Un nou strat de informații genetice ajută la determinarea vitezei cu care sunt produse proteinele

Sursă: Universitatea din California - San Francisco Rezumat:

O echipă de oameni de știință a descoperit un strat de informații ascuns și niciodată recunoscut în codul genetic, datorită unei noi tehnici numite profilarea ribozomilor, care permite măsurarea activității genice în interiorul celulelor vii.

ÎNTREAGA POVESTE

Un nivel de informații ascuns și niciodată recunoscut în codul genetic a fost descoperit de o echipă de oameni de știință de la Universitatea din California, San Francisco (UCSF), datorită unei tehnici dezvoltate la UCSF numită profilarea ribozomilor, care permite măsurarea activității genice în interiorul celulelor vii - inclusiv viteza cu care sunt fabricate proteinele.

Măsurând rata producției de proteine ​​în bacterii, echipa a descoperit că ușoare modificări genetice pot avea un efect dramatic. Acest lucru a fost valabil chiar și pentru modificările genetice aparent nesemnificative cunoscute sub numele de „mutații silențioase”, care schimbă o singură literă ADN fără a schimba produsul genic final. Spre surprinderea lor, oamenii de știință au descoperit că aceste modificări pot încetini procesul de producție de proteine ​​la o zecime din viteza normală sau mai puțin.

Așa cum s-a descris în 28 martie în revista Nature , schimbarea vitezei este cauzată de informațiile conținute în ceea ce sunt cunoscute sub denumirea de codoni redundanți - bucăți mici de ADN care fac parte din codul genetic. Au fost numiți „redundanți”, deoarece au fost gândiți anterior să conțină instrucțiuni duplicatorii, mai degrabă decât unice.

Această nouă descoperire contestă jumătate de secol de presupuneri fundamentale în biologie. De asemenea, poate contribui la accelerarea producției industriale de proteine, care este crucială pentru producerea de biocombustibili și medicamente biologice utilizate pentru tratarea multor boli comune, de la diabet până la cancer.

„Se crede că codul genetic este redundant, dar codonii redundanți nu sunt în mod clar identici”, a spus Jonathan Weissman, doctor, investigator al Institutului Medical Howard Hughes din cadrul Facultății de Medicină a UCSF, Departamentul de Farmacologie celulară și moleculară.

„Nu am înțeles prea multe despre reguli”, a adăugat el, dar noua lucrare sugerează că natura selectează printre codonii redundanți pe baza vitezei genetice, precum și a sensului genetic.

În mod similar, o persoană care trimite un mesaj către un prieten ar putea opta să scrie „NP” în loc de „Nicio problemă”. Amândoi înseamnă același lucru, dar unul este mai rapid de degetul mare decât celălalt.

Cum funcționează profilarea ribozomilor

Lucrarea se adresează oamenilor de știință de observație au făcut mult timp că sinteza proteinelor procesului, atât de esențială pentru toate organismele vii de pe Pământ, nu este netedă și uniformă, ci mai degrabă continuă să se potrivească. Un mecanism necunoscut părea să controleze viteza cu care sunt fabricate proteinele, dar nimeni nu știa despre ce este vorba.

Pentru a afla, Weissman și cercetătorul postdoctoral al UCSF, Gene-Wei Li, doctorat, s-au bazat pe un efort mai larg din trecut de Weissman și colegii săi de a dezvolta o nouă tehnică de laborator numită „profilarea ribozomilor”, care permite oamenilor de știință să examineze universal în ce gene sunt active o celulă și cât de repede sunt transpuse în proteine.

Profilarea ribozomului ține cont de activitatea genelor prin pătrunderea dintr-o celulă a tuturor mașinilor moleculare cunoscute sub numele de ribozomi. Celulele bacteriene tipice sunt umplute cu sute de mii de aceste ribozomi, iar celulele umane au și mai multe. Acestea joacă un rol cheie în viață prin traducerea mesajelor genetice în proteine. Izolarea lor și extragerea întregului material genetic le permite oamenilor de știință să vadă ce proteine ​​face o celulă și unde se află în proces.

