Oamenii de știință creează celule sintetice simple care cresc și se împart normal

de Institutul Național de Standarde și Tehnologie

În urmă cu cinci ani, oamenii de știință au creat un organism sintetic unicelular care, cu doar 473 de gene, a fost cea mai simplă celulă vie cunoscută vreodată.

Cu toate acestea, acest organism asemănător bacteriilor s-a comportat ciudat atunci când crește și se împarte, producând celule cu forme și dimensiuni sălbatice diferite.

Acum, oamenii de știință au identificat șapte gene care pot fi adăugate pentru a îmblânzi natura indisciplinată a celulelor, determinându-le să se împartă frumos în globuri uniforme.

Această realizare, o colaborare între Institutul J. Craig Venter (JCVI), Institutul Național de Standarde și Tehnologie (NIST) și Centrul pentru Biți și Atomi al Institutului de Tehnologie din Massachusetts (MIT), a fost descrisă în revista Cell .

Identificarea acestor gene este un pas important către ingineria celulelor sintetice care fac lucruri utile.

Astfel de celule ar putea acționa ca mici fabrici care produc droguri, alimente și combustibili; detectează boala și produce medicamente pentru a o trata în timp ce trăiește în interiorul corpului; și funcționează ca niște computere mici.

Dar pentru a proiecta și construi o celulă care face exact ceea ce doriți să facă, este util să aveți o listă de părți esențiale și să știți cum se potrivesc.

„Vrem să înțelegem regulile fundamentale de proiectare ale vieții”, a declarat Elizabeth Strychalski, co-autoră a studiului și lideră a NIST's Cellular Engineering Group.

"Dacă această celulă ne poate ajuta să descoperim și să înțelegem aceste reguli, atunci plecăm la curse.

" Oamenii de știință de la JCVI au construit prima celulă cu un genom sintetic în 2010 .

Nu au construit acea celulă complet de la zero.

În schimb, au început cu celule dintr-un tip foarte simplu de bacterii numite micoplasmă.

Au distrus ADN-ul din acele celule și l-au înlocuit cu ADN care a fost proiectat pe un computer și sintetizat într-un laborator.

Acesta a fost primul organism din istoria vieții pe Pământ care a avut un genom complet sintetic.

Au numit-o JCVI-syn1.0.

Un videoclip cu intervale de timp care prezintă celule ale organismului sintetic JCVIsyn3.0 în creștere și împărțire la microscop cu lumină, dintr-o colaborare de cercetare între Institutul J. Craig Venter, Institutul Național de Standarde și Tehnologie și De atunci, oamenii de știință au lucrat pentru a elimina acel organism până la componentele sale genetice minime.

Celula super-simplă pe care au creat-o acum cinci ani, numită JCVI-syn3.0, a fost poate prea minimalistă.

Cercetătorii au adăugat acum 19 gene înapoi la această celulă, inclusiv cele șapte necesare diviziunii celulare normale, pentru a crea noua variantă, JCVI-syn3A.

Această variantă are mai puțin de 500 de gene.

Pentru a pune acest număr în perspectivă, bacteriile E. coli care trăiesc în intestinul dvs. au aproximativ 4.000 de gene.

O celulă umană are în jur de 30.000.

Identificarea celor șapte gene suplimentare a durat ani de eforturi minuțioase de către grupul de biologie sintetică al JCVI, condus de co-autorul John Glass.

Co-autorul principal și om de știință JCVI Lijie Sun au construit zeci de tulpini variante prin adăugarea și îndepărtarea sistematică a genelor.

Ea și ceilalți cercetători ar observa apoi modul în care aceste modificări genetice au afectat creșterea și divizarea celulelor.

Rolul NIST a fost de a măsura modificările rezultate la microscop.

Aceasta a fost o provocare, deoarece celulele trebuiau să fie vii pentru observare.

Folosirea unor microscopuri puternice pentru a observa celulele moarte este relativ ușoară.

Imaginarea celulelor vii este mult mai dificilă.

Ținerea acestor celule în loc la microscop a fost deosebit de dificilă, deoarece sunt atât de mici și delicate.

O sută sau mai multe s-ar potrivi în interiorul unei singure bacterii E. coli.

Forțe minuscule le pot sfâșia.

Pentru a rezolva această problemă, co-autorii Strychalski și MIT James Pelletier, Andreas Mershin și Neil Gershenfeld au proiectat un chimiostat microfluidic - un fel de mini-acvariu - în care celulele ar putea fi menținute hrănite și fericite la microscopul cu lumină.

Rezultatul a fost un videoclip stop-motion care a arătat celulele sintetice în creștere și divizare.

