Un semnal de împerechere în schimbare poate iniția speciația în populațiile de Drosophila mojavensis

de Max Planck Society

Mascul și femela din Drosophila mojavensis wrigleyi în timpul împerecherii. În această subspecie, bărbații își fac publicitate prin descărcarea unei picături de secreții anale în vecinătatea femelelor. Picătura conține o feromonă sexuală care îmbunătățește receptivitatea feminină. Credit: Benjamin Fabian, Institutul Max Planck pentru Ecologie Chimică Atunci când aleg o pereche, femelele din diferite subspecii de Drosophila mojavensis recunosc partenerii potriviți potriviți în principal prin cântecul lor sau prin mirosul lor. Acest lucru a fost descoperit de cercetătorii de la Institutul Max Planck pentru Ecologie Chimică și de partenerii lor de colaborare internațională, ca un nou studiu raportează.

O feromonă specifică pentru sex masculin este produsă doar de bărbați din două din cele patru subspecii și este crucială pentru alegerea în parteneriat a femelelor corespunzătoare. Femelele din subspecia în care masculii nu mai produc această feromonă sunt de asemenea capabile să perceapă mesagerul chimic , dar pentru ei, cântecul specific de împerechere este mai important pentru alegerea masculilor potriviți decât mirosul lor. Aparent noi specii evoluează atunci când semnalul de împerechere chimică este modificat, iar când, la rândul său, semnalul este reinterpretat de sexul opus în contextul altor semnale, cum ar fi cântecul de curte. Studiul este publicat în Science Advances .

Patru subspecii ale mustei deșertate de deșeuri Drosophila mojavensis sunt cunoscute în SUA și Mexic. Au evoluat abia acum aproximativ 250.000 de ani, ceea ce reprezintă o perioadă relativ scurtă dintr-o perspectivă evolutivă . O investigație a acestor subspecii este, prin urmare, o oportunitate pentru oamenii de știință de a urmări evenimentele evolutive și specii incipiente. Cele patru subspecii se găsesc în regiuni izolate geografic.

În timp ce cele două subspecii nordice s-au specializat pe fructele speciilor de cactus din deșertul Mojave sau pe insula californiană Santa Catalina, cele două subspecii sudice folosesc cactus în deșertul Sonora și în partea mexicană din California ca substrat de hrană și reproducere.

Un interes deosebit este comportamentul diferit de împerechere al celor patru subspecii Drosophila mojavensis. În mediul lor natural, bărbații aleg, de obicei, un loc aproape de substratul lor de puiet și atrag femele în această locație. Prin efectuarea de analize chimice și experimente neurobiologice, echipa de cercetare a fost capabilă să identifice semnalele chimice implicate în curte și împerechere și să înțeleagă funcția acestora.

Pierderea unei feromone poate fi un mecanism de izolare

Deși subspecia a fost separată doar pentru o scară de timp relativ evolutivă, oamenii de știință au descoperit o feromonă produsă doar de masculii din cele două subspecii nordice, în timp ce masculii din specia sudică nu o produc.

"Femeile din subspecia nordică preferă bărbații care produc acest miros și astfel evită împerecherea cu masculii subspecii sudice", a declarat Markus Knaden, autorul principal al studiului. În mod surprinzător, femelele subspecii sudice au fost, de asemenea, capabile să detecteze această feromonă, dar oricum au selectat masculii potriviți, chiar dacă feromona din rudele lor nordice a fost aplicată la specificul lor masculin. Aparent au ignorat parfumul și au acordat o importanță mai mare cântecului de curte specific subspecii lor atunci când aleg un partener. Pentru femelele din subspecia nordică, pe de altă parte, cântecul de curte masculin a fost mult mai puțin important decât parfumul potrivit atunci când alegeți un partener.

Videoclipul arată o copulare a muștelor de Drosophila mojavensis de sex masculin și feminin.

Cântecul de curte al masculului este produs de vibrațiile aripilor. În această subspecie, femelele acordă cântecului masculin o prioritate mai mare decât prezența unei feromone atunci când aleg un partener. Credit: Mohammed Khallaf și Ibrahim Alali, Institutul Max Planck pentru ecologie chimică

Toate cele patru subspecii de Drosophila mojavensis folosesc un feromon sexual suplimentar ca semnal de împerechere. Cercetătorii au putut să arate că acest compus chimic nu este perceput ca un semnal olfactiv, ci mai degrabă prin intermediul celulelor gustative din partea anterioară a muștelor.

Interesant este faptul că această feromonă, care este transferată de la un bărbat la o femelă în timpul împerecherii, acționează ca un anti-afrodisiac asupra altor bărbați și împiedică femelele împerecheate să se împerecheze din nou înainte de a depune ouăle. Prin transmiterea acestei feromone în timpul împerecherii, un bărbat își poate asigura astfel paternitatea.

