NASA: Apă pe Lună. Aproximativ 0.35 l de apă la fiecare 1 metru cub. Cam de 100 de ori mai puțină apă decât în Sahara. Oamenii de știință nu înțeleg cum de apa persistă fără atmosferă. "Ceva o generează și ceva o ține acolo"

SOFIA descoperă apa pe suprafața luminată de soare a lunii

Observatorul stratosferic pentru astronomie în infraroșu (SOFIA) al NASA a confirmat, pentru prima dată, apă pe suprafața luminată de soare a Lunii. Această descoperire indică faptul că apa poate fi distribuită pe suprafața lunară și nu se limitează la locuri reci și umbrite.

SOFIA a detectat molecule de apă (H 2 O) în craterul Clavius, unul dintre cele mai mari cratere vizibile de pe Pământ, situat în emisfera sudică a Lunii. Observațiile anterioare ale suprafeței Lunii au detectat o formă de hidrogen, dar nu au reușit să distingă între apă și ruda chimică apropiată, hidroxil (OH). Datele din această locație dezvăluie apă în concentrații de 100 până la 412 părți pe milion - aproximativ echivalentă cu o sticlă de apă de 0.53 l (12 uncii) - prinsă într-un metru cub de sol răspândit pe suprafața lunară. Rezultatele sunt publicate în ultimul număr al Nature Astronomy .

„Am avut indicii că H2O - apa familiară pe care o cunoaștem - ar putea fi prezentă pe partea însorită a Lunii“ , a declarat Paul Hertz, director al diviziei de Astrofizică din Direcția misiunii Science la sediul NASA din Washington. "Acum știm că este acolo. Această descoperire ne provoacă înțelegerea suprafeței lunare și ridică întrebări interesante despre resursele relevante pentru explorarea spațiului profund ."

Ca o comparație, deșertul Sahara are de 100 de ori cantitatea de apă decât ceea ce SOFIA a detectat în solul lunar. În ciuda cantităților mici, descoperirea ridică noi întrebări cu privire la modul în care apa este creată și modul în care persistă pe suprafața lunară aspră, fără aer.

Apa este o resursă prețioasă în spațiul profund și un ingredient cheie al vieții așa cum o cunoaștem. Rămâne de stabilit dacă apa SOFIA găsită este ușor accesibilă pentru utilizare ca resursă. În cadrul programului NASA Artemis, agenția dorește să învețe tot ce poate despre prezența apei pe Lună înainte de a trimite prima femeie și următorul bărbat pe suprafața lunară în 2024 și de a stabili o prezență umană durabilă acolo până la sfârșitul anului deceniu.

Rezultatele SOFIA se bazează pe ani de cercetări anterioare care examinează prezența apei pe Lună. Când astronauții Apollo s-au întors pentru prima dată de pe Lună în 1969, s-a crezut că este complet uscat. Misiunile orbitale și de impact din ultimii 20 de ani, cum ar fi observarea lunară a craterelor NASA și satelitul de detectare, au confirmat gheața în craterele umbrite permanent din jurul polilor lunii.

Între timp, mai multe nave spațiale - inclusiv misiunea Cassini și misiunea cometei Deep Impact, precum și misiunea Chandrayaan-1 a Organizației de Cercetare Spațială Indiană - și Facilitatea telescopului cu infraroșu de la NASA, au privit pe larg pe suprafața lunară și au găsit dovezi de hidratare în zonele mai însorite. regiuni. Cu toate acestea, acele misiuni nu au reușit să distingă definitiv forma în care a fost prezentă - fie H2O, fie OH.

„Înainte de observațiile SOFIA, știam că există un fel de hidratare”, a spus Casey Honniball, autorul principal care a publicat rezultatele lucrării sale de teză de licență la Universitatea din Hawaii, la Mānoa, în Honolulu. "Dar nu știam cât de mult, dacă există, erau de fapt molecule de apă - cum am bea în fiecare zi - sau ceva mai mult ca un curățător de scurgere".

