PENIBILTĂȚILE DEBITATE DE ATEI DESPRE ORIGINEA VIEȚII "Originea vieții: Un accident sau o necesitate rezultată din legile fizicii?" CREDEȚI CĂ POATE BĂTEA VÂNTUL ȘI VALURILE ȘI SĂ IASĂ MILIARDE DE SUPERCOMPUTERE?

Nota Redacției: Ați imagina că Viața a apărut fără a fi creată de un Creator, este ca și cum ți-ai imagina că Programele de Computere și Toate Computere de pe Terra ar fi apărut din SENIN.

Mai mare MISTICISM și OBSCURANTISM decât ăsta nu există.

Cum poate cineva să creadă că programele de calculator s-ar putea scrie singure DIN NIMIC? Și că ar putea bate vântul și să apară Computere.

Legile fizicii produc în mod natural reacții chimice care se pot autoreplica (reproduce singure) - un prim pas în obținerea vieții din substanțe inanimate, conform concluziilor unui nou studiu realizat de o echipă de cercetători coordonată de Jeremy England, biofizician la Institutul Tehnologic din Massachusetts, transmite joi SPACE.com.

Sursa foto: NASA

Originea vieții este fără îndoială unul dintre cele mai mari mistere pe care oamenii de știință sunt chemați să-l dezlege, iar pe măsură ce știința a evoluat, acest mister mai degrabă s-a adâncit decât s-a apropiat de soluție, depășind sfera planetei noastre și îndreptându-se spre alte stele. Este viața pe Pământ un accident bizar sau viața este o necesitate rezultată din modul în care funcționează legile fizicii, caz în care am putea trăi într-un Univers care pur și simplu mustește de viață?

Jeremy England și-a dedicat cariera încercării de a răspunde la aceste întrebări. În 2013 el a formulat ipoteza că legile fizicii pot determina în mod spontan o anumită organizare a substanțelor chimice care ar dobândi calitățile necesare vieții.

Concluzia lui England implică o uriașă doză de determinism științific, postulând faptul că viața derivă direct din acțiunea legilor fundamentale ale naturii, o poziție seducătoare pentru oamenii de știință — dar oare poate fi exclusă întâmplarea sau alți factori imposibil de cuantificat de știință din această ecuație?

Ceea ce este cert este că viața, ca și Universul, trebuie să aibă o origine. Viața nu a existat dintotdeauna ci a apărut din reacția unor substanțe chimice brute, inanimate, care s-au organizat cumva formând compuși prebiotici din care s-au format acizii nucleici (ARN și ADN), care apoi au găsit o modalitate de a se replica în niște organisme simple, microbiene, din care, de-a lungul unor perioade mari de timp, au evoluat și s-au diversificat toate formele de viață cunoscute.

"Abiogeneza" este termenul folosit pentru a descrie transformarea a ceva nonbilogic în ceva biologic, iar England crede că un anumit capitol al fizicii, termodinamica, oferă cadrul necesar acestei transformări.

"Nu aș putea susține că am investigat originile propriu-zise ale vieții, ci mai degrabă am demonstrat un principiu, încercând să răspund la întrebarea cu privire la condițiile fizice necesare pentru apariția de organizări și comportamente asemănătoare vieții în anumite substanțe chimice", a nuanțat cercetătorul american.

Sisteme fizice capabile de auto-organizare

Atunci când este introdusă energie într-un sistem, legile fizicii dictează modul în care această energie este disipată. Dacă, spre exemplu, o sursă de căldură externă este aplicată unui sistem, în timp, sistemul respectiv va emite căldură până va ajunge la un echilibru termic cu mediul său înconjurător — la fel ca o ceașcă de cafea care se răcește uitată pe birou. Entropia, sau nivelul de dezordine din sistem, va crește pe măsură ce căldura se disipează. Anumite sisteme fizice însă ar putea fi suficient de dezechilibrate pentru a se "auto-organiza" în așa fel încât să profite la maximum de o sursă externă de energie, declanșând o serie de interesante reacții chimice de autosusținere care împiedică sistemul să ajungă la echilibru termodinamic și perpetuând astfel o stare în afara acestui echilibru — ca și cum în ceașca de cafea uitată pe birou s-ar produce în mod spontan o reacție chimică care o menține fierbinte, împiedicând răcirea sa și revenirea la starea de echilibru cu mediul înconjurător. Jeremy England numește această situație "adaptare determinată de disipare" iar acest mecanism poate introduce variabile cu calități asemănătoare vieții într-un sistem fizic inanimat.

