10 la puterea 35, dacă vă puteți imagina așa ceva. Protonii conțin de 10 ori mai multă presiune decât o stea neutronică, în conformitate cu primele măsurători din toate timpurile care s-au reușit a fi făcute

Context

Diagrama-0: "Tabelul Periodic" al Particulelor Elementare:

Diagramă-1: Structura Internă a unui Proton. Modelul Actual

Diagrama-2: Diagramă Ultraschematică a Structurii Interne a unui proton și a unui neutron. Modelul actual. O viziune ultrasimplificată a protonilor, spune că ei sunt făcuți din doi cuarci "în sus" și un quark "în jos", în timp ce neutronii sunt făcuți din doi cuarci "în jos" și un cuarc "în sus" - legați strâns între ei de o forță numită "forța nucleară tare" ce are o putere înspăimântătoare și de "contrabalansați" de o forță contrară egală. Ambele forțe îi țin foarte strâns și în echilibru/

Diagrama-3: Diagramă Ultraschematică a Structurii Interne a unui atom ce are un nucleu format din 2 protoni și 2 neutroni. Modelul actual. Ca să vă puteți imagina ordinele de mărime,
1. PROTON și NEUTRON 10**-15 - dacă protonii și neutronii ar avea 10 cm în diametru, adică 100 mm sau 0,1 m, atunci,
2. CUARCII < 10**-19 - cuarcii (din care se compun) ar fi de 1.000 de ori mai mici ca ei și ar avea 0,1 mm
3. ELECTRON < 10**-18 - la fel ca și electronii ce se află în exteriorul nucleului.
4. ATOM aprox. 10**-10 - în acest caz, un atom ar avea un diametru de 10 km (10.000 m sau 10.000.000 mm)
5. NUCLEU aprox. 10**-14 - tot în acest caz, nucleul unui atom ar avea diametru de 1 m.

Știrea

Protonii conțin de 10 ori mai multă presiune decât o stea neutronică, în conformitate primele măsurători din toate timpurile care s-au reușit a fi făcute

Și sunt atât de mici!

18 MAI 2018

În ceea ce se credea odată ca fiind o sarcină imposibilă, pentru prima dată fizicienii au găsit o cifră asupra presiunii existente în interiorul unui proton - și valoarea ei este mult mai impresionantă decât ne-am fi putut imagina.

Prin împușcarea protonilor cu electroni de înaltă energie, cercetătorii au măsurat împingerea și forțarea trio-ului de quarci ai protonului, oferind informații valoroase despre interiorul unul dintre cele mai stabile blocuri ale Universului.

Fizicianul Latifa Elouadrhiri de la Acceleratorui Național al Facultății Thomas Jefferson, a comparat înțelegerea anterioară a structurii protonului cu cea a unei inimi umane. Ascultarea ritmului inimii nu vă poate spune foarte multe despre cum funcționează.

"Avem tehnologia medicală de imagistică 3D, care permite acum medicilor să învețe mult mai mult într-o manieră neinvazivă despre structura inimii", a declarat Elouadrhiri reporterului revistei Nature , Lizzie Gibney .

"Și asta vrem să facem cu noua generație de experimente".

Am înțeles de ceva timp că protonii sunt făcuți din trei cuarci - doi dintr-un soi "în sus", iar unul descris ca fiind "în jos" - toți trei legați împreună de ceva numit - forță nucleară puternică.

Dincolo de asta, structura internă a protonului a fost mult timp un mister. Quarcii se țin foarte strâns împreună, dar trebuie să existe și un fel de forță de repulsie care să-i împiedice să se prăbușească toți în într-un punct.

Pentru a măsura cât de strâns se regăsesc aceste piese în interiorul protonului, cercetătorii au combinat două cadre teoretice diferite, dintre care unul a fost considerat practic imposibil de implementat în mod direct.

Energia și impulsul părților interne ale protonului sunt codificate în ceea ce se numesc factori de formă gravitațională.

Gravitatea este o forță atât de slabă încât este puțin probabil să se gândească cineva la ea când vine vorba de fizica particulelor, atunci când există forțe mult mai puternice la "locul de muncă". Pentru ca gravitația să se manifeste vizibil e nevoie de corpuri uriașe ca masă cum sunt corpurile cerești.