SOFIA a oferit un nou mijloc de a privi Luna. Zburând la altitudini de până la 45.000 de picioare, acest avion de bord Boeing 747SP modificat, cu un telescop cu diametrul de 106 inci, atinge peste 99% din vaporii de apă din atmosfera Pământului pentru a obține o imagine mai clară asupra universului infraroșu. Folosind CAmera cu infraroșu Faint Object pentru telescopul SOFIA (FORCAST), SOFIA a reușit să preia lungimea de undă specifică unică moleculelor de apă , la 6,1 microni, și a descoperit o concentrație relativ surprinzătoare în Craterul însorit Clavius.

Oamenii de știință care folosesc telescopul NASA pe un avion, Observatorul stratosferic pentru astronomie în infraroșu, au descoperit pentru prima dată apă pe o suprafață luminată de soare a Lunii. SOFIA este un avion Boeing 747SP modificat care permite astronomilor să studieze sistemul solar și nu numai în moduri care nu sunt posibile cu telescoapele de la sol. Apa moleculară, H2O, a fost găsită în craterul Clavius, unul dintre cele mai mari cratere vizibile de pe Pământ în emisfera sudică a Lunii. Această descoperire indică faptul că apa poate fi distribuită pe întreaga suprafață lunară și nu e limitată la locurile reci și umbrite.

"Fără o atmosferă groasă, apa de pe suprafața lunară luminată de soare ar trebui doar pierdută în spațiu", a spus Honniball, care este acum un postdoctor la Centrul de zbor spațial Goddard al NASA din Greenbelt, Maryland. "Cu toate acestea, cumva o vedem. Ceva generează apa și ceva trebuie să o prindă acolo."

Mai multe forțe ar putea fi în joc în livrarea sau crearea acestei ape. Micrometeoriții care plouă pe suprafața lunară, transportând cantități mici de apă, ar putea depune apa pe suprafața lunară la impact. O altă posibilitate este că ar putea exista un proces în doi pași prin care vântul solar al Soarelui livrează hidrogen la suprafața lunară și provoacă o reacție chimică cu mineralele purtătoare de oxigen din sol pentru a crea hidroxil. Între timp, radiațiile din bombardamentul micrometeoriților ar putea transforma acel hidroxil în apă.

Modul în care apa este apoi stocată - făcând posibilă acumularea - ridică, de asemenea, câteva întrebări interesante. Apa ar putea fi prinsă în mici structuri asemănătoare mărgelelor din sol care se formează din căldura ridicată creată de impactul micrometeoritului. O altă posibilitate este că apa ar putea fi ascunsă între granule de sol lunar și protejată de lumina soarelui - făcându-l potențial puțin mai accesibil decât apa prinsă în structuri asemănătoare mărgelelor.

Pentru o misiune concepută pentru a privi obiecte îndepărtate și slabe, cum ar fi găurile negre, grupurile de stele și galaxii, lumina reflectoarelor SOFIA asupra celui mai apropiat și mai strălucit vecin al Pământului a fost o abatere de la afaceri ca de obicei. Operatorii telescopului folosesc de obicei o cameră de ghidare pentru a urmări stelele, menținând telescopul blocat constant pe ținta sa de observare. Dar Luna este atât de aproape și strălucitoare încât umple întregul câmp vizual al camerei de ghidare. Fără stele vizibile, nu era clar dacă telescopul putea urmări în mod fiabil Luna. Pentru a determina acest lucru, în august 2018, operatorii au decis să încerce o observație de testare.

„A fost, de fapt, prima dată când SOFIA se uită la Lună și nici nu eram chiar siguri dacă vom obține date fiabile , dar întrebările despre apa Lunii ne-au obligat să încercăm”, a spus Naseem Rangwala, proiectul SOFIA om de știință la Centrul de Cercetare Ames al NASA din Silicon Valley din California. "Este incredibil că această descoperire a ieșit din ceea ce a fost în esență un test și acum, când știm că putem face acest lucru, planificăm mai multe zboruri pentru a face mai multe observații".

