PENIBILTĂȚILE DEBITATE DE ATEI DESPRE ORIGINEA VIEȚII "Originea vieții: Un accident sau o necesitate rezultată din legile fizicii?" CREDEȚI CĂ POATE BĂTEA VÂNTUL ȘI VALURILE ȘI SĂ IASĂ MILIARDE DE SUPERCOMPUTERE?

Nota Redacției: Ați imagina că Viața a apărut fără a fi creată de un Creator, este ca și cum ți-ai imagina că Programele de Computere și Toate Computere de pe Terra ar fi apărut din SENIN.

Mai mare MISTICISM și OBSCURANTISM decât ăsta nu există.

Cum poate cineva să creadă că programele de calculator s-ar putea scrie singure DIN NIMIC? Și că ar putea bate vântul și să apară Computere.

Legile fizicii produc în mod natural reacții chimice care se pot autoreplica (reproduce singure) - un prim pas în obținerea vieții din substanțe inanimate, conform concluziilor unui nou studiu realizat de o echipă de cercetători coordonată de Jeremy England, biofizician la Institutul Tehnologic din Massachusetts, transmite joi SPACE.com.

Sursa foto: NASA

Originea vieții este fără îndoială unul dintre cele mai mari mistere pe care oamenii de știință sunt chemați să-l dezlege, iar pe măsură ce știința a evoluat, acest mister mai degrabă s-a adâncit decât s-a apropiat de soluție, depășind sfera planetei noastre și îndreptându-se spre alte stele. Este viața pe Pământ un accident bizar sau viața este o necesitate rezultată din modul în care funcționează legile fizicii, caz în care am putea trăi într-un Univers care pur și simplu mustește de viață?

Jeremy England și-a dedicat cariera încercării de a răspunde la aceste întrebări. În 2013 el a formulat ipoteza că legile fizicii pot determina în mod spontan o anumită organizare a substanțelor chimice care ar dobândi calitățile necesare vieții.

Concluzia lui England implică o uriașă doză de determinism științific, postulând faptul că viața derivă direct din acțiunea legilor fundamentale ale naturii, o poziție seducătoare pentru oamenii de știință — dar oare poate fi exclusă întâmplarea sau alți factori imposibil de cuantificat de știință din această ecuație?

Ceea ce este cert este că viața, ca și Universul, trebuie să aibă o origine. Viața nu a existat dintotdeauna ci a apărut din reacția unor substanțe chimice brute, inanimate, care s-au organizat cumva formând compuși prebiotici din care s-au format acizii nucleici (ARN și ADN), care apoi au găsit o modalitate de a se replica în niște organisme simple, microbiene, din care, de-a lungul unor perioade mari de timp, au evoluat și s-au diversificat toate formele de viață cunoscute.

"Abiogeneza" este termenul folosit pentru a descrie transformarea a ceva nonbilogic în ceva biologic, iar England crede că un anumit capitol al fizicii, termodinamica, oferă cadrul necesar acestei transformări.

"Nu aș putea susține că am investigat originile propriu-zise ale vieții, ci mai degrabă am demonstrat un principiu, încercând să răspund la întrebarea cu privire la condițiile fizice necesare pentru apariția de organizări și comportamente asemănătoare vieții în anumite substanțe chimice", a nuanțat cercetătorul american.

Sisteme fizice capabile de auto-organizare

Atunci când este introdusă energie într-un sistem, legile fizicii dictează modul în care această energie este disipată. Dacă, spre exemplu, o sursă de căldură externă este aplicată unui sistem, în timp, sistemul respectiv va emite căldură până va ajunge la un echilibru termic cu mediul său înconjurător — la fel ca o ceașcă de cafea care se răcește uitată pe birou. Entropia, sau nivelul de dezordine din sistem, va crește pe măsură ce căldura se disipează. Anumite sisteme fizice însă ar putea fi suficient de dezechilibrate pentru a se "auto-organiza" în așa fel încât să profite la maximum de o sursă externă de energie, declanșând o serie de interesante reacții chimice de autosusținere care împiedică sistemul să ajungă la echilibru termodinamic și perpetuând astfel o stare în afara acestui echilibru — ca și cum în ceașca de cafea uitată pe birou s-ar produce în mod spontan o reacție chimică care o menține fierbinte, împiedicând răcirea sa și revenirea la starea de echilibru cu mediul înconjurător. Jeremy England numește această situație "adaptare determinată de disipare" iar acest mecanism poate introduce variabile cu calități asemănătoare vieții într-un sistem fizic inanimat.

