PENIBILTĂȚILE DEBITATE DE ATEI DESPRE ORIGINEA VIEȚII "Originea vieții: Un accident sau o necesitate rezultată din legile fizicii?" CREDEȚI CĂ POATE BĂTEA VÂNTUL ȘI VALURILE ȘI SĂ IASĂ MILIARDE DE SUPERCOMPUTERE?

Nota Redacției: Ați imagina că Viața a apărut fără a fi creată de un Creator, este ca și cum ți-ai imagina că Programele de Computere și Toate Computere de pe Terra ar fi apărut din SENIN.

Mai mare MISTICISM și OBSCURANTISM decât ăsta nu există.

Cum poate cineva să creadă că programele de calculator s-ar putea scrie singure DIN NIMIC? Și că ar putea bate vântul și să apară Computere.

Legile fizicii produc în mod natural reacții chimice care se pot autoreplica (reproduce singure) - un prim pas în obținerea vieții din substanțe inanimate, conform concluziilor unui nou studiu realizat de o echipă de cercetători coordonată de Jeremy England, biofizician la Institutul Tehnologic din Massachusetts, transmite joi SPACE.com.

Sursa foto: NASA

Originea vieții este fără îndoială unul dintre cele mai mari mistere pe care oamenii de știință sunt chemați să-l dezlege, iar pe măsură ce știința a evoluat, acest mister mai degrabă s-a adâncit decât s-a apropiat de soluție, depășind sfera planetei noastre și îndreptându-se spre alte stele. Este viața pe Pământ un accident bizar sau viața este o necesitate rezultată din modul în care funcționează legile fizicii, caz în care am putea trăi într-un Univers care pur și simplu mustește de viață?

Jeremy England și-a dedicat cariera încercării de a răspunde la aceste întrebări. În 2013 el a formulat ipoteza că legile fizicii pot determina în mod spontan o anumită organizare a substanțelor chimice care ar dobândi calitățile necesare vieții.

Concluzia lui England implică o uriașă doză de determinism științific, postulând faptul că viața derivă direct din acțiunea legilor fundamentale ale naturii, o poziție seducătoare pentru oamenii de știință — dar oare poate fi exclusă întâmplarea sau alți factori imposibil de cuantificat de știință din această ecuație?

Ceea ce este cert este că viața, ca și Universul, trebuie să aibă o origine. Viața nu a existat dintotdeauna ci a apărut din reacția unor substanțe chimice brute, inanimate, care s-au organizat cumva formând compuși prebiotici din care s-au format acizii nucleici (ARN și ADN), care apoi au găsit o modalitate de a se replica în niște organisme simple, microbiene, din care, de-a lungul unor perioade mari de timp, au evoluat și s-au diversificat toate formele de viață cunoscute.

"Abiogeneza" este termenul folosit pentru a descrie transformarea a ceva nonbilogic în ceva biologic, iar England crede că un anumit capitol al fizicii, termodinamica, oferă cadrul necesar acestei transformări.

"Nu aș putea susține că am investigat originile propriu-zise ale vieții, ci mai degrabă am demonstrat un principiu, încercând să răspund la întrebarea cu privire la condițiile fizice necesare pentru apariția de organizări și comportamente asemănătoare vieții în anumite substanțe chimice", a nuanțat cercetătorul american.

