10 la puterea 35, dacă vă puteți imagina așa ceva. Protonii conțin de 10 ori mai multă presiune decât o stea neutronică, în conformitate cu primele măsurători din toate timpurile care s-au reușit a fi făcute

Context

Diagrama-0: "Tabelul Periodic" al Particulelor Elementare:

Diagramă-1: Structura Internă a unui Proton. Modelul Actual

Diagrama-2: Diagramă Ultraschematică a Structurii Interne a unui proton și a unui neutron. Modelul actual. O viziune ultrasimplificată a protonilor, spune că ei sunt făcuți din doi cuarci "în sus" și un quark "în jos", în timp ce neutronii sunt făcuți din doi cuarci "în jos" și un cuarc "în sus" - legați strâns între ei de o forță numită "forța nucleară tare" ce are o putere înspăimântătoare și de "contrabalansați" de o forță contrară egală. Ambele forțe îi țin foarte strâns și în echilibru/

Diagrama-3: Diagramă Ultraschematică a Structurii Interne a unui atom ce are un nucleu format din 2 protoni și 2 neutroni. Modelul actual. Ca să vă puteți imagina ordinele de mărime,
1. PROTON și NEUTRON 10**-15 - dacă protonii și neutronii ar avea 10 cm în diametru, adică 100 mm sau 0,1 m, atunci,
2. CUARCII < 10**-19 - cuarcii (din care se compun) ar fi de 1.000 de ori mai mici ca ei și ar avea 0,1 mm
3. ELECTRON < 10**-18 - la fel ca și electronii ce se află în exteriorul nucleului.
4. ATOM aprox. 10**-10 - în acest caz, un atom ar avea un diametru de 10 km (10.000 m sau 10.000.000 mm)
5. NUCLEU aprox. 10**-14 - tot în acest caz, nucleul unui atom ar avea diametru de 1 m.

Știrea

Protonii conțin de 10 ori mai multă presiune decât o stea neutronică, în conformitate primele măsurători din toate timpurile care s-au reușit a fi făcute

Și sunt atât de mici!

18 MAI 2018

În ceea ce se credea odată ca fiind o sarcină imposibilă, pentru prima dată fizicienii au găsit o cifră asupra presiunii existente în interiorul unui proton - și valoarea ei este mult mai impresionantă decât ne-am fi putut imagina.

Prin împușcarea protonilor cu electroni de înaltă energie, cercetătorii au măsurat împingerea și forțarea trio-ului de quarci ai protonului, oferind informații valoroase despre interiorul unul dintre cele mai stabile blocuri ale Universului.

Fizicianul Latifa Elouadrhiri de la Acceleratorui Național al Facultății Thomas Jefferson, a comparat înțelegerea anterioară a structurii protonului cu cea a unei inimi umane. Ascultarea ritmului inimii nu vă poate spune foarte multe despre cum funcționează.

"Avem tehnologia medicală de imagistică 3D, care permite acum medicilor să învețe mult mai mult într-o manieră neinvazivă despre structura inimii", a declarat Elouadrhiri reporterului revistei Nature , Lizzie Gibney .

"Și asta vrem să facem cu noua generație de experimente".

Am înțeles de ceva timp că protonii sunt făcuți din trei cuarci - doi dintr-un soi "în sus", iar unul descris ca fiind "în jos" - toți trei legați împreună de ceva numit - forță nucleară puternică.

Dincolo de asta, structura internă a protonului a fost mult timp un mister. Quarcii se țin foarte strâns împreună, dar trebuie să existe și un fel de forță de repulsie care să-i împiedice să se prăbușească toți în într-un punct.

Pentru a măsura cât de strâns se regăsesc aceste piese în interiorul protonului, cercetătorii au combinat două cadre teoretice diferite, dintre care unul a fost considerat practic imposibil de implementat în mod direct.

Energia și impulsul părților interne ale protonului sunt codificate în ceea ce se numesc factori de formă gravitațională.

Gravitatea este o forță atât de slabă încât este puțin probabil să se gândească cineva la ea când vine vorba de fizica particulelor, atunci când există forțe mult mai puternice la "locul de muncă". Pentru ca gravitația să se manifeste vizibil e nevoie de corpuri uriașe ca masă cum sunt corpurile cerești.