Un videoclip prezintă celulele JCVI-syn3.0 - cele create acum cinci ani - împărțindu-se în diferite forme și dimensiuni.

Unele dintre celule formează filamente.

Alții par să nu se separe complet și să se alinieze ca margele pe un șir.

În ciuda varietății, toate celulele din acel videoclip sunt identice genetic.

Un videoclip cu intervale de timp care prezintă celule ale organismului sintetic JCVI-syn3A în creștere și împărțire la microscop cu lumină, dintr-o colaborare de cercetare între Institutul J. Craig Venter, Institutul Național de Standarde și Tehnologie și Un alt videoclip arată noile celule JCVI-Syn3A care se împart în celule de formă și dimensiune mai uniforme.

Aceste videoclipuri și altele asemenea lor au permis cercetătorilor să observe cum manipulările lor genetice au afectat creșterea și divizarea celulelor .

Dacă eliminarea unei gene ar perturba procesul normal, ar pune-o înapoi și ar încerca alta.

Scopul nostru este de a cunoaște funcția fiecărei gene, astfel încât să putem dezvolta un model complet al modului în care funcționează o celulă, a spus Pelletier.

Dar acest obiectiv nu a fost atins încă.

Dintre cele șapte gene adăugate acestui organism pentru divizarea celulară normală, oamenii de știință știu ce fac doar două dintre ele.

Rolurile pe care le joacă celelalte cinci în diviziunea celulară nu sunt încă cunoscute.

„Viața este încă o cutie neagră”, a spus Strychalski.

Dar cu această celulă sintetică simplificată, oamenii de știință aruncă o privire bună asupra a ceea ce se întâmplă în interior.

Cotidianul - Adevărul despre schimbarea demografică dorită de progresiști. Dezvăluirile lui Tucker Carlson de la FoxNews

Ion Cristoiu: Cum a dat Klaus Iohannis o Lovitură de Guvern

COMENTARIU Marius Oprea: Pămîntul plat și vaccinul anticovid

Către WERNER-MERKEL-și-KURZ. Strigăt de disperare : Muncitor sucevean la cules de sparanghel: ”Vrem să mergem acasă, nu vrem să murim aici pe capete”.Aceasta e mizerie mortală care s-a făcut și se face pe baza unui acord guvernamental Româno-German

Masoneria din România are un nou Mare Maestru

Aleksei Navalnîi, aflat în greva foamei, a fost transferat într-un spital-penitenciar

Ziua decisivă pentru coaliția de guvernare. Liderii coaliției se întâlnesc pentru prima dată după criza provocată de demiterea lui Vlad Voiculescu

Româncă tânără ucisă cu sălbăticie în Italia. Toate dispozitivele electronice ale femeii au dispărut

Avioane militare ruse au interceptat aeronave din SUA și Norvegia, deasupra Mării Barents

Testament cu surprize (ne)plăcute. Moștenire de 5 milioane euro, lăsată săracilor de o dentistă

SUA trec un prag cheie: Jumătate dintre adulții au primit cel puțin o doză de vaccin COVID-19. Țara vaccinează peste 3 milioane de oameni pe zi

Șapte noi recorduri naționale stabilite la campionatele naționale de alergare pe șosea

Tottenham la demis pe Jose Mourinho, după doar 17 luni la conducere clubului din Londra

Pensiile private au ajus la o valoare istorică. Cele șapte fonduri Pilon II sparg pragul de 80 mld. lei active pentru prima oară de la înființarea sistemului

Alt scandal în sănătate: medicii spun că medicina primară devine domeniu de experiment pentru CNAS

UE acuză Rusia că a mobilizat peste 150.000 de militari în apropierea frontierelor Ucrainei

Marea Britanie ar putea lansa o monedă digitală oficială: "Britcoin"

Dosarul bărbatului decedat la Pițești, după intervenția brutală a polițiștilor. Agentul de 21 de ani reținut are o tentativă penală

BM: Cine este spaniolul care a preluat conducerea uneia dintre cele mai mari companii din România, un business de peste 3,3 mld. lei. Mottoul lui este: "Luptă, luptă, luptă și nu renunța niciodată!"

