10 la puterea 35, dacă vă puteți imagina așa ceva. Protonii conțin de 10 ori mai multă presiune decât o stea neutronică, în conformitate cu primele măsurători din toate timpurile care s-au reușit a fi făcute

Context

Diagrama-0: "Tabelul Periodic" al Particulelor Elementare:

Diagramă-1: Structura Internă a unui Proton. Modelul Actual

Diagrama-2: Diagramă Ultraschematică a Structurii Interne a unui proton și a unui neutron. Modelul actual. O viziune ultrasimplificată a protonilor, spune că ei sunt făcuți din doi cuarci "în sus" și un quark "în jos", în timp ce neutronii sunt făcuți din doi cuarci "în jos" și un cuarc "în sus" - legați strâns între ei de o forță numită "forța nucleară tare" ce are o putere înspăimântătoare și de "contrabalansați" de o forță contrară egală. Ambele forțe îi țin foarte strâns și în echilibru/

Diagrama-3: Diagramă Ultraschematică a Structurii Interne a unui atom ce are un nucleu format din 2 protoni și 2 neutroni. Modelul actual. Ca să vă puteți imagina ordinele de mărime,
1. PROTON și NEUTRON 10**-15 - dacă protonii și neutronii ar avea 10 cm în diametru, adică 100 mm sau 0,1 m, atunci,
2. CUARCII < 10**-19 - cuarcii (din care se compun) ar fi de 1.000 de ori mai mici ca ei și ar avea 0,1 mm
3. ELECTRON < 10**-18 - la fel ca și electronii ce se află în exteriorul nucleului.
4. ATOM aprox. 10**-10 - în acest caz, un atom ar avea un diametru de 10 km (10.000 m sau 10.000.000 mm)
5. NUCLEU aprox. 10**-14 - tot în acest caz, nucleul unui atom ar avea diametru de 1 m.

Știrea

Protonii conțin de 10 ori mai multă presiune decât o stea neutronică, în conformitate primele măsurători din toate timpurile care s-au reușit a fi făcute

Și sunt atât de mici!

18 MAI 2018

În ceea ce se credea odată ca fiind o sarcină imposibilă, pentru prima dată fizicienii au găsit o cifră asupra presiunii existente în interiorul unui proton - și valoarea ei este mult mai impresionantă decât ne-am fi putut imagina.

Prin împușcarea protonilor cu electroni de înaltă energie, cercetătorii au măsurat împingerea și forțarea trio-ului de quarci ai protonului, oferind informații valoroase despre interiorul unul dintre cele mai stabile blocuri ale Universului.

Fizicianul Latifa Elouadrhiri de la Acceleratorui Național al Facultății Thomas Jefferson, a comparat înțelegerea anterioară a structurii protonului cu cea a unei inimi umane. Ascultarea ritmului inimii nu vă poate spune foarte multe despre cum funcționează.

"Avem tehnologia medicală de imagistică 3D, care permite acum medicilor să învețe mult mai mult într-o manieră neinvazivă despre structura inimii", a declarat Elouadrhiri reporterului revistei Nature , Lizzie Gibney .

"Și asta vrem să facem cu noua generație de experimente".

Am înțeles de ceva timp că protonii sunt făcuți din trei cuarci - doi dintr-un soi "în sus", iar unul descris ca fiind "în jos" - toți trei legați împreună de ceva numit - forță nucleară puternică.

Dincolo de asta, structura internă a protonului a fost mult timp un mister. Quarcii se țin foarte strâns împreună, dar trebuie să existe și un fel de forță de repulsie care să-i împiedice să se prăbușească toți în într-un punct.

Pentru a măsura cât de strâns se regăsesc aceste piese în interiorul protonului, cercetătorii au combinat două cadre teoretice diferite, dintre care unul a fost considerat practic imposibil de implementat în mod direct.

Energia și impulsul părților interne ale protonului sunt codificate în ceea ce se numesc factori de formă gravitațională.

Gravitatea este o forță atât de slabă încât este puțin probabil să se gândească cineva la ea când vine vorba de fizica particulelor, atunci când există forțe mult mai puternice la "locul de muncă". Pentru ca gravitația să se manifeste vizibil e nevoie de corpuri uriașe ca masă cum sunt corpurile cerești.