Weissman și Li au fost capabili să utilizeze această tehnică pentru a măsura rata sintezei proteinelor, analizând statistic toate genele exprimate într-o celulă bacteriană.

Ei au descoperit că proteinele obținute din gene care conțin secvențe particulare (denumite din punct de vedere tehnic ca secvențe Shine-Dalgarno) au fost produse mai lent decât proteinele identice făcute din gene cu codoni diferiți, dar redundanți. Ei au arătat că ar putea introduce pauze în producția de proteine ​​prin introducerea unor astfel de secvențe în gene.

Ceea ce ipotezează oamenii de știință este faptul că întreruperea există ca parte a unui mecanism de reglementare care asigură verificări adecvate - astfel încât celulele să nu producă proteine ​​la momentul nepotrivit sau în abundența greșită.

O grămadă pe codonii ADN

Toată viața de pe Pământ se bazează pe stocarea informațiilor genetice în ADN (sau în cazul unor virusuri, ARN) și pe expresia ADN-ului respectiv în proteine ​​pentru a construi componentele celulelor și a duce la îndeplinire toate instrucțiunile genetice ale vieții.

Fiecare celulă vie din fiecare țesut din interiorul fiecărui organism de pe Pământ exprimă în mod constant gene și le traduce în proteine ​​- de la cele mai timpurii până la zilele noastre pe moarte. O cantitate semnificativă de energie pe care o ardem nu este altceva decât acest proces fundamental.

Codul genetic este practic un set universal de instrucțiuni pentru traducerea ADN-ului în proteine. Genele ADN sunt compuse din patru tipuri de molecule, cunoscute sub numele de baze sau nucleotide (deseori reprezentate de cele patru litere A, G, T și C). Însă proteinele sunt șiruri de 20 de tipuri diferite de aminoacizi.

Pentru a codifica toți cei 20 de aminoacizi, codul genetic solicită ca genele să fie exprimate citind grupuri de trei litere de ADN la un moment dat pentru fiecare aminoacid dintr-o proteină. Aceste triplete de litere ADN se numesc codoni. Dar, deoarece există 64 de moduri posibile de a aranja împreună trei baze de ADN - și doar 20 de aminoacizi folosiți de viață - numărul de codoni depășește cererea. Așadar, multe dintre aceste 64 de codoni codifică același aminoacid.

Oamenii de știință au știut despre această redundanță de 50 de ani, dar în ultimii ani, pe măsură ce tot mai mulți genomi de la creaturi la fel de diverse ca câinii domestici până la orez sălbatic au fost decodificați, oamenii de știință au ajuns să aprecieze că nu toți codoanele redundante sunt egale.

Multe organisme au o preferință clară pentru un tip de codon față de altul, chiar dacă rezultatul final este același. Aceasta a cerut întrebarea la care a răspuns noua cercetare: dacă codonii redundanți fac același lucru, de ce natura ar prefera unul pe altul?

Articolul, „Secvența anti-Shine-Dalgarno determină oprirea translațională și alegerea codonului în bacterii”, de Gene-Wei Li, Eugene Oh și Jonathan S. Weissman, a fost publicat de revista Nature pe 28 martie.

Această lucrare a fost susținută de Fundația Helen Hay Whitney și de Institutul Medical Howard Hughes.

Sursa povestirii:

Materiale furnizate de Universitatea din California - San Francisco . Original scris de Jason Bardi. Notă: Conținutul poate fi editat pentru stil și lungime.