Dar, adânc în interiorul protonului, un câmp gravitațional poate fi afectat de energia și impulsul particulei.

A fost una din acele "idei frumoase în teorie", din păcate rămase doar în teorie din cauza imposibilității de a putea măsura acele valori infinitezimale ale gravitației la nivelul particulelor cuantice. O lucrare din 1966 a fizicianului american Heinz Pagels descrie însă procesul, în timp ce exclude și aplicarea lui practică, datorită slăbiciunii extreme a gravitației.

Ceea ce Pagels nu a anticipat a fost dezvoltarea unui cadru teoretic care lega comportamentele forței electromagnetice de factorii de formă gravitațională.

Cu alte cuvinte, ceva mai târziu s-a fost descoperit că electronii ar putea înlocui o sondă gravitațională care ar fi putut fi folosită dacă valoarile gravitației extrem de mci ar fi putut fi măsurate.

"Aceasta este frumusețea teoriei. Aveți această hartă pe care credeți că nu o veți putea obține niciodată", spune Elouadrhiri .

"Dar aici suntem, umplând-o cu această sonerie electromagnetică (în locul unei sonde gravitaționale)".

Cheia a fost folosirea împrăștierii Compton, care descrie interacțiunea dintre fotonii luminii și o particulă încărcată, cum ar fi un electron.

În acest caz, ei au amplificat accelerarea unui electron pentru a-și îngusta lungimea de undă suficient de mult, astfel încât acesta să poată penetra un proton.

Apoi au urmărit împrăștierea fotonilor care au fost produși, combinând detaliile lor cu informațiile despre proton și electronul accelerat, pentru a determina cum au reacționat cuarcii la aceste eveniment.

Această împrăștiere a furnizat o hartă a energiei și a impulsului pentru a descrie o presiune exterioară exterioară în centrul protonului, care îl împiedică să se prăbușească.

În întâmpinarea acestei împingeri se exercită o presiune egală ca mărime, care menține împreună cuarcurile.

Se pare că această îmbrățișare strânsă a quarcilor este egală cu 100 de milioane de Pascali. Această valoar înseamnă (1) unu urmat de 35 de zerouri.

Presiunea din interiorul unui proton este de 10 la puterea 35.

Imaginați-vă acum o stea neutronică, unde materia este strâns suficient de strânsă pentru a strânge un munte de pe Terra, într-o bucățică suficient de mică care ar încăpea într-o linguriță.

Echipa de cercetători spune că presiune dintre quarci este de zece ori mai mare decât presiunea unui munte presta într-o linguriță, făcând din nucleul unui proton un spațiu sălbatic intens.

Următorul pas pentru echipa de cercetătări este de a continua să folosească acest proces pentru a construi o model de înțelegere mai aprofundată a mecanicii interne a protonului, pentru a-i calcula forțele interne și a construi în cele din urmă o imagine a modului în care se deplasează quarcii săi în interiorul protonului.

Știind mai multe despre intestinul protonilor, modelul ne-ar putea spune mai multe și despre modul în care protonii se descompun.

Dar acum, ei par destul de stabili pentru a supraviețui întregului Univers, dar determinarea modului în care și când vor ceda, ar oferi indicii valoroase despre unele dintre trăsăturile fundamentale ale cosmosului.

Această cercetare a fost publicată în revista Nature .

• Fantezie imaginata din cosmogonia hindusa  gheorghe   2018-05-19 - 06:44

daca.... daca... daca.... Nu se poae masura.... Aveti o harta pe care nu o veti obtine niciodata... Se pare că această îmbrățișare strânsă a quarcilor ... care AR insemna dupa parerea unora, nicidecum nu inseamna IN REALITATE. ALO! - Desteptarea!!! Nu se observa vreo "stea" IN SPECTRUL VIZIBIL. Cat timp cat nu se vede vreo "stea" inseamna ca aceste "ceva" NU AU CARACTER DE SOLID, adica nu au masa, adica nu exercita forta de atractie/rspingere. Asemanator, nici nu exista vreo stea "neutronica" care sa faca din munte o pietricica... Muntele se vede, are caracter so;id, are masa... ceea ce nici o stea NU ARE. Imaginatie, imaginatie... poarta de intrare a duhurilor minciunii in mintea omului.