Un comportament cheie asemănător vieții este cel de autoreplicare, sau, dintr-o perspectivă biologică, de reproducere. Acesta este fundamentul vieții. Începe la un nivel simplu și se reproduce, devenind mai complex și apoi se reproduce din nou. Întâmplător (sau nu) procesul de autoreplicare este și o modalitate foarte eficientă de a disipa căldură și de a crește nivelul de entropie într-un sistem fizic.

Într-un studiu publicat la 18 iulie în prestigioasa revistă Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), England și colegul său, Jordan Horowitz, au testat aceste ipoteze. Ei au monitorizat o serie de simulări computerizate asupra unui sistem fizic închis (un sistem care nu face schimb de energie cu mediul înconjurător) constând într-o "supă" conținând 25 de substanțe chimice. Alcătuirea acestui sistem era extrem de simplă și similară "cocktail-ului chimic" din care este posibil să fi apărut viața pe Pământ. Dacă, spre exemplu, aceste substanțe chimice sunt concentrate și încălzite de o sursă externă — un izvor hidrotermal — "supa chimică" va trebui să disipeze căldura primită, în conformitate cu cea de-a doua lege a termodinamicii. Căldura trebuie disipată iar entropia sistemului va crește în mod inevitabil.

În anumite condiții inițiale, cei doi cercetători au observat că aceste substanțe chimice pot optimiza aportul de energie primit de sistem prin auto-organizare și prin producerea unor reacții chimice de autoreplicare. În mod natural, aceste substanțe chimice inanimate încep să se comporte ca părți ale unui "organism". Reacțiile de autoreplicare generează căldură care respectă cea de-a doua lege a termodinamicii (principiu care susține că, în timp, gradul de entropie al unui sistem izolat crește) și se disipează.

"Sistemul încearcă să facă mai multe chestii la nivel micro, iar odată ce una dintre aceste chestii primește un feedback pozitiv, ea este adoptată ca măsură de organizare a întregului sistem", a explicat England pentru Live Science.

Acesta este un model foarte simplu pentru reacțiile care se produc în lumea vie: energia chimică este consumată în celule vii care sunt, prin natura lor, în stare de dezechilibru (față de mediul înconjurător) și generează astfel procesele metabolice necesare menținerii acestui dezechilibru — care este viața — până la momentul de revenire a sistemului la starea de echilibru cu mediul, care este moartea.

Însă, după cum recunoaște și Jeremy England, există o diferență substanțială între identificarea calităților asemănătoare vieții într-o supă chimică virtuală și Viață.

Sara Imari Walker, fizician și astrobiolog la Arizona State University, care nu a participat la acest studiu, este de acord cu England. "Este un pod cu două sensuri de mers care trebuie construit pentru a putea conecta biologia și fizica. Unul din sensuri necesită înțelegerea modului în care ajung să se manifeste calități sau proprietăți asemănătoare vieții în sisteme fizice simple, iar celălalt sens care trebuie parcurs este să explicăm cum fizica poate da naștere vieții", a explicat Imari Walker pentru Live Science. "Trebuie să parcurgem aceste două etape pentru a înțelege cu adevărat ce proprietăți sunt unice pentru viață și care proprietăți pot caracteriza lucruri care nu sunt vii, dar sunt aproape vii, așa cum este un sistem prebiotic", a adăugat ea.

Viața dincolo de Terra

Înainte de a ne propune să răspundem întrebării dacă aceste sisteme fizice simple pot influența sau determina apariția vieții și în alte părți ale Universului, va trebui să înțelegem unde și în ce condiții au funcționat aceste sisteme pe Pământ.

