Monstrul liniștit și introvertit al Căii Lactee nu se învârte prea repede în jurul axei sale

Multe găuri negre se învârt mult mai repede decât aceasta.

O imagine din matricea Atacama Large Millimeter / submillimeter Array (ALMA) prezintă nori de gaze moleculare în jurul regiunii în care se știe că există gaura neagră supermasivă centrală a Căii Lactee. Regiunea respectivă, evidențiată cu roșu, arată întunecată și tăcută. (Credit de imagine: ALMA (ESO / NAOJ / NRAO) / JR Goicoechea (Instituto de Física Fundamental, CSIC, Spania))

Există o fiară care se ascunde în centrul Căii Lactee și care abia se mișcă.

Această gaură neagră supermasivă, Săgetătorul A * (SgrA *), are o masă de 4,15 milioane de ori mai mare decât a soarelui nostru. S-a dezvăluit mai întâi oamenilor de știință ca o sursă misterioasă de unde radio din centrul galaxiei în 1931; dar abia în 2002 cercetătorii au confirmat că undele radio provin de la ceva masiv și compact ca o gaură neagră - o ispravă care le-a adus Premiul Nobel pentru fizică din 2020 . Cu doar câteva zile înainte ca echipa să afle despre Nobel pe 6 octombrie, un alt grup a aflat ceva nou despre gaura neagră: se învârte mai lent decât ar trebui să facă o gaură neagră supermasivă, deplasându-se mai puțin de (posibil cu mult mai puțin de) 10% din viteza ușoară.

Găurile negre, în ciuda puterii lor minunate, sunt obiecte extraordinar de simple. Toate trăsăturile distinctive ale materiei care le formează și le hrănește se pierd în singularitățile lor infinitezimale. Deci, fiecare gaură neagră din galaxie poate fi descrisă cu doar trei numere: masă, rotire și încărcare.

Odată ce cercetătorii localizează o gaură neagră în spațiu, măsurarea masei este destul de simplă - doar verifică cât de puternică masează masa sa asupra obiectelor din apropiere. Pentru a obține masa SgrA *, oamenii de știință tocmai au observat influența acesteia asupra „stelelor S”, o colecție de stele cele mai interioare ale Căii Lactee care se accelerează la viteze incredibile pe măsură ce bătută în jurul găurii negre pe orbite strânse. Și cercetătorii presupun că, la fel ca majoritatea obiectelor mari din spațiu, găurile negre nu au încărcări electromagnetice puternice.

(Planeta Pământ, de exemplu, are unele particule încărcate pozitiv și unele particule încărcate negativ, dar se anulează reciproc pe întreaga planetă. Celelalte planete și stelele cunoscute funcționează la fel. Cercetătorii presupun că găurile negre sunt la fel de neutre în sarcină. )

Acest lucru lasă spinul ca caracteristică rămasă măsurabilă a SgrA *, iar acum cercetătorii cred că au dovezi că supermasivul este un spinner neobișnuit de lent.

Rotirea contează din două motive principale.

În primul rând, așa cum a raportat anterior Live Science , orizontul evenimentelor unei găuri negre - regiunea umbroasă în care nici măcar lumina nu poate scăpa de gravitatea monstrului - crește pe măsură ce câștigă mai multă masă, ajungând tot mai departe de singularitatea găurii negre. Dar pe măsură ce gaura neagră se învârte din ce în ce mai repede, orizontul evenimentelor se micșorează. Găurile negre cu rotire foarte rapidă ar trebui să aibă orizonturi de evenimente mai mici decât găurile negre cu aceeași masă care se mișcă mai lent.

În al doilea rând, se crede că rotirea joacă un rol în cele două jeturi de materie albă, care uneori se lansează în spațiu la viteze incredibile de pe axa de rotație a unei găuri negre. Majoritatea galaxiilor de calea Lactee au găuri negre supermasive în centrul lor și adesea aceste galaxii au jeturi enorme vizibile care izbucnesc din nucleele lor.

Telescopul spațial Hubble a capturat un enorm jet relativist, în albastru, care ieșea din gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei M87. (Galaxia spirală gigantică în sine apare ca un punct luminos în imagine, cu gaura neagră prea mică pentru a fi văzută.) Al doilea jet al găurii negre se extinde în cealaltă direcție și este ascuns vederii. (Credit de imagine: Telescop spațial Hubble / NASA)

Dar Calea Lactee nu are jeturi vizibile. Asta înseamnă că SgrA * probabil nu se învârte foarte repede. Cercetătorii cred că o gaură neagră care se rotește rapid agită discul de materie care se învârte în jurul orizontului său de evenimente, accelerând o parte din această materie pentru a izbucni ca un jet. Ceea ce știiesc oamenii de știință despre SgrA * liniștit sugerează deja că fie are un mic disc de acumulare, fie abia se învârte, fie ambele.

