Un nou strat de informații genetice ajută la determinarea vitezei cu care sunt produse proteinele

Sursă: Universitatea din California - San Francisco Rezumat:

O echipă de oameni de știință a descoperit un strat de informații ascuns și niciodată recunoscut în codul genetic, datorită unei noi tehnici numite profilarea ribozomilor, care permite măsurarea activității genice în interiorul celulelor vii.

ÎNTREAGA POVESTE

Un nivel de informații ascuns și niciodată recunoscut în codul genetic a fost descoperit de o echipă de oameni de știință de la Universitatea din California, San Francisco (UCSF), datorită unei tehnici dezvoltate la UCSF numită profilarea ribozomilor, care permite măsurarea activității genice în interiorul celulelor vii - inclusiv viteza cu care sunt fabricate proteinele.

Măsurând rata producției de proteine ​​în bacterii, echipa a descoperit că ușoare modificări genetice pot avea un efect dramatic. Acest lucru a fost valabil chiar și pentru modificările genetice aparent nesemnificative cunoscute sub numele de „mutații silențioase”, care schimbă o singură literă ADN fără a schimba produsul genic final. Spre surprinderea lor, oamenii de știință au descoperit că aceste modificări pot încetini procesul de producție de proteine ​​la o zecime din viteza normală sau mai puțin.

Așa cum s-a descris în 28 martie în revista Nature , schimbarea vitezei este cauzată de informațiile conținute în ceea ce sunt cunoscute sub denumirea de codoni redundanți - bucăți mici de ADN care fac parte din codul genetic. Au fost numiți „redundanți”, deoarece au fost gândiți anterior să conțină instrucțiuni duplicatorii, mai degrabă decât unice.

Această nouă descoperire contestă jumătate de secol de presupuneri fundamentale în biologie. De asemenea, poate contribui la accelerarea producției industriale de proteine, care este crucială pentru producerea de biocombustibili și medicamente biologice utilizate pentru tratarea multor boli comune, de la diabet până la cancer.

„Se crede că codul genetic este redundant, dar codonii redundanți nu sunt în mod clar identici”, a spus Jonathan Weissman, doctor, investigator al Institutului Medical Howard Hughes din cadrul Facultății de Medicină a UCSF, Departamentul de Farmacologie celulară și moleculară.

„Nu am înțeles prea multe despre reguli”, a adăugat el, dar noua lucrare sugerează că natura selectează printre codonii redundanți pe baza vitezei genetice, precum și a sensului genetic.

În mod similar, o persoană care trimite un mesaj către un prieten ar putea opta să scrie „NP” în loc de „Nicio problemă”. Amândoi înseamnă același lucru, dar unul este mai rapid de degetul mare decât celălalt.

Cum funcționează profilarea ribozomilor

Lucrarea se adresează oamenilor de știință de observație au făcut mult timp că sinteza proteinelor procesului, atât de esențială pentru toate organismele vii de pe Pământ, nu este netedă și uniformă, ci mai degrabă continuă să se potrivească. Un mecanism necunoscut părea să controleze viteza cu care sunt fabricate proteinele, dar nimeni nu știa despre ce este vorba.

Pentru a afla, Weissman și cercetătorul postdoctoral al UCSF, Gene-Wei Li, doctorat, s-au bazat pe un efort mai larg din trecut de Weissman și colegii săi de a dezvolta o nouă tehnică de laborator numită „profilarea ribozomilor”, care permite oamenilor de știință să examineze universal în ce gene sunt active o celulă și cât de repede sunt transpuse în proteine.

Profilarea ribozomului ține cont de activitatea genelor prin pătrunderea dintr-o celulă a tuturor mașinilor moleculare cunoscute sub numele de ribozomi. Celulele bacteriene tipice sunt umplute cu sute de mii de aceste ribozomi, iar celulele umane au și mai multe. Acestea joacă un rol cheie în viață prin traducerea mesajelor genetice în proteine. Izolarea lor și extragerea întregului material genetic le permite oamenilor de știință să vadă ce proteine ​​face o celulă și unde se află în proces.