Receptorul olfactiv responsabil pentru răspunsurile feminine la feromonii sexuali identificați folosind CRISPR-Cas9

În plus față de analizele chimice și experimentele comportamentale, oamenii de știință au investigat ce zone ale creierului cu muște răspund la feromoni în timpul împerecherii.

"Tehnologia CRISPR-Cas9 ne-a permis să identificăm și chiar să tăiem canalele olfactive care stau la baza comportamentelor sexuale în Drosophila mojavensis. Acest lucru ne-a permis să rezolvăm misterul îndelungat al barierelor de izolare responsabile de evoluția celor patru subspecii Drosophila mojavensis", spune Mohammed Khallaf, autorul principal al studiului.

Cercetătorii au observat că o activare a receptorului olfactiv Or65a induce receptivitatea feminină într-o subspecie de D. mojavensis. Este interesant faptul că același receptor există și în speciile model bine studiate Drosophila melanogaster, unde are efectul opus. Cu toate acestea, în D. melanogaster, Or65a mediază că femelele împerecheate sunt mai puțin atrase de feromona sexuală a altor bărbați.

Evoluția feromonilor sexuali ține în continuare multe mistere. Un nou semnal de miros produs de un sex trebuie, de asemenea, să fie perceput și interpretat corect de celălalt. În cazul celor două subspecii sudice ale Drosophila mojavensis, o feromonă sexuală a fost pierdută în cursul evoluției, în timp ce un alt semnal de împerechere, cântecul de curte al masculilor, a primit o prioritate mai mare.

„Identificăm în prezent potențialii feromoni dintr-un număr mare de muște. Pentru a obține o mai bună înțelegere a evoluției feromonilor în ansamblu, trebuie să analizăm mai atent alte cazuri în care fie apar noi feromoni sau unde se schimbă minuscule substanțe chimice speciile înrudite ar putea duce la evenimente de specializare ", spune Bill Hansson, șeful Departamentului de Neuroetologie Evoluțională, explicând planurile de cercetare ulterioare.

În ciuda complexității schimbărilor în producerea, detectarea și interpretarea semnalelor de împerechere, care nu apar întotdeauna într-o manieră coordonată în timpul evoluției unor noi specii , un lucru este cert: femelele găsesc întotdeauna masculii potriviți, și anume cei proprii ( sub) specii. Indiferent dacă se potrivesc pentru un parfum masculin sau cedează la farmecul unei melodii: se pare că este un avantaj să cântărească toate indiciile disponibile.

The Hill - "Va realiza cineva din stânga (progresistă) de ce a câștigat deja, Trump - din nou, alegerile din 2020?"

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

Franța cere oprirea boicotului în statele arabe. Kuweit, Arabia Saudită, Iordania și Qatar s-au aliat în semn de protest față de imaginile satirice aduse la adresa profetului Mohammad

Elevii din clasele primare și preșcolarii intră în vacanță din 26 septembrie pentru o săptămână

Roxana Nemeş, protagonista unui sex tape: "Eu sunt acolo"

Ion Cristoiu: Nimic nou sub soare. "Avem, categoric, o mentalitate de slugi; nu de robi liberați, ci de slugi"

Crimă cu premeditare. Elveția pe cale să refuze reanimarea bătrânilor care au COVID

Coronavirus în lume LIVE UPDATE 26 octombrie. Italia introduce noi restricții sanitare începând de luni și Franța înregistrează 52.000 de noi cazuri COVID-19, în 24 ore

Anisia Gafton, ipostaze de infarct, cu chiloții la vedere. Dezmăț total | VIDEO

Primul cuib de viespi ucigașe din SUA a fost stârpit de biologi cu ajutorul unui aspirator cu captare în vid. Entomologii au atașat dispozitive de urmărire pe insecte

Alimentarea cu energie electrică va fi întreruptă temporar, luni, în zone din județele Ilfov și Giurgiu

COMENTARIU Marius Oprea | Andrej Babis (Cehia) – Klaus Iohannis (România) : 1 – 0

Seară grea pentru granzi. Kulusevski a salvat Juve

Coronavirus în România LIVE UPDATE 26 octombrie. Raed Arafat: 3.000 - 4.000 de cazuri zilnice de COVID-19 înseamnă un impact major asupra sistemului medical

Poliția din Berlin a spart o petrecere cu peste 500 de persoane. Riscul infectării cu Covid-19 crește alarmant în capitala Germaniei

COMENTARIU Valeriu Șuhan: Dan Bittman

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 26 octombrie

Premierul Orban, în vizită în Franța

Chile: Votul favorabil unei noi Constituții conduce detașat (rezultate parțiale)

O alternativă la endoscopie a fost dezvoltată de cercetătorii de la Cambridge

Opiniile unui medic despre Haosul și Infecțiile create în Sistemul Medical de Protocolul de Testare Tătaru-Orban. Uitați-vă la acești Imbecili Cinici care au creat acest haos de nedescris în Sistemul Medical Românesc...

