Existența Ipoteticei Planete X indicată de calculele matematice

Planeta ipotetică X

Aceasta este o vedere îndepărtată dinspre Planeta Nouă către soare. Obiectul este considerat a fi gazos, similar cu Uranus și Neptun. Lumina fulgerului se aprinde în partea de noapte.

Prezentare generală

Cercetătorii de la Caltech au descoperit dovezi matematice care sugerează că ar putea exista o "planetă X" adânc în sistemul solar. Această planetă ipotetică de dimensiuni Neptun orbitează soarele nostru într-o orbită foarte alungită cu mult peste Pluto. Obiectul, pe care cercetătorii l-au poreclit "Planeta Nouă", ar putea avea o masă de aproximativ 10 ori mai mare decât cea a Pământului și o orbită aproximativ 20 de ori mai departe de soare, în medie, decât de Neptun. Ar putea dura între 10.000 și 20.000 de ani Pământ pentru a face o orbită plină în jurul soarelui.

Anunțul nu înseamnă că există o nouă planetă în sistemul nostru solar. Existența acestei lumi îndepărtate este doar teoretică în acest moment și nu s-au făcut observații directe ale obiectului poreclit. Predicția matematică a unei planete ar putea explica orbitele unice ale unor obiecte mai mici din Beltul Kuiper, o regiune îndepărtată de resturi înghețate care se întinde mult dincolo de orbita lui Neptun. Astronomii caută acum planeta prevăzută.

În profunzime

În ianuarie 2015, astronomii de la Caltech, Konstantin Batygin și Mike Brown, au anunțat noi cercetări care oferă dovezi ale unei planete uriașe care trasează o orbită neobișnuită, alungită în sistemul solar exterior. Predicția se bazează pe modelarea matematică detaliată și pe simulările pe calculator, nu pe observarea directă.

Acest obiect mare ar putea explica orbitele unice ale cel puțin cinci obiecte mai mici descoperite în centura Kuiper îndepărtată.

"Posibilitatea unei noi planete este cu siguranță una interesantă pentru mine ca om de știință planetar și pentru noi toți", a declarat Jim Green, directorul diviziei de științe planetare a NASA. "Aceasta nu este totuși detectarea sau descoperirea unei noi planete. E prea devreme să spunem cu certitudine că există așa-numita Planetă X. Ceea ce vedem este o predicție timpurie bazată pe modelarea din observații limitate. a unui proces care ar putea duce la un rezultat interesant. "

Oamenii de știință de la Caltech consideră că Planeta X poate avea o masă de aproximativ 10 ori mai mare decât cea a Pământului și să aibă o dimensiune similară cu Uranus sau Neptun. Orbita prognozată este de aproximativ 20 de ori mai departe de soarele nostru în medie decât Neptun (care orbitează soarele la o distanță medie de 2,8 miliarde de mile). Ar fi nevoie de această nouă planetă între 10.000 și 20.000 de ani pentru a face o singură orbită în jurul Soarelui (unde Neptun completează o orbită la aproximativ 165 de ani).

Când a fost Descoperită?

Planeta X nu a fost încă descoperită și există o dezbatere în comunitatea științifică despre existența ei. Predicția din 20 ianuarie a revistei astronomice se bazează pe modelarea matematică.

Care îi este numele?

Batygin și Brown și-au poreclit obiectul prezis "Planeta Nouă", dar drepturile de numire actuale ale unui obiect merg la persoana care o descoperă. Numele folosit în timpul vânătorilor anteriori pentru obiectele uriașe, uriașe, nedescoperite dincolo de Neptun, este "Planeta X."

Dacă se găsește lumea prezisă, numele trebuie să fie aprobat de Uniunea Astronomică Internațională. Planeta este numită în mod tradițional pentru zeii romani mitologici.

De ce crede că este acolo?

Astronomii care studiază centura Kuiper au observat că unele dintre planetele pitic și alte obiecte mici, ghețate tind să urmeze orbitele care se strâng împreună. Analizând aceste orbite, echipa de la Caltech a prezis posibilitatea unei planete mari, nedescoperite anterior, să se ascundă mult mai departe de Pluto.

Ei estimează că gravitatea acestei planete potențiale ar putea explica orbitele neobișnuite ale acestor obiecte Kuiper.

Ce urmeaza?