Un comportament cheie asemănător vieții este cel de autoreplicare, sau, dintr-o perspectivă biologică, de reproducere. Acesta este fundamentul vieții. Începe la un nivel simplu și se reproduce, devenind mai complex și apoi se reproduce din nou. Întâmplător (sau nu) procesul de autoreplicare este și o modalitate foarte eficientă de a disipa căldură și de a crește nivelul de entropie într-un sistem fizic.

Într-un studiu publicat la 18 iulie în prestigioasa revistă Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), England și colegul său, Jordan Horowitz, au testat aceste ipoteze. Ei au monitorizat o serie de simulări computerizate asupra unui sistem fizic închis (un sistem care nu face schimb de energie cu mediul înconjurător) constând într-o "supă" conținând 25 de substanțe chimice. Alcătuirea acestui sistem era extrem de simplă și similară "cocktail-ului chimic" din care este posibil să fi apărut viața pe Pământ. Dacă, spre exemplu, aceste substanțe chimice sunt concentrate și încălzite de o sursă externă — un izvor hidrotermal — "supa chimică" va trebui să disipeze căldura primită, în conformitate cu cea de-a doua lege a termodinamicii. Căldura trebuie disipată iar entropia sistemului va crește în mod inevitabil.

În anumite condiții inițiale, cei doi cercetători au observat că aceste substanțe chimice pot optimiza aportul de energie primit de sistem prin auto-organizare și prin producerea unor reacții chimice de autoreplicare. În mod natural, aceste substanțe chimice inanimate încep să se comporte ca părți ale unui "organism". Reacțiile de autoreplicare generează căldură care respectă cea de-a doua lege a termodinamicii (principiu care susține că, în timp, gradul de entropie al unui sistem izolat crește) și se disipează.

"Sistemul încearcă să facă mai multe chestii la nivel micro, iar odată ce una dintre aceste chestii primește un feedback pozitiv, ea este adoptată ca măsură de organizare a întregului sistem", a explicat England pentru Live Science.

Acesta este un model foarte simplu pentru reacțiile care se produc în lumea vie: energia chimică este consumată în celule vii care sunt, prin natura lor, în stare de dezechilibru (față de mediul înconjurător) și generează astfel procesele metabolice necesare menținerii acestui dezechilibru — care este viața — până la momentul de revenire a sistemului la starea de echilibru cu mediul, care este moartea.

Însă, după cum recunoaște și Jeremy England, există o diferență substanțială între identificarea calităților asemănătoare vieții într-o supă chimică virtuală și Viață.

Sara Imari Walker, fizician și astrobiolog la Arizona State University, care nu a participat la acest studiu, este de acord cu England. "Este un pod cu două sensuri de mers care trebuie construit pentru a putea conecta biologia și fizica. Unul din sensuri necesită înțelegerea modului în care ajung să se manifeste calități sau proprietăți asemănătoare vieții în sisteme fizice simple, iar celălalt sens care trebuie parcurs este să explicăm cum fizica poate da naștere vieții", a explicat Imari Walker pentru Live Science. "Trebuie să parcurgem aceste două etape pentru a înțelege cu adevărat ce proprietăți sunt unice pentru viață și care proprietăți pot caracteriza lucruri care nu sunt vii, dar sunt aproape vii, așa cum este un sistem prebiotic", a adăugat ea.

Viața dincolo de Terra

Înainte de a ne propune să răspundem întrebării dacă aceste sisteme fizice simple pot influența sau determina apariția vieții și în alte părți ale Universului, va trebui să înțelegem unde și în ce condiții au funcționat aceste sisteme pe Pământ.

"Dacă prin viață înțelegem un organism uluitor și complex cum este cel al unei bacterii sau orice altceva ce conține polimeraze (proteinele care compun acizii nucleici ARN și ADN), studiile noastre nu ne spun nimic despre cât de ușor sau dimpotrivă, de dificil este să obții ceva atât de complex, așa că nu pot specula cu privire la cum ar putea arăta viața extraterestră", a subliniat Jeremy England.

