Existența Ipoteticei Planete X indicată de calculele matematice

Planeta ipotetică X

Aceasta este o vedere îndepărtată dinspre Planeta Nouă către soare. Obiectul este considerat a fi gazos, similar cu Uranus și Neptun. Lumina fulgerului se aprinde în partea de noapte.

Prezentare generală

Cercetătorii de la Caltech au descoperit dovezi matematice care sugerează că ar putea exista o "planetă X" adânc în sistemul solar. Această planetă ipotetică de dimensiuni Neptun orbitează soarele nostru într-o orbită foarte alungită cu mult peste Pluto. Obiectul, pe care cercetătorii l-au poreclit "Planeta Nouă", ar putea avea o masă de aproximativ 10 ori mai mare decât cea a Pământului și o orbită aproximativ 20 de ori mai departe de soare, în medie, decât de Neptun. Ar putea dura între 10.000 și 20.000 de ani Pământ pentru a face o orbită plină în jurul soarelui.

Anunțul nu înseamnă că există o nouă planetă în sistemul nostru solar. Existența acestei lumi îndepărtate este doar teoretică în acest moment și nu s-au făcut observații directe ale obiectului poreclit. Predicția matematică a unei planete ar putea explica orbitele unice ale unor obiecte mai mici din Beltul Kuiper, o regiune îndepărtată de resturi înghețate care se întinde mult dincolo de orbita lui Neptun. Astronomii caută acum planeta prevăzută.

În profunzime

În ianuarie 2015, astronomii de la Caltech, Konstantin Batygin și Mike Brown, au anunțat noi cercetări care oferă dovezi ale unei planete uriașe care trasează o orbită neobișnuită, alungită în sistemul solar exterior. Predicția se bazează pe modelarea matematică detaliată și pe simulările pe calculator, nu pe observarea directă.

Acest obiect mare ar putea explica orbitele unice ale cel puțin cinci obiecte mai mici descoperite în centura Kuiper îndepărtată.

"Posibilitatea unei noi planete este cu siguranță una interesantă pentru mine ca om de știință planetar și pentru noi toți", a declarat Jim Green, directorul diviziei de științe planetare a NASA. "Aceasta nu este totuși detectarea sau descoperirea unei noi planete. E prea devreme să spunem cu certitudine că există așa-numita Planetă X. Ceea ce vedem este o predicție timpurie bazată pe modelarea din observații limitate. a unui proces care ar putea duce la un rezultat interesant. "

Oamenii de știință de la Caltech consideră că Planeta X poate avea o masă de aproximativ 10 ori mai mare decât cea a Pământului și să aibă o dimensiune similară cu Uranus sau Neptun. Orbita prognozată este de aproximativ 20 de ori mai departe de soarele nostru în medie decât Neptun (care orbitează soarele la o distanță medie de 2,8 miliarde de mile). Ar fi nevoie de această nouă planetă între 10.000 și 20.000 de ani pentru a face o singură orbită în jurul Soarelui (unde Neptun completează o orbită la aproximativ 165 de ani).

Când a fost Descoperită?

Planeta X nu a fost încă descoperită și există o dezbatere în comunitatea științifică despre existența ei. Predicția din 20 ianuarie a revistei astronomice se bazează pe modelarea matematică.

Care îi este numele?

Batygin și Brown și-au poreclit obiectul prezis "Planeta Nouă", dar drepturile de numire actuale ale unui obiect merg la persoana care o descoperă. Numele folosit în timpul vânătorilor anteriori pentru obiectele uriașe, uriașe, nedescoperite dincolo de Neptun, este "Planeta X."

Dacă se găsește lumea prezisă, numele trebuie să fie aprobat de Uniunea Astronomică Internațională. Planeta este numită în mod tradițional pentru zeii romani mitologici.

De ce crede că este acolo?

Astronomii care studiază centura Kuiper au observat că unele dintre planetele pitic și alte obiecte mici, ghețate tind să urmeze orbitele care se strâng împreună. Analizând aceste orbite, echipa de la Caltech a prezis posibilitatea unei planete mari, nedescoperite anterior, să se ascundă mult mai departe de Pluto.

Ei estimează că gravitatea acestei planete potențiale ar putea explica orbitele neobișnuite ale acestor obiecte Kuiper.

Ce urmeaza?

Astronomii, inclusiv Batygin și Brown, vor începe să utilizeze cele mai puternice telescoape din lume pentru a căuta obiectul în orbita sa predicată. Orice obiect care este departe de soare va fi foarte slab și greu de detectat, dar astronomii calculează că ar trebui să fie posibil să îl vedeți folosind telescoapele existente.