"Dacă prin viață înțelegem un organism uluitor și complex cum este cel al unei bacterii sau orice altceva ce conține polimeraze (proteinele care compun acizii nucleici ARN și ADN), studiile noastre nu ne spun nimic despre cât de ușor sau dimpotrivă, de dificil este să obții ceva atât de complex, așa că nu pot specula cu privire la cum ar putea arăta viața extraterestră", a subliniat Jeremy England.

Acest studiu nu identifică în mod specific modul în care un sistem biologic se naște dintr-un sistem non-biologic ci doar că, în anumite situații, substanțele chimice se pot auto-organiza în mod surprinzător și în conformitate cu legile fizicii. Simulările computerizate ce au fost derulate în cadrul studiului nu țin cont de variabile importante prezente în toate organismele vii, așa cum sunt capacitatea de adaptare la mediu sau reacțiile față de stimuli. De asemenea, rolul jucat de capacitatea de a reproduce informația conținută de acizii nucleici a fost de asemenea ignorat în acest studiu.

Cu toate acestea, concluziile studiului oferă o perspectivă fascinantă, deși limitată, asupra modului în care sistemele fizice nonbiologice se pot auto-organiza și autoreplica în natură, putând reprezenta "arma fumegândă" în dezlegarea misterului originilor vieții.

(Agerpres)

• !  Florin   2017-09-01 - 19:11

"Nota Redacției: Ați imagina că Viața a apărut fără a fi creată ..." DE CE OARE TOTI ASA-ZISII APARATORI AI PROSTIEI, NUMITA RELIGIE, NU STIU NICI MACAR SA SCRIE GRAMATICAL ?

• Gramatica si aroganta "corectitudinii"...  gheorghe   2017-09-02 - 06:10

Mai Florine, esti slab cu mintea - crezi toate prostiile de la desenele animate si din propaganda anti-Crestina si pro-GAY-ssista. E-adevarat ca nu a fost postat crect gramatical: "Ați imagina că Viața a apărut fără a fi creată de un Creator, este ca și cum ți-ai imagina ..." Cand afirmi retoric ceva folosind persoana a II-a singular spui: A-ți imagina, de la "a imagina" + "îți" ... si desigur ca se observa in partea urmatoare folosirea corecta "ți-ai imagina". De aici si pana a considera religia - oricare ar fie aceasta ... drept "prostie" este drum lung, de la om la dobitoc. Nu ai reusit sa-l parcurgi, chioar daca in ziua de azi umanoizii se comporta ca unelte vorbitoare. Nu te pot saluta ca nu vorbesc "de tampit" cu obiectele miscatoare ci doar le misc acolo unde nu ma incurca. Deconecteaza-te.

• Extraordinar  Carmen Mironesu   2017-09-02 - 17:14

@ Gheorghe: Mai Gheorghe, am remarcat ca esti unul care sare repede la "bataie" pe subiecte despre religie. Bravo tie ! Fiecare duce cat poate. Partea amuzanta este ca ai dat dovada adevarului din spusele lui Florin. Si Florin a fost destul de finut. Dupa cum se vede, voi, cei care sunteti "suporteri" ai unei religii, indiferent care, nu prea aveti argumnete, asa ca tot ce puteti face este sa jigniti. De exemplu "slab cu mintea" poate fi unul care nu judeca, ci crede orice basm. Restul nu mai comentez, ca nu are rost sa ma cobor la nivelul arhaic in care doresti sa te mentii. Bine ca nu avem dialoguri cu jihadistii, care, si ei se cred stapanii absolutului. Ha Ha...

• nu mi-e clar  Emil   2017-09-06 - 11:29

"Creatorul" de unde a apărut ?

Trădătoare BREXIT-ului.

