunitatea naturală” este o problemă politică pentru regimurile progresiste

Untold-ul piticului stalinist, Emil Boc, a aruncat Cluj-Napoca in Scenariul Roșu. Cluj-Napoca a ajuns în doar câteva zile la o cifră halucinantă de infectare de 3.51 la mie

Sex oral într-o parcare din Bucureşti. Ea e dezbrăcată, el cu pantalonii în vine IMAGINI XXX

Surse judiciare citate de România TV spun că în telefonul lui Gheorghe Dincă s-au găsit numere de telefon ale unor poliţişti din Caracal, dar şi numere de telefon ale unor interlopi

Unul dintre cele mai mari orașe din România intră în scenariul roșu. Restricții anunțate

Alexandru Sassu a murit

Primari PNL în orașe USR PLUS. Florin Cîțu: "Vrem să recâștigăm primăriile Timișoara, Brașov, Alba Iulia, Bacău"

Cîțu: Medicii și profesorii care nu se vaccinează ar putea fi penalizați

Joe Biden, către americani: "Nevaccinații înfundă spitalele și pun în pericol revenirea economică"

Cum a fost retrocedat Muntele Retezat catre o familie de cetateni austrieci de nationalitate maghiara.

Elena Gheorghe, GOALĂ ÎN PLAYBOY! Hm, sună bine! Ar face-o sau nu? Iată ce A RĂSPUNS!

Poziţii SEXUALE preferate în funcţie de zodie! Vei rămâne uimit să afli ce dorinţe are partenerul tău

Galați: 19 elevi din Pechea, internați în spital cu toxiinfecție alimentară

Procurorii progresişti arătați cu degetul de judecători. Judecătoarea Florica Roman: „În loc să condamne abuzurile, Asociaţia Procurorilor doreşte să nu se mai vorbească despre ele”

România trece la Neobolșevism. Zeci de ani de îndoctrinare neobolșevică a creierelor copiilor noștri au făcut ravagii. Soroșismul-Progresist a învins MASIV în marile orașe ale țării și începe să facă ravagii și în orașele mai mici, mai ales în Ardeal

Lukashenko, infectat cu COVID-19: "50 de militri de vodkă te țin departe de virus"

Dîncu ACEST PENIBIL care zburda şi zburdă PRIN STRUCTURILE DE SECURITATE dându-se "sociolog" MINTE PRIN OMISIUNE. Dîncu, despre acuzațiile lui Ion Cristoiu: "Am fost în  Seychelles, dar nu cu Ghiță și Coldea, ci cu soția". Dar în Toscana ai fost?

Congresul PNL. Liberalii își aleg astăzi președintele: Ludovic Orban sau Florin Cîțu. La discursul lui Iohannis s-a strigat: "Orban, Orban"!

Parcursul favoritului în cursa pentru președinția PNL. Florin Cîțu: economist, politician și omul din mijlocul unor controverse

Un avion de mici dimensiuni a aterizat forțat în apropierea aerodromului Strejnic

Congresul PNL. Klaus Iohannis a ajuns la Romexpo. Președintele a fost întâmpinat de Orban și Cîțu

Nr. de articole la aceasta sectiune: 606, afisate in 11 pagini.