Referința jurnalului :

Gene-Wei Li, Eugene Oh, Jonathan S. Weissman. Secvența anti-Shine-Dalgarno determină pauzele translaționale și alegerea codonului în bacterii . Nature , 2012; DOI: 10.1038 / nature10965

Atac terorist la Paris: Un profesor de istorie care le-a arătat elevilor o caricatură cu Profetul Mohomed la lectia "despre libertatea de exprimare" - a fost decapitat în plină stradă

Roxana Nemeş, protagonista unui film XXX: "Eu sunt acolo. Toată lumea face asta"

SECURISTOIZII AU PRELUAT CONTROLUL RAPORTĂRII. Institutul Național de Sănătate Publică încalcă Legea nepublicând ZILNIC cifrele epidemiei, în timp ce șmenarii din guvern ne dau date șmecherite. Guvernul nu are dreptul să facă raportări in locul INSP

VIDEO - Germania. Orasul Celle. Imigranti islamici mascati si inarmati cu bate au iesit pe strada protestand impotriva conditiilor de cazare si cantand “ALLAHU AKBAR”

Un bărbat trăiește singur pe o insulă plutitoare construită din deșeuri

Ion Cristoiu: Cum compromite Klaus Iohannis ținerea alegerilor pe 6 decembrie 2020

IOHANNIS NE-A MINTIT SPUNAND CA NU EXISTA NICI UN PLAN. Romania OBLIGATA SA PRIMEASCA IN PLUS INCA 4.600 FATA DE CEI 1.875 DEJA ACCEPTATI, IN TOTAL 6.475 DE IMIGRANTI. Le Figaro: Uniunea Europeana si-a detaliat planul.

TEHNOCRAȚII SOROȘIȘTI MAI DAU O LOVITURĂ ȚĂRII. CEC-ul va fi condus de străini printr-o selecție făcută de străini. Ministerul Finanțelor a semnat cu firma Transearch International contractul pentru selecția noii conduceri a CEC Bank

#alegeriSUA: Foști oficiali ai serviciilor de informații susțin că dezvăluirea legată de Hunter Biden ar fi putut porni din Rusia

ÎNCĂ O PALMĂ APLICATĂ ROMÂNILOR ȘI AȘA ÎMBĂTRÂNIȚI PREA DEVREME DE MIZERIE și MAJORITATEA RĂMAȘI FĂRĂ SERVICI DUPĂ VÂRSTA 50 DE ANI. Creşte vârsta de pensionare deși durata de viață a românilor e mult mai mică decât în restul Europei.

Bogdan Aurescu, consultări politice la Washington cu secretarul de stat Mike Pompeo. SUA au planuri de creștere a prezența militară în România

Încă un specialist în sănătate, în listele PSD. Directorul Spitalului Colentina deschide lista PSD pentru Camera Deputaților într-un județ - surse

"SOLUȚIA" LUI SOROS LA CRIZA COVID. Soros vrea ca țările UE să elibereze Titluri de Stat Perpetue pentru ca popoarele UE să plătească VEȘNIC, 5 miliarde de euro dobândă în FIECARE an. Asta l-a dus mintea de speculant pe SOROS.

CITATUL ZILEI

#alegeriSUA: Trump a anunțat că va participa la o dezbatere cu Biden, dar consideră că este nedrept

Cât va costa modelul electric Dacia Spring

VIDEO INCREDIBIL. "USR-iști de la USR" - partidul poreclit Uniunea lui SOROS din România - filmați că intră să fure SACII DE VOTURI de la Sectorul I. USR-iștii Fură Sacii cu Voturi cu totul și pun altele....

Masca de protecție, obligatorie în spațiile publice din București. Ce amenzi riscă oamenii și ce trebuie să știe fumătorii despre noile restricții

SECURISTOIZII AU PRELUAT CONTROLUL RAPORTĂRII. Noi șmenării ale Grupului de Dezinformare Strategică legat de rata infectării

CORONAVIRUS 20 octombrie. Situația pe județe. Rata infecțiilor în București crește. Un alt județ peste limita la care se impun restricții.LISTA completă

Mărturiile unui spion: Nu este ce se vede la televizor. La televizor îl vedem pe James Bond

