Se va distruge grupul de stele, cel mai apropiat de Soare?

de Agenția Spațială Europeană

Grupul de stele Hyades se contopeste treptat cu fundalul stelelor din Calea Lactee.

Clusterul este situat la 153 de ani lumină distanță și este vizibil pentru ochiul fără ajutor, deoarece membrii cei mai strălucitori formează o formă de "stele" în constelația Taurului, Bull.

Această imagine arată membrii Hyades, așa cum au fost identificați în datele Gaia.

Aceste stele sunt marcate în roz, iar formele diferitelor constelații sunt trasate în verde.

Stelele din Hyades pot fi văzute întinzându-se din grupul central pentru a forma două „cozi”.

Aceste cozi sunt cunoscute sub numele de cozi de maree și prin acestea stelele părăsesc agrista.

Datele de la satelitul de cartografiere a stelelor Gaia ale ESA au dezvăluit dovezi tentante că cel mai apropiat grup de stele de la soare este perturbat de influența gravitațională a unei structuri masive, dar nevăzute, în galaxia noastră.

Dacă este adevărat, acest lucru ar putea oferi dovezi pentru o populație suspectată de „ sub-halouri ale materiei întunecate .

” Se consideră că acești nori invizibili de particule sunt relicve de la formarea Căii Lactee și sunt acum răspândiți în toată galaxia, formând un invizibil substructură care exercită o influență gravitațională vizibilă asupra oricărui lucru care se apropie prea mult.

Tereza Jerabkova, colegă de cercetare ESA și colegii de la ESA și Observatorul European de Sud au făcut descoperirea în timp ce studiau modul în care un grup stelar din apropiere se contopesc în fundalul general al stelelor din galaxia noastră.

Această descoperire s-a bazat pe cea de-a treia versiune de date (EDR3) a lui Gaia și pe datele din cea de-a doua versiune.

Echipa a ales Hyades ca țintă pentru că este cel mai apropiat grup stelar de soare.

Este situat la puțin peste 153 de ani lumină distanță și este ușor vizibil pentru observatorii de ceruri atât în ​​emisferele nordice, cât și în cele sudice, ca o formă vizibilă de "V" a stelelor strălucitoare, care marchează capul taurului în constelația Taurului.

Dincolo de strălucirea ușor vizibilă stele, telescoape dezvăluie o sută sau mai puțin mai slabe conținute într-o regiune sferică a spațiului, cu aproximativ 60 de ani-lumină lățime.

Adevărata întindere a cozilor de maree Hyades a fost dezvăluită pentru prima dată de datele din misiunea Gaia a ESA.

Datele Gaia au permis ca foștii membri ai grupului de stele (prezentat în roz) să fie urmăriți pe tot cerul.

Aceste stele sunt marcate în roz, iar A 3.0 IGO; recunoaștere: S. Jordan / T.

Sagrista Un grup de stele va pierde în mod natural stele, deoarece pe măsură ce stelele se mișcă în interiorul clusterului, se trag de una pe cealaltă gravitațional.

Această tragere constantă modifică ușor viteza stelelor, deplasându-le pe unele la marginile grupului.

De acolo, stelele pot fi măturate de tragerea gravitațională a galaxiei, formând două cozi lungi.

O coadă urmărește grupul de stele, cealaltă se retrage în fața sa.

Sunt cunoscute sub numele de cozi de maree și au fost studiate pe scară largă în galaxiile care se ciocnesc, dar nimeni nu le-a văzut vreodată dintr-un grup stelar deschis din apropiere, până foarte recent.

Cheia pentru detectarea cozilor de maree este identificarea stelelor de pe cer care se mișcă într-un mod similar cu grupul de stele.

Gaia face acest lucru ușor, deoarece măsoară exact distanța și mișcarea a peste un miliard de stele din galaxia noastră.

"Acestea sunt cele două cantități cele mai importante de care avem nevoie pentru a căuta cozile de maree din grupurile de stele din Calea Lactee", spune Tereza.