Directorul, SEX cu profa de matematică în şcoală. Elevii au filmat pe ascuns. VIDEO XXX

ORGIE în toaleta unui club din România. Totul a fost filmat cu un telefon mobil. VIDEO

SEX TAPE made in Romania: 4 vedete autohtone FILMATE făcând perversităţi VIDEO

#REZIST – Procurorii DIICOT investigheaza cum au intrat în Romania peste 14.000.000 $ pentru a finanta grupari #rezist pro DNA, Iohannis. Pistele conduc la „portofel virtual” de pe BLOCKCHAIN, al ONG-ului Stefan Batory finantat de Soros

Privatizarea Sănătății sau Șmecheria lui Dragnea: Salariu Brut Relativ Mare.....dar toți banii curg la Asigurările Sociale, ce urmeaza a fi Privatizate care sunt TRIPLE față de Polonia. Asiguratorii Privați îți freacă deja mâinile de fericire

Armata europeană, nouă prioritate a cuplului franco-german. Ce este această armată europeană și de ce strnește ea furia SUA

Retenţia de apă. Cum să elimini balonarea şi excesul de apă din corp în doar 4 zile!

Horoscop zilnic: Horoscopul zilei pentru VINERI 16 NOIEMBRIE 2018. Venus iese din retrograd, Mercur intra

Turneul Campionilor | Federer a spulberat temerile fanilor și și-a luat o dulce revanșă: s-a calificat pentru a 15-a oară în semifinale. Clasamentul final în Grupa "Hewitt" + când revine pe teren elvețianul

Finlanda:Întreruperea semnalului GPS din timpul recentelor exerciții militare NATO a venit din Rusia

Wall Street Journal: Cel mai bun acord prost pe tema Brexit-ului. Acordul dnei May e groaznic dar este singurul

Estonia se alătură statelor care refuză să adere la pactul ONU privind migrația

Prezentatoare TV în sânii goi, după ce a fost trădată de rochie în direct VIDEO

Iranul califică drept "halucinații" acuzațiile SUA privind intenția Teheranului de a influența viitoarele alegeri americane

Phenianul afirmă că a testat o armă de 'înaltă tehnologie'

Presa in diagonală: Brexs*it, O națiune divizată: revista presei britanice după anunțarea Brexit

SUA impune sancțiuni pentru 17 oficiali saudiți implicați în uciderea lui Jamal Khashoggi

Cele mai nepotrivite zodii pentru o relatie pe termen lung

Presa germană: De ce CDU, CSU și SPD pierd votanți și cum i-ar putea recștiga

Coreea de Nord: Kim inspectează testarea unei arme tactice nou dezvoltate

Băsescu: Tot ce fac Dragnea, Tăriceanu, Dăncilă este diletantism. Bruxelles-ul o să-i răspundă "rămâi mămică suverană, dar nu ne mai căuta"

Caru cu vedete: Mihai Bobonete, reacție fabuloasă după ce a văzut delfini din pluș cu penis ntr-un magazin; Regina a fost sufletul petrecerii la ziua Prințului Charles; Delia s-a mbrăcat n culori fondante și a făcut show printre acadele, la Sala Palatului

"În viziunea lor, suntem cea mai slabă națională de la EURO, dar vă spun...". Mirel Rădoi amenință naționalele de la Campionatul European

CUTREMUR în județul Vrancea. Este al doilea seism din ultimele 24 de ore

ONU: Cel puțin șapte membri ai forțelor de menținere a păcii au fost uciși în estul RD Congo

Filme porno şi orgii sexuale într-o instituţie publică din Timişoara

TOP 10 cele mai bune ACTRIŢE PORNO din istorie. Sau cum sunt manipulați tinerii de mici FOTO

ACCIDENTARE gravă în handbalul feminin: Ana Maria Țicu și-a rupt mâna în meciul dintre SCM Craiova și Minaur Baia Mare | FOTO

O fostă majoretă a făcut SEX cu un elev de 15 ani! Filmul XXX a ajuns pe INTERNET. VIDEO

Zodiac CHINEZESC săptămânal 19-25 NOIEMBRIE 2018. Un nou sfat ÎNŢELEPT chinezesc!