Acest studiu nu identifică în mod specific modul în care un sistem biologic se naște dintr-un sistem non-biologic ci doar că, în anumite situații, substanțele chimice se pot auto-organiza în mod surprinzător și în conformitate cu legile fizicii. Simulările computerizate ce au fost derulate în cadrul studiului nu țin cont de variabile importante prezente în toate organismele vii, așa cum sunt capacitatea de adaptare la mediu sau reacțiile față de stimuli. De asemenea, rolul jucat de capacitatea de a reproduce informația conținută de acizii nucleici a fost de asemenea ignorat în acest studiu.

Cu toate acestea, concluziile studiului oferă o perspectivă fascinantă, deși limitată, asupra modului în care sistemele fizice nonbiologice se pot auto-organiza și autoreplica în natură, putând reprezenta "arma fumegândă" în dezlegarea misterului originilor vieții.

(Agerpres)

Prostie și Nesimțire Cât Casa. Idioții nu au mai lăsat-o pe Buzărnescu să joace cu jucătoarea mai slabă a francezilor. Va juca Begu care nu a câștigat nimic anul ăsta. Ilie Năstase e revoltat...dar ce folos, au decis...alții.

Medicii care predau la facultate și membrii unui ONG condus de Irinel Popescu se pot pensiona la 70 de ani / Nume grele pe lista beneficiarilor / Ce reproșează unii medici: "Atotputernicii blochează posturile din spitale, iar tinerii pleacă din țară"

Faze tari: Țara în care nu se mai permite anonimatul pe internet, din 2020; Cum arată preotul care se pregătește pentru o competiție de haltere; S-a îndrăgostit de un roboțel

Utile: Primele semne care indică autismul la copii; Cum scapi de alergia la ambrozie; Cum scazi glicemia în mod naturist

Cele mai frumoase mesaje de Sfantul Gheorghe: La mulţi ani Georgeta, George, Gheorghe, Geta, Gheorghiţă...!

Nigeria: Un polițist lovește o procesiune de Paștele catolic (10 morți, 30 de răniți)

SUA: Donald Trump susține că nu poate fi demis de Congres

Andronescu: Încercăm să găsim soluții să nu mai trecem dincolo de 25 de elevi în clasă / Se vor dubla locurile la școlile profesionale

Poemul "profund rasist" al unui om politic austriac stârnește furia oamenilor

Apelul jurnaliștilor arestați în Myanmar, în urma unei investigații care a vizat forțele de securitate, respins de Curtea Supremă

​​Subiectele zilei: Cum l-au ironizat pe Dragnea actorii Teatrului de Comedie după incidentul "Nimic!"; 98% dintre români sunt afectați de boala secolului; Primarii, somați să dea înapoi statului banii primiți de la Guvern pentru cheltuielile sociale

Donald Trump va face o vizită oficială în Marea Britanie în luna iunie -presă

Fotbal: Liviu Ciobotariu (FC Botoșani) - Un rezultat de egalitate era echitabil

Iranul consideră "ilegale" sancțiunile americane / Gardienii Revoluției amenință cu închiderea strâmtorii Ormuz

FCSB trimite un jucător la naționala Ungariei. Mijlocașul a fost convocat pentru acțiunea care va avea loc zilele următoare

Marele Duce Jean al Luxemburgului a decedat la vârsta de 98 de ani

Google "se răzbună" pe angajații care atrag atenția asupra problemelor de integritate din interiorul companiei

Incendii de vegetație într-o zonă mlăștinoasă din Marea Britanie

Phenianul confirmă vizita lui Kim, "în curând", în Rusia (KCNA)

Merkel și Macron, din ce în ce mai divizați. S-a dizolvat axa franco-germană?