Dar, adânc în interiorul protonului, un câmp gravitațional poate fi afectat de energia și impulsul particulei.

A fost una din acele "idei frumoase în teorie", din păcate rămase doar în teorie din cauza imposibilității de a putea măsura acele valori infinitezimale ale gravitației la nivelul particulelor cuantice. O lucrare din 1966 a fizicianului american Heinz Pagels descrie însă procesul, în timp ce exclude și aplicarea lui practică, datorită slăbiciunii extreme a gravitației.

Ceea ce Pagels nu a anticipat a fost dezvoltarea unui cadru teoretic care lega comportamentele forței electromagnetice de factorii de formă gravitațională.

Cu alte cuvinte, ceva mai târziu s-a fost descoperit că electronii ar putea înlocui o sondă gravitațională care ar fi putut fi folosită dacă valoarile gravitației extrem de mci ar fi putut fi măsurate.

"Aceasta este frumusețea teoriei. Aveți această hartă pe care credeți că nu o veți putea obține niciodată", spune Elouadrhiri .

"Dar aici suntem, umplând-o cu această sonerie electromagnetică (în locul unei sonde gravitaționale)".

Cheia a fost folosirea împrăștierii Compton, care descrie interacțiunea dintre fotonii luminii și o particulă încărcată, cum ar fi un electron.

În acest caz, ei au amplificat accelerarea unui electron pentru a-și îngusta lungimea de undă suficient de mult, astfel încât acesta să poată penetra un proton.

Apoi au urmărit împrăștierea fotonilor care au fost produși, combinând detaliile lor cu informațiile despre proton și electronul accelerat, pentru a determina cum au reacționat cuarcii la aceste eveniment.

Această împrăștiere a furnizat o hartă a energiei și a impulsului pentru a descrie o presiune exterioară exterioară în centrul protonului, care îl împiedică să se prăbușească.

În întâmpinarea acestei împingeri se exercită o presiune egală ca mărime, care menține împreună cuarcurile.

Se pare că această îmbrățișare strânsă a quarcilor este egală cu 100 de milioane de Pascali. Această valoar înseamnă (1) unu urmat de 35 de zerouri.

Presiunea din interiorul unui proton este de 10 la puterea 35.

Imaginați-vă acum o stea neutronică, unde materia este strâns suficient de strânsă pentru a strânge un munte de pe Terra, într-o bucățică suficient de mică care ar încăpea într-o linguriță.

Echipa de cercetători spune că presiune dintre quarci este de zece ori mai mare decât presiunea unui munte presta într-o linguriță, făcând din nucleul unui proton un spațiu sălbatic intens.

Următorul pas pentru echipa de cercetătări este de a continua să folosească acest proces pentru a construi o model de înțelegere mai aprofundată a mecanicii interne a protonului, pentru a-i calcula forțele interne și a construi în cele din urmă o imagine a modului în care se deplasează quarcii săi în interiorul protonului.

Știind mai multe despre intestinul protonilor, modelul ne-ar putea spune mai multe și despre modul în care protonii se descompun.

Dar acum, ei par destul de stabili pentru a supraviețui întregului Univers, dar determinarea modului în care și când vor ceda, ar oferi indicii valoroase despre unele dintre trăsăturile fundamentale ale cosmosului.

Această cercetare a fost publicată în revista Nature .

COMPER ROMANA 2019. Subiecte romana Comper etapa I pentru fiecare clasă

BAREME COMPER ROMANA 2019. Cum se rezolva SUBIECTE ROMANA COMPER 2019, etapa 1

SUBIECTE ROMANA COMPER 2019. Emoţii pentru elevi. BAREME ROMANA COMPER 2019, ETAPA I

Franța. Regimul Bilderbergului Macron reprimă în sânge protestele "Vestelor Galbene". PROTESTAR al "Vestelor Galbene", tată a trei copii și pompier voluntar, ÎMPUȘCAT DE POLIȚIE ÎN CAP.