"Mi-ar plăcea să o găsesc", spune Brown. "Dar aș fi, de asemenea, foarte fericit dacă cineva a găsit-o. De aceea publicăm această lucrare, sperăm că alți oameni se vor inspira și vor începe să caute".

"Oricând avem o idee interesantă ca aceasta, aplicăm întotdeauna regulile lui Carl Sagan pentru gândirea critică, care includ confirmarea independentă a faptelor, căutarea unor explicații alternative și încurajarea dezbaterilor științifice", a spus Green. "Dacă Planeta X este acolo, o vom găsi împreună, ori vom determina o explicație alternativă a datelor pe care le-am primit până acum.

"Hai să mergem să explorăm."

surse:

Fesenmaier, Kimm, "Cercetătorii de la Caltech găsesc dovezi ale unei adevărate planetă nouă", comunicat de presă, modificat ultima dată la 20 ianuarie 2015

Konstantin Batygin și Michael E. Brown, "Dovezi pentru o planetă gigantică îndepărtată în sistemul solar", Jurnalul astronomic

Green, James, "O nouă planetă în sistemul nostru solar, NASA aruncă o privire ", declarație video, modificată ultima dată 20 ianuarie 2015

Hypothetical Planet X

This is a distant view from Planet Nine back towards the sun. The object is thought to be gaseous, similar to Uranus and Neptune. Hypothetical lightning lights up the night side.

Overview

Caltech researchers have found mathematical evidence suggesting there may be a "Planet X" deep in the solar system. This hypothetical Neptune-sized planet orbits our sun in a highly elongated orbit far beyond Pluto. The object, which the researchers have nicknamed "Planet Nine," could have a mass about 10 times that of Earth and orbit about 20 times farther from the sun on average than Neptune. It may take between 10,000 and 20,000 Earth years to make one full orbit around the sun.

The announcement does not mean there is a new planet in our solar system. The existence of this distant world is only theoretical at this point and no direct observation of the object nicknamed have been made. The mathematical prediction of a planet could explain the unique orbits of some smaller objects in the Kuiper Belt, a distant region of icy debris that extends far beyond the orbit of Neptune. Astronomers are now searching for the predicted planet.

In Depth

In January 2015, Caltech astronomers Konstantin Batygin and Mike Brown announced new research that provides evidence of a giant planet tracing an unusual, elongated orbit in the outer solar system. The prediction is based on detailed mathematical modeling and computer simulations, not direct observation.

This large object could explain the unique orbits of at least five smaller objects discovered in the distant Kuiper Belt.

"The possibility of a new planet is certainly an exciting one for me as a planetary scientist and for all of us," said Jim Green, director of NASA's Planetary Science Division. "This is not, however, the detection or discovery of a new planet. It's too early to say with certainty there's a so-called Planet X. What we're seeing is an early prediction based on modeling from limited observations. It's the start of a process that could lead to an exciting result."

The Caltech scientists believe Planet X may have has a mass about 10 times that of Earth and be similar in size to Uranus or Neptune. The predicted orbit is about 20 times farther from our sun on average than Neptune (which orbits the sun at an average distance of 2.8 billion miles). It would take this new planet between 10,000 and 20,000 years to make just one full orbit around the sun (where Neptune completes an orbit roughly every 165 years).

When was it Discovered?

Planet X has not yet been discovered, and there is debate in the scientific community about whether it exists. The prediction in the Jan. 20 issue of the Astronomical Journal is based on mathematical modeling.

What is its Name?

Batygin and Brown nicknamed their predicted object "Planet Nine," but the actual naming rights of an object go to the person who actually discovers it. The name used during previous hunts for the long suspected giant, undiscovered object beyond Neptune is "Planet X."

If the predicted world is found, the name must be approved by the International Astronomical Union. Planets are traditionally named for mythological Roman gods.

Why Do They Think It's There?

Astronomers studying the Kuiper Belt have noticed some of the dwarf planets and other small, icy objects tend to follow orbits that cluster together. By analyzing these orbits, the Caltech team predicted the possibility that a large, previously undiscovered planet may be hiding far beyond Pluto.

They estimate the gravity of this potential planet might explain the unusual orbits of those Kuiper objects.

What’s Next?

Astronomers, including Batygin and Brown, will begin using the world's most powerful telescopes to search for the object in its predicted orbit. Any object that far away from the sun will be very faint and hard to detect, but astronomers calculate that it should be possible to see it using existing telescopes.

"I would love to find it," says Brown. "But I'd also be perfectly happy if someone else found it. That is why we're publishing this paper. We hope that other people are going to get inspired and start searching."