Astronomii, inclusiv Batygin și Brown, vor începe să utilizeze cele mai puternice telescoape din lume pentru a căuta obiectul în orbita sa predicată. Orice obiect care este departe de soare va fi foarte slab și greu de detectat, dar astronomii calculează că ar trebui să fie posibil să îl vedeți folosind telescoapele existente.

"Mi-ar plăcea să o găsesc", spune Brown. "Dar aș fi, de asemenea, foarte fericit dacă cineva a găsit-o. De aceea publicăm această lucrare, sperăm că alți oameni se vor inspira și vor începe să caute".

"Oricând avem o idee interesantă ca aceasta, aplicăm întotdeauna regulile lui Carl Sagan pentru gândirea critică, care includ confirmarea independentă a faptelor, căutarea unor explicații alternative și încurajarea dezbaterilor științifice", a spus Green. "Dacă Planeta X este acolo, o vom găsi împreună, ori vom determina o explicație alternativă a datelor pe care le-am primit până acum.

"Hai să mergem să explorăm."

surse:

Fesenmaier, Kimm, "Cercetătorii de la Caltech găsesc dovezi ale unei adevărate planetă nouă", comunicat de presă, modificat ultima dată la 20 ianuarie 2015

Konstantin Batygin și Michael E. Brown, "Dovezi pentru o planetă gigantică îndepărtată în sistemul solar", Jurnalul astronomic

Green, James, "O nouă planetă în sistemul nostru solar, NASA aruncă o privire ", declarație video, modificată ultima dată 20 ianuarie 2015

Hypothetical Planet X

This is a distant view from Planet Nine back towards the sun. The object is thought to be gaseous, similar to Uranus and Neptune. Hypothetical lightning lights up the night side.

Overview

Caltech researchers have found mathematical evidence suggesting there may be a "Planet X" deep in the solar system. This hypothetical Neptune-sized planet orbits our sun in a highly elongated orbit far beyond Pluto. The object, which the researchers have nicknamed "Planet Nine," could have a mass about 10 times that of Earth and orbit about 20 times farther from the sun on average than Neptune. It may take between 10,000 and 20,000 Earth years to make one full orbit around the sun.

The announcement does not mean there is a new planet in our solar system. The existence of this distant world is only theoretical at this point and no direct observation of the object nicknamed have been made. The mathematical prediction of a planet could explain the unique orbits of some smaller objects in the Kuiper Belt, a distant region of icy debris that extends far beyond the orbit of Neptune. Astronomers are now searching for the predicted planet.

In Depth

In January 2015, Caltech astronomers Konstantin Batygin and Mike Brown announced new research that provides evidence of a giant planet tracing an unusual, elongated orbit in the outer solar system. The prediction is based on detailed mathematical modeling and computer simulations, not direct observation.

This large object could explain the unique orbits of at least five smaller objects discovered in the distant Kuiper Belt.

"The possibility of a new planet is certainly an exciting one for me as a planetary scientist and for all of us," said Jim Green, director of NASA's Planetary Science Division. "This is not, however, the detection or discovery of a new planet. It's too early to say with certainty there's a so-called Planet X. What we're seeing is an early prediction based on modeling from limited observations. It's the start of a process that could lead to an exciting result."

The Caltech scientists believe Planet X may have has a mass about 10 times that of Earth and be similar in size to Uranus or Neptune. The predicted orbit is about 20 times farther from our sun on average than Neptune (which orbits the sun at an average distance of 2.8 billion miles). It would take this new planet between 10,000 and 20,000 years to make just one full orbit around the sun (where Neptune completes an orbit roughly every 165 years).

When was it Discovered?

Planet X has not yet been discovered, and there is debate in the scientific community about whether it exists. The prediction in the Jan. 20 issue of the Astronomical Journal is based on mathematical modeling.

What is its Name?

Batygin and Brown nicknamed their predicted object "Planet Nine," but the actual naming rights of an object go to the person who actually discovers it. The name used during previous hunts for the long suspected giant, undiscovered object beyond Neptune is "Planet X."

If the predicted world is found, the name must be approved by the International Astronomical Union. Planets are traditionally named for mythological Roman gods.

Why Do They Think It's There?

Astronomers studying the Kuiper Belt have noticed some of the dwarf planets and other small, icy objects tend to follow orbits that cluster together. By analyzing these orbits, the Caltech team predicted the possibility that a large, previously undiscovered planet may be hiding far beyond Pluto.

