Astronomii și-au imaginat câmpurile magnetice la marginea găurii negre a lui M87

Astronomii și-au imaginat câmpurile magnetice de la la marginea găurii negre a lui M87

de ESO

Colaborarea Event Horizon Telescope (EHT), care a produs prima imagine a unei găuri negre lansată în 2019, are astăzi o nouă imagine asupra obiectului masiv din centrul galaxiei Messier 87 (M87): cum arată în lumina polarizată .

Este pentru prima dată când astronomii au reușit să măsoare polarizarea, o semnătură a câmpurilor magnetice, aproape de marginea unei găuri negre.

Această imagine prezintă vederea polarizată a găurii negre din M87.

Liniile marchează orientarea polarizării, care este legată de câmpul Colaborarea Event Horizon Telescope (EHT), care a produs prima imagine a unei găuri negre, a dezvăluit astăzi o nouă imagine asupra obiectului masiv din centrul galaxiei Messier 87 (M87): Cum arată în lumina polarizată.

Observațiile sunt esențiale pentru a explica modul în care galaxia M87, situată la 55 de milioane de ani lumină distanță, este capabilă să lanseze jeturi energetice din nucleul său.

„Vedem următoarea dovadă crucială pentru a înțelege modul în care se comportă câmpurile magnetice în jurul găurilor negre și modul în care activitatea din această regiune foarte compactă a spațiului poate conduce la jeturi puternice care se extind mult dincolo de galaxie”, spune Monika Moscibrodzka, coordonator al Grupul de lucru EHT Polarimetry și profesor asistent la Universitatea Radboud din Olanda.

La 10 aprilie 2019, oamenii de știință au lansat prima imagine a unei găuri negre, dezvăluind o structură strălucitoare asemănătoare unui inel cu o regiune centrală întunecată - umbra găurii negre.

De atunci, colaborarea EHT a aprofundat datele asupra obiectului supermasiv din inima galaxiei M87 colectate în 2017.

Au descoperit că o fracțiune semnificativă a luminii din jurul găurii negre M87 este polarizată.

„Această lucrare este o etapă majoră: polarizarea luminii poartă informații care ne permit să înțelegem mai bine fizica din spatele imaginii pe care am văzut-o în aprilie 2019, ceea ce nu era posibil înainte”, explică Iván Martí-Vidal, de asemenea coordonator al Polarimetriei EHT Grup de lucru și cercetător distins GenT la Universitatea din Valencia, Spania.

El spune: „Dezvăluirea acestei noi imagini de lumină polarizată a necesitat ani de muncă datorită tehnicilor complexe implicate în obținerea și analiza datelor”.

Lumina devine polarizată atunci când trece prin anumite filtre, cum ar fi lentilele ochelarilor de soare polarizați sau când este emisă în regiuni fierbinți ale spațiului în care sunt prezente câmpuri magnetice.

În același mod în care ochelarii de soare polarizați îmbunătățesc vederea reducând reflexiile și strălucirea de pe suprafețele luminoase, astronomii își pot ascuți viziunea asupra regiunii din jurul găurii negre uitându-se la modul în care se polarizează lumina care provine din ea.

Mai exact, polarizarea permite astronomilor să mapeze liniile câmpului magnetic prezente la marginea interioară a găurii negre.

Această imagine compusă prezintă trei vederi ale regiunii centrale a galaxiei Messier 87 (M87) în lumină polarizată și o vedere, în lungimea de undă vizibilă, luată cu telescopul spațial Hubble.

Galaxia are o gaură neagră supermasivă în centru și este renumită pentru jeturile sale, care se extind mult dincolo de galaxie.

Imaginea Hubble din partea de sus surprinde o parte din jet cu o dimensiune de aproximativ 6000 de ani lumină.

Una dintre imaginile cu lumină polarizată, obținută cu matricea Atacama Large Millimeter / submillimeter Array (ALMA) din Chile, în care ESO este partener, arată o parte din jet în lumină polarizată.