"Anytime we have an interesting idea like this, we always apply Carl Sagan's rules for critical thinking, which include independent confirmation of the facts, looking for alternate explanations, and encouraging scientific debate," said Green. "If Planet X is out there, we'll find it together. Or we'll determine an alternate explanation for the data that we've received so far.

"Now let's go explore."

Sources:

Fesenmaier, Kimm, "Caltech Researchers Find Evidence of a Real Ninth Planet," press release, last modified January 20, 2015

Konstantin Batygin and Michael E. Brown, "Evidence for a Distant Giant Planet in the Solar System," The Astronomical Journal

Green, James, "A New Planet in our Solar System? NASA Takes a Look," video statement, last modified January 20, 2015

Nicu Maharu, în STARE GRAVĂ. Medicii nu-i mai dau ŞANSE de RECUPERARE

Iată cum se vinde țara. Portul Constanța promis de Cioloș Olandezilor în schimbul aderării la Schengen. Deutsche Welle: "Premierul Cioloș propune Olandei o bună afacere în domeniul transporturilor"

S-a făcut lumină în cazul Nădaş: Testamentul prin care familia Colţeu moştenise o avere colosală a fost FALSIFICAT

SIMULARE BAC 2019 MATEMATICĂ. Barem de corectare subiecte REAL și UMAN, clasele a XI-a și a XII-a, la simulare bacalaureat 2019

Cuc mai introduce un criteriu de evaluare pentru constructori: plata subcontractorilor români

Senatul Italiei a votat împotriva ridicării imunității parlamentare a lui Matteo Salvini

Frumoasa asta fură meserie de la Busu

Așteaptă un semn de la Becali! A plecat cu scandal de la FCSB, dar nu ar spune nu unei noi colaborări: "Nu sunt ranchiunos". E scaunul lui Teja în pericol?

Isărescu a mutat aproape toată REZERVA DE AUR A ROMÂNIEI ÎN AFARA ȚĂRII. Rezervele BNR, valute și aur, NU sunt depozitate în țară. Croitoru (BNR):"În mare parte aurul se afla in strainatate pentru ca aurul da credibilitate numai daca nu este la tine"

Subiectele zilei: Tatăl vorbește, fiul sporește. Cum prosperă familia Dragnea prin ruinarea unor sate din Teleorman; Valea Jiului: oameni, roboți și speranțe; Avocații lui Dragnea, la un pas să arunce activitatea Curții Supreme în aer

​ANAF a identificat un prejudiciu de aproape 2 milioane lei, cauzat prin nedeclararea veniturilor obținute din vânzarea OneCoin

Simona Halep la Miami | O potențială surpriză! Cu cine ar putea juca, de fapt, Simona în deschiderea turneului american

Întrebarea lui Dănuț Lupu: "Ce ar fi acum să facă scandal toți jucătorii care cred că merită să fie la națională?". Ce rezultat anticipează fostul mijlocaș în meciul cu Suedia

Președintele Klaus Iohannis participă, joi și vineri, la reuniunea Consiliului European. Pe agenda de discuții, combaterea dezinformării în contextul alegerilor pentru Parlamentul European

Stirile ProTV: Povestea familiei de români care se teme să mai trăiască în UK după Brexit: "E o nebunie"

Digisport: Momentul în care Federer nu a mai suportat ce face Sharapova pe teren! "A fost panică totală în WTA"

Digisport: Buzărnescu, scoasă din schemă pentru partida cu Franța? Ce spune Alexandra Dulgheru

La Stampa: Aproximativ 49 de migranți au debarcat la Lampedusa, nava pusă sub sechestru; Salvini: "Arestați-i pe toți"

HOROSCOP 21 martie 2019: Nativii din patru zodii vor primi astăzi recompense numeroase în plan financiar, profesional și sentimental

eMAG se extinde în alte cinci țări, după fuziunea cu o companie ungară de e-commerce

Atacurile din Noua Zeelandă: Premierul australian salută noile afirmații ale lui Erdogan

Contoarele inteligente se citesc cu GDPR: Ce trebuie să ia în considerare operatorii

Box: Lucian Bute și-a anunțat încheierea carierei sportive

ISTORIC VEHICUL: Aplicația gratuită prin care oricine poate verifica în ce stare este o mașină și de ce reparații a avut nevoie

Simona Halep are o problemă în plus în lupta cu rivalele. Alexandra Dulgheru oferă detalii din interior: "Se întâmplă pentru că e din România"

The Guardian: De ce Viktor Orban și aliații lui nu vor câștiga alegerile UE

Meteo #azi, 21 martie: Soare în vest, ploi locale în centru și Oltenia

Cuc: Anul acesta, 150 kilometri de cale ferată modernizați pe Coridorul IV/ Cumpărăm trenuri noi

Irina Begu - Bianca Andreescu, în turul I la Miami, de la ora 1:30. Duel-bis după partida echilibrată de la Indian Wells. Organizatorii au schimbat programul din cauza unei retrageri, Azarenka are din nou ceva de spus | LIVE BLOG

TAROM: Florin Susanu, numit director general și accountable manager; aeronavele companiei sunt licențiate și operează fără modificări

DailyMail - De ce Japonia a încetat să mai utileze vaccinul ROR anti Rujeolă-Oreion-Rubeolă (eng. MMR). Dacă acest vaccin e atât de "sigur" de ce Japonia l-a scos?