Într-o lucrare nouă, o echipă de cercetători a încercat să măsoare rotația lui SgrA *. Încă o dată, s-au bazat pe stelele S vizibile pentru a afla ce face marele lor însoțitor întunecat.

În acest moment, cercetătorii au descoperit că stelele S cercează SgrA * pe două planuri orbitale. Dacă ar fi să-ți desenezi orbitele în jurul găurii negre și să vezi sistemul din lateral, acestea ar forma un X. SgrA * trebuie să se învârtă la o rată mai mică de 10% din viteza luminii, au descoperit, pentru că orice mișcarea ar fi scos stelele S din planurile lor orbitale în formă de X până acum.

Asta pentru că acele orbite, au scris cercetătorii, sunt probabil la fel de vechi ca și stelele S în sine. Stelele încă urmează orbitele cu care s-au născut. Dacă SgrA * se învârtea foarte repede, nu ar fi cazul.

Când obiectele grele se învârt foarte repede în spațiu, acel spin influențează orice lucru pe orbita din jurul lor. De-a lungul timpului, acel obiect masiv trage pe orbitele acelor obiecte mai mici, făcându-le să se alinieze din ce în ce mai mult cu direcția proprie de rotire a obiectului. Cu cât rotația este mai lentă, cu atât este mai slab efectul și cu atât durează mai mult ca acele obiecte să se alinieze pe orbită în jurul șefului lor puternic.

Stelele sunt suficient de vechi încât rotirea ar fi trebuit să le tragă în mod vizibil dacă ar fi foarte puternică. Cu orbitele lor la fel de curate ca în ziua în care s-au născut, stelele S sugerează cu tărie o limită superioară de viteză pentru SgrA * la doar o zecime din viteza luminii. Și poate că se învârte mult mai încet.

Acest rezultat ar explica, de asemenea, de ce SgrA * nu pare să aibă jeturi vizibile, au scris ei. O primă imagine apropiată a umbrei lui SgrA *, așteptată să vină în viitorul apropiat de către o altă echipă de cercetare, ar trebui să ajute la confirmarea acestui lucru, au scris ei.

Lucrarea a fost publicată pe 1 octombrie în The Astrophysical Journal Letters .

Publicat inițial pe Live Science

"Găsește-ți bucuria: visul unui câine". Ultimul spot publicitar al Microsoft aduce în prim plan atenția pe care trebuie să o acordăm patrupedului în prag de sărbători

După Ziarul "Adevărul" Cine-l critică pe SOROS e un Individ Foarte, Foarte Rău: "E plătit de Vântu și de Voiculescu, spală bani negri, e anti-maghiar, e anti-semit, e cu Securitatea lui Ceaușescu, e de la PSD, PRU sau de-al lui Marian Munteanu"

VACCINAREA CU FORȚA. Filipine a anunțat că se pregătește pentru "SCENARIUL CEL MAI GROAZNIC" după s-a descoperit că Vaccinul Firmei Sanofi împotriva Febrei Dengue aplicat OBLIGATORIU în școli pe 730.000 de copii, AGRAVEAZĂ BOALA în loc s-o vindece

Adolf Hitler este un consilier municipal în Namibia

OPINIE | Nu sînt doar "pioneri" și "uteciști": cine votează USR-PLUS, îi votează, de fapt, pe moștenitorii Securității. În frunte cu Coldea.

Cei mai ciudați pantofi din lume! Designerii se întrec în creații unice pentru a fi originali

CORONAVIRUS 4 decembrie. Situația COVID-19 pe județe. Bucureștiul a raportat aproape 1.000 de infectări. Județele care au înregistrat cele mai multe cazuri noi. LISTA completă

Strategia Națională de Vaccinare. Unde se face vaccinul anti-COVID-19, cine sunt primii imunizați

Medic de la cel mai mare spital din sud-estul României, mort din cauza Covid

CNSAS: Colaborator al Securității, candidat Pro România pentru un mandat de deputat în Teleorman

Britney Spears a lansat o nouă piesă de ziua ei

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 4 decembrie

Ce se alege de România! Guvernul promite 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres în 10 ani. România a construit, în medie 60 de km pe an. Care sunt explicațiile

VIDEO Arafat: Cetățenii cu drept de vot au libertate de circulație, în ziua alegerilor, până la ora 1,00 noaptea

Analiza Gramaticala - Clasele V - VIII

Cum se va desfășura vaccinarea în România. Medic: "Este o provocare pentru că o astfel de campanie nu s-a mai întâmplat vreodată"

Coronavirus: Guvernul bulgar a aprobat planul de vaccinare gratuită și voluntară a populației

Spania a înregistrat primul caz de reinfectare cu COVID-19, care transmite virusul mai departe