Această imagine surprinde partea jetului, cu o dimensiune de 6000 de ani lumină, mai aproape de centrul galaxiei.

Celelalte imagini cu lumină polarizată se apropie de gaura neagră supermasivă: vizualizarea din mijloc acoperă o regiune de aproximativ un an lumină ca dimensiune și a fost obținută cu Very Long Baseline Array (VLBA) de la Observatorul Național Radio Astronomie din SUA.

Cea mai mărită vizualizare a fost obținută prin legarea a opt telescoape din întreaga lume pentru a crea un telescop virtual de dimensiunea Pământului, Event Horizon Telescope sau EHT.

Acest lucru permite astronomilor să vadă foarte aproape de gaura neagră supermasivă, în regiunea în care sunt lansate jeturile.

Liniile marchează orientarea polarizării, care este legată de câmpul magnetic din regiunile imaginate.

Datele ALMA oferă o descriere a structurii câmpului magnetic de-a lungul jetului.

Prin urmare, informațiile combinate de la EHT și ALMA permit astronomilor să investigheze rolul câmpurilor magnetice din vecinătatea orizontului evenimentelor (așa cum s-a sondat cu EHT la scara zilei luminoase) până la mult dincolo de galaxia M87 de-a lungul jeturilor puternice cu ALMA pe scări de mii de ani lumină).

Valorile în GHz se referă la frecvențele luminii la care au fost făcute ESO / NAOJ / NRAO), Goddi și colab .

; NASA, ESA și Hubble Heritage Team (STScI / AURA); VLBA (NRAO), Kravchenko și colab .

; JC Algaba, I.

Martí-Vidal Valorile în GHz se referă la frecvențele luminii la care au fost făcute diferitele observații.

Liniile orizontale arată i Hubble Heritage Team (STScI / AURA); VLBA (NRAO), Kravchenko și colab .

; JC Algaba, I.

Liniile orizontale arată scala (în ani lumină) a fiecărei imagini LBA (NRAO), Kravchenko și colab .

; JC Algaba, I.

Martí-Vidal „Imaginile polarizate recent publicate sunt esențiale pentru înțelegerea modului în care câmpul magnetic permite găurii negre să„ mănânce ”materie și să lanseze avioane puternice”, spune Andrew Chael, membru al colaborării EHT, membru al NASA Hubble de la Centrul Princeton pentru Științe Teoretice și Princeton Gravity Initiative în SUA.

Jeturile strălucitoare de energie și materie care ies din miezul M87 și se întind la cel puțin 5.000 de ani lumină de centrul său sunt una dintre cele mai misterioase și energetice galaxii.

Majoritatea materiei care se află aproape de marginea unei găuri negre cade.

Cu toate acestea, unele particule din jur scapă cu câteva momente înainte de captare și sunt suflate departe în spațiu sub formă de jeturi.

Astronomii s-au bazat pe modele de comportament al materiei în apropierea găurii negre pentru a înțelege mai bine acest proces.

Dar încă nu știu exact cum jeturile mai mari decât galaxia însăși sunt lansate din regiunea sa centrală, care este comparabilă ca dimensiune cu sistemul solar și nici cum, exact, materia cade în gaura neagră.

Cu noua imagine EHT a găurii negre și a umbrei acesteia în lumină polarizată, astronomii au reușit pentru prima dată să privească în regiunea aflată chiar în afara găurii negre, unde se întâmplă această interacțiune dintre materia care curge și este evacuată.

Observațiile oferă informații noi despre structura câmpurilor magnetice chiar în afara găurii negre.

Echipa a descoperit că doar modelele teoretice cu gaz puternic magnetizat pot explica ceea ce văd la orizontul evenimentelor.

"Observațiile sugerează că câmpurile magnetice de la marginea găurii negre sunt suficient de puternice pentru a împinge înapoi gazul fierbinte și a-l ajuta să reziste la tragerea gravitației.

Numai gazul care alunecă prin câmp poate spirala spre interior până la orizontul evenimentelor", explică Jason Dexter , profesor asistent la Universitatea din Colorado Boulder, SUA, și coordonator al Grupului de lucru pentru teoria EHT.