Zborurile de urmărire ale SOFIA vor căuta apă în locații suplimentare luminate de soare și în diferite faze lunare pentru a afla mai multe despre modul în care apa este produsă, stocată și mutată pe Lună. Datele se vor adăuga la activitatea viitoarelor misiuni lunare, cum ar fi NASA Volatiles Investigating Polar Exploration Rover (VIPER), pentru a crea primele hărți de resurse de apă ale Lunii pentru explorarea spațiului uman viitor.

În același număr al Nature Astronomy , oamenii de știință au publicat o lucrare utilizând modele teoretice și datele Lunar Reconnaissance Orbiter ale NASA, subliniind că apa ar putea fi prinsă în zone umbroase mici, unde temperaturile rămân sub cota de îngheț, pe mai multe suprafețe ale din Lună decât se aștepta în prezent.

„Apa este o resursă valoroasă, atât în ​​scopuri științifice, cât și pentru utilizare de către exploratorii noștri”, a declarat Jacob Bleacher, om de știință în domeniul explorărilor pentru Direcția Misiunii de Explorare și Operațiuni Umane a NASA. "Dacă putem folosi resursele de pe Lună, atunci putem transporta mai puțină apă și mai multe echipamente pentru a permite noi descoperiri științifice".

VIDEO iPhone 12 și iPhone 12 Pro Max, supuse la test. Review complet, pe AlephNews.ro

Studiu: Un medicament folosit pentru reducerea colesterolului, împiedică efectul anibioticelor

Gigi Hadid, o mămică supermodel!

Israel: Supărat pe Netanyahu, Gantz dorește dizolvarea Knessetului

Viitorul președinte al Barcelonei vrea să ia imnul și mentalitatea lui Liverpool

Campionul bionic. Are picioarele amputate, dar asta nu l-a oprit

Seara absenților și a surprizelor în Champions League. Real Madrid la un pas de a nu ieși din grupe

Fotbal: Mircea Rednic, noul antrenor al echipei FC Viitorul Constanța

#alegeriSUA Secretarul american al Justiției ''nu a văzut fraude'' care să poată schimba rezultatul alegerilor

HOROSCOP 2 decembrie | Binecuvântări deghizate azi pentru aceste zodii. Ce surprize au pregătit astrele pentru ele

Daniela Crudu, sex la Burlăciţa. Ce decizie au luat şefii show-ului după apariţia IMAGINILOR XXX

Box: Încă o finală pentru România, la Europenele de cadeți de la Sofia

Circulație feroviară oprită în județul Mehedinți. Un tren cu călători s-a defectat în stația Strehaia

PLEȘU OMUL LUI SOROS. Active News: Andrei Pleșu numit "pe viață" în locul lui Soros, la Fundația miliardarului din România.

VEDETE de la noi, în SCENE EROTICE de mult UITATE! CELE mai TARI NUDURI din filmele românești | FOTO & VIDEO

MAE: Niciun cetățean român nu a fost afectat în urma incidentului rutier din Trier

SUA: Biden cere Congresului să voteze un plan ''robust'' pentru susținerea economiei

Trei soluții pentru viitorul educației, în etape: salvare, îmbunătățire, perfecționare

AEP anunță că președintele Constantin-Florin Mitulețu-Buică a fost depistat pozitiv cu COVID-19

1 Decembrie/Concert simfonic, în încheierea festivităților dedicate Zilei Naționale de la Alba Iulia

Fotbal: Șahtior Donețk a învins-o din nou pe Real Madrid în Liga Campionilor

Mircea Rednic este noul antrenor al echipei FC Viitorul Constanța

VIDEO Interviu inedit cu Barack Obama. Întrebări-surpriză, care nu i-au mai fost adresate vreodată

Prahova: Iluminatul festiv a fost aprins la Ploiești de șefa Secției ATI a Spitalului Județean

Incident în Germania soldat cu cel puțin patru morți; șoferul prezenta semne de tulburări psihice (procuror)

Lucid Motors a construit o fabrică pentru autovehicule electrice într-un singur an. Cât a costat spațiul ultra-modern

Miliardarul slovac Jaroslav Haščák a fost arestat. Care sunt legăturile sale cu România

În ciuda eforturilor uriașe de Manipulare ale Sistemului, Cetățenii români s-au prins că de îmbolnăvirea bebelușilor se face VINOVAT Ministerul Sănătății. SONDAJ. Ministerul Sănătăţii, responsabil pentru îmbolnăvirea bebeluşilor din Argeş

Paula Chirilă, fosta prezentatoare a show-ului matrimonial: "I-a distrus viaţa şi A MURIT!"