They estimate the gravity of this potential planet might explain the unusual orbits of those Kuiper objects.

What’s Next?

Astronomers, including Batygin and Brown, will begin using the world's most powerful telescopes to search for the object in its predicted orbit. Any object that far away from the sun will be very faint and hard to detect, but astronomers calculate that it should be possible to see it using existing telescopes.

"I would love to find it," says Brown. "But I'd also be perfectly happy if someone else found it. That is why we're publishing this paper. We hope that other people are going to get inspired and start searching."

"Anytime we have an interesting idea like this, we always apply Carl Sagan's rules for critical thinking, which include independent confirmation of the facts, looking for alternate explanations, and encouraging scientific debate," said Green. "If Planet X is out there, we'll find it together. Or we'll determine an alternate explanation for the data that we've received so far.

"Now let's go explore."

Sources:

Fesenmaier, Kimm, "Caltech Researchers Find Evidence of a Real Ninth Planet," press release, last modified January 20, 2015

Konstantin Batygin and Michael E. Brown, "Evidence for a Distant Giant Planet in the Solar System," The Astronomical Journal

Green, James, "A New Planet in our Solar System? NASA Takes a Look," video statement, last modified January 20, 2015

SEX TAPE made in Romania: 4 vedete autohtone FILMATE făcând perversităţi VIDEO

ORGIE în toaleta unui club din România. Totul a fost filmat cu un telefon mobil. VIDEO

Directorul, SEX cu profa de matematică în şcoală. Elevii au filmat pe ascuns. VIDEO XXX

Doi comandanți ai navelor ucrainene capturate de Rusia refuză să depună mărturie

TOP 10 cele mai bune ACTRIŢE PORNO din istorie. Sau cum sunt manipulați tinerii de mici FOTO

VIDEO Protestele continuă la Budapesta, mii de oameni din nou n stradă

Protestele continuă la Budapesta, mii de oameni din nou în stradă

O palmă pentru miliardarii de la Red Bull. Salzburg a învins Celtic, "sora" Leipzig era ca și calificată, dar totul s-a năruit pe final. Rosenborg a terminat pe ultimul loc, dar a murit cu dreptatea în mână

EXCLUSIV | El e românul care atacă nivelul de popularitate al Simonei Halep pe plan mondial. "E singurul care o amenință din punct de vedere al imaginii"

Una dintre cele mai faimoase actriţe porno şi-a lansat calendar. Imagini de infarct cu Mia Khalifa VIDEO

Autorul atacului de la Strasbourg era un 'soldat' al Statului Islamic (agenție de propagandă)

​Europa League: AC Milan pierde cu Olympiakos (3-1) și ratează calificarea n primăvara europeană/ Echipele calificate n 16-imi

Cherif Chekatt a tras asupra polițiștilor, care au ripostat și l-au împușcat mortal (ministru de interne)

Simona Halep, locul 1 în topul câştigurilor din tenis în 2018. Ce sumă i-a intrat în conturi

Prezentatoare TV în sânii goi, după ce a fost trădată de rochie în direct VIDEO

Atentatul de la Strasbourg: Zeci de imagini cu pisici au protejat ancheta politiștilor care l-au căutat pe atacator

SOROȘIȘTII DE LA UNIȚI SALVĂM SE TOARNĂ ÎNTRE EI. DUPĂ Dezvăluirile soțului lui Clotilde Armand despre REȚEAUA SOROS care comandă în interiorul USR, Finanțatul lui SOROS, Nicușor Dan apără REȚEAUA SOROS.

Mircea Rednic bagă bani la Dinamo! Cât a scos "Puriul" din buzunar

Comunicat de presă - Administrația Prezidențială

Utile: Cum ți poate oferi centrala de apartament confortul termic dorit; 7 lucruri excelente la Android Pie; Alimente anticelulită care te scapă de pielea cu aspect de coajă de portocală

EUROPA LEAGUE. Dezastru pentru Răzvan Lucescu. REZULTATE şi MARCATORI

Statul Islamic recunoaște că atacatorul de la Strasbourg a fost unul dintre soldații săi

George Soros: The money and mastermind behind the progressive madness (deocamdată în engleză)