Hyades este un grup stelar ușor de recunoscut pe cerul nopții.

Cea mai strălucitoare mână de stele definește fața Taurului, Taurul.

Telescoapele arată că clusterul central în sine conține multe sute de stele mai slabe într-o regiune sferică, cu o rază de aproximativ 60 de ani lumină.

Studiile anterioare au arătat că stelele „scurgeau” din grup pentru a forma două cozi care se întind în spațiu.

Gaia le-a permis astronomilor să descopere adevărata întindere a acelor cozi, urmărind foști membri ai Hiadelor pe tot agrista.

Încercările anterioare ale altor echipe au avut un succes limitat, deoarece cercetătorii au căutat doar stele care să se potrivească îndeaproape cu mișcarea grupului de stele.

Acest lucru a exclus membrii care au plecat mai devreme în istoria sa de 600–700 milioane de ani și astfel călătoresc acum pe orbite diferite.

Pentru a înțelege gama de orbite de căutat, Tereza a construit un model de computer care să simuleze diferitele perturbații pe care stelele care scapă din cluster le-ar putea simți în timpul sutelor de milioane de ani în spațiu.

După executarea acestui cod și apoi comparând simulările cu datele reale, s-a dezvăluit extinderea adevărată a cozilor de maree Hyades.

Tereza și colegii au găsit mii de foști membri în datele Gaia.

Aceste stele se întind acum de mii de ani lumină peste galaxie în două cozi de maree enorme.

Dar adevărata surpriză a fost că coada de maree din urmă părea să lipsească stele .

Acest lucru indică faptul că are loc ceva mult mai brutal decât grupul de stele care „se dizolvă ușor”.

Situat la 153 de ani lumină distanță, Hyades are o vechime între 600 și 700 de milioane de ani.

În acest timp, stelele au „scurs” din grupul central pentru a forma două „cozi de maree” care se întind în spațiu.

Datele Gaia au permis acum urmărirea acestor cozi pe tot cerul și a fost descoperit un mister.

Cozile ar trebui să conțină aproximativ același număr de stele una cu cealaltă, dar există mult mai multe stele în coada principală decât în ​​cea de urmă.

Această simulare arată de ce ar putea fi adevărat.

Panoul din stânga prezintă o schemă a galaxiei Calea Lactee.

Grupul de stele Hyades este prezentat în galben.

Panoul din dreapta arată o primă plană a clusterului.

Petele gri prezintă aglomerări de materie în Calea Lactee.

Acestea ar putea fi nori moleculari, alte grupuri de stele sau grupuri de materie întunecată denumite sub-halouri.

Pe măsură ce trece timpul, Hyadele și celelalte aglomerări orbitează centrul galaxiei.

Aproape de sfârșitul simulării, unul dintre aglomerări trece printr-una dintre cozile de maree Hyades, Rularea simulărilor din nou, Tereza a arătat că datele ar putea fi reproduse dacă coada respectivă s-ar fi ciocnit cu un nor de materie care conținea aproximativ 10 milioane de mase solare.

„Trebuie să fi existat o interacțiune strânsă cu acest grup cu adevărat masiv și Hyades tocmai a fost distrus”, spune ea.

Dar ce ar putea fi acel grup? Nu există observații ale unui nor de gaz sau a unui grup de stele atât de masiv în apropiere.

Dacă nu este detectată nicio structură vizibilă chiar și în viitoarele căutări vizate, Tereza sugerează că obiectul ar putea fi un sub-halo de materie întunecată.

Acestea sunt aglomerări naturale de materie întunecată despre care se crede că ajută la modelarea galaxiei în timpul formării sale.

Această nouă lucrare arată cum Gaia îi ajută pe astronomi să descrie acest cadru invizibil al materiei întunecate al galaxiei.

"Cu Gaia, felul în care vedem Calea Lactee s-a schimbat complet.

Și cu aceste descoperiri, vom putea să cartografăm sub-structurile Căii Lactee mult mai bine ca niciodată", spune Tereza.