Şapte soldaţi din misiunea ONU în R.D. Congo au fost ucişi, alţi zece au fost răniţi

Digi Sport: Acuze grave la adresa lui Firea! Unde s-ar fi dus 6 milioane de euro din bugetul Primăriei

Smartphone Nokia la 100 de lei și Samsung Galaxy S8 cu preț INCREDIBIL. eMAG dezvăluie 10 produse din oferta de Black Friday

Iosif Rotariu spune "nu" FCSB-ului: "Se întoarce la ce?" Gigi Becali îl dă ca și transferat pe fostul dinamovist, Dorin Rotariu

Drăguș, marele câștig din "trialul" cu urmașii lui Lukaku și Hazard. Concluziile după România - Belgia 3-3. Pe cine se poate baza Rădoi la Euro

Drăguș, debut de vis pentru naționala lui Rădoi și sfatul de aur primit de la "Rege": "Așa mi-a spus domnul Hagi"

6 ponturi feng shui pentru abundenţa ta financiară

CALAUZIRE ZILNICA Arhanghelul Mihail. Pe ZODII, pentru VINERI 16 NOIEMBRIE 2018. Mesajul si rugaciunea zilei pentru TINE!

Surse: Partidele emergente din România, unite de Macron sub aceeaşi umbrelă europeană

Cutremur în judeţul Vrancea

CUM MINT DE ÎNGHEAȚĂ APELE ONG-URILE LUI SOROS. Fake News publicat de HotNews "Raport al unui ONG al jurnalistilor turci in exil: Tentativa de lovitura de stat a fost regizata de Erdogan, pentru a distruge ultimele ramasite ale democratiei"

Victor Negrescu, fostul ministru al Afacerilor Europene, oferă noi explicații despre mandatul său: Probabil s-a considerat că partea de dosare europene să fie împărțite către alți colegi

Mirel Rădoi, prima reacţie după România U21 - Belgia U21 3-3. Avertisment către rivalele de la EURO 2019

Șapte soldați din misiunea ONU în R.D. Congo au fost uciși, alți zece au fost răniți

Financial review Prima pagină a presei străine: n rugăciunea Tatăl Nostru va fi nlocuit un vers. Interviu cu Manfred Werner, posibil viitor șef al CE. Theresa May promite să lupte pentru Brexitul ei. Vestele galbene, un fenomen dificil de definit

PSD Spania cere demisia Gabrielei Firea după vizita de la Madrid: A tratat cu totală indiferență comunitatea de romni social-democrați

Darius Olaru îi mulțumește lui Rădoi pentru convocarea la naționala U21 cu un gol în ultimele minute ale partidei: "Aceasta este una dintre dorințele mele"

Doi argentinieni suspectați de legături cu gruparea Hezbollah, arestați înainte de summitul G20

Amicalul România U21 - Belgia U21 s-a încheiat la egalitate, 3-3

Dembele a fost dat în judecată și trebuie să plătească despăgubiri. Ce a mai făcut "puștiul-problemă" al Barcelonei

Victor Negrescu, despre demisia din Guvern: Am simțit că nu mi mai pot exercita mandatul la același nivel

Dâmbovița: Populația, avertizată pentru prima dată prin RO-Alert, în cazul incendiului de la fabrica de mobilă din Târgoviște

ACCIDENTARE gravă în handbalul feminin: Ana Maria Țicu și-a rupt mâna în meciul dintre SCM Craiova Minaur Baia Mare | FOTO

DIICOT anchetează finanțarea Rezist. Sunt vizate tranzacții cu cryptomonede de 15 milioane de dolari

Băsescu, despre raportul MCV: Nu sunt deranjante observațiile, ci tonul care este deplasat

Tudorel Toader, întâlnire cu noul comisar al drepturilor omului. Violenţa domestică, printre subiectele discutate

Trei bărbaţi, reţinuţi de DIICOT după destructurarea celei mai importante grupări care producea şi vindea cannabis în Bucureşti

Adelina Pestriţu, GOALĂ în camera de hotel din Dubai. Imaginile au ajuns pe internet: "Ce privelişte!" FOTO

Black Friday 2018 la eMAG, EvoMAG, Altex, Flanco. Ce oferte și reduceri promit cele mai cunoscute magazine

Incendiu puternic în Buzău, la o hală unde se produc termopane

Lider politic român, implicat într-un accident rutier în Dâmboviţa. Poliţiştii au aflat cine era la volan!