Sisteme fizice capabile de auto-organizare

Atunci când este introdusă energie într-un sistem, legile fizicii dictează modul în care această energie este disipată. Dacă, spre exemplu, o sursă de căldură externă este aplicată unui sistem, în timp, sistemul respectiv va emite căldură până va ajunge la un echilibru termic cu mediul său înconjurător — la fel ca o ceașcă de cafea care se răcește uitată pe birou. Entropia, sau nivelul de dezordine din sistem, va crește pe măsură ce căldura se disipează. Anumite sisteme fizice însă ar putea fi suficient de dezechilibrate pentru a se "auto-organiza" în așa fel încât să profite la maximum de o sursă externă de energie, declanșând o serie de interesante reacții chimice de autosusținere care împiedică sistemul să ajungă la echilibru termodinamic și perpetuând astfel o stare în afara acestui echilibru — ca și cum în ceașca de cafea uitată pe birou s-ar produce în mod spontan o reacție chimică care o menține fierbinte, împiedicând răcirea sa și revenirea la starea de echilibru cu mediul înconjurător. Jeremy England numește această situație "adaptare determinată de disipare" iar acest mecanism poate introduce variabile cu calități asemănătoare vieții într-un sistem fizic inanimat.

Un comportament cheie asemănător vieții este cel de autoreplicare, sau, dintr-o perspectivă biologică, de reproducere. Acesta este fundamentul vieții. Începe la un nivel simplu și se reproduce, devenind mai complex și apoi se reproduce din nou. Întâmplător (sau nu) procesul de autoreplicare este și o modalitate foarte eficientă de a disipa căldură și de a crește nivelul de entropie într-un sistem fizic.

Într-un studiu publicat la 18 iulie în prestigioasa revistă Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), England și colegul său, Jordan Horowitz, au testat aceste ipoteze. Ei au monitorizat o serie de simulări computerizate asupra unui sistem fizic închis (un sistem care nu face schimb de energie cu mediul înconjurător) constând într-o "supă" conținând 25 de substanțe chimice. Alcătuirea acestui sistem era extrem de simplă și similară "cocktail-ului chimic" din care este posibil să fi apărut viața pe Pământ. Dacă, spre exemplu, aceste substanțe chimice sunt concentrate și încălzite de o sursă externă — un izvor hidrotermal — "supa chimică" va trebui să disipeze căldura primită, în conformitate cu cea de-a doua lege a termodinamicii. Căldura trebuie disipată iar entropia sistemului va crește în mod inevitabil.

În anumite condiții inițiale, cei doi cercetători au observat că aceste substanțe chimice pot optimiza aportul de energie primit de sistem prin auto-organizare și prin producerea unor reacții chimice de autoreplicare. În mod natural, aceste substanțe chimice inanimate încep să se comporte ca părți ale unui "organism". Reacțiile de autoreplicare generează căldură care respectă cea de-a doua lege a termodinamicii (principiu care susține că, în timp, gradul de entropie al unui sistem izolat crește) și se disipează.

"Sistemul încearcă să facă mai multe chestii la nivel micro, iar odată ce una dintre aceste chestii primește un feedback pozitiv, ea este adoptată ca măsură de organizare a întregului sistem", a explicat England pentru Live Science.

Acesta este un model foarte simplu pentru reacțiile care se produc în lumea vie: energia chimică este consumată în celule vii care sunt, prin natura lor, în stare de dezechilibru (față de mediul înconjurător) și generează astfel procesele metabolice necesare menținerii acestui dezechilibru — care este viața — până la momentul de revenire a sistemului la starea de echilibru cu mediul, care este moartea.

Însă, după cum recunoaște și Jeremy England, există o diferență substanțială între identificarea calităților asemănătoare vieții într-o supă chimică virtuală și Viață.

Sara Imari Walker, fizician și astrobiolog la Arizona State University, care nu a participat la acest studiu, este de acord cu England. "Este un pod cu două sensuri de mers care trebuie construit pentru a putea conecta biologia și fizica. Unul din sensuri necesită înțelegerea modului în care ajung să se manifeste calități sau proprietăți asemănătoare vieții în sisteme fizice simple, iar celălalt sens care trebuie parcurs este să explicăm cum fizica poate da naștere vieții", a explicat Imari Walker pentru Live Science. "Trebuie să parcurgem aceste două etape pentru a înțelege cu adevărat ce proprietăți sunt unice pentru viață și care proprietăți pot caracteriza lucruri care nu sunt vii, dar sunt aproape vii, așa cum este un sistem prebiotic", a adăugat ea.