Și după ce au demonstrat tehnica cu Hyades, Tereza și colegii extind acum munca căutând cozi de maree din alte grupuri de stele mai îndepărtate.

Roverul "Perseverența" al NASA ajuns pe Marte, a extras prima cantitate de oxigen de pe planeta roșie, din dioxidul de carbon din atmosferă

LANSAREA STARSHIP SN15: SPACEX EVACUEAZĂ SATUL ÎNAINTE DE TESTUL MAJOR

Vânzările Dacia au crescut cu peste 10%. Câte automobile a vândut Groupe Renault

Cotidianul - Adevărul despre schimbarea demografică dorită de progresiști. Dezvăluirile lui Tucker Carlson de la FoxNews

Angajatul unui spital din Italia este acuzat că a chiulit 15 ani, deși era plătit integral. Ce sumă a primit

România este pe lista "Nivelul patru: nu călătoriți" a SUA. Departamentul de Stat a actualizat lista țărilor în care se recomandă americanilor să evite călătoriile

PREZENTUL FĂRĂ PERDEA Marius Oprea | Judecătorii din România dau examen la istorie și conștiință: știu ce a însemnat rezistența anticomunistă, sau cred în anchetele Securității?

Cătălin Drulă anunță că se vor face ultimele exproprieri pentru realizarea autostrăzii Transilvania

ATENȚIE. ÎN ROMÂNIA SE FAC 36 DE TABERE NOI DE MIGRANȚI - România se pregăteşte pentru „mişcări masive de migranţi“: 36 de tabere mobile în dotarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. Constanța, Mangalia, Tulcea, Timișoara și alte 32 de localități

Israelul a atacat poziții militare din Siria, după ce o rachetă siriană a explodat în aproprierea unui complex nuclear din Israel

"Șahul nu se joacă cu zaruri". Jandarmii au dat amenzi de 19.000 de lei în Sectorul 6

Directorul medical al BioNTech a declarat că oamenii vor avea nevoie de o a treia doză de vaccin anti-Covid-19, deoarece imunitatea scade

Incident periculos în Israel: O rachetă siriană a explodat în aproprierea unui reactor nuclear

(P) Tu când ai ascultat ultima dată povestea de viață a unui vârstnic?

O carte pe zi. "Artele monumentale decorative din România", de Cosmin Nasui

Franța avertizează că Vladimir Putin va fi responsabil dacă Navalnîi va muri

COVID-19: UE se pregătește să dea în judecată campania AstraZeneca

PayU: Piața de fashion online din România va depăși pragul de 1 mld. dolari până la finalul anului

Casa Chanel pierde în instanță o dispută legată de logo cu Huawei. Judecători: "au unele asemănări, dar diferențele lor vizuale sunt semnificative"

IEȘI PE PLUS, joi, ora 12:00. Totul despre cum să-ți administrezi eficient banii. Cum și în ce să investești economiile. Marius Ghenea, antreprenor și investitor, vine cu răspunsuri

Joe Biden ar vrea să recunoască genocidul armean, cu riscul deteriorării relațiilor cu Turcia

Gabriel Toncean: "Sălile de fitness se vor redeschide în cel mai scurt timp"

Veste bună pentru UE: Reapar speranțele cu privire la recuperarea economică

NEWS ALERT Larisa Iordache a ajuns la spital la câteva ore după performanța care i-a adus calificarea la Jocurile Olimpice

Te-ai vaccinat și vrei să afli dacă ai anticorpi împotriva COVID-19? Ce teste pot determina titrul de anticorpi post-vaccinare?

