Biologii evoluționiști demonstrează că muștele fructelor de sex masculin își manipulează partenerele de sex feminin prin inocularea în corp a unor proteine, prin întermediul cărora le controlează comportamentul

(Foto: Muștele de Fructe din specia Drosophila Melanogaster în timpul împerecherii)

Universitatea din Münster

În timpul împerecherii, atât masculii cât și femelele dezvoltă uneori strategii creative pentru a-și propaga interesele. Cercetătorii de la Münster (Germania) și Lausanne (Elveția) declară acum că muștele masculine își manipulează partenerii femele, în primul rând pentru a-și spori propriile șanse în competiția de reproducere. Studiul a fost publicat în revista PNAS .

Procesul biologic fundamental al reproducerii poate să difere foarte mult la diferitre specii de animale și plante. Atât masculii, cât și femelele dezvoltă uneori strategii creative în urmărirea intereselor lor în aceste interacțiuni de împerechere. La speciile mici, cum ar fi Drosophila melanogaster, femelele primesc proteine ​​prin fluidul seminal al bărbatului, care, după împerechere, provoacă schimbări radicale în comportamentul femelei și în procesele care apar în interiorul corpului ei. Proteinele le sporesc femelelor activitatea corporală, le reduc receptivitatea sexuală și le stimulează sistemul imunitar.

Este cunoscut de ceva timp că astfel de procese nu sunt întotdeauna benefice pentru ambele sexe. Cercetătorii din studiul actual au analizat mai atent mecanismele care se schimbă evolutiv dacă nu există conflicte de interese între sexe, adică dacă se elimină concurența între bărbați. Rezultatul: muștele masculine produc mai puține proteine ​​în lichidul seminal, care sunt responsabile de schimbarea comportamentului femelelor. Acest lucru înseamnă că muștele își manipulează în principal partenerii lor pentru a-și crește propriile șanse în competiția de reproducere - ca efect secundar, femeile au adesea dezavantaje de sănătate.

"Cu studiul actual, confirmăm o teorie care a existat de foarte mult timp", spune biologul evolutiv Claudia Fricke, lider al grupului de cercetare de la Universitatea din Münster. Studiul a fost publicat în revista PNAS ( Proceedings of the National Academy of Sciences ).

Pentru a determina măsura în care diferitele interese urmărite de fiecare sex joacă un rol în evoluția muștelor de fructe, cercetătorii au aranjat ca perechi individuale de muște să trăiască monogam timp de mai multe generații, spre deosebire de modul lor normal de reproducere care este unul poligam.

Doar un bărbat și o femeie s-au împerecheat unul cu celălalt, excluzând orice posibilitate de interacțiune antagonică între potențialii parteneri. Bărbatul a generat atâția urmași cât putea femela să depună ouă.

Într-un al doilea grup, cinci bărbați și cinci femele s-au împerecheat liber unul cu altul. Acest stil de viață poligamic, unul perfect normal pentru aceste insecte, a creat în mod natural concurență - atât între bărbați, cât și între femei, cu posibilități de interacțiune antagonică. Cu toate acestea, populația totală a fost de dimensiuni egale în ambele grupuri.

După 150 de generații și 10 ani de selecție sexuală, cercetătorii au comparat comportamentul și fiziologia muștelor din fiecare grup. Ei au descoperit că, în primele zile după fertilizare, femelele poligame au depus mai multe ouă decât acele muște care trăiau într-un mediu care conținea doar un partener de împerechere. De asemenea, femelele care au avut un bărbat poligamic au fost considerabil mai agitate - după cum se arată în înregistrările tiparelor de mișcare. Ambii sunt factori care sunt influențați de primirea acestor proteine ​​de tip seminal masculin.

De ce este avantajos pentru bărbat?

Deoarece muștele de sex feminin sunt capabile să stocheze sperma mai multor parteneri și să o folosească mai mult de o săptămână pentru a-și fertiliza ouăle, primul bărbat, partenerul de sex feminin, face totul pentru a se asigura că ea pune cât mai multe ouă cât mai repede posibil și nu se reproduce cu ceilalți.