SĂ NU UITĂM. UNGURII DAU DOVADĂ DE MARE NESIMȚIRE DE 1 DECEMBRIE. Ministrul de externe ungar, Peter Szijjarto, le-a interzis diplomatilor unguri sa fie prezenti la receptia de Ziua Nationala a Romaniei

REMEMBER. Fostul locţiitor al şefului Direcţiei de Contraspionaj, Filip Teodorescu : "În 1989-1990, la Revoluție, erau 29.000 de agenti ruși în România. Confruntările de la Târgu-Mureș din martie 1990, au fost pregătite de Serviciile Secrete Maghiare".

Ne trebuie un Vlad Țepeș. Cum nu vii tu Țepeş Doamne ca punând mâna pe ei, Să-i împarți în două cete în smintiți şi în mişei...Sondaj CSCI: Dintre toți domnitorii români, Vlad Ţepeş este conducătorul pe care românii l-ar alege ca președinte al României

7 motive pentru care bărbaţii îşi părăsesc iubitele

Rase de pisici. Top 7 cele mai iubitoare şi prietenoase rase de pisici. Vezi ce rase îţi încântă inima

Indicele Robor la 3 luni a scăzut la 1,97%

Un nou scandal în justiţie. Un procuror este acuzat de hărţuire sexuală VIDEO

Ilie Dobre a intrat în Hall of Fame-ul Academiei Recordurilor Mondiale. Comentatorul e primul român cu 10 recorduri omologate

Klaus Iohannis: Avem legitimitatea să participăm alături de nucleul dur al Uniunii Europene la consolidarea sa

ProSport LIVE | Polgar Levente, atletul fără o mână invitat să participe la maratonul de la Polul Nord, este invitatul lui Andru Nenciu

Parlamentul Cataloniei are un nou preşedinte

Tenis: Raluca Olaru și Olga Savciuk, în turul al doilea al probei de dublu la Australian Open

Statele Unite nu vor influența scrutinul prezidențial din Rusia, susține un diplomat american

VIDEO Mazda MX-5 RF in actiune. Cum suna si cum accelereaza decapotabila japoneza

Trei maşini au luat foc într-o parcare din Târgovişte

Argeș: Un șofer de 23 de ani a murit după ce a intrat cu mașina într-un copac

Liviu Dragnea vrea ca secretarii de stat să nu mai fie numiţi de premier, ci direct de miniştri

Criza politică afectează economia. Mediul de afaceri cere stabilitate legislativă

Sevil Shhaideh, citată la DNA; expertiza în dosarul ''Belina'', finalizată (surse)

La ce este bun zahărul brun

Bogdan Despescu, demis de la conducerea Poliției Române. Cătălin Ioniță, cel care anterior a refuzat postul, numit pentru 6 luni

Olguţa Vasilescu: Nu-mi doresc funcţia de premier. Cred că nu va fi nicio problemă să continui la Ministerul Muncii

Atenție la gheață! Mai multe persoane internate în spital cu fracturi, după ce au alunecat

HOROSCOP: Când vei înceta să mai fii singură, în funcţie de zodia ta

Acuzatii USR: Asistenta europarlamentara a Vioricai Dancila, trimisa in judecata in dosarul lui Dragnea cu privire la angajarile fictive

Ciclism: Ediția 2019 a Turului Franței va pleca din Bruxelles, în semn de omagiu pentru Eddy Merckx

Şi-a scos virginitatea la licitaţie pentru a cumpăra casă familiei. Oameni buni cu suflet mare au dus cota la un milion de euro FOTO

Doi americani şi doi canadieni au fost răpiţi în Nigeria

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 2 decembrie

Coronavirus: Peste 2.500 de morți 24 de ore în SUA, un record de la sfârșitul lui aprilie (Johns Hopkins)

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1812, afisate in 31 pagini.