Weissman și Li au fost capabili să utilizeze această tehnică pentru a măsura rata sintezei proteinelor, analizând statistic toate genele exprimate într-o celulă bacteriană.

Ei au descoperit că proteinele obținute din gene care conțin secvențe particulare (denumite din punct de vedere tehnic ca secvențe Shine-Dalgarno) au fost produse mai lent decât proteinele identice făcute din gene cu codoni diferiți, dar redundanți. Ei au arătat că ar putea introduce pauze în producția de proteine ​​prin introducerea unor astfel de secvențe în gene.

Ceea ce ipotezează oamenii de știință este faptul că întreruperea există ca parte a unui mecanism de reglementare care asigură verificări adecvate - astfel încât celulele să nu producă proteine ​​la momentul nepotrivit sau în abundența greșită.

O grămadă pe codonii ADN

Toată viața de pe Pământ se bazează pe stocarea informațiilor genetice în ADN (sau în cazul unor virusuri, ARN) și pe expresia ADN-ului respectiv în proteine ​​pentru a construi componentele celulelor și a duce la îndeplinire toate instrucțiunile genetice ale vieții.

Fiecare celulă vie din fiecare țesut din interiorul fiecărui organism de pe Pământ exprimă în mod constant gene și le traduce în proteine ​​- de la cele mai timpurii până la zilele noastre pe moarte. O cantitate semnificativă de energie pe care o ardem nu este altceva decât acest proces fundamental.

Codul genetic este practic un set universal de instrucțiuni pentru traducerea ADN-ului în proteine. Genele ADN sunt compuse din patru tipuri de molecule, cunoscute sub numele de baze sau nucleotide (deseori reprezentate de cele patru litere A, G, T și C). Însă proteinele sunt șiruri de 20 de tipuri diferite de aminoacizi.

Pentru a codifica toți cei 20 de aminoacizi, codul genetic solicită ca genele să fie exprimate citind grupuri de trei litere de ADN la un moment dat pentru fiecare aminoacid dintr-o proteină. Aceste triplete de litere ADN se numesc codoni. Dar, deoarece există 64 de moduri posibile de a aranja împreună trei baze de ADN - și doar 20 de aminoacizi folosiți de viață - numărul de codoni depășește cererea. Așadar, multe dintre aceste 64 de codoni codifică același aminoacid.

Oamenii de știință au știut despre această redundanță de 50 de ani, dar în ultimii ani, pe măsură ce tot mai mulți genomi de la creaturi la fel de diverse ca câinii domestici până la orez sălbatic au fost decodificați, oamenii de știință au ajuns să aprecieze că nu toți codoanele redundante sunt egale.

Multe organisme au o preferință clară pentru un tip de codon față de altul, chiar dacă rezultatul final este același. Aceasta a cerut întrebarea la care a răspuns noua cercetare: dacă codonii redundanți fac același lucru, de ce natura ar prefera unul pe altul?

Articolul, „Secvența anti-Shine-Dalgarno determină oprirea translațională și alegerea codonului în bacterii”, de Gene-Wei Li, Eugene Oh și Jonathan S. Weissman, a fost publicat de revista Nature pe 28 martie.

Această lucrare a fost susținută de Fundația Helen Hay Whitney și de Institutul Medical Howard Hughes.

Sursa povestirii:

Materiale furnizate de Universitatea din California - San Francisco . Original scris de Jason Bardi. Notă: Conținutul poate fi editat pentru stil și lungime.