Această investiție timpurie este în detrimentul femeii, care este descurajată să-și salveze energia și să procreeze pe o perioadă mai lungă de timp. Acest lucru a fost demonstrat în acest studiu:

"Femelele care au fost cu masculii poligami au murit de două ori mai frecvent - în câteva ore de la împerechere - în comparație cu femeile in relatii monogame ", spune Laurent Keller de la Universitatea din Lausanne, care a fost implicat in studiu cu colegul său Brian Hollis.

Într-un alt pas, oamenii de știință au citit expresia genelor de la muștele de fructe de sex feminin după împerechere. În abdomenul și creierul femeii, adică în structurile responsabile pentru reproducere și pentru orice schimbare de comportament - cercetătorii au măsurat expresia genelor importante pentru reproducere. Ei au descoperit că aceste gene sunt mult mai puțin exprimate la femei, care au trăit monogam.

Acest lucru corespundea ceea ce au descoperit la bărbați. Fără nicio competiție, bărbații monogami au avut o expresie mai mică a genelor care codifică proteinele în fluidul seminal masculine, proteine cu care femelele pot fi manipulate după împerechere. În studiile ulterioare, cercetătorii speră să identifice și alte gene care joacă un rol în acest proces atât la muștele de fructe de sex feminin cât și la cele de sex masculin. Principiile generale ale observării lor pot fi, de asemenea, transferabile la alte specii de insecte cu un sistem similar de împerechere .

Întrebarea care se pune dacă există astfel de sisteme de control, sau altele similare și la mamifere sau la om...

Cioloș poreclit fiul lui SOROS, saluta PACTUL Rusia-UE de la Chisinău care a impus Guvernul Ruso-UE al soroșistei Maia Sandu

Iată cum se vinde țara. Portul Constanța promis de Cioloș Olandezilor în schimbul aderării la Schengen. Deutsche Welle: "Premierul Cioloș propune Olandei o bună afacere în domeniul transporturilor"

Un bărbat care amenința personalul militar cu un cuțit a fost împușcat la Lyon

Financial Times: "Görliwood" în rol de vedetă în drama politică a extremei dreapta din Germania

Carmen Dan, despre Dragnea: Nu am vorbit cu domnul președinte, dar iau în calcul această posibilitate

Finlanda: Președintele german Steinmeier sfătuiește Europa să păstreze o distanță mai mare față de Rusia

Președintele argentinian promite investigații în urma unei pene masive de curent electric

SUA: Pentagonul acuză Iranul de atac cu rachete asupra unor drone americane

Liviu Dragnea l-a anunțat pe Klaus Iohannis că dacă nu încetează războiul politic pe care l-a deschis şi dacă nu respectă votul popular e posibil să aibă surprize.

SURSE Liviu Dragnea i-a propus lui viceguvernatorului BNR, Florin Georgescu, functia de premier. Acesta ar fi refuzat deja propunerea

POLONIA. ONG-urile lui SOROS şi activiştii Progresişti fac prăpăd pe străzile Varşoviei. VIDEO. Primul ministru și șeful partidului conservator aflat la putere, evacuați cu ajutorul Politiei din clădirea Parlamentului, înconjurată de manifestanți

Faze tari: Un turist a spart codul unui seif ce stătea încuiat de 40 de ani de la prima încercare; Țara europeană în care echitația se face cu cai din lemn. "E o competiție serioasă"; Oferă pizza gratis celor care renunță la telefon

Utile: 3.000 de românce pot cere ecografii mamare gratuite în România; De ce nu este bine să folosești butonul de amânare a alarmei de la ceasul deșteptător; Aspirina ne ajută și ne strică totodată

Arturo Vidal vrea să plece de la Barcelona - presă

Alexandru cel Mare avea 3 soții şi era dezgustat şi scârbit de practicile homosexuale şi totuși "Adevărul.ro" şi mulți alții din Rețeaua Progresistă afirmă cu Nerușinare că era "homosexual"

ORADEA. județul Bihor: Primarul Bolojan (PNL) a câștigat detașat al treilea mandat, cu 71% din voturi - numărătoare paralelă