Andronescu: Învățământului obligatoriu i se adaugă ultimii doi ani de grădiniță și ultimii doi ani de liceu

VIDEO | Gestul incredibil făcut de Ilie Năstase, care a stârnit o reacție dură: "Este un golan, general al armatei române"

Tenis: Simona Halep s-a retras din turneul de la Stuttgart (WTA)

Cutremur în România

Trei din cinci analiști financiari consideră piața imobiliară din principalele orașe ale țării ca fiind supra-evaluată

Myanmar: Curtea Supremă a respins apelul final în cazul jurnaliștilor Reuters condamnați la închisoare

Bugetul Bucureștiului, de peste 1,4 miliarde de euro, supus astăzi la vot. Ce planuri are Primăria Capitalei cu acești bani

Sfântul Gheorghe, unul dintre cei mai îndrăgiți în rândul creștinilor. Când se va celebra sărbătoarea în acest an

Mexic avertizează că întârzerile în fluxul de bunuri de la granița cu SUA sunt dăunătoare pentru ambele state

Bancul zilei: O soție grijulie

Alunecări de teren în Columbia: nou bilanț cu 20 de morți

Andreea Cosma (PSD), despre eliberarea din funcție a lui Mircea Negulescu: Presedintele Iohannis mi-a câștigat admirația; voi renunța la procesul împotriva lui

Germania: Foarte puțini sirieni au acceptat ajutorul de stat german pentru a se întoarce în Siria

Au dat foc la Notre Dame în Săptămâna Mare a Catolicilor. 875 de atacuri împotriva bisericilor, anul trecut. 5 biserici catolice vandalizate în februarie 2019 în doar o săptămână. Pe 17 Martie 2019, Biserica Saint Suplice A FOST INCENDIATĂ INTENȚIONAT.

După Frenkie De Jong, Barcelona dă o nouă lovitură pe piața transferurilor. Jucătorii olandezi au devenit preferații catalanilor: "Scoatem maximum posibil pe el"

Tenis: Petra Martic, calificată în optimi la Istanbul (WTA)

Gino Iorgulescu, pus la zid de un patron din Liga 1: "Luat dintr-un somn adânc, spune că nu e nevoie de VAR! Ce instructaj trebuie? Conduci nave cosmice?"

Argeș: Un militar care efectua serviciul de gardă într-o unitate de lângă Pitești a fost găsit decedat

Fotbal: PSG a vândut 1.000 de tricouri dedicate catedralei Notre-Dame în mai puțin de o jumătate de oră

Invitația lui Valentin Ghionea într-un cantonament plin de surprize! Au mai rămas 7 zile pentru înscriere

Dinamo a câștigat cu Botoșani, iar Cornel Dinu și Basarab Panduru s-au pus de acord: "A sclipit și a fost fabulos, precum Cristiano Ronaldo". Jucătorul care i-a impresionat

Ministrul Educației vrea limitarea numărului de elevi dintr-o clasă la cel mult 25 de copii/ Ce se va întâmpla cu clasa zero

Dan Nistor a ieșit la atac: "Vă e scârbă să veniți aici!" + Contre cu un fan intrat pe teren și "săgeți" către colegi: "Unii nu înțeleg ce înseamnă Dinamo"

EXCLUSIV | Patronul Rotaru a creionat lista antrenorilor doriți la Craiova. Trei nume mari se luptă pentru post! Surpriză: Neagoe a ieșit din ecuație

Bilanțul alunecării de teren în Columbia a ajuns la 28 de morți

Gruparea Noua IRA revendică uciderea jurnaliste din Irlanda de Nord

Modificările la codurile penale, pe repede înainte. ​Comisia Iordache are ședință marți, iar puterea vrea ca schimbările să fie votate miercuri de plen, dar are nevoie și de alte voturi

Comisia "Iordache" va da marți raport pe proiectele de modificare a codurilor penale

SUA oferă recompense de 10 milioane de dolari pentru informații ce pot "perturba" rețelele financiare ale Hezbollah

Meteo #azi 23 aprilie: Ploi în vest și centru/ Temperaturi mai ridicate decât cele normale

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 23 aprilie

Coreea de Nord confirmă viitorul summit dintre Kim Jong-Un și Vladimir Putin

Canadienii testează un nou tratament pentru Parkinson

Campionatul Mondial de tenis de masă 2019 | România are șanse mari la medalii, după un start bun încă din primele zile

Sport Report: Juan Martin del Potro este pregătit să revină din nou după o accidentare​

Autoritățile au găsit corpurile celor trei alpiniști dispăruți în Munții Stâncoși, în urma unei avalanșe

O carte pe zi: "O femeie pentru Apocalips", de Vintilă Horia

Sri Lanka: Un sirian, reținut după atacurile teroriste

Nr. de articole la aceasta sectiune: 1142, afisate in 20 pagini.