Referința jurnalului :

Gene-Wei Li, Eugene Oh, Jonathan S. Weissman. Secvența anti-Shine-Dalgarno determină pauzele translaționale și alegerea codonului în bacterii . Nature , 2012; DOI: 10.1038 / nature10965

DEMISIA. Iohannis: "Mi s-a propus să fiu membru" în organizația condusă de un Bilderberg și finanțată de Soros. "Sunt bucuros să spun că-mi doresc acest lucru"

Nepotul lui Elvis Presley a murit. Avea doar 27 de ani

Percheziții la un mare centru comercial, într-un caz de evaziune fiscală cu mărfuri din China și Turcia

DRAMĂ la Hollywood, în familia lui John Travolta. A murit soția sa, actrița Kelly Preston

Cum se apără Dan Barna, acuzat de premier că a fost la protestul din Piața Victoriei: "Am decis să plec pe jos spre casă pentru plăcerea unei plimbări"

COMENTARIU Marius Oprea: Ce se întîmplă cînd un articol de presă din 2017 este "rescris" de CNSAS în 2020? Ni se servește o ciorbă veche de trei ani!

VEDETE de la noi, în SCENE EROTICE de mult UITATE! CELE mai TARI NUDURI din filmele românești | FOTO & VIDEO

Ai această problemă neurologică pe care o treci cu vederea? Riscul de infectare cu COVID-19 ar putea fi mare

BOMBĂ ActiveNews: "Președintele Klaus Iohannis este membru al Organizației Progresiste 'European Council of Foreign Relations' un Think-Tank fondat de GEORGE SOROS". Fluierul.ro a descoperit că ECFR e condusă de Carl Bildt MEMBRU AL GRUPULUI BILDERBERG

Imagini XXX. Cine este vedeta surprinsă aproape goală la plajă

Prima execuție a unui condamnat la moarte, după 17 ani, în SUA: Crimele comise de Daniel Lewis Lee

HOROSCOP 13 IULIE: Piedici pentru zodiile Cardinale. Risc de conflicte și pagube

COMENTARIU Lelia Munteanu. Președintele României nu e prost

Cea mai sexy dansatoare amatoare. O tânără a înebunit internetul cu un DANS EROTIC VIDEO

Grupul de Comunicare Strategică: Mesaj fals, atribuit lui Raed Arafat, distribuit pentru a induce ideea că cifrele raportate public nu sunt reale

Un tânăr a murit electrocutat în stațiunea Costinești. Cum s-a întâmplat tragedia

NYT: Donald Trump a vrut să vândă o parte din teritoriul SUA

Andrzej Duda, noul președinte al Poloniei, după numărarea a 99% din voturi

Analiza Gramaticala - Clasele V - VIII

CITATUL ZILEI

Ion Cristoiu: Ca și Nicolae Ceaușescu în 1989, Ludovic Orban crede că-l lucrează agenturile

Alegeri prezidențiale în Polonia. Duda declară victoria, însă adversarul său așteaptă rezultatele finale

Meci cu patru goluri la Napoli. AC Milan pleacă cu o remiză, după ce a fost condusă după pauză

MINCIUNILE COVIZILOR DIN GUVERNUL KLAUS-MIKI-MAUS: Monopolul pe Informație înseamnă Monopol pe Minciună. Cifre care nu spun NIMIC. Aceștia sunt indivizii care ne vorbesc de "Fake-News"

Guvernul Orban vrea să dea senzația că se luptă exclusiv cu negaționiștii Covid-19, conspiraționiștii 5G, habotnicii și agenții Kremlinului

Nelu Tătaru, despre starea de urgență: Dacă mențineam încă două săptămâni acea atitudine, acum eram pe panta descendentă. Am ratat relaxarea de la 1 iulie

Ce au spus UEFA și Manchester City după verdictul dat de TAS

Dau START la viața de noapte. Țara vecină cu România care redeschide cluburile

Alegeri în Polonia: Conservatorul Andrzej Duda câștigă la limită un nou mandat de președinte (rezultate oficiale)

"Farsă" transformată în tragedie. Un bărbat de 30 de ani a murit după ce a participat la un "Covid party" organizată de un bolnav infectat

Americanii se uită la conservatorii de la FoxNews românii la progresiştii de la CNN. Cum sunt prostiți românii de firmele de cablu şi forțați să se uite doar la televiziunile internaționale progresiste: CNN, Euronews, BBC World News ba chiar şi la chinezi.