Turcan: Interpelarea privind "Copiii referendumului" induce confuzie. Nu este asumată de PNL

Accident cu cinci maşini în judeţul Iaşi. În urma carambolului mai multe persoane au fost rănite

CHAMPIONS LEAGUE LIVE. Inter - Barcelona, ŞOCUL ZILEI. Programul complet al meciurilor de MARŢI şi transmisiile TV

Cum fac SEX rusoaicele, nemţoaicele sau italiencele. Clipul care a făcut senzaţie pe net VIDEO

Ecaterina Andronescu anunță că 55.000 de profesori vor intra într-un proiect de formare profesională

Sezon modest pentru România în cupele europene. Câți reprezentanți vom avea în fazele eliminatorii ale Europa League. Suntem prea mici pentru Champions League

Europa League | Olympiacos a lăsat acasă gigantul AC Milan! PAOK a fost eliminată de BATE Borisov. Malmo a produs șocul serii. Dudelange a remizat cu Betis. Rezultatele complete + echipele calificate/eliminate

Fotbal: ''Majoritatea'' federațiilor susțin desfășurarea CM 2022 cu 48 de echipe (Infantino)

VOR VENI IMIGRANTII PRIN ROMANIA? UNHCR: Peste 10.000 de migranți se află în Serbia în prezent. Fortata de Austria, Slovenia accepta doar 1500 pe zi si a blocat trenurile. Se va forma o mare de imigranti in Serbia care va cauta noi trasee.

De ce a murit Fane Spoitoru. Greşeala BANALĂ pe care a făcut-o INTERLOPUL

Probleme cu fierea? Iată care sunt remediile care te ajută

Sfatul unuia dintre cei mai excentrici specialiști din cyber-security: Folosiți ct mai des VPN, chiar și pe smartphone

EXCLUSIV | Nistor a trăit periculos. Claudiu Vaișcovici și un "exercițiu de imaginație" care-l are în prim-plan pe liderul lui Dinamo: "Îl îngropau pe teren!"

Savantul ucis de ghilotină. Acuzațiile care i-au adus moartea

Un agent american al Forţelor Speciale dezvăluie că EXTRATEREŞTRII vor vizita Pământul VIDEO

O fostă majoretă a făcut SEX cu un elev de 15 ani! Filmul XXX a ajuns pe INTERNET. VIDEO

LIVE SCORE Europa League | Slavia Praga - Zenit 2-0. AC Milan e OUT în acest moment. PAOK a fost eliminată de BATE Borisov. Malmo a produs șocul serii. Rezultatele complete + echipele calificate/eliminate

Consiliul UE cere Romniei să elimine sursele de preocupare din raportul MCV

Gest de omenie impresionant! Un medic din Iași a fost bătut CRUNT acum trei ani. Acum, l-a iertat pe agresor, după ce i-a cerut fostului boxer, în fața judecătorului, să facă DOUĂ lucruri

UE a prelungit pentru a opta oară sancțiunile mpotriva Rusiei

Fonduri europene 2019: Cte 500.000 - 3,5 milioane Euro pentru mici firme IT. Cnd se depun proiectele. Descarcă Ghidul solicitantului

Se mai găsesc bilete la semifinala România – Rusia. Unde se grupează suporterii, cota de bilete alocate oficial Federației și la ce prețuri se mai găsesc tichete pentru finala mare. "Haideți în număr cât mai mare la Paris!"

Ambros Martin a vorbit despre momentul în care starea de spirit s-a schimbat radical în tabăra tricoloră: "Reacția Cristinei Neagu la hotel a fost uluitoare. A ieșit din cameră și a țipat de bucurie!"

De ce nu a jucat Bazaliu aproape deloc la CSM București și ce i se pregătește campioanei mondiale de junioare pentru 2015

Ce le-a arătat o profesoară studenţilor i-a marcat pe viaţă: Şi-a scos un prezervativ din vagin și... VIDEO

DESTINAȚIE: ROMÂNIA/ Povestea Casei Memoriale 'Panait Istrati' din Brăila

R.Moldova: Instanta judeca in lipsa cererea de arestare a lui Vlad Filat. Zeci de manifestanti asteapta decizia

COCO AUSTIN face furori cu ultimul său PICTORIAL INTIM: Cel mai BOMBAT FUND se dezvăluie FOTO

Salonul Auto de la Paris: noul Renault Espace VIDEO

Cum recunoașteți modelele străvechi de pe IE față de cele inventate recent. Cum recunoști o IE cu modele străvechi românești, de UN KITSCH.