Dică și-a făcut deja planurile cu fotbalistul dorit de Becali: "Este un atacat mobil, e un jucător inteligent"

DIGI24, exclusiv. Ce i-ar spune fostul ministru Victor Negrescu, față n față, Vioricăi Dăncilă, după ce și-a dat demisia

Băsescu: Reacția lui președintelui Iohannis atunci când a spus că România nu e pregătită să preia Președinția Consiliului UE, țâfnoasă. Reacție Finlandei a fost firească

Comandamentul Brigăzii Multinaționale NATO de la Craiova, pregătit pentru misiuni de apărare colectivă în sud-estul Europei

Alina Eremia, imagini interzise minorilor. Cum s-a transformat din fata cuminte în diva sexy FOTO

Incă două medalii la Campionatele Mondiale de seniori U23 de la București. Alexandra Anghel s-a calificat în finala categoriei 72 kg, iar Ștefania Priceputu a cucerit bronzul la 50 kg

LIVE TEXT | România U21 - Belgia U21 se joacă ACUM! Revenire de senzație pentru tricolori! Elevii lui Rădoi egalează chiar înainte de final

"Casă" nouă pentru FCSB! Dică a făcut anunțul: "Am căzut de acord"

Carmen Simionescu, prima declaraţie despre noul iubit. Cine o face fericită pe fiica lui Adi Minune

Ministrul de externe german cheamă Polonia să-și intensifice angajamentul față de UE

Tenis: Austriacul Dominic Thiem, la prima victorie în Turneul Campionilor

MAI, după avertizările meteo: Structurile de pompieri, poliție și jandarmerie, pregătite să intervină

LIVE TEXT | România U21 - Belgia U21 se joacă ACUM! Adrian Petre semnează prima ocazie a tricolorilor

Incendiu de proporţii la o hală unde se produce tâmplărie PVC

Senatorul PNL: Viorica Dăncilă a încurcat rețetele. Între coafor și pedichiură, ne prezintă realizările găștii PSD

Theresa May anunţă că nu îşi va da demisia şi va susţine în continuare acordul privind Brexitul

Stirile ProTV: Un crater uriaș descoperit n Groenlanda pune pe jar comunitatea științifică. De ce trebuie luate măsuri urgente

Un protestatar din Piața Victoriei a murit la o lună după ce s-a mutat n Marea Britanie, după ce a fost lovit de o mașină

Incendiu puternic la o fabrică de mobilă din Târgovişte. Focul se manifestă la patru hale, pe o suprafaţă de 10.000 mp

LIVE TEXT | România U21 - Belgia U21 se joacă ACUM! Mirel Rădoi, în fața primului meci test înainte de EURO 2019

LIVE TEXT | România U21 - Belgia U21 se joacă ACUM! Tricolorii au marcat chiar înainte de pauză, din penalty

Theresa May, hotărâtă să pună în aplicare acordul pe tema Brexit/ Ce spune despre membrii Guvernului de la Londra care și-au prezentat demisia

Dâmbovița: Pompierii recomandă locuitorilor din zona fabricii cuprinse de flăcări să nu părăsească locuințele

EXCLUSIV ​Cum ajunge statul paralel să conducă Ministerul Economiei: Andrușcă va fi ministru doar cu numele, iar ministerul va fi subordonat directorului de cabinet, fost șef la Doi și-un sfert

Scenă horror la Craiova! Ana Maria Țicu s-a accidentat grav și ratează Campionatul European din Franța. Anul 2018 s-a încheiat în Liga Națională cu SCM Rm. Vâlcea în poziția de lider

Un bărbat a murit la Constanţa după ce a intrat cu maşina pe contrasens şi s-a ciocnit de o cisternă

Premierul britanic Theresa May jură că va lupta pentru acordul său privind Brexit: Este cel mai bun proiect pentru țara mea