Căpitanul de 29 de ani al avionului prăbușit în Etiopia nu se antrenase pe simulatorul pentru Boeing 737 MAX

Brigitte Macron îndeamnă la încetarea violențelor, înainte de următoarea mobilizare a ''vestelor galbene''

CM Patinaj artistic: Chinezii Wenjing Sui și Cong Han, campioni mondiali pentru a doua oară în proba de perechi

Epidemie de camere ascunse în Coreea de Sud: Sute de cupluri au fost filmate fără știrea lor în moteluri

ȘTIRILE OREI 12.00

ULTIMA ORĂ | Marius Niculae a semnat cu Dinamo! "Săgeată" revine în iarbă, la patru ani de la retragere

Xi Jinping în turneu într-o Europă vigilentă, dar divizată în fața Chinei

România – Franța, joi, de la ora 21:30, în meciul de debut la Golden League. Unde se vede meciul, lotul cu care naționala a plecat până la urmă la turneu și ce absențe sunt în tabăra campioanei europene

Kremlinul acuză SUA de escaladarea tensiunilor prin trimiterea de bombardiere strategice în apropierea graniței Rusiei

Cei care consumă ceai și alte băuturi fierbinți își dublează riscul de a face cancer esofagian - studiu de amploare

Cota de popularitate a președintelui brazilian Bolsonaro, în scădere puternică

ISTORIE Aplicații militare de amploare în Ungaria, Polonia și Republica Democrată Germană (1962)

ACCIDENT în lanț pe DN1. Opt mașini au fost implicate în carambol | VIDEO

Patinaj artistic: CM 2019 - Chinezii Sui și Han, campioni mondiali la perechi

ProSport LIVE | România U21 înfruntă Spania. Bute s-a retras din box. Halep are un nou antrenor

Denise Rifai - în locul lui Rareș Bogdan la pupitrul principalei emisiuni de seară la Realitatea TV

INTERVIU | Moruțan și momentul care încă îl "bântuie": "Încă mă gândesc, dar trebuie să uit!". Cum a explicat gestul cu care a uluit banca FCSB și răspunsul la întrebarea: "Vrei să-ți mai iei BAC-ul?"

Simularea bacalaureatului se va încheia joi cu proba la alegere a profilului și specializării

Liderii statelor UE se reunesc astăzi la Bruxelles în cadrul Consiliului European de primăvară

Ministru de Externe: Brazilia încă analizează relocarea ambasadei sale la Ierusalim

Business report: Creșterea masivă a importurilor de bunuri anulează toate rezultatele pozitive; Cum a împărțit ANRE cea mai ieftină energie din țară; Paradoxul apartamentelor vechi.

Papa Francisc inaugurează noul centru de la SNSPA al Fundației Scholas Occurrentes

Orban, despre asumarea guvernării după alegerile europarlamentare: Schimbarea de putere trebuie să se facă în baza votului oamenilor

Irina Begu - Bianca Andreescu, în turul I la Miami, miercuri noapte. Duel-bis după partida echilibrată de la Indian Wells: organizatorii au fost obligați să schimbe programul de joc, din cauza unei retrageri | LIVE BLOG

Irina Begu - Bianca Andreescu, în turul I: ploaie la Miami. Organizatorii au schimbat programul din cauza unei retrageri, Azarenka are din nou ceva de spus | LIVE BLOG

Irina Begu - Bianca Andreescu, în turul I: plouă la Miami și meciurile sunt întrerupte. Organizatorii au schimbat programul din cauza unei retrageri, Azarenka are din nou ceva de spus, iar performera zilei e o nouă adolescentă-minune | LIVE BLOG

Brexit: Theresa May regretă nerespectarea datei Brexitului, dar este hotărâtă să îl ducă la bun sfârșit

Robert Sighiartău: Obiectivul PNL la europarlamentare este să fie prima opțiune în rândul electoratului

Bolşevicii n-au murit, vin cu Cioloş travestiți....Dan Andronic, EVZ - "Dacian Cioloș și Dan Barna folosesc mijloace de propagandă comuniste. O posibilă explicație".

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1899, afisate in 32 pagini.