Dar, adânc în interiorul protonului, un câmp gravitațional poate fi afectat de energia și impulsul particulei.

A fost una din acele "idei frumoase în teorie", din păcate rămase doar în teorie din cauza imposibilității de a putea măsura acele valori infinitezimale ale gravitației la nivelul particulelor cuantice. O lucrare din 1966 a fizicianului american Heinz Pagels descrie însă procesul, în timp ce exclude și aplicarea lui practică, datorită slăbiciunii extreme a gravitației.

Ceea ce Pagels nu a anticipat a fost dezvoltarea unui cadru teoretic care lega comportamentele forței electromagnetice de factorii de formă gravitațională.

Cu alte cuvinte, ceva mai târziu s-a fost descoperit că electronii ar putea înlocui o sondă gravitațională care ar fi putut fi folosită dacă valoarile gravitației extrem de mci ar fi putut fi măsurate.

"Aceasta este frumusețea teoriei. Aveți această hartă pe care credeți că nu o veți putea obține niciodată", spune Elouadrhiri .

"Dar aici suntem, umplând-o cu această sonerie electromagnetică (în locul unei sonde gravitaționale)".

Cheia a fost folosirea împrăștierii Compton, care descrie interacțiunea dintre fotonii luminii și o particulă încărcată, cum ar fi un electron.

În acest caz, ei au amplificat accelerarea unui electron pentru a-și îngusta lungimea de undă suficient de mult, astfel încât acesta să poată penetra un proton.

Apoi au urmărit împrăștierea fotonilor care au fost produși, combinând detaliile lor cu informațiile despre proton și electronul accelerat, pentru a determina cum au reacționat cuarcii la aceste eveniment.

Această împrăștiere a furnizat o hartă a energiei și a impulsului pentru a descrie o presiune exterioară exterioară în centrul protonului, care îl împiedică să se prăbușească.

În întâmpinarea acestei împingeri se exercită o presiune egală ca mărime, care menține împreună cuarcurile.

Se pare că această îmbrățișare strânsă a quarcilor este egală cu 100 de milioane de Pascali. Această valoar înseamnă (1) unu urmat de 35 de zerouri.

Presiunea din interiorul unui proton este de 10 la puterea 35.

Imaginați-vă acum o stea neutronică, unde materia este strâns suficient de strânsă pentru a strânge un munte de pe Terra, într-o bucățică suficient de mică care ar încăpea într-o linguriță.

Echipa de cercetători spune că presiune dintre quarci este de zece ori mai mare decât presiunea unui munte presta într-o linguriță, făcând din nucleul unui proton un spațiu sălbatic intens.

Următorul pas pentru echipa de cercetătări este de a continua să folosească acest proces pentru a construi o model de înțelegere mai aprofundată a mecanicii interne a protonului, pentru a-i calcula forțele interne și a construi în cele din urmă o imagine a modului în care se deplasează quarcii săi în interiorul protonului.

Știind mai multe despre intestinul protonilor, modelul ne-ar putea spune mai multe și despre modul în care protonii se descompun.

Dar acum, ei par destul de stabili pentru a supraviețui întregului Univers, dar determinarea modului în care și când vor ceda, ar oferi indicii valoroase despre unele dintre trăsăturile fundamentale ale cosmosului.

Această cercetare a fost publicată în revista Nature .

• Fantezie imaginata din cosmogonia hindusa  gheorghe   2018-05-19 - 06:44

daca.... daca... daca.... Nu se poae masura.... Aveti o harta pe care nu o veti obtine niciodata... Se pare că această îmbrățișare strânsă a quarcilor ... care AR insemna dupa parerea unora, nicidecum nu inseamna IN REALITATE. ALO! - Desteptarea!!! Nu se observa vreo "stea" IN SPECTRUL VIZIBIL. Cat timp cat nu se vede vreo "stea" inseamna ca aceste "ceva" NU AU CARACTER DE SOLID, adica nu au masa, adica nu exercita forta de atractie/rspingere. Asemanator, nici nu exista vreo stea "neutronica" care sa faca din munte o pietricica... Muntele se vede, are caracter so;id, are masa... ceea ce nici o stea NU ARE. Imaginatie, imaginatie... poarta de intrare a duhurilor minciunii in mintea omului.