Viața dincolo de Terra

Înainte de a ne propune să răspundem întrebării dacă aceste sisteme fizice simple pot influența sau determina apariția vieții și în alte părți ale Universului, va trebui să înțelegem unde și în ce condiții au funcționat aceste sisteme pe Pământ.

"Dacă prin viață înțelegem un organism uluitor și complex cum este cel al unei bacterii sau orice altceva ce conține polimeraze (proteinele care compun acizii nucleici ARN și ADN), studiile noastre nu ne spun nimic despre cât de ușor sau dimpotrivă, de dificil este să obții ceva atât de complex, așa că nu pot specula cu privire la cum ar putea arăta viața extraterestră", a subliniat Jeremy England.

Acest studiu nu identifică în mod specific modul în care un sistem biologic se naște dintr-un sistem non-biologic ci doar că, în anumite situații, substanțele chimice se pot auto-organiza în mod surprinzător și în conformitate cu legile fizicii. Simulările computerizate ce au fost derulate în cadrul studiului nu țin cont de variabile importante prezente în toate organismele vii, așa cum sunt capacitatea de adaptare la mediu sau reacțiile față de stimuli. De asemenea, rolul jucat de capacitatea de a reproduce informația conținută de acizii nucleici a fost de asemenea ignorat în acest studiu.

Cu toate acestea, concluziile studiului oferă o perspectivă fascinantă, deși limitată, asupra modului în care sistemele fizice nonbiologice se pot auto-organiza și autoreplica în natură, putând reprezenta "arma fumegândă" în dezlegarea misterului originilor vieții.

(Agerpres)

SIMONA HALEP - SERENA WILLIAMS LIVE VIDEO ONLINE STREAMING EUROSPORT HD. Meciul zilei la Australian Open 2019

Sondaj Online DC News. Alegeri prezidentiale 2019: Pe cine veți vota?...între Dragnea și Rețeaua SOROS? Și de ce credem, oricât de paradoxal ar părea, că BARONII LOCALI au salvat România?

PLANUL LUI SOROS: "Trebuie să câștigăm apoi votul semnificativ (din parlament) pe care May l-a promis în legătură cu BREXIT-ul. Acest lucru ar putea declanșa un nou referendum sau noi alegeri. Europa să fie liniștită, că întoarcerea va fi permanentă"

COMPER ROMANA 2019. Subiecte romana Comper etapa I pentru fiecare clasă

Frumoasa asta fură meserie de la Busu

SUBIECTE COMPER MATEMATICA 2018, etapa I: Când află elevii REZULTATE COMPER 2018

SCANDALOS. Situație Dramatică la Spitalul Județean din Tg. Mureș. Cele 115 paturi de la UPU au fost reduse la 60. Pacienții cei mai suferinzi, așteaptă zile în șir în UPU (Unitate de primire urgențe!) să apară un loc,un pat pe care să poată fi internați

UE. Vaccinul împotriva hepatitei B: Curtea de Justiție a Uniunii Europene recunoaște legătura între vaccinul Hepatitei B și îmbolnăvirile cu scleroză multiplă

Regimul progresist Tispras îi bate măr, pe grecii care prostetează împotriva lui, tot așa de violent cum Regimul Bilderbergului Macron îi bate pe francezi...Autoritățile au folosit gaze lacrimogene pentru a dispera mulțimea care protesta în Atena

Voci Conservatoare. Mihai Gheorghiu: "Eminescu a apărat cu radicalitatea întemeierii sale acest popor pe care l-a iubit necondiționat. Această iubire radicală a fost numită 'naționalism' "

Isărescu şi Chiriţoiu chemaţi la audieri la Senat. Senatorul Zamfir: "indicele la care sunt calculate ratele românilor cu credite în lei este 'trucat' printr-o întelegere între băncile comerciale cu 'ştiinţa şi implicarea' directă a BNR"

Franța. Regimul Bilderbergului Macron reprimă în sânge protestele "Vestelor Galbene". PROTESTAR al "Vestelor Galbene", tată a trei copii și pompier voluntar, ÎMPUȘCAT DE POLIȚIE ÎN CAP.