Ministerul Finanțelor a împrumutat 533 milioane lei de la bănci

Moment istoric pentru NASA. Elicopterul Ingenuity a efectuat primul zbor pe Marte

Oamenii de știință din Marea Britanie lansează un studiu pentru a afla de ce se reinfectează persoanele care au avut Covid-19

Marius Tucă Show. În direct de la 19:00, la Aleph News. Invitați: Adriana Pistol, reprezentant INSP, Prof. Dr. Grigore Leșe, etnomuzicolog și Ion Cristoiu, publicist

Analiză: Șapte obstacole cheie către o redresare economică după criza Covid-19

Studiu: La 6 luni de la trecerea prin COVID-19, mai puțin de jumătate dintre bolnavi au anticorpi

India, record de cazuri de coronavirus într-o singură zi. Boris Johnson și-a amânat pentru a doua oară vizita în această țară

Raluca Turcan, intervine în scandalul dintre Florin Cîțu și Vlad Voiculescu: Coaliția să-și pună picioarele în apă rece

SIF Banat Crișana iese din acționariatul Romgaz

Incendiu masiv în Cape Town. Zeci de locații evacuate din calea flăcărilor

Coronavirus în România 19 aprilie LIVE UPDATE. Cel mai mic număr de cazuri din ultimele luni. Noi date COVID-19. Ultimul bilanț actualizat

Un cetățean străin s-a vaccinat la Periș: Trăiască România! Trăiască Europa! It rocks!

Adriana Pistol despre ordinul de carantină semnat de Andreea Moldovan: "A prezentat doar ideile principale și a avut sentimentul ca discuția a fost suficientă"

Poliția din Spania, raid în forță la o fabrică. Au fost găsite manuale de terorism și un atelier unde erau create arme

În ciuda tensiunilor din ultimele zile, Kremlin a confirmat prezența lui Vladimir Putin la summit-ul online organizat de SUA

Un rucsac cu două pistoale a fost găsit lângă o ghenă de gunoi din orașul Iași

Cresc tensiunile în fotbal: Florentino Perez, președintele noii Super Ligii Europene, amenință cu organizarea propriei Cupe Mondiale

Barna Tanczos, anunț despre programele Rabla pentru mașini și electrocasnice. Când devin operaționale

Cine îl va înlocui pe Jose Mourinho pe banca lui Tottenham? Previziunile caselor de pariuri

Austria a anunțat că nu va folosi vaccinul Sputnik V anti-Covid, decât după ce va fi aprobat de EMA

Italia ia în calcul producerea locală a vaccinurilor anti-COVID pe bază de ARN mesager: UE pare să renunțe la serurile AstraZeneca și Johnson & Johnson, create cu ajutorul adenovirușilor

CORONAVIRUS 19 aprilie. În București, peste 1.000 de infectări și o incidență de peste 5 la mia de locuitori. Județele care au raportat mai mult de 300 de cazuri. LISTA completă

NEWS ALERT Euro urcă la un nou maxim istoric

Partidul Verzilor din Germania își va desemna candidatul penru fucția de cancelar, pentru prima dată în istoria sa de 40 de ani

Ministerul Sănătății: Nu există un grup de lucru, legal constituit, pentru verificarea raportărilor

Coronavirus în România 19 aprilie LIVE UPDATE. Noi date COVID-19. Ultimul bilanț actualizat

O carte pe zi. "Orice lucru își are vremea lui" de Karl Ove Knausgård

HOROSCOP 19 aprilie. Mercur și Soarele intră în Taur. A venit rândul acestor zodii să se pună pe primul loc

Românii sunt ținuți ÎN MOD INTENȚIONAT cu Salarii de Mizerie pentru a fi o forță de muncă ieftină pentru MULTINAȚIONALELE STRĂINE. Salarii de MIZERIE de 300-450 de euro în toate regiunile țării.

Experiment în Marea Britanie. Tineri vindecați de COVID vor fi infectați din nou, pentru ca lumea să fie pregătită pentru noile valuri de infecție

O femeie a ajuns la spital după ce s-a vaccinat într-un centru din județul Galați

Nicușor Dan, în carantină, după ce fiica sa s-a îmbolnăvit de COVID-19

Atac într-o moschee din Albania. Cinci persoane au fost rănite

Premiile Gopo 2021: peste 80 de producții în competiția pentru nominalizări

Cine se trezește de dimineață, cască toată ziua. Orele mai târzii de începere a școlii au beneficii pentru elevi STUDIU

Operațiune spectaculoasă pe șantierul podului peste Dunăre: vor fi montate cablurile principale

Israel și Grecia au semnat un contract militar cu o valoare record

Ursula von der Leyen se declară profund îngrijorată de situația lui Navalnîi și cere acces imediat la îngrijiri medicale pentru dizidentul rus

Ludovic Orban: Criză în coaliție e mult spus. E o reacție emoțională

Continuă contrele pe tema grupului de lucru din Ministerul Sănătății. Cîțu: Nu e un document, e o coală de hârtie

Studiu: Mai mult de jumătate dintre părinți nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe al copiilor

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1064, afisate in 18 pagini.