Joaca 00:00 00:47 Mut Setări PIP Intră pe ecran complet Joaca Acest videoclip cu zoom începe cu o vedere a ALMA, un telescop în care ESO este partener și care face parte din Telescopul Event Horizon și se apropie în inima M87, arătând succesiv observații mai detaliate.

La sfârșitul videoclipului, vedem prima imagine a unei găuri negre - lansată pentru prima dată în 2019 - urmată de o nouă imagine lansată în 2021: cum arată acest obiect supermasiv în lumină polarizată.

Este pentru prima dată când astronomii au reușit să măsoare polarizarea, o semnătură a câmpurilor magnetice, olab.

, Kim și colab.

, EHT Collaboration.

Muzică: Niklas Falcke Pentru a observa inima galaxiei M87, colaborarea a legat opt ​​telescoape din întreaga lume - inclusiv Atacama Large Millimeter / submillimeter Array cu sediul în nordul Chile și Atacama Pathfinder EXperiment, în care Observatorul Sudic European (ESO) este partener creați un telescop virtual de dimensiunea Pământului, EHT.

Rezoluția impresionantă obținută cu EHT este echivalentă cu cea necesară pentru a măsura lungimea unui card de credit pe suprafața lunii.

„Cu ALMA și APEX, care prin locația lor sudică îmbunătățesc calitatea imaginii prin adăugarea unei răspândiri geografice în rețeaua EHT, oamenii de știință europeni au putut juca un rol central în cercetare”, spune Ciska Kemper, cercetător european al programului ALMA la ESO. "Cu cele 66 de antene, ALMA domină colectarea generală a semnalului în lumină polarizată, în timp ce APEX a fost esențială pentru calibrarea imaginii.

" „Datele ALMA au fost, de asemenea, cruciale pentru calibrarea, imaginea și interpretarea observațiilor EHT, oferind constrângeri strânse asupra modelelor teoretice care explică modul în care materia se comportă în apropierea orizontului evenimentelor din gaura neagră ”, adaugă Ciriaco Goddi, om de știință de la Universitatea Radboud și Observatorul Leiden, Olanda, care a condus un studiu însoțitor care s-a bazat doar pe observațiile ALMA.

Configurarea EHT a permis echipei să observe direct umbra găurii negre și inelul de lumină din jurul ei.

Noua imagine cu lumină polarizată arată clar că inelul este magnetizat.

Rezultatele sunt publicate astăzi în două lucrări separate în Astrophysical Journal Letters de colaborarea EHT.

Cercetarea a implicat peste 300 de cercetători din mai multe organizații și universități din întreaga lume.

"EHT face progrese rapide, cu actualizări tehnologice făcute la rețea și noi observatoare adăugate.

Ne așteptăm ca viitoarele observații EHT să dezvăluie mai precis structura câmpului magnetic din jurul găurii negre și să ne spună mai multe despre fizica fierbinte gaz în această regiune ", concluzionează Jongho Park, membru al colaborării EHT, membru al Asociației Observatoarele Coreei din Asia de Est la Institutul de Astronomie și Astrofizică Academia Sinica din Taipei.

Această cercetare a fost prezentată în două lucrări de colaborarea EHT publicată astăzi în The Astrophysical Journal Letters : „First M87 Event Horizon Telescope Results VII: Polarization of the Ring” ( DOI: 10.3847 / 2041-8213 / abe71d ) și „First M87 Event Horizon Rezultatele Telescopului VIII: Structura câmpului magnetic lângă orizontul evenimentelor "( DOI: 10.3847 / 2041-8213 / abe4de ).

Cercetările însoțitoare sunt prezentate în lucrarea „Proprietăți polarimetrice ale obiectivelor Telescopului cu Horizont de Eveniment de la ALMA” ( DOI: 10.3847 / 2041-8213 / abee6a ) de Goddi, Martí-Vidal, Messias și colaborarea EHT, care a fost acceptată pentru publicare în The Astrophysical Journal Letters.