CITATUL ZILEI

Consiliul Național al IMM-urilor lansează luni ''Programul de guvernare al mediului de afaceri 2021 - 2024''

ISU București-Ilfov: O persoană a decedat și alte 18 au fost evacuate după o explozie într-un apartament din Sectorul 5

Vizibilitate redusă sub 20 de metri pe Autostrada București-Constanța, din cauza ploii torențiale

Mai mulți lideri mondiali s-au îmbolnăvit de COVID-19. Cum se protejează politicienii României de noul virus

Explozie într-un bloc din București. O persoană a murit, zeci de locatari, evacuați

HOROSCOP 26 octombrie. Intuiția acestor zodii este înșelătoare. Care sunt ele și de ce trebuie să se ferească

Aeroportul Doha din Qatar a început o anchetă internă după ce a fost descoperit un nou născut în toaleta terminalului. Compania este acuzată de control abuziv față de pasageri

O companie aeriană a interzis accesul unui număr de 730 de pasageri pentru că au refuzat să poarte mască de protecție în timpul zborului

Israelul trece în a doua fază de testări a vaccinului anti-Covid. În proces vor fi implicați 80 de voluntari

Italia și Spania impun noi restricții din cauza noului val de îmbolnăviri cu coronavirus

Medicul infecționist Adrian Marinescu: Soluția pentru reducerea răspândirii bolii COVID-19 ar fi testarea masivă, chiar și prin metode rapide

Iași: Soț și soție, găsiți decedați în locuința lor din comuna Neculce, în urma unui incendiu

(P) Daibau.ro vă ajută să găsiți doar în câteva ore un executant verificat pentru lucrări de construcții sau renovări

Cum să fii manager în FIFA 21. Sfaturile lui Ian Holloway

Columbia: Un important lider al gherilei ELN a fost ucis într-o operațiune militară

Lituania: Opoziția de centru-dreapta învinge în turul al doilea al legislativelor

Dezvoltatorii pregătesc birouri pentru peste 21.000 de corporatiști în anul 2021

Cod portocaliu de ploi și vijelii în județele Tulcea și Constanța. Cod galben de ceață, în 9 județe

Cod galben de inundații pe râuri din Tulcea și Constanța

Eugen Tomac despre PSD-iștii fotografiați la restaurant, în Buzău: Au sărbătorit alegerea lui Iordache

Volei masculin: Turneul de Liga Campionilor de la Galați, anulat după cinci cazuri de COVID-19 la Arcada

Coronavirus: Președintele Maduro susține că Venezuela a descoperit un tratament 100% eficient împotriva COVID-19

Auto: Neozeelandezul Scott Dixon (Chip Ganassi), la al șaselea titlu de campion în IndyCar

Fotbal: Brazilianul Ronaldinho, testat pozitiv la COVID-19

Alegeri prezidențiale în SUA. Hillary Clinton: "Doar gândul că Donald Trump va fi reales îmi provoacă greață. Mulți republicani îl vor dat jos dar nu au curaj să o spună public"

Manifestații contra interdicției avortului au avut loc duminică în numeroase orașe poloneze

Feerie în dormitor: Statul în casă i-a motivat pe mulți să redecoreze, iar tapetul personalizat e din ce în ce mai căutat

Vicepreședintele camerei inferioare a parlamentului german a decedat după ce i s-a făcut rău în timpul unei filmări

Patru din zece americani sunt de părere că Donald Trump nu va putea accepta o înfrângere. Care sunt concluziile sondajului Reuters/ Ipsos

Trafic blocat pe DN22, în județul Constanța, din cauza furtunii

STRĂINILOR NU LE PLAC PRODUSELE ROMÂNEȘTI. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România şi Confederaţia Patronală CONCORDIA au cerut Parlamentului să respingă Legea nr. 321/2009 care obligă hipermarketurile să achiziţioneze 51% produse românești la raft

Ministrul de externe german dorește un ''nou început'' în relațiile transatlantice după alegerile din SUA

Echipajul unui petrolier, amenințat de pasageri clandestini în sudul Marii Britanii

Claudiu Nasui, USR: Peste trei miliarde de lei s-au dus în plină pandemie în pensiile speciale

Baseball: LA Dodgers a trecut în avantaj în fața echipei Tampa Bay Rays în World Series (3-2)

O carte pe zi. "Mustața lui Dalí și alte culori" de Felix Aftene, Lucian Dan Teodorovici

Gândurile lui Cristoiu: Ce politicieni sunt în Top 5 al săptămânii

Nr. de articole la aceasta sectiune: 447, afisate in 8 pagini.