Administrația Trump depune plângere împotriva Facebook, acuzată că îi "discriminează" pe americani la angajare

HOROSCOP 4 decembrie | Anumite zodii sunt asaltate azi din toate părțile. Doar una face față cu brio asediului

,,Ochii pe mine!" Cântărețul Mihai Biță: ,,Stând strâmb și judecând drept, am găsit România mai bine decât am lăsat-o" / Loredana Dobrea, una dintre fondatoarele proiectului ,,Înapoi acasă": ,,Este foarte greu să convingi pe cineva să revină"

Daniela Crudu, sex la Burlăciţa. Ce decizie au luat şefii show-ului după apariţia IMAGINILOR XXX

Programele școlare pentru disciplinele din învățământul special au fost aprobate

Galați: Un medic primar oftalmolog a decedat de COVID-19 la Spitalul Județean

COMENTARIU Liviu Mihaiu: Jurnalul celei mai "k&?Ș@#f*t campanii electorale de după '89

VIDEO Orban: Vom adopta în ședința de Guvern hotărârea care va permite redeschiderea piețelor

VIDEO Coronavirus/ Orban: Capacitatea de testare este de 54.000 - 55.000 de teste; dacă există cerere, se poate face

Cum afli la ce secție de votare ești arondat pentru alegerile parlamentare 2020

Pfizer spune că încă nu știe dacă cineva care a primit vaccinul anti Covid-19 mai poate transmite virusul

Ministrul Educației a aprobat programele școlare pentru disciplinele din învățământul special

12 persoane au fost reținute după perchezițiile din județele Brașov, Iași și Harghita

DNA: Fostul șef al Spitalului de Boli Infecțioase Brașov și managerul Spitalului Municipal Odorheiu Secuiesc - reținuți

UE este pregătită să sancționeze Turcia din cauza "actelor unilaterale și a retoricii ostile"

INSP: Niciun caz nou de gripă săptămâna trecută; număr mai mic de infecții respiratorii acute

Parlamentare2020/Ciolacu: Nu consider oportună o eventuală suspendare a președintelui României

Biden le va cere americanilor să poarte măști în primele 100 de zile din mandatul său

COMENTARIU Adrian Onciu | Cine pe cine șantajează în războiul Uniunea Europeană vs Ungaria și Polonia?

Ion Cristoiu: Să vedeți cît de plin de el va fi Klaus Iohannis dacă PNL cîștigă parlamentarele de duminică!

CITATUL ZILEI

O nouă invenție: snowbike-ul electric. Are o autonomie de 10km și costă peste 2000 de dolari

O comună din România va începe testarea în masă a locuitorilor pentru coronavirus

SUA: Directorul de comunicare al Casei Albe a demisionat

Baschet: NBA - Anthony Davis a semnat un nou contract cu Lakers, în valoare de 190 milioane dolari

Câștigătorul Global Teacher Prize 2020 este un profesor din India. Ranjit Disale a împărțit marele premiu de un milion de dolari cu ceilalți finaliști

SUA: Democrații din Camera Reprezentanților au ales primul președinte afro-american al Comisiei pentru politică externă

Polonia și Ungaria nu pot să oprească constituirea fondului de revenire de urgență

Brăila: Au sosit primele tablete achiziționate prin programul ''Școala de acasă''

Mureș: A murit Mihăilă Cofar, unul dintre cei răniți în timpul conflictului interetnic din 1990

Coronavirus: Campania de vaccinare din Marea Britanie va începe pe 8 decembrie

Constanța: CJSU a aprobat extinderea cu 14 zile a carantinei zonale pentru municipiul reședință de județ

(P) Trezește-te fresh pe saltelele AUPING

Rusia se pregătește de vaccinarea în masă. Medicii și profesorii sunt primii care primesc dozele de Sputnik V

DNA: Robot cumpărat la preț umflat și mită de 20.000 euro, în dosarul corupției din spitale. Fostul manager al Spitalului de Boli Infecțioase Brașov a fost reținut

Amânarea Jocurilor Olimpice 2020 va costa Japonia 2,8 miliarde dolari

Încă cinci alerte de măști neconforme pe piață ale României, validate de forurile europene

Președintele României nu a ezitat în ultima zi de campanie electorală: "E bine că PNL e pe primul loc"

În Sectorul 4 s-au redeschis piețele la interior. Vânzătorii și-au pregătit marfa de la prima oră

Coronavirus/ Ilfov: Carantina în Berceni și Clinceni - prelungită cu 7 zile

VIDEO Clotilde Armand - proiect de reorganizare a Primăriei Sectorului 1: Am găsit o situație de criză gravă; avem un deficit abisal

Nr. de articole la aceasta sectiune: 702, afisate in 12 pagini.