• Dovada e aici !  anonimus   2018-05-19 - 21:53

Nu o dată am citit tâmpeniile lui @gheorghe, care predică prostia pe toate siturile, umple cu comentarii toate subsolurile articoleleor cu subiecte care îi "ustură" convingerile idioate. Şi iată, aici ne-a făcut dovada adevărului, chiar cu mintea lui puţină şi odihnită: Ia zi-ne, tu gheorghe, în care parte a spectrului l-ai văzut pe dumnezeu ? Că este exact aşa cum ai zis, "Muntele se vede, are caracter so;id, are masa... ceea ce nici o stea NU ARE." Pe o scară de la 1 la 10, cam cât de prost poţi fi ?

Jerusalem Post: Finanțările lui SOROS vizează crearea unui Haos Global care să distrugă autoritatea Statelor Naționale.

Directorul, SEX cu profa de matematică în şcoală. Elevii au filmat pe ascuns. VIDEO XXX

SEX TAPE made in Romania: 4 vedete autohtone FILMATE făcând perversităţi VIDEO

Prezentatoare TV în sânii goi, după ce a fost trădată de rochie în direct VIDEO

BREAKING | Donald Trump anunță retragerea SUA din Tratatul Forțelor Nucleare Intermediare, denunțând încălcarea acordului de către Rusia

BREAKING NEWS: E oficial, Messi ratează El Clasico! Barcelona a anunțat cât de gravă e accidentarea lui Leo și cât va lipsi de pe teren

FOTO & VIDEO | Alarmă la Barcelona! Messi s-a accidentat și e suspect de fractură, în cel mai nepotrivit moment pentru catalani. Urmează meciuri cu Inter și Real Madrid

FOTO & VIDEO | Alarmă la Barcelona! Messi s-a accidentat și e suspect de fractură! UPDATE | Primul verdict îi dă dureri de cap lui Valverde

Viorica Dăncilă, anunţ important despre vizita în Emirate şi Kuweit. Ce va urma la revenirea în România

Horoscop SĂPTĂMÂNAL 22-28 octombrie 2018. O săptămâna şocantă, puternică, transformatoare! Află de ce!

ORGIE în toaleta unui club din România. Totul a fost filmat cu un telefon mobil. VIDEO

Victor Ponta, dezvăluiri-bombă! "Liviu Dragnea a încercat să ne cumpere!"

ONG-ul Progresist "Federația Asociațiilor de Părinți": Avem nevoie de educație sexuală in școli. Opționalul Educație pentru Sănătate trebuie revizuit

Lia Olguţa Vasilescu, anunţ de ultimă oră. Este scandalul momentului!

Haltere: Ilie Constantin Ciotoiu a adus prima medalie a României la Europenele de juniori și tineret din Polonia

Viitorul - Sepsi 2-3. Neagoe învinge la "curtea Regelui"! Tandia a dat lovitura pe final, după s-a distrat cu fundașii lui Hagi

Nu-i merge prea bine în Arabia! Al Shabab a fost învinsă de Al Hilal și echipa lui Șumudică a ajuns la patru meciuri fără victorie

Fotbal - Liga I: FC Viitorul - Sepsi OSK Sfântu Gheorghe 2-3

FOTO | Prima reacție a lui Ionuț Radu după ce l-a înfruntat pe Ronaldo, în Juve - Genoa. CR7 a marcat în urma unei ezitări a românului

Președintele Trump anunță retragerea SUA din tratatul INF cu Rusia

ŞOC în SHOWBIZ! Cunoscută cântăreaţă, PE MOARTE! Medicii au dat VERDICTUL CRUNT

Ana Maria Barnoschi, topless la piscină. Bărbații vor avea vise erotice după ce văd această fotografie

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 21 octombrie

Monica Macovei, AVERSTISMENT TERIBIL pentru coaliţia PSD-ALDE şi Tudorel Toader

Perez l-a băgat în ședință de urgență pe Lopetegui, chiar la stadion! Primele informații despre viitorul antrenorului: "Ar fi rușinos să vă spun ce s-a întâmplat"

Horoscop zilnic DUMINICĂ 21 OCTOMBRIE 2018. Luna în Peşti - tu la ce visezi?