Atentatul din Strasbourg: Importantă operațiune a poliției n cartierul Neudorf, unde s-a pierdut urma lui Chrif Chekatt

HOROSCOP 2019 CAMELIA PĂTRĂŞCANU: Unii trec printr-un test de fidelitate, alţii se îndrăgostesc, iar asta le dă peste cap viaţa

Victorie cu scandal! Câțiva fani i-au înjurat pe Hanca și Nistor, Andone a intervenit imediat: "Nicule, dă-l, mă, afară! Vrei să urc la tine?"

Alexandra Stan, la plajă în sânii goi FOTO

POVESTEA BILELOR de la Înalta Curte: După ce nu au găsit bile suficente la Loteria Română și FRF, judecătorii le-au comandat din Franța

Primele imagini cu Raluca Bădulescu în costum de baie, după ce a slăbit 66 de kilograme FOTO

Dăncilă a anunțat ce se va întâmpla cu calitatea de asigurat a persoanelor care obțin alte venituri față de salarii

Iohannis, despre planul PSD de a modifica prin OUG codurile penale: Pur și simplu nu se poate

Avocatul Poporului sesizează CCR în legătură cu prevederile unui articol din legea privind executarea pedepselor

Autoritatea Electorală: Partidele politice au primit subvenţii de peste 20 de milioane de lei în decembrie

Primarul general, Gabriela Firea: Redeschidem Arena Națională cu o lună mai devreme dect am estimat. A fost refăcut gazonul

CR7 vs. soția unui rival, ultima "zâzanie" din Serie A. Atacul venit de nicăieri: "Aș vrea să te văd și pe tine făcând asta!"

Parlamentul irlandez a votat pentru legalizarea avortului

MANIPULAREA PRIN SEX. OANA ŞI VIOREL LIS, sex tape-ul care face înconjurul internetului. IMAGINI XXX

Reuters: Suspectul atacului de la Strasbourg a fost ucis / El ar fi fost mpușcat de fortele de ordine

Atinge aceste zone erogene ale femeilor. Vor innebuni de placere!

Ministerul Educației vrea să modifice achiziția de manuale. Andronescu: Va fi în două etape

Andronescu: 55.000 de profesori vor intra într-un proces de formare și sub aspectul învățării predării digitale

Urmareste cum tii pumnul strans. Iata ce spune despre tine! E ULUITOR cat adevar

8 plante benefice pentru fiecare camera

Activitati artistice pentru copilul tau

Pintea: În acest an au plecat mai puțini medici din țară, iar mulți se întorc din străinătate

Senatul SUA l considera pe prințul saudit responsabil pentru uciderea jurnalistului Khashoggi

BREAKING: Autorul atacului de la Strasbourg a fost împușcat MORTAL de poliție

Andronescu: Manualele școlare vor fi prezentate pentru evaluare, după care vor fi selectate

Autorul atacului armat de la Strasbourg, Cherif Chekatt, a fost ucis de poliție

Consiliul UE cere României să elimine sursele de preocupare din raportul MCV și să aplice recomandările

GAME OF THRONES. Dezvăluiri ŞOC despre ultimul sezon. "Vor ajunge la PSIHIATRU!"

Radu Petrescu "a rupt" un meci din Europa League. VIDEO | Decizie care i-a scos din minți pe cei de la Olympique Marseille

Salariul lui Sorin Grindeanu la ANCOM va crește la peste 35.000 de lei, ncepnd din ianuarie 2019

Cele mai bune filme erotice pe care le-ai ratat - Video

ANDREEA MARIN, GOALĂ, dar ACOPERITĂ DE UN PROSOP! UITE CUM A POZAT "ZÂNA"!

Donald Trump e în fruntea sondajele la alegeri preliminare ale republicanilor atât în Iowa cât și la nivelul Statelor Unite. Să sperăm că Hillary Clinton și George Soroş, omul din spatele ei, nu vor ajunge la putere în SUA.

