Retrovirusii rescriu genomul koala și îi provoacă cancer

Retrovirusii rescriu genomul koala și provoacă cancer

de Institutul Leibniz pentru Cercetarea Grădinii Zoologice și a Faunei Sălbatice (IZW)

Retrovirusul koala (KoRV) este un virus care, la fel ca alte retrovirusuri precum HIV, se inserează în ADN-ul unei celule infectate.

La un moment dat în ultimii 50.000 de ani, KoRV a infectat ovulele sau spermatozoizii koalelor, ducând la descendenți care transportă retrovirusul în fiecare celulă din corpul lor.

Întreaga populație de koala din Queensland și New South Wales din Australia poartă acum copii ale KoRV în genomul lor.

Toate animalele, inclusiv oamenii, au trecut prin infecții similare ale liniei germinale prin retrovirusuri la un moment dat în istoria lor evolutivă și conțin numeroase retrovirusuri antice în genomul lor.

Aceste retrovirusuri s-au mutat, de-a lungul a milioane de ani, în forme degradate, inactive, care nu mai sunt dăunătoare gazdei.

Deoarece la majoritatea speciilor de animale acest proces a avut loc cu milioane de ani în urmă, efectele imediate asupra sănătății asupra gazdei în acel moment sunt necunoscute, dar se suspectează de ceva timp că invazia unui genom de către un retrovirus poate avea efecte nocive considerabile asupra sănătății.

Koala se află într-un stadiu foarte timpuriu al acestui proces, când retrovirusul este încă activ și aceste efecte asupra sănătății pot fi studiate.

Deoarece retrovirusurile pot provoca cancer , s-a crezut că există o legătură între KoRV și frecvența ridicată a limfomului, leucemiei și a altor tipuri de cancer din koala din nordul Australiei.

Pentru a investiga această legătură, oamenii de știință de la Leibniz-IZW au secvențiat ADN de la koala sălbatice care suferă de cancer.

Acest lucru le-a permis să detecteze cu precizie numărul de copii ale KoRV în genomii koalei și să identifice locațiile precise în care retrovirusul și- a inserat ADN-ul.

Prin compararea acestor informații între țesuturile sănătoase și țesuturile tumorale la unii koala și prin compararea locurilor de inserție între indivizii koala, au găsit mai multe legături între KoRV și genele cunoscute a fi implicate în tipul de cancer la care sunt predispuși koala.

„Fiecare koala poartă în jur de 80—100 de copii moștenite ale KoRV în genomul său.

Locațiile genomice ale celor mai multe dintre acestea nu sunt împărtășite între koala, indicând o expansiune rapidă și acumularea de copii KoRV în populație.

De fiecare dată când un retrovirus se copiază și se reintroduce în genom, provoacă o mutație, care poate perturba expresia genei, care ar putea fi dăunătoare gazdei ", spune prof. Alex Greenwood, șeful Departamentului pentru boli ale vieții sălbatice de la Leibniz-IZW.

Aceasta înseamnă că, copiindu-se frecvent în locații noi din genom, KoRV conferă în prezent o încărcătură mutațională ridicată asupra populației de koala.

Țesuturile tumorale conțin multe copii noi ale KoRV, indicând faptul că KoRV este mai activ în celulele tumorale.

localizate aproape de gene asociate cancerului.

Noile inserții de KoRV în țesuturile tumorale au afectat expresia genelor din vecinătatea lor.

Astfel de modificări înexpresia genică asociată cu cancerul poate determina creșterea și proliferarea celulelor, ceea ce duce la apariția tumorilor.

Deși alți factori pot contribui, de asemenea, la apariția cancerului la koala, povara mutațională a KoRV crește probabil frecvența celulelor care devin canceroase și poate scurta timpul de dezvoltare a cancerului.

Într-un koala, s-a găsit o copie a KoRV care a încorporat o întreagă genă legată de cancer din genomul koala în secvența sa de ADN. Acest lucru a crescut mult expresia acestei gene și, cel mai probabil, a provocat cancer la acest koala.

Dacă acest virus mutant este transmisibil, ar fi o preocupare serioasă pentru eforturile de conservare a koalei.

Compararea localizării genomice a KoRV-urilor între koala sugerează, de asemenea, că KoRV poate predispune koala-urile înrudite cu anumite tumori, koala partajând inserții KoRV în gene specifice legate de cancer, care suferă de tipuri similare de cancer pe care le pot transmite descendenților lor.

De-a lungul tuturor koalelor studiate, au existat „puncte fierbinți” în genomul în care KoRV se inserează frecvent.

Aceste puncte fierbinți au fost, de asemenea, localizate în apropierea genelor asociate cu cancerul.