• Dovada e aici !  anonimus   2018-05-19 - 21:53

Nu o dată am citit tâmpeniile lui @gheorghe, care predică prostia pe toate siturile, umple cu comentarii toate subsolurile articoleleor cu subiecte care îi "ustură" convingerile idioate. Şi iată, aici ne-a făcut dovada adevărului, chiar cu mintea lui puţină şi odihnită: Ia zi-ne, tu gheorghe, în care parte a spectrului l-ai văzut pe dumnezeu ? Că este exact aşa cum ai zis, "Muntele se vede, are caracter so;id, are masa... ceea ce nici o stea NU ARE." Pe o scară de la 1 la 10, cam cât de prost poţi fi ?

Vâlcov acuză că Iohannis că ar fi avut înțelegeri cu CEO al OMV pe legea offshore în urma unor întâlniri repetate şi a retrimiterii legii offshore în parlament. Cine investighează posibila trădare de țară? NIMENI.

MANIPULAREA CU MORȚI. UN OM A MURIT LA 10 Zile de la Protest Dar Presa soroșistă se jură FĂRĂ DOVEZI că a murit de la Gazele Lacrimogene. Presa soroșistă: "în regatul Baronului s-a produs o moarte suspectă. Tocmai in regatul Baronului!"

Acuzații grave la adresa lui Cristian Tudor Popescu, aplaudacul minerilor la Mineriadă. Darius Vâlcov îl acuză pe CTP că e Turnător la SRI.

Continuă progapanda progresistă pentru distrugerea localităților româneşti. Hotnews "Noi de ce n-am putea? Europa îşi comasează localitățile pentru a-și reduce cheltuielile guvernamentale. Noi o luăm pe contrasens"

Directorul, SEX cu profa de matematică în şcoală. Elevii au filmat pe ascuns. VIDEO XXX

Reacția nesimțită a OMV după ce Darius Vâlcov a acuzat compania că ar fi avut o înțelegere cu președintele Iohannis pe legea offshore

SEX TAPE made in Romania: 4 vedete autohtone FILMATE făcând perversităţi VIDEO

Darius Vâlcov îl acuză pe Cosmin Gușă, de la Realitatea TV, că a fost racolat de KGB și că împreună cu Popa, Gușă a încercat să-l racoleze și pe el ."Popa care l-a racolat anterior pe Gușă, împreună cu Cozmin Gușă au încercat să mă racoleze și pe mine”"

Venezuela. Lovită de sancțiunile economice ale SUA, Venezuela anunță un nou plan de reforme economice

Prezentatoare TV în sânii goi, după ce a fost trădată de rochie în direct VIDEO

ORGIE în toaleta unui club din România. Totul a fost filmat cu un telefon mobil. VIDEO

Cum fac SEX rusoaicele, nemţoaicele sau italiencele. Clipul care a făcut senzaţie pe net VIDEO

Marea Britanie. Punerea sub acuzare a mai multor migranți acuzați de violuri asupra unor fete minore

Vâlcov spune, citând informații pe surse, că este posibil ca Gazprom sa fie acționar majoritar la OMV: "Nu avem certitudine, dar este o posibilitate mare ca gazul românesc să ajungă în mâinile rușilor". Alo popperienilor de la SRI?

De ce nu-i anchetează NIMENI în România pe Volkswagen? SCANDALUL Volkswagen: Directorul ar fi aflat de softul de manipulare a emisiilor de gaze înaintea autorităților

HOROSCOP 22 AUGUST 2018: Un conflict de păreri poate degenera astăzi într-o dispută aprinsă

Diabolizarea Diasporei şi Jandarmeriei - un atac frontal la statul român şi valorile sale

Se reintroduce serviciul militar obligatoriu. Este valabil şi pentru femei

O fostă majoretă a făcut SEX cu un elev de 15 ani! Filmul XXX a ajuns pe INTERNET. VIDEO