Roverul "Perseverența" al NASA ajuns pe Marte, a extras prima cantitate de oxigen de pe planeta roșie, din dioxidul de carbon din atmosferă

LANSAREA STARSHIP SN15: SPACEX EVACUEAZĂ SATUL ÎNAINTE DE TESTUL MAJOR

Vânzările Dacia au crescut cu peste 10%. Câte automobile a vândut Groupe Renault

Cotidianul - Adevărul despre schimbarea demografică dorită de progresiști. Dezvăluirile lui Tucker Carlson de la FoxNews

Angajatul unui spital din Italia este acuzat că a chiulit 15 ani, deși era plătit integral. Ce sumă a primit

România este pe lista "Nivelul patru: nu călătoriți" a SUA. Departamentul de Stat a actualizat lista țărilor în care se recomandă americanilor să evite călătoriile

Directorul medical al BioNTech a declarat că oamenii vor avea nevoie de o a treia doză de vaccin anti-Covid-19, deoarece imunitatea scade

Incident periculos în Israel: O rachetă siriană a explodat în aproprierea unui reactor nuclear

PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea | Judecătorii din România dau examen la istorie și conștiință: știu ce a însemnat rezistența anticomunistă, sau cred în anchetele Securității?

Cătălin Drulă anunță că se vor face ultimele exproprieri pentru realizarea autostrăzii Transilvania

Te-ai vaccinat și vrei să afli dacă ai anticorpi împotriva COVID-19? Ce teste pot determina titrul de anticorpi post-vaccinare?

NEWS ALERT Larisa Iordache a ajuns la spital la câteva ore după performanța care i-a adus calificarea la Jocurile Olimpice

Analiștii economici estimează cât va fi cursul pentru un euro peste 12 luni

ATENȚIE. ÎN ROMÂNIA SE FAC 36 DE TABERE NOI DE MIGRANȚI - România se pregăteşte pentru „mişcări masive de migranţi“: 36 de tabere mobile în dotarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. Constanța, Mangalia, Tulcea, Timișoara și alte 32 de localități

Israelul a atacat poziții militare din Siria, după ce o rachetă siriană a explodat în aproprierea unui complex nuclear din Israel

"Șahul nu se joacă cu zaruri". Jandarmii au dat amenzi de 19.000 de lei în Sectorul 6

O carte pe zi. "Artele monumentale decorative din România", de Cosmin Nasui

Franța avertizează că Vladimir Putin va fi responsabil dacă Navalnîi va muri

(P) Tu când ai ascultat ultima dată povestea de viață a unui vârstnic?

COVID-19: UE se pregătește să dea în judecată campania AstraZeneca

PayU: Piața de fashion online din România va depăși pragul de 1 mld. dolari până la finalul anului

Casa Chanel pierde în instanță o dispută legată de logo cu Huawei. Judecători: "au unele asemănări, dar diferențele lor vizuale sunt semnificative"

IEȘI PE PLUS, joi, ora 12:00. Totul despre cum să-ți administrezi eficient banii. Cum și în ce să investești economiile. Marius Ghenea, antreprenor și investitor, vine cu răspunsuri

Joe Biden ar vrea să recunoască genocidul armean, cu riscul deteriorării relațiilor cu Turcia

Gabriel Toncean: "Sălile de fitness se vor redeschide în cel mai scurt timp"

Veste bună pentru UE: Reapar speranțele cu privire la recuperarea economică

Israelul introduce brățările electrice pentru carantinarea călătorilor

ZeRO-Infinity și DeepSpeed: Deblocarea unei scale de model fără precedent pentru instruirea în profunzime a Inteligenței Artificiale

Slujba de Florii la Catedrala Patriarhală: Cel mult 70 de credincioși în interior

Cea mai sexy dansatoare amatoare. O tânără a înebunit internetul cu un DANS EROTIC VIDEO