ZeRO-Infinity și DeepSpeed: Deblocarea unei scale de model fără precedent pentru instruirea în profunzime a Inteligenței Artificiale

Slujba de Florii la Catedrala Patriarhală: Cel mult 70 de credincioși în interior

Cea mai sexy dansatoare amatoare. O tânără a înebunit internetul cu un DANS EROTIC VIDEO

Iohannis, replică pentru Fritz: Timișoara nu a fost niciodată lăsată singură

Premiile muzicale Brit Awards vor avea loc în fața a 4.000 de oameni. Guvernul britanic vrea să deschidă evenimetele cu participare în masă

Vaccinurile anti-COVID-19 de la Pfizer și Moderna nu prezintă riscuri grave în timpul sarcinii - STUDII

Fanii lui Manchester United protestează la baza de antrenamente a clubului împotriva proprietarilor

Listare de succes pentru prima companie românească pe bursa din New York. IPO UiPath a vândut aproximativ 24 de milioane de acțiuni la prețul de 56 de dolari

Un bărbat a vândut pe internet teste PCR negative

Analiștii economici estimează cât va fi cursul pentru un euro peste 12 luni

Ion Crăciunescu: "Cred că unul dintre arbitrii români delegați la Euro 2020 va arbitra o finală"

Criza economică provocată de pandemie nu s-a simțit la fel de tare și în sport. Care este cel mai bine plătit sportiv

Instagram blochează mesajele ofensatoare. Filtrarea mesajelor va fi disponibilă și pe Whatsapp și Facebook

Prima țară din lume care a înregistrat peste 300.000 de cazuri de COVID-19 într-o singură zi. Si decesele au atins un nivel record

Spania donează vaccin. Când va fi aprobat, Spania va dona între 5% și 10% din vaccinurile sale împotriva COVID-19

La mulți ani Pământ! 22 aprilie, ziua oficială a planetei / Summit pentu viitorul climatic organizat de Joe Biden

Ducii de Cambridge, în vizită la cadeți. Prințul Philip a fost comandant-șef aerian al Corpului timp de 63 de ani

Planeta Roșie "prinde aer". Dispozitivul MOXIE a reușit să convertească CO2 în oxigen

"SOLUȚIA" LUI SOROS LA CRIZA COVID. Soros vrea ca țările UE să elibereze Titluri de Stat Perpetue pentru ca popoarele UE să plătească VEȘNIC, 5 miliarde de euro dobândă în FIECARE an. Asta l-a dus mintea de speculant pe SOROS.

HOROSCOP 22 aprilie. Ceva le împiedică evoluția acestor zodii. Se întrevede însă o soluție la orizont

Garanții în plus pentru românii care merg să lucreze în străinătate. Anunțul Guvernului

Israelul introduce brățările electrice pentru carantinarea călătorilor

VIDEO Iohannis a vizitat Parcul Natural Văcărești, de Ziua Pământului: Voi acorda protecția mea și Înaltul Patronaj acestui parc

Timișoara ar putea scăpa de restricții. Orașul a ieșit după multe luni din scenariul roșu

Klaus Iohannis, reacție după ce Planul Național de Redresare și Reziliență a fost respins de CE: "Va fi îmbunătățit săptămâna viitoare"

Ofițer de poliție japonez infectat cu Covid 19 după ce a participat la Ștafeta Torței Olimpice

Românii ar putea reveni la normalitate în curând. Comitetul interministerial se reunește astăzi pentru a stabili relaxarea restricțiilor

Căutare de amploare: Un submarin indonezian, cu un echipaj de 53 de persoane, a dispărut

Criză de citostatice uzuale la Institutul Oncologic din București. "Îmi pare nespus de rău că suntem nevoiți să trecem prin acest moment"

Țările din UE, gata să înceapă utilizarea vaccinului anti-Covid-19 Johnson&Johnson

Coronavirus în România LIVE UPDATE 22 aprilie. 2.989 cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 și 150 de decese. Bilanț COVID-19 actualizat

Un jandarm implicat în cazul bărbatului decedat în timp ce era evacuat în forță de pe o terasă din Pitești a fost reținut

Coronavirus în România LIVE UPDATE 22 aprilie. Peste 3.000 de cazuri noi COVID-19 și 1.436 de persoane internate la ATI

Ion Cristoiu: Criza din Coaliție a fost infinit mai profundă decât – cum zice Klaus Iohannis – un simplu joc al orgoliilor

Nr. de articole la aceasta sectiune: 465, afisate in 8 pagini.