Utile: Semne că ficatul tău este plin de toxine! Te ngrași și nu poți să mai slăbești; Un medicament revoluționar ce luptă mpotriva cancerului se află n etapa finală de analiză; Care sunt riscurile fumatului pasiv la care sunt expuși copiii

Un Securistoid Progresist pe nume Iulian Fota se ia de MIHAI EMINESCU. Eminescu era un "ANTI-OCCIDENTAL" pentru că era finanțat de "Moșieri, și aceștia îl finanțau pe Eminescu ca să desființeze toate ideile venite dinspre Europa prin pașoptism"

OPRIȚI JAFUL. NORVEGIA. Sistemul de taxare al Petrolului. Norvegienii îi taxează pe cei care le extrag petrolul cu 78%. România e Jefuită Noi îi taxăm cu 19.5% : 3,5% redevențe şi 16% impozitul pe profitul sifonat

Au făcut sex în restaurantul plin de oameni. Ce a făcut ospătăriţa când i-a văzut VIDEO XXX

Ea este Ivona, fiica lui "Garcea". La 18 ani este bombă SEXY FOTO

WSJ: Pakistanul e cea mai nouă țară care nvață că banii Chinei au un cost piperat

VIDEO Bombe pe roți, pe șoselele Romniei. Pot să ia foc n mers sau să scape de sub control

Se schimbă banii! Scapă de aceste bancnote până în decembrie 2018

Vâlcov: Pentru lotul de autostradă Lugoj-Deva s-au făcut 48 de studii de fezabilitate

"E dezamăgitor că trebuie să mă retrag". Anunțul îngrijorător făcut de Simona Halep cu o săptămână înainte de US Open

Tânără de 18 ani căutată de scafandrii. Fata s-a aruncat de pe podul de la Cernavodă

​Financial review. Titlurile marilor ziare străine de marți: Germania- un loc minunat pentru spălarea banilor. Vara neagră a nchisorilor franceze. Șeful Amazon India le cere angajaților să nu răspundă la mesaje ntre orele 18:00 și 08:00

Iranul și-a prezentat noul avion de luptă

Sindicatele din penitenciare: Tudorel Toader l-a împuternicit ilegal pe şeful ANP

Cele mai bune filme erotice pe care le-ai ratat - Video

ALARMANT! Anunţ de ULTIMĂ ORĂ al OMS! Un virus extrem de periculos face ravagii în Europa

O femeie reclamă că a fost victima unei tentative de jaf ca la Sinești, iar polițiștii nu au intervenit/ Poliție: "Dacă se consideră lezați, să depună o plângere"

Țară jucată la poker. Pnă unde se mărește miza?

Cum recunoașteți modelele străvechi de pe IE față de cele inventate recent. Cum recunoști o IE cu modele străvechi românești, de UN KITSCH.

Ursul care a creat PANICĂ la Miercurea Ciuc a fost împușcat după ce s-a plimbat 12 ore prin oraș

Primăria Capitalei vrea să realizeze un complex cu bancă de alimente, cantină şi centru de formare profesională

Harghita: A fost împușcat ursul care a pătruns în curtea unui liceu din Miercurea Ciuc

Simona Halep, DESFIINŢATĂ! Motivul SCANDALOS al despărţirii de Andrei Pavel

Donald Trump acuză China de manipulare a cursului de schimb

ANALIZA n cazul represiunii din 10 august 2018, putem discuta de infracțiuni contra umanității?

REZULTATE ADMITERE ACADEMIE POLITIE 2018 DUPĂ CONTESTAŢII: Când se anunţă rezultatele finale

"Te faci de râs!" Cornel Dinu intervine în subiectul "Nistor la FCSB". Opinia clară a "Procurorului": cât ar valora, de fapt, căpitanul lui Dinamo

Augustin Zegrean: Nu am mai văzut aşa ceva. Nu poţi să îi dai dispoziţii preşedintelui

Ultimul Mare Șlem al anului debutează cu faza calificărilor. Patru românce luptă pentru accederea pe tabloul principal de la US Open