SUBIECTE COMPER MATEMATICA 2018, etapa I: Când află elevii REZULTATE COMPER 2018

Voci Conservatoare. Ninel Peia adresează o Scrisoare Deschisă Președintelui Rusiei, Vladimir Putin. Cerem Ambasadei Rusiei de la București să înainteze Scrisoarea Deschisă, președintelui Rusiei și să ne trimită răspunsul ca să-l publicăm.

EMINESCU 169 DE ANI DE LA NAŞTERE. Mihai Eminescu despre Biserica Ortodoxă Română: „Despreţuind Biserica noastră naţională şi înjosind-o, atei şi francmasoni cum sunt toţi, ei ne-au lipsit de arma cea mai puternică în lupta naţională"

UE. Vaccinul împotriva hepatitei B: Curtea de Justiție a Uniunii Europene recunoaște legătura între vaccinul Hepatitei B și îmbolnăvirile cu scleroză multiplă

UK. Consiliul Municipal dă instrucțiuni către Școlile Publică de stat britanice, către cadrele didactice și personalul auxiliar: "Băieții pot avea menstruație ca și fetele. Acordați-le tot sprijină necesar"

Băncile străine îi jupoaie pe români DUBLU față de cum o fac cu cetățenii din celelalte state europene

Cu toții o știm și o iubim pe FETIȚA ZURLI. CUM ARATĂ în realitate, cum o CHEAMĂ de fapt și ce VÂRSTĂ are | VIDEO

Corina Dănilă, goală pe internet. Chiar ea a făcut publică fotografia FOTO

Geanina din "Las Fierbinţi", surprinsă fără lenjerie intimă FOTO

Cum să nu ejaculezi repede şi să te ţină mai mult

Poziţii sexuale PERFECTE pentru bărbaţii cu PENIS MIC

Lia Olguţa Vasilescu a dezvăluit candidatul PSD la alegerile prezidenţiale din 2019

Germania. Violență Progresistă. Liderul conservatorilor anti-migrație ilegală d ela Afd bătut măr cu un lemn în cap de 3 indivizi și internat în stare gravă în spital, "aproape de moarte". Cine sunt de fapt violenți Soroșiștilor?

Amiralul Cico Dumitrescu a murit chiar de ziua sa. A fost om cheie la Revoluţie şi Mineriada din 13-15 iunie

Banca Națională? NU: Banca Anti-Națională...Deși știe că creșterea ROBOR duce la accentuarea jecmănirii românilor, BNR prin bugetarul de-o viață ajuns multi-milionar Isărescu, sare la gâtul Guvernului ca să salveze profitul cămătăresc al Băncilor Străine

PLANUL LUI SOROS: "Trebuie să câștigăm apoi votul semnificativ (din parlament) pe care May l-a promis în legătură cu BREXIT-ul. Acest lucru ar putea declanșa un nou referendum sau noi alegeri. Europa să fie liniștită, că întoarcerea va fi permanentă"

Mecanicul a urcat mașina clientei pe rampă, iar un DETALIU i-a atras imediat atenția. I-a spus femeii: Sună imediat la poliție!/ Descoperirea ȘOCANTĂ făcută de oamenii legii

Ce înseamnă dacă te uiţi la ceas la 10.00 pe 10.10?

Horoscop Mariana Cojocaru 20-26 ianuarie 2019. Pasiuni dezlănţuite şi energii pozitive. Banii sunt influenţaţi de eclipse

Poveste adevărată. "Sunt Irina, am 20 de ani şi am facut videochat în..."

VIDEO O sculptură a mascotei McDonald pusă pe o cruce asemeni lui Iisus va fi scoasă dintr-un muzeu israelian

PARIURILE LUI UEDZI. 18 IANUARIE. Uedzi începe luna a 5-a cu 5 pariuri. Meciurile de AZI si ISTORICUL MECIURILOR din 15 septembrie 2018 alese și pariate de UEDZULA alintat UEDZI, programul de inteligență artificială al Fluierul.ro

În urmă cu câteva zile, semințe de bumbac, trimise de chinezi, ÎNCOLȚEAU pe Lună. Acum, când au verificat din nou recipientele, cercetătorii au avut parte de o SURPRIZĂ extrem de neplăcută/ Ce urmează

''Shutdown'': Donald Trump îi răspunde lui Nancy Pelosi și îi anulează deplasările în străinătate

A jucat într-un film XXX, dar era să leșine când și-a cunoscut partenerul. Cine era bărbatul cu care a făcut-o

Cum recunoașteți modelele străvechi de pe IE față de cele inventate recent. Cum recunoști o IE cu modele străvechi românești, de UN KITSCH.