CNAIR spune ce nu se poate din CERERILE Gabrielei Firea la București și o acuză că vehiculează informații confuze

Loteria bonurilor fiscale. DUMINICĂ 21 OCTOMBRIE vor fi organizate DOUĂ EXTRAGERI

EXCLUSIV | CFR a vrut să detoneze "bomba"! Nelu Varga n-a fost în Franța pentru a vinde clubul. Negocieri secrete cu Morientes și Giuly

Justiția din Arabia Saudită se va ocupa de dosarul Khashoggi (ministru)

Câștigătorii de la Astra Film Festival au vorbit despre libertate și societate

LIVE TEXT | Viitorul - Sepsi se joacă ACUM! Lovitură de teatru la Ovidiu!

CSM București a învins Potaissa Turda la scor în derby-ul etapei a 7-a. Dunărea Călărași s-a despărțit de Adrian Petrea după ce a învins la 14 goluri diferență la Cluj și îl aduce pe fostul antrenor de la Meshkov Brest

Viitorul - Sepsi 2-3 în etapa a 12-a din Liga 1. VEZI CLASAMENTUL

Viitorul - Sepsi 2-3. Neagoe învinge la "curtea Regelui"! Tandia a dat lovitura pe final, după ce s-a distrat cu fundașii lui Hagi

Cazul Khashoggi: Germania ar putea opri vânzările de arme către Arabia Saudită

Lider USR: Este inevitabilă FUZIUNEA între MRÎ și USR. Să mergem pe liste comune la PE

​Viorica Dăncilă anunță vizita n Romnia a unor afaceriști din Emiratele Arabe dispuși să facă investiții

VIDEO Sute de persoane au participat la un marș contra violenței mpotriva femeilor. Numeroși ambasadori, prezenți la eveniment. Sperăm să crească gradul de sensibilizare cu privire la această problemă

Cazul Khashoggi: UE și SUA nu sunt satisfăcute de explicațiile Arabiei Saudite

HANDBAL FEMININ. Vipers Kristiansand - CSM Bucureşti 27-29 în grupa D a Ligii Campionilor. Dragan Djukic, debut fabulos!

ULTIMA ORĂ: Becali pregătește un transfer-monstru la FCSB! 3 milioane de euro + un salariu colosal pentru înlocuitorul "Bizonului" Gnohere

Recunoasterea Daunelor produse de Germania, Poloniei, reprezintă o "chestiune de onoare" susține liderul partidului aflat la guvernământ în Polonia

Amnesty International cere o anchetă a ONU și o autopsie independentă în cazul Khashoggi

LIVE TEXT | Viitorul - Sepsi, de la 21:00. Echipele de start: Hagi și-a lăsat fiul în afara lotului. Cum atacă Neagoe "curtea Regelui"

MANIPULAREA ȘI MINCIUNA CONTINUĂ. Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie: "Alimentele care au îmbolnăvit bebeluşii s-au consumat, au dispărut". Dar dacă N-AU EXISTAT? Dacă ar fi existat s-ar fi îmbolnăvit și adulții

Cutremur în România! S-a întâmplat acum CÂTEVA MOMENTE

NOU! Călăuzire zilnică ZODII de la Arhanghelul Mihail - DUMINICĂ 21 OCTOMBRIE 2018. Mesajul şi rugăciunea zilei pentru TINE!

Miniona Sandra Izbașa i-a arătat ce este umilința supremă musculosului Vladimir Drăghia | EXCLUSIV

CAL TROIAN 2 . Marian Muntean NU VREA să Interzică Vânzarea Pământurilor la străini. Cu ce PALIATIVE care nu vor avea nici un efect umblă Maria Munteanu.

De astăzi, tramvaiele liniilor 16 și 21 întorc, din nou, la Piața Sf. Gheorghe din București

O ADOLESCENTĂ de 16 ani a murit în timp ce vizita o CASĂ BÂNTUITĂ. Ce s-a întâmplat FOTO

Lidia Buble, GOALĂ în baie! Admiratorii vedetei au încins internetul! FOTO

Doi dușmani politici reînvie CONFLICTUL. "Băsescu, a venit vremea să pleci în Costa Rica". Acesta îi răspunde: N-am să explic motivele de neliniște ale omului care își ține ouăle la Cornu

METEO. Vremea se schimbă în acest sfârșit de săptămână. Care sunt regiunile vizate de PLOI

Loterie bonuri fiscale. Ziua în care vor fi organizate două extrageri ale Loteriei bonurilor fiscale

LIVE TEXT | Viitorul - Sepsi se joacă ACUM! Niczuly, trei intervenții de senzație în câteva secunde!