Dumitrașcu (ARSCM): Conceptul de Smart City a evoluat mult; au început să apară bugetele dedicate

Fostul Șef al serviciilor de Informații ale Armatei Turce, Ismail Hakki Pekin: "Un grup din Administrația Obama a susținut Lovitura de Stat a Rețelei Gulen. Nu cred că Lovitura de Stat a fost plănuită în interiorul Turciei." (deocamdată doar în engleză)

Victoria PSD-ului pare a fi revanșa lui Steinmetz împotriva lui Soros. JERUSALEM POST: "PSD-ul a câștigat alegerile cu ajutorul strategilor electorali din Israel"

Peste 500 de sportivi din 56 țări, la Campionatul Mondial de culturism și fitness de la Bistrița

CENZURA STALINISTĂ A PROGRESIȘTILOR INTERNAȚIONALIȘTI CONTINUĂ: HotNews " 'Inițiativă individuală' împotriva 'știrilor false'. Un IT-ist roman a lansat un instrument de semnalare a surselor dubioase de informatii de pe Internet"

Cântăreața de muzică populară, Mihaela Belciu, a ajuns de urgență la spital. "Cu părere de rău vă anunț că…"

O celebră vedetă de la noi, filmată în timpul unei orgii sexuale VIDEO

UE. Vaccinul împotriva hepatitei B: Curtea de Justiție a Uniunii Europene recunoaște legătura între vaccinul Hepatitei B și îmbolnăvirile cu scleroză multiplă

Şi-a prins fiica de 16 ani în pat cu un băiat! Reacţia mamei a fost extrem de dură

Unde vrea Liviu Dragnea să-și ispășească pedeapsa. Fostul lider PSD a depus o cerere specială

Carmen Dan: Au fost peste 9.200 de semnalări de vot multiplu

O actriță americană a postat singură pozele nud cu care era șantajată de un hacker: "Du-te dracului, cu toată puterea pe care crezi că o ai asupra mea!"

România Liberă 2008 - Cristian Burci, era mai puternic decat SRI

Ciocoii Vechi și Noi: Cioloş continuă să-i atace mișelește pe artiștii români de la operă: "Oamenii creativi şi cu idei (adică străinii) nu au voie să fie excluşi de la Operă de atitudini retrograde (adică de românii retrograzi)"

De ce câștigă Donald Trump? Documentar 2016.

Lider din România: Dispariția de la butoane a lui Plahotniuc ar putea crea promovarea unirii cu R. Moldova

TÂRGU MUREȘ. Dorin Florea (independent - susținut de partidele românești) a câștigat al cincilea mandat la Primăria Târgu Mureș cu cu 46,37% din voturi, potrivit numărătorii paralele

REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016 (parţiale): Cine a câştigat marile oraşe, conform BEC

SUCEAVA. Ion Lungu a fost ales primar pentru a patra oară în Suceava. Liberalii au câştigat şi în Campulung şi în Vatra Dornei şi Siret

Muzicieni de tango de renume internațional, în Park Lake Shopping Center

Acuzaţii grave la adresa actriţei Maia Morgenstern. O colegă de breaslă a reclamat-o la Primăria Capitalei

Germania. Explozie în apropierea centrului de refugiați din Zirndorf, în afara orașului Nürnberg. Poliția caută doi suspecți cu "înfățișare arabă" conform declarațiilor martorilor

CE-I LIPSEȘTE CHELULUI ORĂDEAN: TICHIA DE MĂRGĂRITAR. Primăria Oradea va înființa Muzeul Francmasoneriei, în vechiul templu ridicat în 1902, reabilitat cu fonduri europene. Asta în timp ce E PLIN DE OAMENI SĂRACI ȘI DE COPII CARE SE CULCĂ FLĂMÂNZI

Franța: 20 de moschei și săli de rugăciune au fost închise din decembrie 2015

Oamenii de știință au aflat noi detalii despre evoluția umană. Băștinașii care locuiesc acum în insulele din zona Oceanului Pacific au ADN al unei specii de hominizi necunoscute, ceea ce arată că Homo Sapiens s-a încrucișat cu acea Specie Necunoscută.