Trump spune că, cel mai probabil, se va ntlni din nou cu Kim Jong Un

Nike sub presiune media pentru campania de promovare a unei cagule amenințătoare

Rohingya, grupul etnic musulman din Myanmar, apelează la tehnologia blockchain pentru rezolvarea problemei identității

Dovezi directe și definitive că există apă pe Lună: Astronomii au descoperit petece de gheață n zona polilor

Ozana Barabancea, transformare şocantă. Ce fotografie şi-a pus vedeta pe Facebook

Aiurea în tramvai. Imagini amuzante cu oameni atât de obosiţi încât au adormit în cele mai nepotrivite locuri

Subiectele zilei: Televiziunea publică germană prezintă un amplu reportaj despre proteste, Dragnea și scandalurile de corupție n care este implicat; Mic tratat de manipulare. Cum ne-a mințit Carmen Dan pas cu pas

Procurorul Paula Tănase de la PCA Galați - primul candidat la șefia DNA

Alexis Tsipras: Grecia ''își reia azi destinul în propriile mâini'', ''debarasată'' de ajutoarele internaționale

U Craiova - Concordia Chiajna 0-1, în etapa 5 a Ligii 1

Vâlcov, despre OMV și Legea off-shore: Nu se mai acceptă un șantaj la statul român/ Este o posbilitate mare ca gazul românesc să ajungă în mâinile rușilor

ULTIMĂ ORĂ: Mahlangu pleacă înaintea lui Nistor! Cât primește Negoiță. UPDATE | Înlocuitor cu nume pentru sud-african

Îl țin departe de "tentații"! Un star de la Juventus primește un nou contract și o mărire considerabilă de salariu

Transpiraţie excesivă. Ce este, de ce miroase urât, trucuri rapide să îndepărtezi mirosul de transpiraţie

MONITORUL APĂRĂRII | "Movement" și "Antifa" își împart noul extremismul de modă nouă/ Grupări ultranaționaliste în Europa

Trump, ngrijorat de posibile acuzații de sperjur

Autobuz lovit de o mașină în centrul Capitalei: Trei oameni, răniți. Traficul este restricționat în zonă

Nava militară italiană Diciotti, cu 177 de imigranți la bord, va ajunge n portul Catania

ACCIDENT teribil în județul Olt: Viceprimarul comunei Bălteni a murit strivit de un tub de canalizare

Rezultatele BRD și Erste din primul semestru din 2018 atestă creșterea creditării (analiză)

Mitriță și-a ieșit din minți după înfrângerea cu Chiajna. FOTO | Gestul care n-a lăsat loc de interpetări

Marocul va reintroduce serviciul militar obligatoriu

FCSB a pus în vânzare biletele pentru meciul cu Rapid Viena, din turul play-off-ului Europa League

REŢETA ZILEI: Ciorba de pui cu legume

Procurorul Paula Tănase, de la Galați, este primul candidat înscris pentru șefia DNA

Magistraţi eliberaţi din funcţie de preşedintele Klaus Iohannis

Cum s-a trăit în România în anii '70- '80? UNII VĂ MINT spunându-vă că s-a trăit permanent prost între anii 1965 - 1989.

FOTO | Puțini mai sperau! A fost diagnosticat cu leziuni permanente la creier, dar s-a trezit din comă după mai bine de un an. Care e starea actuală a lui Abdelhak Nouri

Două pistoale și zeci de cartușe, găsite de un bărbat din Strehaia care își renova acoperișul casei

FCSB a anunțat prețul biletelor pentru meciul tur cu Rapid Viena

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 21 august

Exerciții de război masive n Rusia. Ordinul dat de Vladimir Putin

FCSB a anunțat prețul biletelor pentru meciul cu Rapid Viena, din turul play-off-ului Europa League

Motivul real al "rupturii" Halep-Pavel, dezvăluit de un antrenor: "Ne arată caracterul Simonei"

Poliția Capitalei: Hoțul pistolului a tras DOUĂ focuri/ Cum au găsit oamenii legii arma

Ivașcu, la întâlnirea cu delegația NBC Universal Studios: Această colaborare va duce în lume monumentele și peisajele României

Neșu, "fotbalistul lui Hristos"! Dezvăluiri cutremurătoare ale lui "Bicho": "Au fost clipe teribile, nu-mi trecea cu toate pastilele din lume. Acum trăiesc cel mai bun moment al vieții mele!"