România U21 - Belgia U21 3-3! Meciul revenirilor la Cluj! Tricolorii au înscris două goluri pe finalul partidei și au salvat un rezultat de egalitate în fața unui adversar dificil

Autorul accidentului în care a murit o jandarmeriţă şi copilul ei a fost grav rănit, arestat

Presă: Merkel i-a cerut lui Iohannis să blocheze planul Guvernului de mutare a ambasadei la Ierusalim

Toader - întâlnire cu noul comisar al drepturilor omului (Consiliul Europei); violența domestică - printre subiectele discutate

Ministerul Educației rămâne fără ministru: Mandatul de interimar al Rovanei Plumb expiră vineri. Care sunt scenariile

LOTO 6 DIN 49, LOTO 5 DIN 40, JOKER ȘI NOROC: Numerele extrase joi, 15 noiembrie

ȘTIRILE OREI 20.00

Gabriela Firea: Familiile care şi-au pierdut locuinţele în incendiul din sectorul 5 au primit apartamente de la Primăria Capitalei

Arabia Saudită REFUZĂ organizarea unei anchete internaționale în cazul asasinării jurnalistului Jamal Khashoggi: "Prințul nu are nicio legătură cu acest caz"

VIDEO A nceput demolarea unui bloc construit ilegal pe un spațiu verde din sectorul 5 al Capitalei, după ce vecinii au cștigat procesul

Putin: 70 de dolari pentru barilul de petrol este un preț bun pentru Rusia, am vorbit cu Trump

PSD Spania solicită demisia Gabrielei Firea din funcţiile deţinute în partid, după vizita de la Madrid

Academia de Poliție a finalizat analiza lucrărilor de doctorat privind suspiciunile de plagiat

Reacția lui Mititelu, după ce Dragomir a scăpat de închisoare: "Există o Judecată de Apoi, nimeni nu a scăpat de nimic acolo"

Bianca Drăguşanu, senzuală în braţele lui Alex Bodi. Cum s-a afişat vedeta pe plajele din Dubai FOTO

Fotbal: Undă verde pentru demolarea stadionului Vicente Calderon

Cum a ajuns Alex Maxim la VfB Stuttgart și ce implicare are Victor Pițurcă în alegerea mijlocașului: "În perioada respectivă, am avut ofertă și de la Steaua"

BREAKING Presă: Merkel i-a cerut lui Iohannis să BLOCHEZE planul Guvernului de mutare a ambasadei la Ierusalim

Respectarea drepturilor și libertăților fundamentale, pe agenda întrevederii dintre Meleșcanu și Mijatović

Căutat de justiția progresistă controlată de cine trebuie, fostul premier macedonean conservatorul Nikola Gruevski a fugit n Ungaria, unde a cerut azil politic

Imagini scandaloase, filmate într-un spital. Bătrână leşinată, asistenta ţipă isteric: Ce să-i fac, să o iau în braţe?

MIREASĂ prinsă de CAVALERUL de ONOARE în timp ce îşi înşela SOŢUL: Cine este BĂRBATUL ăsta? VIDEO

Cum fac SEX rusoaicele, nemţoaicele sau italiencele. Clipul care a făcut senzaţie pe net VIDEO

ANAF va adopta până la finele anului un pachet de măsuri pentru îmbunătățirea colectării

ANDRA, APROAPE GOALĂ! Uite-o CU SÂNII LA VEDERE, înainte să îl cunoască pe Măruță | VIDEO INCENDIAR

Corina Bud, fotografiată GOALĂ prin gaura cheii FOTO

Geanina din "Las Fierbinţi", surprinsă fără lenjerie intimă FOTO

UE E FEUDA LUI SOROS. Fluierul.ro vă prezintă în premieră pentru România întâlnirile lui SOROS cu Comisarii UE de la Bruxelles pe ore, minute, zile, săptămâni, luni, ani...Ghiciți cu cine s-a întâlnit SOROS la Bruxelles chiar pe 1 februarie 2018?

Nr. de articole la aceasta sectiune: 436, afisate in 4 pagini.

ieri 10:38 Chec marmorat