Analiza Gramaticala - Clasele V - VIII

Cele mai bune filme erotice pe care le-ai ratat - Video

Florin Piersic a CEDAT. Anunţ DEVASTATOR venit în preajma ZILEI de NAŞTERE a marelui ACTOR

Patru romni au murit n Italia, ntr-un accident produs n timp ce erau urmăriți de poliție

LISTA CASTIGATORI CATENA. S-au tras la sorţi câştigătorii celor 10 autoturisme DACIA

Ana-Maria Brânză, Camelia Potec, Andreea Răducan - povești despre succes la Sports Business Academy

Al patrulea deces într-o singură zi. Încă un bărbat a murit din cauza virusului gripal. Numărul deceselor crește îngrijorător

Ar putea fi afacerea anului: Cu cine negociază gigantul Telekon pentru preluarea activelor din România

Sergiu Oprescu (Alpha Bank): Ordonanța 114, privind taxele, cheamă criza. Băncile sunt Gardienii economiei de piață

Rusia: Două avioane de luptă și bombardament Su-34 s-au ciocnit n aer

Horoscop zilnic: Horoscopul zilei pentru VINERI 18 IANUARIE 2019. Energia este nucleară

Foarte Mulți dintre liderii europeni progresisto-globaliști nu au copii. Să fie oare o pură întâmplare? Teoria probabilităților ne spune că nu.

Ora la care Simona Halep va juca în turul al treilea la Australian Open împotriva lui Venus Williams

Maria Șarapova vrea o "provocare" pe măsura ei. Trimiterea pe care a făcut-o la adresa Simonei Halep

INCREDIBIL. Tusk și Juncker insinuează public necesitatea un al doilea referendum pentru BREXIT, fără ca să se pună în aplicare Referendumul VOTAT DEJA DE BRITANICI

​DigiSport: Ct respect i poartă Sharapova lui Halep! Ce a spus rusoaica după ce a eliminat-o pe Wozniacki

Anunţ BNR! Ce se va întâmpla cu euro în perioada următoare

VIDEO Premierul Benjamin Netanyahu i-a spus Vioricăi Dăncilă, aflată ntr-o nouă vizită n Israel, că se așteaptă ca Romnia să și mute ambasada de la Tel Aviv la Ierusalim

BREAKING Două avioane militare ruse PRĂBUȘITE în Marea Japoniei

Orban: Votul "împotrivă" din Parlamentul European arată că PSD-ALDE vrea menținerea MCV

Andronescu: MEN elaborează un proiect cu fonduri europene pentru dotarea școlilor cu table inteligente și tablete pentru elevi

Banca Transilvania anunță că nu mai face investiții, n urma taxei pe active / Omer Tetik: Zeci de firme de construcții nu vor primi contracte, iar digitalizarea, amnată

Kelemen: Iohannis va intra în turul doi și va câștiga/ Cine este singurul care l-ar putea învinge, în opinia liderului UDMR. "În acest caz suntem într-un mare necaz"

Știrile ProTV Mesajul unui miner revoltat pentru premierul Dăncilă: Suntem praf, coană Viorica

Digi24: Tudor Chirilă anunță game over pentru Romnia, un popor fără rost compus din șmecheri, lingăi și săraci

EXCLUSIV | "De mult n-am mai avut un asemenea atacant". FCSB vrea să dea lovitura pe piața transferurilor. Vicecampionii s-au convins că el e golgheterul de care au nevoie

Ce defecte au bărbaţii în funcţie de zodie. Tu îţi cunoşti punctele slabe?

AVERTISMENT teribil de la NASA. IARNĂ catastrofală, cu temperaturi RECORD

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2031, afisate in 34 pagini.

ieri 10:25 Ultima redută