O femeie s-a proiectat cu maşina în clădirea Guvernului. Suspecta a fost arestată

Republica Moldova nu va negocia un nou acord cu Gazprom

Care a fost cauza opririi telecabinei care urcă pe Dealul Cetăţii Deva

Concediat! Fotbalistul preferat de Becali, dat afară la prima experiență de antrenor principal

Trump continuă lupta cu statul paralel: Fostul şel al CIA "Va sfârși ca cel mai prost șef al CIA din istorie. Nu e altceva dect o gură spartă și un partizan politic"

"Bizonul" i-a "turnat". Gnohere, declarații tari în presa străină: "Jucătorii lor sunt aroganți!"

Darius Vâlcov: Creșterea economică nu a încetinit; anul viitor va fi de peste 7%

Cele trei zodii care nu îşi doresc relaţii serioase

Atac la Palatul din Kabul. Peste zece rachete au ţintit reşedinţa preşedintelui

Zodii care fac bani mulţi în toamnă! Horoscopul arată cine se îmbogăţeşte în septembrie

Cu toții o știm și o iubim pe FETIȚA ZURLI. CUM ARATĂ în realitate, cum o CHEAMĂ de fapt și ce VÂRSTĂ are | VIDEO

MAE: Nu a fost notificată prezența cetățenilor români printre victimele torentului produs într-un canion din sudul Italiei

Accident grav în judeţul Sibiu. Şoferul vinovat a fugit de la locul faptei

Patru adolescenți, membri ai unui club de ciclism din Zărnești, au fost loviți de o mașină. Unul dintre ei, în stare gravă

"Pitbull" la 1.71 și 65 de kilograme! VIDEO | Scene ireale la Craiova: Mitriță a sărit să bată un fan, imediat după meciul cu Concordia. Reacția genială a lui Cornel Dinu când l-a văzut "în acțiune"

Criza grecească, văzută de o jurnalistă elenă: Mulți și-au pierdut job-urile, au plecat tinerii și au apărut oameni ai străzii n centrul Atenei

Eagles îl devansează pe Michael Jackson în topul celor mai bine vândute albume din toate timpurile

Sfârşit tragic pentru un consilier PSD. A murit după ce a călcat într-un cuib de albine

Medicamente pentru afecţiuni cardiace, retrase de pe piaţa Uniunii Europene

Carmen Dan, la Comisia de apărare a Camerei Deputaților

Candida albicans. 10 sfaturi să ţii candidoza sub control

Iași: Dascălul unei biserici, arestat pentru omor după ce a dat foc soției sale deoarece femeia băuse

Donald Trump a declarat într-un interviu acordat agenției Reuters că "cel mai probabil" se va întâlni din nou cu liderul nord-coreean Kim Jong Un

Jucător vs. antrenor, ultimul "război" din Liga 1: "De ce cauți scuze? Nu tu ai făcut lotul, nu tu ai făcut transferurile?" Fotbalistul care a avut un mesaj de transmis

Mangia vrea o schimbare: "E un dezastru, e o dramă totală"

Focuri de armă la Londra. Trei persoane au fost împușcate în apropierea unei stații de metrou din nordul Londrei

Horoscop zilnic MARŢI 21 AUGUST 2018. Ce rană îţi vindecă Chiron azi?

NYT: Steve Bannon și-a găsit un nou Trump, un premier ungar de extrema dreaptă

VIDEO | Simona Halep, super cadou de la sponsorul principal

Laura Codruţa Kovesi, vizită la Inspecţia Judiciară

Şerpii au invadat un oraş din România. Ce spune primarul şi ce trebuie să ştie cei muşcaţi de reptile VIDEO

Darius Vâlcov: Liviu Dragnea a fost ameninţat cu moartea

Mihai Neșu, la 7 ani de la cumplitul accident care-l ține în scaunul cu rotile: Trăiesc cel mai bun moment al vieții mele

Nr. de articole la aceasta sectiune: 2633, afisate in 22 pagini.

ieri 19:16 ȘTIRILE MEDIAFAX