Hoțul strigă "Prindeți Hoții": Matrapazlâcurile cu CASE ale lui Iohannis au fost scoase la iveală prin DECIZIA DEFINITIVĂ A INSTANȚEI. Deci cine nu respectă Legile și Justiția dar latră toată ziua că el apără "Legea și Justiția"? Ghici ciupercă Cine-i?

Corina Dănilă, goală pe internet. Chiar ea a făcut publică fotografia FOTO

LOTERIA BONURILOR FISCALE 20 IANUARIE 2019. Cum afli dacă ai un bon câştigător după cumpărăturile din decembrie

SIMONA HALEP - VENUS WILLIAMS LIVE VIDEO ONLINE STREAMING EUROSPORT. Momentul adevărului la Australian Open 2019

Voci Conservatoare. Ninel Peia adresează o Scrisoare Deschisă Președintelui Rusiei, Vladimir Putin. Cerem Ambasadei Rusiei de la București să înainteze Scrisoarea Deschisă, președintelui Rusiei și să ne trimită răspunsul ca să-l publicăm.

Când au văzut ce au scos de pe fundul mării în plasă, membrii echipajului acestui mic vas de pescuit au rămas PERPLECȘI. Au fost alertate autoritățile și a urmat o desfășurare impresionantă de forțe. Nimeni nu știe cum a ajuns acolo | FOTO

Încă o persoană a murit, de GRIPĂ. Gripa a cauzat 20 de decese într-o lună, adică mai multe decât cele cauzate de Rujeolă în tot acest an. Dar ați auzit vreun progresist sau vreo slugă de-a lor din Guvern și din Parlament să lupte împotriva Gripei? Nu.

Simona Halep - Serena Williams | Surpriza dimineții! Antrenorul care i-a stat alături Simonei la încălzirea premergătoare meciului: ieri s-a despărțit de un fost număr 7 ATP

Bancul zilei: Ardeleanul la birt

EUROSPORT LIVE VIDEO SIMONA HALEP - SERENA WILLIAMS. URMĂRIŢI online streaming meciul zilei la Australian Open

Secretul periculos al maşinilor puternice. Titi Aur dezvăluie problema pe care nu o observă nimeni VIDEO

Digi24 Orașul din Romnia care a atras n ultimii ani multinaționale din Germania, Austria sau Italia : N-avem șomaj aici, este 0!

A vrut să îi doneze un rinichi soțului bolnav. Când a mers la spital pentru a-i fi scos organul, femeia a făcut o descoperire CUTREMURĂTOARE. Nimeni nu știe cum a fost posibil

EUROSPORT LIVE VIDEO SIMONA HALEP - SERENA WILLIAMS 1-6, 4-3. URMĂRIŢI online streaming meciul zilei la Australian Open

Elevii învaţă despre fenomene bizare la limba română. Ce scrie în Manualul de clasa a IV-a

Caru' cu vedete: Care este numele ntreg al lui Cabral; Mihai Bobonete a fost operat de urgență; Cu ce actrita celebra se iubeste acum Brad Pitt

SUBIECTE ROMANA COMPER 2019. Emoţii pentru elevi. BAREME ROMANA COMPER 2019, ETAPA I

​Forumul economic de la Davos: Cei care vin la summit sunt mai bogați ca oricnd; elita financiară a prosperat după criză

Autoritățile au arestat două persoane după ce o mașină a explodat în Irlanda de Nord