SUA: Focuri de armă ntr-un colegiu, atacatorul s-a sinucis

HOROSCOP 14 DECEMBRIE 2018: Un refuz vă da peste cap planurile de weekend

Adela vă sfătuiește în sex și iubire. "Făceau sex chiar în patul în care dormeam eu alături de ea"

Cu toții o știm și o iubim pe FETIȚA ZURLI. CUM ARATĂ în realitate, cum o CHEAMĂ de fapt și ce VÂRSTĂ are | VIDEO

Marea Britanie. Site-urile Porno nu vor mai putea fi accesate din 2018 decât cu un Credit Card care să dovedească că utilizatorii au peste 18 ani

"Cireşica" s-a copt frumos. Cele mai sexy fotografii cu Nicole Cherry FOTO

Lora, super sexy în Maldive. Ce fund bombat a etalat! | FOTO

Cum își face Anda Adam fundul bombat. A vrut să le arate tuturor | VIDEO

Corpuri de ZEIŢE cu funduri de DOMNIŢE. Cele mai intime fotografii cu tinere dotate şi în faţă şi în spate

Studiu Gfk TEMAX: Vanzarile de tablete si aparate foto au scazut puternic. Cele de elctrocasnice mari si de smartphone-uri sunt in crestere sustinuta

Sondaj ISSPOL: 9 din 10 romni nu sunt de acord cu amnistia și grațierea n cazul actelor de corupție / 87% dintre cei care au votat PSD-ALDE se opun și ei

Ana Maria Mocanu caută un bărbat rezistent în pat. "Vreau un bărbat pe care să-l rog eu să-şi dea...."

Tupeu fără margini. Nelson Mondialu îşi pune copilul să danseze pe bani VIDEO

O adolescentă de 16 ani, lovită cu pumnii şi picioarele de alte două fete într-o staţie de autobuz. Poliţia a deschis o anchetă

Editorial Fluierul: 62% dintre Francezi se opun exploatării gazelor de șist - sau cum politicienii acționează împotriva propriului popor

Turnul One World Trade Center din New York, inaugurat la 13 ani de la atentatele din 11 septembrie. Cum arată acum - VIDEO

Flavia Mihașan a încins atmosfera la piscină. Ce bronzată e „vecina” de la Neatza cu Răzvan și Dani

Directorul general al Exxon Mobil, favorit pentru șefia diplomației americane în mandatul lui Trump (media)

Ilie Dumitrescu i-a ținut o lecție deschisă lui Gigi Becali! I-a arătat unde a greșit: "Uite că acum îl pune într-o postură dificilă"

Bianca Rus divorţează la o lună de la nuntă. Ce i-a făcut soţului: "Am fost şocat"

Simona Halep e în semifinale la Australian Open la 2 meciuri de câștigarea unui Turneu de Mare Slem. Din păcate va urma ultratunata cu mușchi, Kerber, şi posibil mai apoi, Wozniacki. Când se joacă semifinala?

Interzis minorilor! Roxana Vancea, scene lesbi explicite cu o blondă! Goale sub duș. VIDEO

LA LUPTĂ! Puterea Cristinei Neagu a ridicat naționala înaintea semifinalei cu Rusia. Raluca Băcăoanu: "Nu am pierdut-o pe Cristina, ci o avem lângă noi. Este creierul și sufletul echipei". Ce mesaje a avut căpitanul pentru colege

O ucraineancă, desemnată handbalista anului în Vâlcea. Pe locul 2, o jucătoare naturalizată din naționala României

El este cel mai sexy bărbat în viaţă. Fanii cer ca actorul să fie noul Bond

Dinamo se vinde! Anunţ de ultimă oră făcut de Cornel Dinu: "Ne aflăm din nou în faţa unei premiere"

Spațiul Schengen: Eurodeputații doresc o aderare rapidă a României și Bulgariei

Un nou premiu pentru Simona Halep! A primit distincția "Crucea Sfântului Apostol Andrei" din partea Arhiepiscopului Tomisului

Viorica Dăncilă, aleasă preşedinte OFSD, la conferinţa femeilor social-democrate

Actorul Idris Elba va apărea într-o miniserie difuzată de Discovery în care speră să-și împlinească cea mai mare ambiție VIDEO

O tânără organizează cea mai mare orgie sexuală din lume. Ce condiţii li se impun celor 1000 de participanţi FOTO

Nr. de articole la aceasta sectiune: 411, afisate in 4 pagini.

ieri 10:02 Saculetii Mosului