TICĂLOȘII. IATĂ ce fac acești USR-iști, porecliți pe drept cuvânt "Uniunea lui Soros din România". Deputații USR s-au abținut la votul - ce marca Unirea Transilvaniei cu România - la legea privind declararea zilei de 4 iunie Ziua Tratatului de la Trianon

Legea privind carantinarea și izolarea va fi dezbătută luni în Comisia juridică din Senat

MANIPULAREA PRIN SEX. IMAGINI EXPLICITE! Mădălina GHENEA, GOALĂ PUȘCĂ în SCENE de SEX SĂLBATIC in serialul "Familia Borgia - Adevar si Frica" | VIDEO 18+

OPRIȚI JAFUL. NORVEGIA. Sistemul de taxare al Petrolului. Norvegienii îi taxează pe cei care le extrag petrolul cu 78%. România e Jefuită Noi îi taxăm cu 19.5% : 3,5% redevențe şi 16% impozitul pe profitul sifonat

Cum sa va construiti un Home Theater PC - HTPC - performant - la cel mai atractiv pret

Elon Musk l-a depășit pe Warren Buffett în topul celor mai bogați oameni din lume. Pe ce loc se află șeful Tesla

SCENE DE SEX la "Mireasă pentru fiul meu"? Ce au văzut telespectatorii, la TV, a creat isterie | VIDEO

COVID-19 în România. Județele cu ZERO cazuri noi de infectare

Africa de Sud: Mezina lui Nelson Mandela, Zindzi, a murit la Johannesburg

Amnesty: Multe guverne nu reușesc să asigure protecția adecvată pentru personalul medical în lupta împotriva COVID-19

Tenis/Coronavirus: Matteo Berrettini a câștigat prima ediție a turneului Ultimate Tennis Showdown

Studiu britanic: Imunitatea la Covid-19 ar putea dura doar câteva luni

Tulcea: Femeie salvată dintr-o fântână adâncă de 20 de metri

Fondurile de pensii private obligatorii aveau, în mai, active de 64,6 miliarde de lei, în creștere cu 21%

Coronavirus: Alte aproape 60.000 de contaminări în 24 de ore în SUA

O carte pe zi: "Sunt un copil al Războiului Rece" de Stelian Tănase

Înscriere liceu 2020. Ce acte trebuie depuse pentru înscrierea noilor boboci de liceu

Moment bizar pe un teren de fotbal. Portarul unei echipe din Portugalia a fost trimis direct în carantină, la pauza unui meci

Institutul Național de Hidrologie: Cod portocaliu de inundații pe râul Prut

Manchester City a scăpat de excluderea din UEFA Champions League

O româncă paraolimpică la basket pe două roți a fost agresată de un rasist, în Italia: "Întorceți-vă în țara voastră, români de cacao. Am să vă arăt eu vouă"

Coronavirus în România LIVE UPDATE 13 iulie. 32.535 de cazuri de coronavirus au fost confirmate în România / Nelu Tătaru: Azi vom avea mai puține cazuri

Cât de repede își va reveni economia după criză? RĂSPUNSUL dat de managerii a 500 de companii importante

Coronavirus: Justiția spaniolă suspendă reintrarea în izolare a unei zone din Catalonia

Fotbal: TAS a autorizat echipa Manchester City să participe la cupele europene (oficial)

Ești fan Samsung? Iată cum arată noul Galaxy Z Flip

După ce au bâjbâit-o, a ajuns și ActiveNews la Vorba Noastră : Mihai Șomănescu - redactor șef la Active News "DA, RISE PROJECT ESTE SOROS". Bravo, băieți. În fine spus pe șleau. HAI CĂ-I BINE. Suntem toți pe direcția bună. Țineți linia dreaptă

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4398, afisate in 74 pagini.