BAREME COMPER ROMANA 2019. Cum se rezolva SUBIECTE ROMANA COMPER 2019, etapa 1

LIVE BLOG | Simona Halep - Serena Williams, "finala" feminină de la Australian Open se joacă ACUM, în optimile de finală. Liderul mondial se află în dificultate, dar nu se predă și intră la luptă

SIMONA HALEP SERENA WILLIAMS AUSTRALIAN OPEN 2019 (ora 10:00) LIVE STREAM VIDEO ONLINE EUROSPORT

Teodorovici va prezida astăzi prima reuniune a Consiliului Economic din Președinția Romniei

Marea Britanie va lua n considerare modificarea Acordului de Vinerea Mare pentru a sparge impasul Brexit

Cu toții o știm și o iubim pe FETIȚA ZURLI. CUM ARATĂ în realitate, cum o CHEAMĂ de fapt și ce VÂRSTĂ are | VIDEO

Cei mai bogaţi oameni din lume au o avere egală cu jumătatea populaţiei cea mai săracă a planetei

Geanina din "Las Fierbinţi", surprinsă fără lenjerie intimă FOTO

Simona Halep - Serena Williams | Gafă amuzantă a Serenei, Simona a început să râdă în hohote. VIDEO | Ce s-a întâmplat când crainicul a anunțat "Va rog să primiți cu aplauze liderul mondial!"

LIVE BLOG | Simona Halep - Serena Williams, "finala" feminină de la Australian Open se joacă ACUM, în optimile de finală. Liderul mondial a ieșit la luptă și a întors meciul! Avem set decisiv

ULTIMA ORĂ | Voduț, suspendat de Viitorul! A fost prins că a pariat pe propria echipă. "Dacă e adevărat, i se va rezilia contractul"

Accident între un microbuz şi o autoutilitară, în Argeş. Sunt patru victime

Video Cea mai lungă eclipsă totală a deceniului a putut fi observată și din Romnia/ Următoarea eclipsă totală de lună va avea loc n 2021

Video Zeci de mii de persoane au protestat violent n Atena/ ,,Macedonia este Grecia au scandat protestatarii

Conflictul din Siria: Turcia se oferă să preia controlul în Manbij

Un tânăr DROGAT a provocat, în Cluj, un accident rutier soldat cu un mort și un rănit

Şoferul beat care a ucis doi tineri într-un accident pe DN 22, reţinut pentru 24 de ore

Băncile străine îi jupoaie pe români DUBLU față de cum o fac cu cetățenii din celelalte state europene

CAMERA ASCUNSĂ: Turişti filmaţi pe ascuns în momente de intimitate

Prima ședință a coaliției din acest an. Dragnea și Tăriceanu discută azi despre buget și strategia n conflinctul cu Iohannis

Libertatea: Premierul Viorica Dăncilă și-a adoptat fiul n anii 90

Simona Halep - Serena Williams | Se cunoaște adversara din "sferturi"! A dominat categoric optimea de finală și așteaptă "șocul" turneului pentru a afla cu cine se bate pentru semifinale

Cel puțin 12 persoane au murit în urma unui atac cu vehicul-capcană în Afganistan

Simona Halep - Serena Williams | Cifrele unui set de coșmar. Statistica rușinoasă pentru Halep în prima manșă: capitolul esențial la care nu a existat

Ministrul Justiției: Și procurorii vor putea contesta achitările date de completuri constituite nelegal, în baza OUG

Multe întreprinderi mici și mijlocii susțin supraimpozitarea băncilor. Reprezentantul lor explică situația: S-a greșit mult în sectorul bancar

Premierul Viorica Dăncilă va avea miercuri o întrevedere cu secretarul general NATO, Jens Stoltenberg

Andronescu, despre lipsa săpunului din şcoli, în prag de epidemie de gripă: Copiii să vină cu şerveţele umede

Accident cu victime la Cluj din cauza unui şofer drogat VIDEO

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1641, afisate in 28 pagini.