Olguța Vasilescu: Comisia Europeană cere scenarii, dar Legea salarizării se aplică

Dăncilă anunță că afaceriști din Emiratele Arabe sunt dispuși să facă investiții peste 100 de milioane de dolari în România

LIVE TEXT | Viitorul - Sepsi se joacă ACUM! Două goluri în primul sfert de oră la Ovidiu!

CSM București a fost resusciată! Andrea Lekic a adus o victorie mare în Liga Campionilor, într-un final cu emoții în Norvegia

BILANȚUL LUI UEDZI DUPĂ 1 LUNA DE JOC +1.52. Cel mai tare program AI de Pariuri din Lume! Meciurile de AZI si ISTORICUL MECIURILOR din 15 septembrie 2018 alese și pariate de UEDZULA alintat UEDZI, programul de inteligență artificială al Fluierul.ro

MANIPULAREA PRIN SEX. OANA ŞI VIOREL LIS, sex tape-ul care face înconjurul internetului. IMAGINI XXX

Cum să treci peste pierderea sarcinii

Ilie Şerbănescu - "Iliberalismul“ – o dezgustătoare diversiune colonialistă

​VIDEO CM Volei (f): Serbia, campioană mondială n Japonia / Italia și China completează podiumul

TOP 10 cele mai bune ACTRIŢE PORNO din istorie. Sau cum sunt manipulați tinerii de mici FOTO

Cutremur cu magnitudinea de 3,1 grade s-a produs în Buzău

HOROSCOP: 3 zodii de femei cu lipici. Sunt irezistibile

Misha, soţia lui Connect'R şi-a schimbat LOOK-UL dintr-un MOTIV MEDICAL

Olguța Vasilescu, ministru al Muncii, după documentul trimis la CE scurs în media: Sunt scenarii, dar Legea salarizării se aplică

Eugen Teodorovici, despre îngheţarea veniturilor salariaţilor de la stat. Ministrul Finanţelor recunoaşte documentul trimis la CE

O cântăreaţa de la noi, filmată cu drona la nudişti. "Nu am nicio limitare în pat, totul fără inhibiţii"

MIREASĂ prinsă de CAVALERUL de ONOARE în timp ce îşi înşela SOŢUL: Cine este BĂRBATUL ăsta? VIDEO

CITATUL ZILEI

DISTRUGEREA SATULUI ROMÂNESC ȘI A MORALEI TRADIȚIONALE UNUL DIN PLANURILE PRINCIPALE AL REȚELEI PROGRESISTE. Norme morale tradiționale din lumea satului. "Când bătrânii treceau pe drum, femeile se ridicau în semn de respect"

Filme porno şi orgii sexuale într-o instituţie publică din Timişoara

URZEALA TRONURILOR. Unde vezi GRATIS şi LEGAL pe Internet episodul 1 din sezonul 6 VIDEO

Mamă şi fiică, actriţe de FILME PORNO împreună: Facem sex cu acelaşi bărbat FOTO XXX

Ruby le-a arătat tuturor că are cu ce. Imaginea care i-a înnebunit pe bărbaţi FOTO

Propunere ca Avocatul Poporului să fie ales de magistrați. "Ciorbea a plecat cu instituția în concediu"

Traian Băsescu, REPLICĂ EXPLOZIVĂ după atacul lui Adrian Năstase. Aluzie la tentativa de suicid a fostului premier!