„Pe scurt, Rezultatele evidențiază consecințele dăunătoare asupra sănătății pe care le pot suferi speciile sălbatice în urma infecției germinale prin retrovirusuri.

Invaziile germinale au fost experimentate în mod repetat în timpul evoluției vertebratelor și au modelat genomul vertebratelor, inclusiv descendența care duce la oamenii moderni.

Acestea au fost cel mai probabil asociate cu efecte nocive grave asupra sănătății, care trebuie suportate și depășite pentru a asigura supraviețuirea speciilor.

Oamenii de știință de la Leibniz-IZW au arătat anterior că retrovirusurile vechi prezente în genomul koalei contribuie la degradarea rapidă a KoRV.

Koala se află într-o cursă pentru a supraviețui efectelor KoRV suficient de mult timp pentru ca virusul să fie degradat.

Având în vedere numeroasele amenințări la adresa koalelor, este o cursă de care trebuie să câștige.

Alina Gorghiu: Scandalul din coaliție se termină cu o propunere USR PLUS pentru Ministerul Sănătății

SUA: Fostul vicepreședinte Mike Pence operat pentru implantarea unui stimulator cardiac

Brazilia: Curtea Supremă confirmă anularea condamnărilor fostului președinte Lula da Silva

E.S. David Saranga, ambasadorul Israelului în România, la "ÎN SECURITATE": "Ce știm sigur este că vom avea nevoie de încă un vaccin; Acordurile cu Statele Arabe au schimbat politica în Orientul Mijlociu"

Mike Pence a fost supus unei intervenții pentru implantarea unui stimulator cardiac

Edi Iordănescu a dedicat părinților săi Supercupa României câștigată cu CFR Cluj

Premierul Florin Cîțu și ministrul de Interne, Lucian Bode, la Cluj-Napoca

Coronavirus: A treia doză de vaccin "probabil" necesară (CEO Pfizer)

Obligativitatea întocmirii fișei postului, eliminată pentru microîntreprinderi

Președintele ucrainean reclamă aderarea țării sale la UE și NATO

Proteina virusului Ebola care modifică forma virusului exploatează ARN-ul uman pentru a-i schimba forma virusului ca sa nu mai fie detectat

Când crede FMI că își va reveni economia europeană: "Trebuie să fim pregătiți pentru situația în care virusul ne va surprinde din nou"

Biden către Putin: "Momentul dezescaladării a sosit"

(Foto 18+) - Ca să știți cu ce se mai ocupă ONG-urile lui SOROȘ din toată lumea. În această duminică, ONG-iștii lui SOROS s-au plimbat cu metroul în chiloți. Nu va trece mult și se vor plimba chiar în fundul gol că asta înseamnă pentru ei "libertate".

TERAPIE DE ȘOC PENTRU POPULAȚIE CU GAZELE ROMÂNEȘTI. Guvernul Cioloș-Soros ne-a NENOROCIT. A liberalizat PREȚUL LA GAZE în avantajul companiilor străine înainte să plece. Preţul la gaze, mai mare cu 10% din aprilie. OMV RÂDE ȘI-ȘI FREACĂ MÂINILE

Kaiac-canoe: România a cucerit trei medalii la Mondialele de juniori și tineret

PRIMA GRIJA A LUI CIOLOS: A CREAT MINISTERUL CONSULTARII PUBLICE CU ONG-URILE LUI SOROS. Dacian Ciolos a anuntat modificarea structurii Guvernului: Am creat Ministerul Consultarii Publice ca expresie a obiectivului de deschidere spre societatea civila

Descoperirile uimitoare din cetatea dacilor Sarmizegetusa Regia: comori de aur, obiecte stranii și mii de kosoni

FOTO EXCLUSIV/ A fost amor nebun! Tania Budi și Lucian Viziru se iubeau în văzul lumii

SUA critică România, în raportul despre drepturile omului: "hărţuirea romilor şi deţinuţilor de către Poliţie şi Jandarmerie",'discriminarea romilor","ideile antisemite, rasiste, xenofobe şi naţionaliste sunt răspândite în continuare online în ţară"

Firea se dă la PUZ-ișor. Gabriela Firea, după ce Nicușor Dan a fost la DNA: 'Plicușor-PUZ-ișor, frățiorul interlopului Câine, are tupeul să arate cu degetul!'

Kovesi îl ia la puricat pe Mugur Ciuvică după ce acesta o critică des la Antena 3. Investigații DNA la Grupul de Investigaţii Politice. Ciuvică: "DNA ne-a cerut documente referitoare la anumite relaţii comerciale de acum 10-11 ani"

Afganistan. Talibanii "Am câștigat războiul, America a pierdut"

TOPUL celor CINCI județe unde coronavirusul face RAVAGII: au 40% din cazurile din toată țara

Ce se întâmplă miercuri în România. Campioanele olimpice de la spadă își pun masca pentru un eveniment de aur. De ce? Unde? Când? Cum?