Care sunt cele mai bune investiții pe perioada pandemiei

Topul județelor după numărul de angajați. Diferență de peste 200.000 între primul și ultimul județ

Coronavirus: Belgia ar putea fi nevoită să revină la un 'lockdown' total, afirmă un important virusolog

Primul cartier de case pasive și inteligente din Europa de Est se dezvoltă la Cluj

Galați: Rectorul Universității "Dunărea de Jos", Lucian Georgescu, renunță la candidatura pe lista PSD pentru parlamentare

Liderii religiilor lumii se roagă alături de Papa Francisc pentru victimele pandemiei și ale războaielor

Florin Iordache și Augustin Zegrean, în cursa pentru șefia Consiliului Legislativ. Votul va avea loc în ședința plenului reunit al Parlamentului

Avocatul Gheorghe Piperea spune că obligația de a purta mască în aer liber nu are temei legal: "Este, de fapt, o recomandare"

Handbal feminin: Adversare valoroase pentru Gloria Buzău și Dunărea Brăila în EHF European League

METEO: Cum va fi vremea în următoarele patru săptămâni. Vine frigul în România?

Covasna: Peste 30 de unități școlare, Palatul Copiilor și Clubul Sportiv Școlar din Sfântu Gheorghe, în scenariul roșu

Școlile rămân deschise în multe țări din Europa

O canadiancă se judecă de patru ani cu Apple pentru a putea scrie cartea soțului ei decedat

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 20 octombrie

COMENTARIU Marius Oprea | Covid-19, unica opoziție față de Klaus Iohannis

Trump și Biden vor avea microfoanele dezactivate în unele părți ale dezbaterii prezidențiale finale. Măsura vine după întreruperile și jigniri aruncate în prima dezbatere

Bâjbâieli și corecturi în hotărârile Comitetului Național pentru Situații de Urgență

"Legea carantinei" pe masa CCR. Curtea Constituțională discută, astăzi, sesizarea Avocatului Poporului

Infecțiile anterioare cu coronavirusurile sezoniere te pot proteja de o formă severă de Covid

Departamentul Justiției din SUA acționează în judecată Google, acuzând compania de monopol pe piață

Vrancea: Spitalul Județean Focșani a rămas fără Remdesivir pentru tratarea pacienților COVID-19

Galați: Deputatul Cătălin Cristache și fostul rector Iulian Bîrsan deschid listele PMP la alegerile parlamentare

Constantin Brâncuși este primul în topul celor 100 de artiști care au îmbogățit colecționarii

Danemarca: Asasinul din submarin, reținut după o tentativă de evadare

Rusia și Consiliul Europei au decis restabilirea completă a relațiilor

Artista franco-canadiană Kapwani Kiwanga, recompensată cu premiul Marcel Duchamp

Un studiu demonstrează efectele fizice și mentale ale Covid-19 în sport

Nicușor Dan a demisionat din Parlament: "Luăm act și se vacantează acest loc"

Rugby Europe a suspendat toate meciurile internaționale programate în luna noiembrie din cauza COVID-19

Coronavirus în România LIVE UPDATE 20 octombrie. Bilanțul COVID-19 actualizat

Mesaj RO Alert în București după creșterea ratei de infectare cu noul coronavirus

Samsung e din nou lider în clasamentul producătorilor de telefoane

HOROSCOP 20 octombrie. Risc de planuri ratate pentru două zodii. Care alte două semne sunt sub același cod roșu

Coronavirus: Irlanda instituie restricții pentru întreaga populație, o premieră pentru o țară din UE

Deficitul bugetar al zonei euro a crescut de 10 ori în ultimul an

Coronavirus în România LIVE UPDATE 20 octombrie. De astăzi, Capitala este în scenariul roșu. Bilanțul COVID-19 actualizat

Ofițeri ruși, acuzați de atacuri cibernetice care au produs daune de 10 miliarde de dolari

O carte pe zi: "Aici, Radio Eros," de Alexander Hausvater

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1203, afisate in 21 pagini.