Patru beneficii ale consumului de miere

Trădătorii nu se lasă până nu ne dau resursele naturale care sunt ale noastre 100%, ȘI MAI PE NIMIC.Klaus Iohannis și secretarul pentru Energie al SUA au discutat despre resursele de gaz din Marea Neagră. Oficialul american s-a întâlnit și cu Liviu Dragnea

Marea Britanie. Site-urile Porno nu vor mai putea fi accesate din 2018 decât cu un Credit Card care să dovedească că utilizatorii au peste 18 ani

Turcia deţine înregistrări cu momentele în care jurnalistul Jamal Khashoggi este torturat şi ucis. Acesta îşi activase iPhone-ul

15 trucuri pentru a excita un bărbat

10 lucruri de care să nu uiţi când faci sex

Un mort și trei răniți în Tulcea, după ce o camionetă s-a răsturnat

Volei feminin: Serbia a câștigat titlul mondial

Hermannstadt - Astra 0-2 în etapa a 12-a din Liga 1. VEZI CLASAMENTUL

Angela Merkel, la un congres CDU: Dacă mai discutăm mult despre migrația din 2015 vom pierde vocația de partid majoritar

Liderii populiști ai Italiei neagă existența unor planuri de ieșire din zona euro sau din UE

Atentat sinucigaş la Kabul. Primul bilanţ: vel puţin 13 morţi

15 motive să consumi cu convingere nuci, alune şi seminţe

LIVE TEXT | Viitorul - Sepsi se joacă ACUM! S-a deschis scorul repede la Ovidiu!

VIDEO | O ezitare a lui Ionuț Radu i-a oferit golul lui Cristiano Ronaldo! Cum a marcat portughezul în Juve - Genoa

Cum fac SEX rusoaicele, nemţoaicele sau italiencele. Clipul care a făcut senzaţie pe net VIDEO

LIVE SCORE | ACUM se joacă Vipers Kristiansand - CSM București, în grupa D a Ligii Campionilor. Djukic a intervenit, campioana României își revine

Companiile de taxi încep scumpirile pe legislația actualizată: Unele companii ajung la 1,99 lei/km, în timp ce altele ar putea crește chiar și cu mai mult

Accident fatal: O femeie a murit în ambulanța care o ducea la spital

18+! PENISUL MAGIC al lui Pricasso! Ce POATE FĂCE bunicuțul de 65 de ani cu PODOABA din pantaloni | VIDEO

ULTIMA ORĂ: Lopetegui, OUT de la Real Madrid! Anunțul făcut în urmă cu puțin timp + cine i-ar putea lua locul pe Santiago Bernabeu

INSULA IUBIRII. Diana şi ispita Andy, primul cuplu din show cu scene demne de filmele XXX FOTO

Sorin de la INSULA IUBIRII, vedetă pe site-urile XXX. Câţi bani face din VIDEOCHAT

Salarii bugetari. Guvernul ia în considerare înghețarea veniturilor salariaților de la stat. Ministrul Finanțelor recunoaște documentul trimis la CE

Handbal feminin: CSM București a învins-o în deplasare pe Vipers Kristiansand, în Liga Campionilor

LIVE SCORE | ACUM se joacă Vipers Kristiansand - CSM București, în grupa D a Ligii Campionilor. Reprezentanta României are un nou antrenor

BREAKING NEWS: Răsturnare de situație în cazul lui Florin Bratu! EXCLUSIV | Dat la U Cluj, antrenorul dezvăluie: "Am semnat cu ei până la vară!". A fost dorit și de Petrolul

O fetiță de 8 ani a fost pusă de propria mamă să întrețină relații sexuale cu un bărbat de 60 de ani. Vezi ce primea în schimb!

Bărbat împușcat, transportat la spital; ar fi fost rănit de Poliție în urma unui incident în trafic

Năsui (USR): Avocatul Poporului să fie ales de magistrați, iar OUG - contrasemnate de acesta

ULTIMA ORĂ: Bratu s-a înțeles cu noua echipă! Cu cine urmează să semneze "Mitraliera"

Femeile se încurajează unele pe altele să declare VIOLENȚA. Marș în București, pentru siguranța femeilor. Povești terifiante ale victimelor loviturilor soților

Creșterea salariului minim la 2080/lună. Documentul prin care se propune majorarea de la 1 noiembrie

​Bundesliga: Victorii pentru Borussia Dortmund și Bayern Munchen n etapa a opta (Rezultatele zilei)

LIVE SCORE | ACUM se joacă Vipers Kristiansand - CSM București, în grupa D a Ligii Campionilor. Djukic a intervenit, campioana României a fost resuscitată

INSULA IUBIRII 2015. SCENE PORNO în noul show de la ANTENA 1. Imaginile nu vor ajunge niciodată la TV VIDEO

Nr. de articole la aceasta sectiune: 6657, afisate in 56 pagini.