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

Fotbal: Anton Petrea (FCSB) - CFR Cluj a câștigat în această seară, noi ne pregătim pentru play-off

Comandant militar american: Risc "minim spre mediu" al unei intervenții a Rusiei în Ucraina

Israelul va elimina cerința de a purta măști în aer liber. Țara are una dintre cele mai de succes campaniei de vaccinare

Probabilitatea unei invazii ruse în Ucraina este 'redusă' (general american)

Box: Cristinel Măzăreanu, calificat în optimi la Mondialele de tineret

Ambasadorul Rusiei a fost convocat la Ministerul britanic de Externe

INSP: 863 de cazuri cu variante ale SARS-CoV-2 ce determină îngrijorare; cele mai multe cu varianta britanică

COMENTARIU Lelia Munteanu: Secretul murdar al limbajului

Polonia expulzează trei diplomați ruși, exprimându-și solidaritatea cu SUA

Prefectura Ilfov: Încetează carantina zonală în comuna Cernica

Modificări la platforma de programare pentru vaccinare. Utlizatorii pot vedea acum poziția în lista de așteptare

De ce mor atât de mulți copii de Covid-19 în Brazilia?

Deşi Gazele Naturale sunt ale noastre, Comisia Europeană decide cum să le folosim şi face anchete dacă nu le folosim cum vrea ea. Ungaria face plângeri. Ancheta Comisiei Europene pe piața gazelor din România a pornit de la o plângere din Ungaria (surse)

CENZURA SĂLBATICĂ A NEOMARXIȘTILOR PROGRESIȘTI CONTINUĂ. Facebook interzice „Robinhood Stock Traders Group” cu 157.000 de membri

Străinii nu mai cumpără terenuri în România cu hectarul ci cu zecile de mii de hectare

RUȘINE. După ce a dat pe nimic austriecilor tot petrolul țării și după ce a dat rușilor aproape toată metalurgia, Adrian Nastase vine și are tupeul să facă pe "patriotul". Adrian Năstase: 'PSD are nevoie de un mesaj mai puternic de natură naționalistă"

Atenţie, fetelor! O studentă a fost violată de un boschetar, după o seară de beţie în club

Programele TV de distragere a romanilor de la problemele lor majore continua. Natalia Mateuț, CU FUNDUL LA VEDERE, în direct, pe vremea când avea 17 ani | VIDEO SUPER SEXY

RUŞINE PSD. Cine e Victor Negrescu - fiul lui tăticu care la 29 de ani a ajuns europarlamentar şi la 33 de ani ministru. Trai nineacă. Du-te mă, băiatule, puțin la muncă vreo 20 de ani înainte să aterizezi europarlamentar şi ministru

INCIDENT SEXY cu Raluca Dumitru. Ce i s-a întâmplat în timp ce dansa în direct la TV FOTO

Al treilea MORT de CORONAVIRUS în Italia în doar 2 zile.

Noi dovezi sugerează divizarea sexuală a muncii pe măsură ce agricultura a apărut în Europa

BUCUREȘTI. Cum petreceau țiganii din Rahova înainte de venirea Poliției: "„Să vină poliția, îi răstorn! Revoluție! Să vină militarii! Să-nebunesc dacă nu vine jandarmeria, îi răsturnăm! Dă-i în p-la mea de-aici, vărule” - VIDEO

AUSTRIA: 41 de morți la scurt timp după vaccinarea cu Pfizer

Programarea proteinelor pentru a transforma celulele în computere moleculare

PREMIERE DE WEEKEND Filmul de acțiune 'xXx' și thrillerul 'Split', capete de afiș în cinematografele din SUA

PRIM MINISTRUL LUDOVIC ORBAN DESPRE VICE-PRIM MINISTRU RALUCA TURCAN: "Nu este necesar să treacă PRIN PATUL NIMĂNUI pentru a ajunge în funcții publice. Am dat exemplul doamnei Raluca Turcan"

Progresiștii vor cu orice preț să infecteze copiii și familiile lor. Elevii din Capitală vor merge la școală și în scenariu roșu. Anunțul făcut de Cîmpeanu

Microbii aflați adânci sub fundul mării supraviețuiesc cu produse secundare ale procesului radioactiv

NEWS ALERT CEO-ul Pfizer spune că o a treia doză de vaccin Covid este probabil necesară în termen de 12 luni

Acuzațiile americane privind atacurile cibernetice ruse sunt 'delirante' (serviciile de informații SVR)

Alexandru Rafila spune când se termină al treilea val al pandemiei

Nr. de articole la aceasta sectiune: 132, afisate in 3 pagini.