Iohannis, replică pentru Fritz: Timișoara nu a fost niciodată lăsată singură

Premiile muzicale Brit Awards vor avea loc în fața a 4.000 de oameni. Guvernul britanic vrea să deschidă evenimetele cu participare în masă

Fanii lui Manchester United protestează la baza de antrenamente a clubului împotriva proprietarilor

Un bărbat a vândut pe internet teste PCR negative

Listare de succes pentru prima companie românească pe bursa din New York. IPO UiPath a vândut aproximativ 24 de milioane de acțiuni la prețul de 56 de dolari

Criza economică provocată de pandemie nu s-a simțit la fel de tare și în sport. Care este cel mai bine plătit sportiv

Vaccinurile anti-COVID-19 de la Pfizer și Moderna nu prezintă riscuri grave în timpul sarcinii - STUDII

Ion Crăciunescu: "Cred că unul dintre arbitrii români delegați la Euro 2020 va arbitra o finală"

Instagram blochează mesajele ofensatoare. Filtrarea mesajelor va fi disponibilă și pe Whatsapp și Facebook

Prima țară din lume care a înregistrat peste 300.000 de cazuri de COVID-19 într-o singură zi. Si decesele au atins un nivel record

Spania donează vaccin. Când va fi aprobat, Spania va dona între 5% și 10% din vaccinurile sale împotriva COVID-19

La mulți ani Pământ! 22 aprilie, ziua oficială a planetei / Summit pentu viitorul climatic organizat de Joe Biden

Ducii de Cambridge, în vizită la cadeți. Prințul Philip a fost comandant-șef aerian al Corpului timp de 63 de ani

Planeta Roșie "prinde aer". Dispozitivul MOXIE a reușit să convertească CO2 în oxigen

"SOLUȚIA" LUI SOROS LA CRIZA COVID. Soros vrea ca țările UE să elibereze Titluri de Stat Perpetue pentru ca popoarele UE să plătească VEȘNIC, 5 miliarde de euro dobândă în FIECARE an. Asta l-a dus mintea de speculant pe SOROS.

Garanții în plus pentru românii care merg să lucreze în străinătate. Anunțul Guvernului

HOROSCOP 22 aprilie. Ceva le împiedică evoluția acestor zodii. Se întrevede însă o soluție la orizont

Rezultate LOTO duminică, 22 aprilie. Premiu de peste 5,1 milioane de euro la Joker. Report de peste 8 milioane de lei la Loto 6 din 49

Daniel Dines, IT-istul din Onești care conduce UiPath, înaintea lui Ion Țiriac în topul Forbes al celor mai mari miliardari din lume

CORONAVIRUS 22 aprilie. Situația pe județe. În București se menține incidența sub 5 la mia de locuitori. Numărul de decese a scăzut. LISTA COMPLETĂ

Aditivii alimentari, "otrava" din magazine. "Coloranții sunt extrem de periculoși"

Timișoara ar putea scăpa de restricții. Orașul a ieșit după multe luni din scenariul roșu

VIDEO Iohannis a vizitat Parcul Natural Văcărești, de Ziua Pământului: Voi acorda protecția mea și Înaltul Patronaj acestui parc

Românii ar putea reveni la normalitate în curând. Comitetul interministerial se reunește astăzi pentru a stabili relaxarea restricțiilor

Klaus Iohannis, reacție după ce Planul Național de Redresare și Reziliență a fost respins de CE: "Va fi îmbunătățit săptămâna viitoare"

Ofițer de poliție japonez infectat cu Covid 19 după ce a participat la Ștafeta Torței Olimpice

Coronavirus în România LIVE UPDATE 22 aprilie. 2.989 cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 și 150 de decese. Bilanț COVID-19 actualizat

Un jandarm implicat în cazul bărbatului decedat în timp ce era evacuat în forță de pe o terasă din Pitești a fost reținut

Criză de citostatice uzuale la Institutul Oncologic din București. "Îmi pare nespus de rău că suntem nevoiți să trecem prin acest moment"

Nr. de articole la aceasta sectiune: 484, afisate in 9 pagini.