TVR a încheiat un contract de 10,4 milioane de euro pentru emisia pe satelit a programelor sale

Progresismul face ravagii şi în Finlanda - Mărturiile cutremurătoare ale unei mame: Copiii care sunt luați cu forța de la părinți sunt băgați la carcera dacă plâng de dorul părinților.

După coşmarul produs de cei de la Barnevernet care le-au răpit copiii, Familia Bodnariu îşi petrece vacanţa în România în formulă completă. Lupta cu autoritățile progresiste din Norvegia nu s-a încheiat.

ITALIA. Încă o Turbare Progresistă. Proiect de Lege în Italia: "Soții nu mai trebuie să-şi jure credință unul altuia la căsătorie" căci așa ceva "e o dovadă de sexism şi o concepție greșită și învechită despre căsătorie"

AVOCATUL POPORULUI DIN ABSURDISTAN. AVOCATUL POPORULUI VA LUA O DECIZIE CÂND NU VA MAI FI NEVOIE DE DECIZIA LUI. Pana la formarea Guvernului, ​Avocatul Poporului nu va contesta la Curtea Constitutionala legea care-l impiedica pe Dragnea sa fie premier

UN NOU "CIOLOȘ"? AR FI O CATASTROFĂ DACĂ AR FI AȘA. Progresistul tehnocrat Bogdan Aurescu, actualmente Consilier al lui Klaus Ioahannis, ar fi noua variantă vehiculată de premier PSD - Surse

DIN MOCIRLĂ ÎN MLAŞTINĂ. Lumea a votat degeaba dacă progresistul Vasile Dîncu, îl înlocuieşte pe progresistul Cioloş. SURSE: VASELE DÎNCU propunerea de premier a alianței PSD-ALDE

Mama lui Sevil Shhaideh ar fi nepoata istoricul Kemal Karpat, fost consultant la Casa Albă: Kemal Karpat: "Islamului îi lipseşte un Vatican al lui“

Supermarketurile îşi bat joc de români. Produsele vândute în Occident în Supermarketuri sunt mult mai bune decât cele aduse în Estul Europei. Aceleași mărfuri, calitate diferită. Estul Europei e considerat a fi o zonă cu clienți second-hand.

DICTATURA PROGRESISTĂ ÎMPOTRIVA RELIGIEI. Ştiați că în FRANȚA E INTERZIS să instalezi de Crăciun scene cu Nașterea Domului în spațiul public?

PSD și ALDE au anunțat o alianță parlamentară majoritară. PSD și ALDE vor alcătui un program comun de guvernare și au un candidat unic pentru funcția de premier. PSD și ALDE vor merge împreună la Cotroceni deși au fost chemați separat

Sevil Shhaideh a fost propusă de Dragnea pentru funcția de Prim Ministru. Cine este şi ce avere are Sevil Shhaideh, propusă Prim-Ministru de Alianța PSD+ALDE

Decizie majora a Curtii de Justitie a UE: Guvernele nu pot forta operatorii telecom sa stocheze date personale in masa, lucru ce permite tragerea de concluzii foarte precise privind viata privata

FINANȚAȚII LUI SOROS via FDSC.ro, de la AGENT GREEN au oprit un transport LEGAL. În trecut, au trecut cu Jeepul peste un om pe proprietatea acestuia. Ministerul Apelor şi Pădurilor: "Transportul era LEGAL. Proteste organizate care produc confuzie"

Ministrul Meleșcanu va participa luni la reuniunea CAE, la care se va discuta și situația din Republica Moldova

Bogdan Vlădău, SEX SĂLBATIC cu Cosmina Păsărin la Vara Ispitelor. "A fost o scenă filmată..."

Premierul israelian cere României să urgenteze mutarea Ambasadei la Ierusalim

Candidatul CDU pentru postul de primar în Goerlitz, de origine română, îl înfruntă în turul doi pe candidatul AfD

Nr. de articole la aceasta sectiune: 4207, afisate in 71 pagini.